Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 08 Μαϊος 2019 10:50

Μια διαφορετική άποψη στο θέμα της ανέγερσης Μουσικού Σχολείου (του Βαγγέλη Ντάκουλα)

Γράφει ο Βαγγέλης Ντάκουλας, εκπαιδευτικός, οικονομολόγος

-Θα σας φτιάξω σχολείο!!!!!!

-Μα δεν έχουμε μαθητές

-Θα σας φτιάξω και μαθητές……….

Μια διαφορετική άποψη στο θέμα της ανέγερσης Μουσικού Σχολείου.

Με τον όρο μεταρρύθμιση το wiktionary ορίζει το «σύνολο σημαντικών αλλαγών σε έναν τομέα, που αποσκοπούν στη λύση προβλημάτων, την εύρυθμη λειτουργία του, την προσαρμογή του σε νέα δεδομένα». Οι αλλαγές αυτές δεν αφορούν μόνο σε μεγάλα και ιδεατά θέματα αλλά και στα απλά και καθημερινά. Στην ανάγκη μιας τέτοια αλλαγής, η οποία θα λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα, αυτό της στέγασης του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας, με ταυτόχρονη εξοικονόμηση πόρων θα αναφερθώ σήμερα.

Η στενότητα των οικονομικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την εκπαίδευση, βρίσκεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής συζήτησης στην χώρα μας αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα από τα βασικά σημεία του διαλόγου για τη διαχείριση πόρων είναι το ιδανικό μέγεθος σχολικής μονάδας . Υπάρχουν μελέτες διεθνώς που αποδεικνύουν ότι και στην εκπαίδευση δημιουργούνται οικονομίες κλίμακας, χωρίς αυτό να επηρεάζει τα γνωστικά αποτελέσματα/επιτεύγματα των μαθητών. (Hendriks, Scheerens and Steen (2008)) Έρευνα του Merkies το 2000 εντοπίζει ως άριστο μέγεθος σχολικής μονάδας τους 450 μαθητές, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι οι δαπάνες ουσιαστικά παραμένουν σταθερές από το μέσο σχολείο (200 μαθητές) και μετά, και πολλές ακόμα μελέτες μέλανε για ιδανικά μεγέθη όχι λιγότερο από 300 μαθητές.

Στην πόλη μας αν εξαιρέσουμε το Εσπερινό Γυμνάσιο και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, έχουμε 4 γυμνάσια και το Μουσικό Σχολείο, με το μέγεθος του καθενός ανάμεσα σε 150 με 200 μαθητές και πολλές χρονιές η ύπαρξη ή απουσία ενός μαθητή κρίνεται σημαντική για μια σχολική μονάδα διότι έτσι θα έχει ένα παραπάνω ή λιγότερο τμήμα. Εάν δούμε δε και τους μαθητές που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα διαπιστώσουμε ότι ο αριθμός τους είναι συνεχώς μειούμενος.

Εάν υπήρχε μια συγχώνευση και τα 4 γυμνάσια γινόταν 3 η κατανομή θα ήταν περίπου 225 μαθητές ανά σχολείο (μέγεθος όχι υπερβολικό) και θα υπήρχε η δυνατότητα και στο Μουσικό Σχολείο να φοιτήσουν περισσότεροι μαθητές.

Στην περίπτωση αυτή θα περίσσευε μια σχολική μονάδα στην οποία θα μπορούσε να μετεγκατασταθεί το Μουσικό Σχολείο. Η ανέγερση μιας σχολικής μονάδας στον χώρο που προτείνεται δεν θα προσφέρει τίποτα στην τοπική κοινωνία και θα είναι τροχοπέδη για τη λειτουργία (και την ύπαρξη μεσοπρόθεσμα) του Μουσικού σχολείου.

Με πολύ λιγότερα από τα μισά χρήματα που απαιτούνται για την ανακαίνιση θα μπορούσαμε να συντηρήσουμε όλα τα σχολεία, και να ανακαινίσουμε πλήρως το υπέροχο διατηρητέο κτίριο του 1ου Γυμνασίου ώστε να γίνει ένα κόσμημα με σύγχρονες συνθήκες εργασίας και ασφάλειας .

Ακόμα και στην κορπορατιστική λογική, ότι θα χαθούν κάποιες θέσεις συνάδελφων θα διαφωνήσω. Μπορεί να έχουμε μια θέση διευθυντή λιγότερη αλλά θα έχουμε περισσότερες οργανικές θέσεις συνάδελφων που δε θα μετακινούνται σε 3 και 4 σχολεία.

Ένα επιπρόσθετο όφελος είναι ότι θα έχουμε γίνει το παράδειγμα για τους μαθητές και τα παιδιά μας ότι σκεφτόμαστε το αύριο το δικό τους και όχι το σήμερα το δικό μας.