Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 06 Φεβρουαρίου 2020 12:33

“Καταιγίδα” στις μεταφορές (του Αλέξανδρου Μπαλακέρα)

Από τη θέση του αντιπροέδρου της ΟΣΜΕ και του προέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων Μεταφορών Ηπείρου και Ν. Κέρκυρας, θα ήθελα να σταθώ στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επ' υδάτινων επιφανειών και άλλες διατάξεις».

Με το άρθρο 35 η κυβέρνηση εξαπολύει σφοδρή επίθεση κατά των εργαζομένων και προσπαθεί να ισοπεδώσει κάθε έννοια εργασιακής σχέσης, σε όλους τους κλάδους των μεταφορών και ειδικά στα ΚΤΕΛ. Καταργείται στο σύνολό του ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ, καταργείται ο Κανονισμός προσωπικού των ΚΤΕΛ, καταργείται ειδικά για τους οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων και τουριστικών λεωφορείων η υποχρέωση εκ των προτέρων καταχώρισης στην “Εργάνη” των αλλαγών στο ωράριο, καταργείται η υποχρέωση καταχώρισης στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας των υπερωριών, του πίνακα εβδομαδιαίων αναπαύσεων του προσωπικού κίνησης και των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων των ΚΤΕΛ, καταργούνται όλες οι κατακτήσεις των εργαζομένων και όλα επαφίενται στον πατριωτισμό των ΚΤΕΛατζήδων.

Παράλληλα, με το ίδιο νομοθέτημα διευρύνονται αλλά και προστίθενται καινούργια στα ήδη σκανδαλώδη προνόμια των επιχειρήσεων των ΚΤΕΛ και των διοικήσεών τους: Επιτρέπεται η τοποθέτηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμου εντός των σταθμών των ΚΤΕΛ χωρίς την προβλεπόμενη άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, επιτρέπεται η χρήση της εμπρόσθιας θέσης πληρώματος των λεωφορείων ΚΤΕΛ από επιβάτη άνευ προϋποθέσεων. Γίνονται αποδεκτές οι ιδεοληψίες και κατ’ αυτόν τον τρόπο αποδεκτά τα καπρίτσια των ΚΤΕΛ εις βάρος της ασφάλειας του προσωπικού και των επιβατών.

Επιτρέπεται η εκπροσώπηση των μετόχων με απλή εξουσιοδότηση στις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων των ΚΤΕΛ, επεκτείνεται η ισόβια χορηγία - σύνταξη που λαμβάνουν οι πρόεδροι των ΚΤΕΛ από τα χρήματα των επιβατών (προσαύξηση 5% επί του εισιτηρίου) και στους αντιπροέδρους των υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. ειδικά και μόνον της νήσου Κρήτης!

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με το ίδιο νομοθέτημα διατίθενται στα ΚΤΕΛ 45 εκατ. ευρώ δώρο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων την ίδια στιγμή που η δημόσια συγκοινωνία Αθήνας και Θεσσαλονίκης στενάζει.

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να καταλάβει κανείς ποιοι είναι οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και ποιων τα συμφέροντα ξεκάθαρα και απροκάλυπτα εξυπηρετεί.

Αυτό το οποίο δεν έχουν καταλάβει όμως ούτε οι εμπνευστές του νομοσχεδίου ούτε ο υπουργός που το υπογράφει είναι ότι έχουν περιορισμούς από τη συνταγματική τάξη.

 

  • Ο Αλέξανδρος Μπαλακέρας είναι πρόεδρος Συνδικάτου Εργαζομένων Μεταφορών Ηπείρου και Ν. Κέρκυρας, Β' Αντιπροέδρου ΟΣΜΕ (Ομοσπονδία Συνδικάτου Μεταφορών Ελλάδος), μέλος του Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων)

  • Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο left.gr