Ήρθε όμως το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τον Ιούνιο, που έχει ορίζοντα μέχρι το 2037 να αναδείξει τον κομβικό ρόλο που έχει προσλάβει ο παραλιακός δρόμος Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας για την οικονομία της περιοχής μας.
Για πρώτη φορά το κεντρικό κράτος αναγνωρίζει το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας γνωρίζει μεγάλο φόρτο οχημάτων και αποτελεί τουριστική πύλη για τα Βαλκάνια σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και κατ' επέκταση θέλει όλες τις απαραίτητες παρεμβάσεις.
Ειδικότερα, αυτό αποδεικνύεται για το Δήμο Πρέβεζας και από τα στοιχεία του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο βέβαια παρατηρεί και τα μεγάλα προβλήματα:
*Η Ε. Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας από τον Μύτικα έως και το Μονολίθι, παρουσιάζει υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους, ενώ διαθέτει ελλιπή γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, υπάρχουν σοβαρότατα θέματα οδικής ασφάλειας και ορατότητας σε πολλές από τις διασταυρώσεις με συνδετήριες οδούς.
*Σημαντικά προβλήματα ορατότητας και δυσλειτουργίας, που οφείλονται στη γεωμετρία τους, παρουσιάζονται στους ακόλουθους κόμβους:
o Ε. Ο. Πρέβεζας/Ηγουμενίτσας - οδός προς ΒΙΠΕ
o Ε. Ο. Πρέβεζας/Ηγουμενίτσας – Λασκαράτου
o Στους δύο κόμβους εισόδου – εξόδου στο Μύτικα με την Ε.Ο. Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας
o Στους δύο κόμβους της συνδετήριας οδού (στο ύψος του οικισμού Αρχάγγελος) της Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας με την Ε. Ο. Φιλιππιάδας/Πρέβεζας
o Στους δύο κόμβους της συνδετήριας οδού της Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας με την Ε.Ο. Φιλιππιάδας/Πρέβεζας, νότια του Αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή η Περιφέρεια Ηπείρου έχει κινήσει διαδικασίες και έργα για βελτιώσεις κατά μήκους της παραλιακής οδού, ενώ είναι σε εξέλιξη και ο σχεδιασμός για την παράκαμψη της Αρχαίας Νικόπολης και για τη νέα είσοδο της πόλης της Πρέβεζας.
Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει αναγνωρίσει δηλαδή με τη σειρά της το ρόλο του συγκεκριμένου οδικού άξονα.
Τεράστιο ζήτημα όμως για το Δήμο της Πρέβεζας είναι η απουσία συνδετήριας οδού της ενδοχώρας με τα παράλια. Ο πολυδιαφημισμένος δρόμος Ωρωπός-Καμαρίνα (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ), έστω και μετά πολλών κόπων και βασάνων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο η απουσία σχεδιασμού για την οδό που θα “συναντά” τον ποταμό Αρέθονα και θα συνδέει την ενδοχώρα με την Καστροσυκιά, που είναι ένας... κατσικόδρομος, “στοιχίζει” στην ολιστικού τύπου αντιμετώπιση της οικονομίας ενός Δήμου.
Καλό θα ήταν να δει αυτά τα ζητήματα η νέα δημοτική αρχή, καθώς αποτελούν σχεδιασμούς πνοής και οραματικές προσεγγίσεις για το Δήμο.