Επισφραγίστηκε ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο η νέα εποχή στη διαχείριση των απορριμμάτων της Ηπείρου, καθώς τα “βάρη” ανάμεσα στους Δήμους κατανέμονται με περισσότερη δικαιοσύνη, βάσει της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Έχει επισημανθεί πολλάκις στο παρελθόν και μέσω των ρεπορτάζ του atpreveza.gr πως το ΣΔΙΤ στα απορρίμματα, που μετά... Βαΐων και Κλάδων εγκαινίασε με το νέο εργοστάσιο η περιφερειακή αρχή, αλλά και η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, μπορεί να “τινάξει στον αέρα” τα οικονομικά των Δήμων και κατ' επέκταση τις τσέπες των πολιτών, καθώς η εταιρεία έχει “μπετοναρισμένο” το κέρδος της.
Η ορθή λειτουργία του ΦΟΔΣΑ, η επιτυχία του και η συνεννόηση των Δημάρχων αποτελεί την “τελευταία γραμμή άμυνας” του δημοσίου συμφέροντος σε αυτή την κατάσταση, παρά το γεγονός ότι κάποιοι ακόμη και στη συνεδρίαση της Τρίτης έβγαλαν μικροπολιτικές σκοπιμότητες και πικρίες για τις πρόσφατες εκλογές.
Συνεννόηση, τεχνοκρατισμός, ανακύκλωση και νέες, καινοτόμες ιδέες θα είναι η λύση και η “συνταγή” της επιτυχίας.
“Όλοι οι Δήμοι θα πληρώσουν ενιαία εισφορά. Είτε είναι μακριά είτε κοντά στο εργοστάσιο. Είναι σημαντικό αυτό. Θα βγει μία εργολαβία μεταφοράς απορριμμάτων από τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης στο Εργοστάσιο και μεταφοράς του υπολλείματος πίσω, μαζί με τη λειτουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης και τα υπόλοιπα είναι στάνταρ. Και η λειτουργία του εργοστασίου και η λειτουργία των ΧΥΤΥ”, ανέφερε ο Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Νίκος Καλαντζής σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του.
Χωρίς να υπολογίζεται το κόστος για το εργοστάσιο, ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το λειτουργικό κόστος για το Δήμο Πρέβεζας με την ενιαία τιμολογιακή πολιτική, θα επιφέρει ένα χρηματικό ποσό κοντά στα 470.000 ευρώ, για το Δήμου Ζηρού ένα ποσό της τάξεως των 180.000 ευρώ και για το Δήμο Πάργας ένα ποσό της τάξεως των 250.000 ευρώ.
Την ίδια ώρα οι δύο μεγαλύτεροι Δήμοι, Ιωαννιτών και Αρταίων, θα πληρώσουν περίπου 1.700.000 ευρώ και 600.000 ευρώ αντιστοίχως.