Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014 16:47

Διαμαρτυρία από τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας-Δεκάδες χαμένες διδακτικές ώρες για ακόμη μια χρονιά!

Σε θεσμό τείνει να εξελιχθεί δυστυχώς η κινητοποίηση των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας , οι οποίοι για ακόμη μια χρονιά διαμαρτύρονται για τα δεκάδες κενά σε καθηγητές, για τις εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες αλλά και για το κτιριακό θέμα αφού δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη και συνεχίζουν να φιλοξενούνται στα κτίρια που έχει παραχωρήσει η Π.Ε. Πρέβεζας.

IMG 4429

Το πρωί της Τετάρτης οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου συνοδευόμενοι από καθηγητές τους και τη διευθύντρια του Σχολείου πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας μέχρι το 2ο Λύκειο όπου στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας φωνάζοντας και τραγουδώντας συνθήματα και κρατώντας πανό που ζητούσαν από τους αρμόδιους να μην τους στερούν το όνειρο της μουσικής εκπαίδευσης!

IMG 4445

Όπως επισημαίνουν οι μαθητές έχουν περάσει δύο μήνες από την έναρξη των μαθημάτων και συνεχίζουν να έχουν κενές 374 μουσικές και καλλιτεχνικές ώρες την εβδομάδα και για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά δυστυχώς βρίσκονται στη θέση να ζητάνε τα αυτονόητα!

 

Αντιπροσωπεία των μαθητών συναντήθηκε με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας κ. Χριστόφορο Μπέλλο, όπου του εξέθεσαν τα αιτήματά τους και τα προβλήματα που συνεχίζει να αντιμετωπίζει το σχολείο.

IMG 4448

Στην επιστολή που έδωσαν οι μαθητές στον προϊστάμενο οι μαθητές αναφέρουν:

«Κύριε προϊστάμενε,

Σας γράφουμε αυτή την επιστολή για να σας υπενθυμίσουμε τα σημαντικά προβλήματα του σχολείου μας. Έχουν περάσει σχεδόν δύο μήνες από την έναρξη των μαθημάτων και συνεχίζουμε να έχουμε κενές 374 μουσικές και καλλιτεχνικές ώρες την εβδομάδα. Θεωρούμε απαράδεκτο για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά να αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα. Ζητάμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα αιτήματά μας σχετικά με τη συμπλήρωση των μουσικών και καλλιτεχνικών ωρών, καθώς και τη χρηματοδότηση για μουσικό εξοπλισμό.

IMG 4431

Πιο συγκεκριμένα:

Α} Ζητάμε την πλήρωση του κενού καθηγητή Θεωρίας της Ευρωπαϊκής Μουσικής, κενό που δυσχεραίνει εξαιρετικά τη λειτουργία του σχολείο μας. Το κενό αυτό θα μπορούσε πολύ εύκολα να καλυφθεί με την τοποθέτηση του κ. Κολυδά στο σχολείο μας. Γνωρίζουμε ότι ο κ. Κολυδάς τοποθετήθηκε σε άλλα σχολεία του νομού μας, αλλά θεωρούμε πως αυτό είναι άδικο για εμάς. Καταλαβαίνουμε πως το μάθημα της Μουσικής είναι σημαντικό και για τους μαθητές των άλλων γυμνασίων του Νομού μας. Θεωρούμε όμως πολύ πιο σοβαρό οι μαθητές των λυκειακών τάξεων του Μουσικού Σχολείου να διδάσκονται εξειδικευμένα μαθήματα Μουσικής, κάποια από τα οποία είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα και κρίσιμα για την εισαγωγή στα πανεπιστημιακά τμήματα μουσικολογίας. Το Μουσικό σχολείο είναι ένα δημόσιο σχολείο, που εκτός από τη γενική παιδεία προσφέρει μουσική παιδεία και τα εφόδια σε ενδιαφερόμενους να εισαχθούν σε σχολές μουσικών ειδικοτήτων. Επομένως, η συνεχιζόμενη έλλειψη καθηγητή Θεωρίας Ευρωπαϊκής Μουσικής ισοδυναμεί με έλλειψη καθηγητή που διδάσκει μαθήματα κατεύθυνσης. Δεν θεωρούμε κανέναν καθηγητή Μουσικής κατώτερο από τον κ. Κολυδά, απλώς υπάρχει το θέμα της συνέχειας του διδακτικού του έργου, αφού έχει δουλέψει με μαθητές από την Α' Γυμνασίου που φέτος φοιτούν στη Β' Λυκείου. Ξέρουμε επίσης πως έχετε τη δυνατότητα να τον φέρετε στο σχολείο μας, γιατί αυτό απλά εξυπηρετεί το κοινό καλό και υπακούει στους νόμους της λογικής.

Β}Στο σχολείο μας γίνονται στοιχειωδώς κάποιες ώρες μουσικών μαθημάτων, όμως πρακτικά στην καθημερινή λειτουργία ολόκληρα τμήματα ή και μεμονωμένοι μαθητές έχουμε αλλεπάλληλα κενά στο πρόγραμμά μας, λόγω της έλλειψης των υπολοίπων καθηγητών Μουσικής. Ζητάμε καθηγητή για τον ταμπουρά και καθηγητές για τα όργανα επιλογής που ο καθένας από εμάς έχει επιλέξει.

Γ} ζητάμε καθηγητή των καλλιτεχνικών για το μάθημα των Καλλιτεχνικών και για την Ιστορία της Τέχνης.

Αγαπάμε πολύ το σχολείο μας και τη μουσική και θεωρούμε πως οι εκδηλώσεις μας είναι μια όαση πολιτισμού, μια νότα αισιοδοξίας στο μουντό τοπίο σήμερα. Επικαλούμαστε λοιπόν την ευαισθησίας σας και το ενδιαφέρον σας για το δημόσιο σχολείο, απαιτούμε αυτό που δικαιούμαστε και δεν επαιτούμε».

IMG 7825

Τη δική του οπτική γωνία για το θέμα του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας έδωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας κ. Χριστόφορος Μπέλλος με δηλώσεις του στο Atpreveza.gr

Ο κ. Μπέλλος δήλωσε σχετικά: «Εδώ στην Πρέβεζα έχει γίνει τα προηγούμενα χρόνια μια παρανόηση, η οποία αφορά στη μεταχείριση του Μουσικού Σχολείου. Τα Μουσικά Σχολεία δεν είναι ιδιαίτερα σχολεία με την έννοια του ότι πρέπει να τύχουν απαραίτητα ιδιαίτερης μεταχείρισης. Βεβαίως είναι ειδικά σχολεία και για αυτό ανήκουν στη διεύθυνση μουσικών σπουδών στο Υπουργείο Παιδείας. Εκεί λοιπόν για να πάνε καθηγητές καθ' οιονδήποτε τρόπο πρέπει να υπάρχει μια εισήγηση απαραίτητα της καλλιτεχνικής επιτροπής. Επομένως η Διεύθυνση εδώ μπορεί να διαθέσει προσωπικό εφόσον έχει πλονάζον και όχι πάνω από 12 ώρες, δηλαδή για συμπλήρωση ωραρίου. Για το Μουσικό Σχολείο το δεδομένο έχουμε ζητήσει κατ' επανάληψη να στελεχωθεί με αναπληρωτές και ωρομίσθιους, κυρίως για τις ειδικότητες των μουσικών. Έχουμε ζητήσει 23 αναπληρωτές, έχουν έρθει δέκα και πριν από λίγο έχουν έρθει και στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εδώ ώρες για πρόσληψη ωρομίσθιων καθηγητών που θα κάνουν μάθημα στα εξειδικευμένα όργανα. Επομένως εδώ εμείς σαν διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να κάνουμε δύο βήματα, ένα βήμα είναι να δώσουμε να καταλάβει και το Μουσικό Σχολείο και η κοινωνία της Πρέβεζας ότι το Μουσικό Σχολείο ναι μεν ανήκει στη Διεύθυνση Μουσικών Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας αλλά από και πέρα οφείλει να κινείται και αυτό όπως τα υπόλοιπα σχολεία. Το δεύτερο βήμα, το Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια τα οποία όλοι γνωρίζουμε ποια είναι, φροντίζει μέσα από διαδικασίες σταδιακά να κλείνει τα κενά τα οποία υπάρχουν, δεδομένου ότι ειδικά με τα μουσικά σχολεία έχουμε και τα ζητήματα ευελιξίας σε επίπεδο οργάνων».

IMG 7823

Αναφορικά με το κτιριακό ζήτημα ο κ. Μπέλλος ανέφερε: «δεν είμαι πλήρως ενημερωμένος για το συγκεκριμένο ζήτημα μιας και ανέλαβα καθήκοντα πρόσφατα, ωστόσο ξέρω ένα πράγμα ότι όταν ιδρύω ένα σχολείο πρέπει πρώτα να έχω φροντίσει να έχω μόνιμη και πάγια στέγαση εγκατάστασης. Εδώ αυτό δεν υπήρξε και ξέρετε ότι ισχύει και εδώ όπως και στα υπόλοιπα της Ελλάδας, το ουδέν μονιμότερο του προσωρινού. Θα ενημερωθώ επ' αυτού και θα δω τι μπορώ να κάνω σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συναρμόδιους φορείς γιατί καταλαβαίνετε ότι το κτίριο πρέπει να πάει ή με τη διαδικασία ΕΣΠΑ ή με ΣΔΙΤ. Το θέλουμε, μακάρι να προχωρήσει και θα πιέσουμε στην κατεύθυνση να προχωρήσει».

Ο κ. Μπέλλος υπογράμμισε πως δεν υφίσταται θέμα να στεγαστεί το Μουσικό Σχολείο στις εγκαταστάσεις του 2ου Λυκείου, ενώ απαντώντας στην ερώτηση αν θεωρεί δικαιολογημένη τη διαμαρτυρία των μαθητών απάντησε: «Κατ' αρχάς εμείς με τους μαθητές δεν είμαστε αντίπαλοι. Είμαστε εδώ για να εξυπηρετήσουμε τα συμφέροντα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αφορούν σχολεία, μαθητές, γονείς και συναδέλφους. Από εκεί πέρα δεν νομίζω ότι ένα «ταρατατζούμ» θα προσφέρει ή θα αφαιρέσει πολλά πράγματα σε μια υφιστάμενη κατάσταση. Εγώ έχω μάθει και από τις προηγούμενες θέσεις που έχω υπηρετήσει να μιλάω απευθείας με τα παιδιά, απευθείας με τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων και προπαντός να πηγαίνω εγώ εκεί ή να έρχονται αντιπροσωπείες εδώ. Εκτιμώ ότι το μοντέλο αυτό λειτουργίας θα ξεκινήσει να ισχύει και στην πόλη της Πρέβεζας.»

Έκθεση εικόνων