Όπως επισήμανε ο κ. Καραΐτσης η Κινητή Αστυνομική Μονάδα είναι ένα ειδικά διαμορφωμένο όχημα, που στελεχώνεται από τρεις ένστολους αστυνομικούς (τάξης, ασφάλειας και τροχαίας), οι οποίοι ακολουθούν εβδομαδιαίο πρόγραμμα περιπολίας, ενώ επιπλέον διαθέτει τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό για την πρώτη ανταπόκριση σε διάφορα θέματα ή αιτήματα των πολιτών.
Η συγκρότηση και δραστηριοποίηση της Κινητής Αστυνομικής Μονάδας αποτελεί ένα μοντέλο σύγχρονης εναλλακτικής αστυνόμευσης και διαχείρισης τοπικών θεμάτων και προβλημάτων, μεσαίου επιπέδου, το οποίο έρχεται να εγκαινιάσει μια νέα σχέση της Αστυνομίας με τους πολίτες και τους Φορείς απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών και να ενισχύσει την αστυνομική παρουσία, μέσω της παροχής επιτόπιων υπηρεσιών και της άμεσης επιχειρησιακής ανταπόκρισης σε ζητήματα γενικής αστυνόμευσης.
«Ζητούμενο με τη λειτουργία των Κ.Α.Μ., είναι η Αστυνομία να προσφέρει καλύτερα τις υπηρεσίες της και να έχει καλύτερη επαφή με τους πολίτες, ούτως ώστε να επιλύει τα καθημερινά τους προβλήματα, χωρίς εκείνοι να μετακινούνται και να υπάρχει καλύτερος δίαυλος επικοινωνίας Αστυνομίας και πολιτών. Η Κινητή Αστυνομική Μονάδα είναι ουσιαστικά ένα μικρό αστυνομικό τμήμα, με τρεις αστυνομικούς. Μέσα στο όχημα υπάρχει ηλεκτρονικός υπολογιστής, συνδεδεμένος με όλες τις βάσεις εφαρμογών της Ελληνικής Αστυνομίας. Για να το καταστήσω πιο σαφές, οποιαδήποτε αστυνομική εργασία μπορεί να γίνει από ένα γραφείο αστυνομίας μπορεί να γίνει και επιτόπου από την Κ.Α.Μ.
Υπάρχει, επίσης, ανακριτικός υπάλληλος στη μονάδα αυτή, οπότε μπορούν εκεί οι πολίτες ακόμα και εγκλήσεις να υποβάλλουν ή να υποβάλλουν παράπονα, να θεωρήσουν γνήσια υπογραφών, να επικυρώσουν αντίγραφα και άλλα θέματα καθημερινότητας.
Βέβαια, παράλληλα, η κίνηση μιας ένστολης αστυνομικής μονάδας σε περιοχές κυρίως απομακρυσμένες, όπου δεν υπάρχει δυστυχώς η καθημερινή αστυνομική περιπολία, εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο εμφανών αστυνομικών δράσεων της Ελληνικής Αστυνομίας και κατά κάποιο τρόπο εμπεδώνει και αυτή περισσότερο σαν επιπρόσθετη δράση, παράλληλα με τα Αστυνομικά Τμήματα, την εμφανή αστυνόμευση σε περιοχές, όπου λόγω της απόστασης δεν θα είχαμε καθημερινή πρόσβαση» τόνισε μεταξύ άλλων Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Ηπείρου σημειώνοντας πως ο θεσμός που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο πιλοτικά σε τέσσερις Διευθύνσεις της Αστυνομίας σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και η Διεύθυνση Αστυνομίας Ιωαννίνων, μετά από τρίμηνη αξιολόγηση κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένος.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι στην περιοχή των Ιωαννίνων, το τρίμηνο αυτό διεκπεραιώθηκαν 566 υποθέσεις πολιτών και υπήρξαν περιπτώσεις που υποβλήθηκαν μηνύσεις για κλοπές, δόθηκαν συμβουλές και συστάσεις για κατ' έγκληση αδικήματα, για αστικής φύσεως διαφορές, θεωρήθηκαν γνήσια υπογραφής, επικυρώθηκαν έγγραφα κ.α.
Ο Γενικος Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Ηπείρου μετά από ερωτήσεις των δημάρχων Πάργας κ. Νάστα και Ζηρού κ. Καλαντζή και του αντιδημάρχου Πρέβεζας κ. Γιαννουλάτου, διαβεβαίωσε πως η δημιουργία της κινητής αστυνομικής μονάδας δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση την λειτουργία των αστυνομικών τμημάτων της περιοχής, υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι να συμβάλλει ουσιαστικά στην αστυνόμευση απομακρυσμένων περιοχών και οικισμών και να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.
Απαντώντας σε ερώτηση του atpreveza.gr σημείωσε πως αποτελεί πραγματικότητα η σημαντική μείωση του προσωπικού, γιατί μπορεί να μην έγιναν απολύσεις ωστόσο δεν αναπληρώθηκαν όσοι συνταξιοδοτήθηκαν. "Θέλουμε να κάνουμε μια καλύτερη και ορθολογική διαχείριση για να μη φανεί αυτό το κενό" είπε χαρακτηριστικά.
Ο Διευθυντής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πρέβεζας κ. Ευάγγελος Βόγλης από την πλευρά του , επισήμανε πως παρουσιάζεται μια νέα αστυνομική δράση που δεν έχει καμία σχέση με την αναδιάρθρωση των αστυνομικών υπηρεσιών στην περιοχή –όπως επισήμανε και ο κ. Καραΐτσης- και υπογράμμισε πως σκοπός αυτής της νέας Μονάδας είναι όσο το δυνατόν να μπορέσει η Αστυνομία να φτάσει και εκεί που πιθανόν μέχρι σήμερα δεν έφτανε.
Το αυτοκίνητο της Κ.Α.Μ. θα κινείται στα εξής δρομολόγια:
Α' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Ριζά - Χειµαδιό - Λυγιά - Βράχος - Λούτσα - Τσουκνίδα - Βαλανιδορράχη - Μεσοπόταµος - Αµµουδιά – Αγία Κυριακή - Λιβαδάρι - Αγιά
Β' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καµαρίνα - Κρυοπηγή - Μυρσίνη – Μεγαδένδρο- Εκκλησιές - Δεσποτικά - Κορυφούλα - Βαλανιδούσα - Αϊδονιά -Χόχλα - Κουκούλι
Γ' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Αρχάγγελος - Ν. Σινώπη - Ν. Σαµψούντα -Σφηνωτό - Άνω & Κάτω Κοτσανόπουλο - Άνω Ράχη – Βρυσούλα -Ρευµατιά - Σκιαδάς
Δ' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Νικολίτσι - Άσσος -Πολυστάφυλο - Μελιανά -Παπαδάτες - Γαλατάς - Ριζοβούνι - Κρανέα - Τύρια - Στεφάνη
Ε' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Γυµνότοπος - Γοργόµυλος - Τσαγκαρόπουλο - Κλεισούρα - Παναγιά - Γωνιά - Δρυµώνας - Κερασώνας - Άγιος Γεώργιος - Παντάνασσα - Πέτρα
ΣΤ' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Σκεπαστό - Σκαφιδωτή – Τσεκούρι-Βουβοπόταµος - Μουζακέïκα - Αηδόνι - Σταυροχώρι - Κορωνόπουλο -Κορώνη - Κυψέλη - Τζάρα - Θέµελο
Ζ' ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: Καστροσυκιά - Κανάλι - Νικόπολη - Μιχαλίτσι -Φλάµπουρα -Μύτικας - Παντοκράτορας - Άγιος Θωµάς - Νεοχώρι
Δείτε το βίντεο: