Σε αυτή την πρώτη διαβούλευση και μετά από τοποθετήσεις των μελετητών αλλά και εκπροσώπων φορέων, έγινε μια πρώτη ενημέρωση με στόχο να προσδιοριστούν ξεκάθαρα μέσα στους επόμενους μήνες οι προτεραιότητες του δήμου στον πολεοδομικό σχεδιασμό, στον κυκλοφοριακό και στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό, με βάση τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, έτσι ώστε η δημοτική αρχή να επιλέξει και να προωθήσει έργα και παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Όπως επισήμανε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Βαγγέλης Γιανουλάτος αφορμή για την εκκίνηση της διαδικασίας εκπόνησης του ΣΒΑΚ αποτέλεσε η πρόσκληση του ΠΕΠ Ηπείρου πριν από ένα περίπου μήνα και η υποβολή πρότασης στην πρόσκληση προετοιμάζεται από τις υπηρεσίες του Δήμου σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους συνεργάτες του ΙΜΕΤ. Στις αρχές Μαρτίου ο Δήμος θα υποβάλει την πρόταση η οποία αφορά προδιαγραφές της διαγνωστικής διαδικασίας επιλογής αναδόχου από τον Δήμο και την αντίστοιχη χρηματοδότηση, ενώ μετά την έγκριση της πρότασης ο Δήμος θα προχωρήσει σε διαγωνισμό μελέτης εκπόνησης ΣΒΑΚ και θα επιλεγεί ο ανάδοχος μελετητής. Η εκπόνηση του ΣΒΑΚ θα διαρκέσει περίπου 1 χρόνο και στη συνέχεια ο ανάδοχος μελετητής θα εκπονήσει το ΣΒΑΚ του Δήμου Πρέβεζας, το οποίο θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2017 και θα κοστίσει περίπου 100 χιλιάδες ευρώ.
Γεωγραφικά ως ευρύτερη περιοχή παρέμβαση του ΣΒΑΚ ορίζεται ο Καλλικρατικός Δήμος Πρέβεζας και όπως υπογράμμισε ο κ. Γιαννουλάτος η εκπόνηση ενός ΣΒΑΚ απαιτεί την ευρεία συμμετοχή τοπικών φορέων αρχών και πολιτών από τα πρώτα βήματα του σχεδιασμού του και όχι μόνο στην τελική φάση έγκρισης ή επικύρωσης αποφάσεων.
«Πρέπει να κουβεντιάζουμε εγκαίρως ουσιαστικά και όχι προσχηματικά. Η εξωστρέφεια αυτή και συνεργασία που οφείλουμε να επιδείξουμε όλοι μας αποτελεί στοιχείο καινοτομίας για τα ΣΒΑΚ» είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως βάσει των πρόσφατων κατευθύνσεων της Ευρωπαικής Επιτροπής η ύπαρξη εγκεκριμένου ΣΒΑΚ θα αποτελεί πρακτικά απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή ενός Δήμου σε οποιοδήποτε συγχρηματοδοτούμενου πρόγραμμα σχετικό με τις μεταφορές κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Τόσο η ειδική συνεργάτης του δήμου κα Βασιλική Βασιλά όσο και οι δύο επιστήμονες του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών κα Κορνηλία Κοτούλα και Μαρία Μορφουλάκη αναφέρθηκαν στις δράσεις και τις προοπτικές του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ενώ τοποθετήσεις έκαναν σειρά φορέων που ανέδειξαν κάποια από τα προβλήματα της πόλης και τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν.
Αρκετοί επισήμαναν πως πρέπει να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση για τα βήματα και τον τρόπο της διαβούλευσης, προκειμένου να καταθέσουν συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ δεν έλειψαν οι απορίες αλλά και οι φωνές αμφισβήτησης για τη χρησιμότητα του ΣΒΑΚ, τον τρόπο που γίνεται αλλά και για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν στο δήμο οι συνεργάτες από το ΙΜΕΤ, κάτι που είχε επισημάνει και ο κ. Νόβας σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (δείτε εδώ)