Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 09 Μαϊος 2016 22:49

"Ο εμπορικός λιμένας της Πρέβεζας δεν μπορεί να δέχεται καταργήσεις ή απαξιώσεις"-Νέα επιστολή επαγγελματιών

Την αδιαμφισβήτητη σημασία του εμπορικού λιμένα της Πρέβεζας για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή και το ρόλο του ως μοχλός ανάπτυξης, επισημαίνουν το Σωματείο Λιμενεργατών Πρέβεζας, ο Μεταφορικός Συνεταιρισμός Ιδιοκτητών Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Ν. Πρέβεζας «ΝΙΚΟΠΟΛΗ» ΣΥΝ Π.Ε., ο Μεταφορικός Συνεταιρισμός Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Φιλιππιάδας & Πρέβεζας Συν. Π.Ε. , το Σωματείο Ιδιόκτητων Φορτηγών Δ.Χ. Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας «Ο Ανδρόνικος» και ο ναυτικός πράκτορας κ. Βασίλειος Σαρδελής, με επιστολή τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και το Τμήμα Ανάπτυξης και Βελτίωσης Λιμενικών Υποδομών.

Στην επιστολή αναφέρουν:

«Ύστερα από τις τελευταίες μας επιστολές, σαν μια πρωτοβουλία να ενημερώσουμε για την αδιαμφισβήτητη σημασία του εμπορικού λιμένα για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή και το ρόλο του ως μοχλός ανάπτυξης, ως εργαζόμενοι, Θα θέλαμε να παραθέσουμε κάποια νέα οικονομικά και όχι μόνο στοιχεία, που απορρέουν από τη λειτουργία του εμπορικού λιμένα για το πρώτο τετράμηνο του 2016.

Είναι σημαντικό να παρουσιαστούν τα στοιχεία αυτά, μιας και στους επόμενους μήνες, θα υπάρξουν καθοριστικές εξελίξεις για το λιμάνι της Πρέβεζας. Με προτροπή του Υπουργείου Ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα του Γενικού Γραμματέα της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.), το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο καλείται να πάρει σαφείς αποφάσεις (μέσω μελέτης τροποποίησης Μαster ΡΙαn) για το πώς θα διαχειριστεί τις δραστηριότητες του Λιμένα Πρέβεζας. Η συγκεκριμένη ενημέρωση έλαβε χώρα στις 25 Ιανουαρίου 2016 στη συνεδρίαση της Ε.Σ.Α.Λ. (στο Υπουργείο Ναυτιλίας).

Όσον αφορά το θέμα της τροποποίησης Μαster Ρlan του λιμανιού, το μόνο που έχει επίσημα ανακοινωθεί (προς το παρόν) από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο είναι η ανάθεση κυματικής μελέτης για τον τουριστικό λιμένα, που θα αποτελέσει και τη βάση για τη μετατόπιση βορειότερα του «περιβόητου» κυματοθραύστη, ώστε να μην παρακωλύεται η λειτουργία του εμπορικού λιμένα, και πιο συγκεκριμένα η χρήση της δυτικής προβλήτας του εμπορικού λιμένα. Χωρίς την μετατόπιση βορειότερα (τουλάχιστον είκοσι μέτρα από το σημείο που έχει καθοριστεί) προκαλούνται σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του εμπορικού λιμένα, της βασικότερης και πιο προσοδοφόρας δραστηριότητας του λιμένα Πρέβεζας. Πόσο μάλλον όταν διανύει την καλύτερη περίοδο της τελευταίας πενταετίας. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε όλα τα οικονομικά στοιχεία για το 1ο τετράμηνο του 2016:

1. Στον πρώτο επισυναπτόμενο πίνακα, μπορείτε να βρείτε τις αφίξεις των πλοίων για το πρώτο τετράμηνο του 2016. Χωρίς τη χρήση της δυτικής προβλήτας, το κάθε καράβι, που δεν μπορεί (χωράει) να πλευρίσει στη νότια προβλήτα Θα πρέπει να περιμένει στη ράδα/αγκυροβόλιο. Δημιουργώντας προβλήματα στις εταιρείες παραλαβής των φορτίων, τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, ΑΛΛΑ, το πιο σημαντικό, απώλεια εσόδων στους εμπλεκόμενους Οργανισμούς (Λιμενικό Ταμείο, Λιμεναρχείο), αλλά και στην πόλη. Αρκετοί επαγγελματίες της πόλης μπορούν να επιβεβαιώσουν, επίσης, το γεγονός ότι τα πληρώματα των πλοίων δαπανούν πολύ μεγάλα ποσά στις εξόδους τους (κατά κύριο λόγο σούπερ-μάρκετ, αλλά και εστιατόρια, καφέ, μαγαζιά, κλπ).

2. Όσον αφορά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, για το πρώτο τετράμηνο του 2016 έχει εισπράξει συνολικά περίπου πενήντα επτά χιλιάδες (57.00Ο) ευρώ από τον εμπορικό λιμένα Πρέβεζας. Οι εισπράξεις αυτές αφορούν παροχές όπως χρήση μηχανημάτων, διελεύσεις, παραλαβή σκουπιδιών και πετρελαιοειδών καταλοίπων, παράδοση νερού στα πλοία, λιμενικά τέλη, κλπ.

3. Στο δεύτερο επισυναπτόμενο αρχείο, μπορείτε να βρείτε την επιστολή του Διευθυντή του Τελωνείου Πρέβεζας, που επιβεβαιώνει ότι για το πρώτο τετράμηνο του 2016, το ύψος των φόρων, που καταβλήθηκε για εμπορεύματα (που αφίχθησαν με πλοία στο λιμένα) από χώρες εκτός Ευρωπα.ίκής 'Ενωσης ανέρχεται στο ποσό του ενός εκατομμυρίου εξακοσίων χιλιάδων τριάντα τριών ευρώ και σαράντα πέντε λεπτών (1.633.305,45 ευρώ).

4. Έσοδα προκύπτουν ακόμα και στη Διεύθυνση Γεωργίας και φυσικά τους ασφαλιστικούς φορείς.

Καταλήγοντας, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο καλείται να πάρει αποφάσεις και να δώσει λύσεις σε θέματα, που κάποιες προηγούμενες διοικήσεις όχι μόνο «σκούπιζαν κάτω από το χαλάκι», αλλά ουσιαστικά τραβούσαν το χαλί του εμπορικού λιμένα προς όφελος άλλων χρήσεων. Η μελέτη τροποποίησης του Μaster Ρlan θα πρέπει να έχει ξεκάθαρους στόχους με βασικότερη την ορθολογικότερη οργάνωση των τριών διαφορετικών δραστηριοτήτων του λιμένα και η ανάπτυξη της μίας να μην γίνεται εις βάρος της άλλης. Αποφάσεις, φυσικά, δεν μπορούν να παρθούν αν δεν υπάρχει η πλήρης εικόνα της σημασίας της κάθε χρήσης. Ο εμπορικός λιμένας δεν μπορεί να δέχεται καταργήσεις ή απαξιώσεις. Η δυτική προβλήτα του εμπορικού λιμένα θα πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιείται, στις περιπτώσεις εκείνες που είναι αναγκαίες, όπως γίνεται πάντα και να μπουν σωστές βάσεις για την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας. Ο δε κυματοθραύστης θα πρέπει να μετατοπιστεί βορειότερα (τουλάχιστον είκοσι μέτρα), αλλιώς και πάλι καταργείται αυτόματα η δυτική προβλήτα για λόγους ασφάλειας. Και θα πρέπει να είναι στην δικαιοδοσία της Λιμενικής Αρχής να καθορίζει αυτές τις περιπτώσεις χρήσης της δυτικής προβλήτας, ύστερα από την ενημέρωση των εργαζόμενων του εμπορικού λιμένα για το διάστημα που ένα νέο Φ.Ε.Κ. Θα επαναφέρει τη δυτική προβλήτα για να χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του εμπορικού λιμένα.

Τέλος, ζητάμε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, να μας ενημερώνει εγκαίρως κάθε φορά για τα ευρήματα της Τεχνικής Εταιρείας, που θα αναλάβει τη μελέτη για την τροποποίηση του Μaster ΡΙαn, αλλά και για την κυματική μελέτη, που θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες».

EPISTOLH5

EPISTOLH6

Έκθεση εικόνων