ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η Κυβερνητική Κοροϊδία συνεχίζεται!»
«Για την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας σε σχέση με τον Προγραμματισμό λειτουργίας των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων για το σχ. έτος 2016-2017»
1.Με την εγκύκλιο 87776/Δ1 που απέστελλε στα σχολεία στις 30-5-2016, το Υπουργείο Παιδείας, έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση, μια μέρα πριν ξεκινήσουν οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία. Για πρώτη φορά, μετά το 1997, θέτει κριτήρια για την εγγραφή στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, αντίστοιχα με το Δημοτικό. Εκτός από τα ολοήμερα δημοτικά, που έβαλε στο στόχαστρο με την Υπουργική Απόφαση με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Ολοήμερου Δημοτικού» κλείνει τώρα και ολοήμερα Νηπιαγωγεία! Πετάει δηλ. και τα νήπια έξω από τα ολοήμερα νηπιαγωγεία με οδυνηρές συνέπειες για τις λαϊκές οικογένειες και τις νηπιαγωγούς! Η εξέλιξη αυτή έρχεται να προστεθεί στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που κλείνει εκατοντάδες νηπιαγωγεία, αφού διπλασιάζει τον ελάχιστο αριθμό νηπίων (από 7 σε 14) για τη λειτουργία τμήματος. Την ίδια στιγμή, παρά το ότι στις φόρμες εγγραφής αναφέρονται τα προνήπια, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα παρθούν τα προνήπια στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αφού στο άρθρο 35 αναφέρονται μόνο νήπια, υποχρεωτική παραμένει η μονοετής φοίτηση και η πικρή πείρα των προηγούμενων χρόνων αποτυπώνει 60.000 προνήπια απέξω!!
2.Το Υπ. Παιδείας με την εγκύκλιο για την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης συνεχίζει τον εμπαιγμό και την κοροϊδία! Μετά τη θύελλα που προκάλεσε με την Υπουργική Απόφαση, που καταργεί επί της ουσίας την πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων, αφού θέτει ως προϋπόθεση «στο ολοήμερο πρόγραμμα να γράφονται και να φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους», προχωρά σε μια κίνηση ελιγμού κάτω από το βάρος των τεράστιων αντιδράσεων, αναφέροντας ότι «θα γίνονται στα ολοήμερα δημοτικά δεκτά και παιδιά που οι γονείς τους θα έχουν κάρτα ανεργίας ή ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες». Η απάτη της Κυβέρνησης όμως αποκαλύπτεται από την ίδια την εγκύκλιο η οποία αναφέρει ρητά ότι, «στη φάση συγκρότησης ολοήμερων τμημάτων θα λαμβάνεται υπόψη κατά προτεραιότητα τα παιδιά όπου και οι δύο γονείς τους εργάζονται». Επιπλέον, το Υπουργείο φαίνεται να «ξεχνά» υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι που για διάφορους λόγους δεν έχουν ούτε κάρτα ανεργίας!!
Απαιτούμε και διεκδικούμε:
• Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Καμία απόλυση Αναπληρωτών, κανείς εκπαιδευτικός δε περισσεύει!
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση.
• Κατάργηση της νομοθετικής ρύθμισης που καταργεί Τμήματα Ένταξης και του άρθρου που κλείνει Νηπιαγωγεία.
• Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ την Υπουργική Απόφαση αλλά και τη νέα εγκύκλιο για τα ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.
• Κανένας Μαθητής -Κανένα Νήπιο εκτός ολοήμερου. Κανένα Προνήπιο εκτός Νηπιαγωγείου. Εγγραφή όλων των παιδιών χωρίς περιορισμούς και προϋποθέσεις.
Όλοι οι γονείς που επιθυμούν και έχουν ανάγκη τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο να καταθέσουν αίτηση ανεξαρτήτως του αν πληρούν τα κριτήρια της Υπουργικής Απόφασης και της εγκυκλίου. Οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων να αποφασίσουν ότι οι διευθυντές και οι προϊστάμενες θα παραλάβουν τις αιτήσεις από όλους τους ενδιαφερόμενους γονείς. Το ίδιο να γίνει και ως προς τις εγγραφές των προνήπιων αλλά και με τη λειτουργία πρωινής ζώνης στα δημοτικά. Καλούμε τα σωματεία και τους συλλόγους γονέων να στηρίξουν με αγωνιστικές πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις σε επίπεδο Σχολείου, Διεύθυνσης και Περιφέρειας τις παραπάνω αποφάσεις.
Με τη μαζική μας συμμετοχή στην απεργία στις 8 Ιούνη - 10:30 Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δίνουμε απάντηση στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας!!
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε
Ο ανύπαρκτος διάλογος του κ.Φίλη και η διορισμένη «επιτροπή Λιάκου»
Πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή 3 Ιουνίου, η συνάντηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας. Βασικό θέμα της συζήτησης ήταν οι αλλαγές που προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Παιδείας από τη νέα σχολική χρονιά στο Γυμνάσιο. Επίσης, από την πλευρά της Ομοσπονδίας ετέθη το ζήτημα του πορίσματος της Επιτροπής Λιάκου και ζητήθηκε από τον Υπουργό Παιδείας να διευκρινίσει ποιες από τις προτάσεις της Επιτροπής Λιάκου θα γίνουν αποδεκτές και ποιες όχι.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι ο περιβόητος Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία έχει ολοκληρωθεί. Μάλιστα, προκλητικά ο Υπουργός τόνισε ότι ήταν δικαίωμα της ΟΛΜΕ να μη συμμετάσχει στο διάλογο, αλλά ο διάλογος και παρά την απουσία της ΟΛΜΕ ολοκληρώθηκε. Πρόκειται φυσικά για έναν ανύπαρκτο διάλογο του κυρίου Φίλη. Η πρωτοφανής διαστρέβλωση της αλήθειας από τον Υπουργό Παιδείας δεν έχει προηγούμενο.
Η ΟΛΜΕ είχε αποφασίσει να συμμετάσχει στο διάλογο και να καταθέσει τις απόψεις της στα θεσμοθετημένα όργανα (ΕΣΥΠ, Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Τα όργανα αυτά ουδέποτε συνεδρίασαν. Φαίνεται ότι ο Υπουργός ήθελε να καταθέσει η ΟΛΜΕ τις απόψεις της στη διορισμένη επιτροπή του κυρίου Λιάκου, την οποία απαρτίζουν συνδικαλιστές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι προφανές ότι επρόκειτο για μία διαδικασία παρωδία.
Επί της ουσίας, ο Υπουργός Παιδείας γνωρίζοντας ότι στόχος του είναι η εξοικονόμηση κονδυλίων και όχι η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, δεν επιθυμούσε διάλογο με την ΟΛΜΕ. Ήλπιζε μάλιστα ότι η ομοσπονδία θα τον διευκόλυνε στην τακτική του, αρνούμενη τη συμμετοχή της στο διάλογο. Ωστόσο, η ΔΑΚΕ με την υπεύθυνη στάση που επέδειξε συνέβαλλε ώστε να αποκαλυφθεί και αυτός ο εμπαιγμός του κ. Φίλη. Πρόκειται για προσφιλή του τακτική ανάλογη των εξαγγελιών για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά το ζήτημα της λειτουργίας των Γυμνασίων, οι προτάσεις της πολιτικής ηγεσίας στοχεύουν στη διάλυση της κατώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιβάλλεται το δόγμα της «ήσσονος προσπάθειας». Μειώνονται οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και διακρίνονται τα μαθήματα σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα. Ο χαρακτηρισμός μαθημάτων ως δευτερευόντων και η συνακόλουθη μη εξέταση τους στο τέλος της χρονιάς οδηγεί στην υποβάθμιση αυτών των μαθημάτων. Η λογική του Υπουργείου Παιδείας είναι η δημιουργία ενός υποβαθμισμένου φτηνού σχολείου που δεν θα καλύπτει καν, τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε αυτήν τη λογική εντάσσεται και η απόφαση του Υπουργού Παιδείας για κατάργηση της βαθμολόγησης και εισαγωγή της περιβόητης περιγραφικής αξιολόγησης του μαθητή. Το κλίμα υποβάθμισης των Δημοσίων Γυμνασίων ολοκληρώνεται με την «ελαστικοποίηση» των ειδικοτήτων. Είναι πιθανότατο στο εξής, να κληθούν εκπαιδευτικοί να διδάσκουν γνωστικά αντικείμενα, τα οποία δεν είχαν διδαχθεί κατ΄ ελάχιστον στα Πανεπιστήμια.
Μέσα σε αυτό το γενικό κλίμα διάλυσης που θα επικρατήσει στα Γυμνάσια η «ήσσων προσπάθεια» θα είναι το βασικό κυρίαρχο δόγμα. Οι μαθητές θα προάγονται χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια από τη μία τάξη του Γυμνασίου στην άλλη και θα βρεθούν ξαφνικά σε ένα απαιτητικό Λύκειο, όπου θα αντιλαμβάνονται ότι δε θα έχουν καμία θέση λόγω της πλημμελούς προετοιμασίας τους τα προηγούμενα χρόνια. Η κυβέρνηση της Αριστεράς, με απόλυτη συνέπεια στις ιδεοληψίες της, διαλύει τη Δημόσια Εκπαίδευση. Είναι βέβαιο ότι από την καταστροφική αυτή πολιτική, θα γλιτώσουν μόνο τα παιδιά όσων οικογενειών έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα, με τη προσφυγή στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Ο βασικός στόχος της «μεταρρύθμισης Φίλη» για περαιτέρω περικοπή των ήδη ελάχιστων οικονομικών δαπανών για την εκπαίδευση, αποκαλύπτεται. Με τις νέες αλλαγές χάνονται περίπου 1500-2000 θέσεις εργασίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ εκατοντάδες συνάδελφοι θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο. Δεν πρέπει να λησμονούμε και τις 600 θέσεις εργασίας που εξαφάνισε η προγενέστερη απόφαση του Υπουργού για την κατάργηση της μείωση τριών ωρών στο διδακτικό ωράριο των Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικής Επιστημών - Πληροφορικής. Όλες αυτές οι αποφάσεις δείχνουν το πόσο πολύ ενδιαφέρεται η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Χρέος όλων των εκπαιδευτικών είναι να αποδοκιμάσουμε την «μεταρρύθμιση Φίλη» και να αγωνιστούμε για να μην περάσουν αυτές οι αντιεκπαιδευτικές επιλογές.