Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διαρρέει ότι θα βάλει όλους εκείνους τους όρους, ώστε να εξασφαλίζεται η αξιοποίηση των στρατοπέδων με όρους και κανόνες, προς όφελος του λαϊκού συμφέροντος και των τοπικών κοινωνιών. Και το ίδιο ισχύει και για τα δύο στρατόπεδα της Πρέβεζας που θεωρούνται από τα πλέον «καθαρά» και «φιλέτα» προς αξιοποίηση, έχουν δηλαδή όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και παράλληλα θα υπάρχουν λίγα γραφειοκρατικά «κολλήματα» για τις επενδύσεις.
Σε συνάρτηση με τα παραπάνω, την Τετάρτη 1 Ιουνίου 2016, επισκέφθηκε το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, o κος Εlad Frank, Vice President της ομώνυμης Ισραηλινής εταιρείας Frank Group, συνοδευόμενος από τον ειδικό σύμβουλο του κ. ΥΕΘΑ επί θεμάτων αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας κ. Ζησιμάτο Γεώργιο.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ της εν λόγω εταιρείας και του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, σε συνέχεια αντίστοιχης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που αφορά αναπτυξιακές δραστηριότητες του ομίλου Frank Group σε ακίνητα ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ, σύμφωνα πάντα με το πνεύμα της υφιστάμενης στρατηγικής του ΥΠΕΘΑ/ΤΕΘΑ, και στη βάση της αρχής των υπέρ ΤΕΘΑ ανταποδοτικών ωφελημάτων.
Παλαιότερα ο κ. Καμμένος ανέφερε σχετικά με την εκμετάλλευση:
«Η πρωτοβουλία, της εκμετάλλευσης μιας περιουσίας αντικειμενικής αξίας περίπου 34 δισεκατομμυρίων, οικοπέδων, νησιών, στρατιωτικών εγκαταστάσεων, παλαιών πεδίων βολής, παλαιών αεροδρομίων, λιμανιών, που βρίσκονται στην κατοχή, στην ιδιοκτησία, όχι του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά των ταμείων των στρατιωτικών, του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, που καλύπτει και τα τρία Σώματα, του Ταμείου του Γενικού Επιτελείου Στρατού, του Ταμείου του Στόλου, που έχει και πολύ πιο πρωτοποριακές διαδικασίες από ό,τι τα άλλα Σώματα και του Ταμείου της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ήδη καταθέσαμε στη Βουλή, - έχει περάσει από διαβούλευση, είναι στη διάθεσή σας - το σχέδιο νόμου το οποίο προβλέπει τις διαδικασίες για να μπορέσει να διατεθεί αυτή η περιουσία προς όφελος της εθνικής μας οικονομίας.
Ποια είναι λοιπόν η διαδικασία που μπορεί να ακολουθήσει αυτή τη στιγμή ένας ενδιαφερόμενος για να μπορέσει να ενοικιάσει με ορίζοντα 99 χρόνια - για να μην μπορεί να υπάρξει και η δυνατότητα που υπάρχει και στις ιδιωτικές συμβάσεις της κατοχής από χρησικτησία του συγκεκριμένου χώρου, καλυμμένο αυτό νομοθετικά - να μπορέσει να επενδύσει, να μπορέσει να κατασκευάσει, να μπορέσει να αποφύγει την γραφειοκρατία. Αυτό λοιπόν που κάναμε είναι μία πολύ απλή διαδικασία.
Η διαδικασία αυτή προβλέπει: την παρουσίαση της περιουσίας των Ταμείων Εθνικής Άμυνας όταν θα υπάρχει ενδιαφέρον. Ο ενδιαφερόμενος καταθέτει μία πρόταση με το μίνιμουμ που προβλέπεται στην ενοικίαση του οικοπέδου, του οικήματος του νησιού, το οποίο είναι 5% σε ετήσια βάση. Από τη στιγμή που υπάρχει 5% προσφορά για ένα συγκεκριμένο απόλυτα καθαρά περιγραφόμενο οικόπεδο με όλες τις δυνατότητες που έχει το καθένα, τότε αυτό οδηγεί στην υπογραφή ενός MoU μεταξύ του ΤΕΕΘΑ και του ενδιαφερομένου, ότι δηλαδή ενδιαφέρεται να το ενοικιάσει για τα υπόλοιπα 99 ή 50 χρόνια ίσως και λιγότερα ανάλογα το τι θέλει, -μίνιμουμ τα 50 χρόνια - και προσφέρει δεσμευτικά το 5% το χρόνο.
Αυτό οδηγεί σε μία διαδικασία fast track που βγαίνει σε ένα ibid στο διαδίκτυο για επτά ημέρες. Για επτά ημέρες με απόλυτα διαφανείς διαδικασίες θα μπορεί ο ένας ενδιαφερόμενος να «χτυπάει» τον άλλο ενδιαφερόμενο. Να «χτυπάει» δηλαδή επί του ποσοστού της απόδοσης του συγκεκριμένου οικοπέδου ή κτιρίου, γνωρίζοντας από την άλλη πλευρά την προσφορά που έχει κάνει ο άλλος ενδιαφερόμενος» και πρόσθεσε:
«Να σπάσουμε αυτές τις σχέσεις διαπλοκής, να μην τα «αρπάζουν» εκείνοι που κλείνουν το «μάτι» στην εξουσία ή τους κλείνει το «μάτι» η εξουσία και να μπορέσουμε όλες εκείνες τις επιχειρήσεις που αντιστάθηκαν και κρατήθηκαν μέχρι τώρα στις δύσκολες στιγμές της κρίσης να είμαστε ο μοχλός της ανάπτυξης, της δημιουργίας θέσεων εργασίας, της παραγωγής πλούτου και τέλος πάντων του σπασίματος της γραφειοκρατίας και αυτού του νοσηρού κλίματος της μεταπολίτευσης για το οποίο είμαστε όλοι υπεύθυνοι και αναλαμβάνω και εγώ μέρος της ευθύνης μου».