Παράλληλα σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών» η τροπολογία αυτή δίνει λύση και στο πρόβλημα που είχε ανακύψει για 20 αποφοίτους της Σχολής. Το θέμα μάλιστα είχε φτάσει μέχρι και τη Βουλή (δείτε ΕΔΩ την Ερώτηση του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου και ΕΔΩ την απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής).
Σύμφωνα με την «Εφσυν» τα προβλήματα που λύνονται με την τροπολογία αφορούν σε οργανωτικά κενά, λόγω της μείωσης κατά 70% των οργανικών θέσεων την περίοδο 2009-2015, όπως η έλλειψη διευθυντών και βοηθών διευθυντών σπουδών στα ΚΕΣΕΝ και η διαδικασία ορισμού διευθυντών σπουδών στις ΑΕΝ. Ταυτόχρονα, διευθετείται ένα κρίσιμο θέμα για τη ναυτική εκπαίδευση, το οποίο αφορά στο διδακτικό προσωπικό με ναυτική εμπειρία, καθώς οι συνταξιούχοι ναυτικοί (πλοίαρχοι και μηχανικοί) που εργάζονταν στις ναυτικές σχολές ως ωρομίσθιοι καθηγητές (ναυτοδάσκαλοι) με τη νέα νομοθεσία εάν επέλεγαν να εργαστούν κοβόταν η σύνταξή τους.
Όπως διευκρινίζει το υπουργείο Ναυτιλίας, οι συνταξιούχοι ναυτοδάσκαλοι καλύπτουν έκτακτες ανάγκες της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, που δεν μπορούν να καλυφθούν από εν ενεργεία πλοιάρχους και μηχανικούς και γι' αυτό το λόγο η έκτακτη απασχόλησή τους εξυπηρετεί λόγους δημόσιου συμφέροντος.
Το θέμα αυτό διευθετείται πλέον και με βάση την απάντηση του υπουργείου Εργασίας οι συνταξιούχοι πλοίαρχοι – μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού που απασχολούνται για έκτακτες εκπαιδευτικές ανάγκες των Δημοσίων Σχολών Ε.Ν. δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 του Ν. 4387/2016.