Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να «δέσει» στο εμπορικό λιμάνι ακόμη ένα πλοίο, το οποίο πιθανότατα θα είναι και το τελευταίο για το 2016.
Ο εμπορικός χαρακτήρας του λιμανιού της πόλης και οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από αυτό, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της λαϊκής παράδοσης της Πρέβεζας ανά τους αιώνες. Μην ξεχνάμε ότι τους δύο προηγούμενους αιώνες αποτέλεσε δυναμικό σημείο της οικονομικής δραστηριότητας της πόλης και της σύνδεσής της με τους λαούς άλλων χωρών (Ιταλία, Μάλτα κ.α.).
Αυτά ως προς το ιστορικό σκέλος της υπόθεσης «εμπορικός λιμένας». Ως προς το κοινωνικό σκέλος του, μία σειρά από φορείς και σωματεία (το Σωματείο Λιμενεργατών Πρέβεζας, ο Μεταφορικός Συνεταιρισμός Ιδιοκτητών Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Ν. Πρέβεζας «ΝΙΚΟΠΟΛΗ» ΣΥΝ Π.Ε., ο Μεταφορικός Συνεταιρισμός Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Φιλιππιάδας & Πρέβεζας Συν. Π.Ε. , το Σωματείο Ιδιόκτητων Φορτηγών Δ.Χ. Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας «Ο Ανδρόνικος», ο ναυτικός πράκτορας κ. Βασίλειος Σαρδελής), με επιστολές τους έχουν επισημάνει πως πρέπει να προστατευτεί η λειτουργία του εμπορικού λιμένα και πως η απαξίωσή του πρέπει να είναι «απαγορευτική» για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Κατά γενική ομολογία τη δημόσια συζήτηση «μονοπωλεί» συνήθως η κατασκευή της επένδυσης στον Τουριστικό Λιμένα Πρέβεζας, παράλληλα με ένα έλλειμμα πολιτικής που παρατηρείται σχετικά με τον εμπορικό λιμένα.
Το ΔΛΤ, αλλά και ο Δήμαρχος Χρήστος Μπαϊλης έχουν ξεκαθαρίσει βέβαια πως ο Δήμος και το ΔΛΤ θα υπερασπιστούν την εμπορική χρήση του λιμένα. Ας δούμε όμως παρακάτω ποιες υποσχέσεις έδινε στο προεκλογικό του πρόγραμμα ο κ. Μπαϊλης το 2014, λίγο πριν την εκλογή του:
«Θα εργαστούμε:
Για την μεταφορά του εμπορικού λιμένα στην ανατολική πλευρά με νέα έργα όπως προτείνονται στην λύση 2 του master plan λιμένα Πρέβεζας.
Για την χρηματοδότηση των έργων όπως αυτά περιγράφονται στο αναπτυξιακό πρόγραμμα μελετών διαχείρισης του λιμένα Πρέβεζας.
Για το έργο της διαπλάτυνσης του διαύλου Πρέβεζας, ώστε να δεχτεί μεγαλύτερα πλοία και να γίνει η Πρέβεζα προορισμός κρουαζιέρας».
Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει προχωρήσει κάτι σχετικό την ώρα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, για το πρώτο τετράμηνο του 2016 έχει εισπράξει συνολικά περίπου πενήντα επτά χιλιάδες (57.00Ο) ευρώ από τον εμπορικό λιμένα Πρέβεζας. Οι εισπράξεις αυτές αφορούν παροχές όπως χρήση μηχανημάτων, διελεύσεις, παραλαβή σκουπιδιών και πετρελαιοειδών καταλοίπων, παράδοση νερού στα πλοία, λιμενικά τέλη, κλπ., ενώ το κράτος εισπράττει επιπρόσθετα έσοδα από φόρους και παράλληλα διατηρούνται πολύτιμες θέσεις εργασίας.
Τα οφέλη έχουν επεξηγηθεί άλλωστε στις επιστολές που έχουν συγγράψει σωματεία και φορείς που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό λιμένα.
Πλάι-πλάι λοιπόν με τον τουριστικό λιμένα θα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο από το Δήμο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, με ρεαλιστικές αφηγήσεις, άξονες προτεραιότητας δράσεων και στοχοθεσία, ώστε να αναπτυχθεί προς όφελος της Πρέβεζας ακόμη περισσότερο και το εμπορικό λιμάνι.
Και φυσικά θα πρέπει να βρεθούν τρόποι άντλησης χρηματοδότησης...