Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017 20:52

Ανακοίνωση-απάντηση των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα Πρέβεζας στη συνέντευξη του επενδυτή της Μαρίνας στο atpreveza.gr

IMG 9934-2

Την παρακάτω ανακοίνωση συνυπογράφουν σωματεία και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό λιμένα:

«1. Σωματείο Λιμενεργατών Πρέβεζας

2. Μεταφορικός Συνεταιρισμός Ιδιοκτητών Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Ν. Πρέβεζας «ΝΙΚΟΠΟΛΗ» ΣΥΝ Π.Ε.

3. Μεταφορικός Συνεταιρισμός Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Φιλιππιάδας & Πρέβεζας Συν. Π.Ε.

4. Σωματείο Ιδιόκτητων Φορτηγών Δ.Χ. Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας «Ο Ανδρόνικος»

5. Βασίλειος Σαρδελής – Ναυτικός Πράκτορας

 

Ύστερα από τη δημοσίευση της συνέντευξης του επενδυτή του τουριστικού λιμένα κου Ηλία Τέφα στο atpreveza.gr και στα πλαίσια του δημόσιου διαλόγου, θα θέλαμε να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις, μιας και νομίζουμε ότι ύστερα από τη συγκεκριμένη συνέντευξη δημιουργούνται περισσότερα κενά παρά απαντώνται επί της ουσίας τα σαφή ερωτήματα των δημοσιογράφων. Επιπλέον, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι πολλά σημεία των λεγομένων του επενδυτή ήταν επιεικώς άστοχα, για να μην αναφερθούμε στα προσβλητικά σχόλια, που στα πλαίσια του γόνιμου διαλόγου και συναίνεσης δεν έχουν καμία απολύτως θέση.

  1. Περί παράνομης αλλαγής της θέσης του κυματοθραύστη: Αναρωτιόμαστε πόσο εύκολα χρησιμοποιείται η λέξη «παράνομο» από τον επενδυτή. Μια ευκολία, που περισσότερο είναι για δημιουργία εντυπώσεων, παρά έχει κάποια ιδιαίτερη βάση. Και εξηγούμαστε, με αυτή τη λογική, ο επενδυτής ορίζει και ως παράνομη την απόφαση της Επιτροπής Λιμένων να μετατοπιστεί βορειότερα ο κυματοθραύστης (ΦΕΚ 10/042013 – Αρ. 117); Αλλά και την επιστολή του Γενικού Γραμματέα της Επιτροπής Λιμένων κου Χριστόπουλου (αρ. Πρωτ: 3121.1-Φ75/4094/2016), καθώς και την συνεδρίαση του 2016 από την Επιτροπή Λιμένων ζητώντας από το προεδρείο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, να γνωμοδοτήσει εκ νέου και εμπεριστατωμένα; Όλα ΠΑΡΑΝΟΜΑ σύμφωνα με τον επενδυτή; Ή παράνομα είναι όσα δεν επαναφέρουν τον κυματοθραύστη στη θέση, που προτάθηκε το 1996 με το αντίστοιχο ΦΕΚ; Επιπλέον, όσον αφορά την πρόταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για μετατόπιση του κυματοθραύστη κατά έξι μέτρα, θα πρέπει να γίνει υπενθύμιση ότι τα περί έξι μέτρων προτάθηκαν από τον γενικό γραμματέα της Επιτροπής Λιμένων κο Χριστόπουλο με εν λόγω έγγραφο προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (Αρ. Πρωτ: 3121.1-Φ75/26866/15). Και στη μετέπειτα συνεδρίαση του 2016 ζητήσανε σαν συνοδευτικό έγγραφο μια εμπεριστατωμένη μελέτη. Στην ίδια συνεδρίαση, που ήταν παρών και ο επενδυτής.
  2. Περί ξεκάθαρης κατάργησης της δυτικής προβλήτας τόσο από τη λύση Α όσο και τη λύση Β του Master Plan: Άλλη μια παραπληροφόρηση από τον επενδυτή. Κανένα Master Plan, είτε η λύση Α είτε η Β δεν καταργήσανε τη δυτική προβλήτα και μάλιστα ξεκάθαρα. Η δυτική προβλήτα καταργήθηκε με γενικό γραμματέα της Επιτροπής Λιμένων τον κο Μουτζούρη, και αφού αποφάσισε για λόγους αδιευκρίνιστους ακόμα να μην εγκρίνει τη Λύση Β του Master Plan. Επίσης, δεν καταλάβαμε πως αποφάσισε ο κος Μουτζούρης την κατάργηση της δυτικής προβλήτας, μιας και δεν είχε ούτε έχει ειπωθεί κάτι τέτοιο είτε από το Δημοτικό Συμβούλιο είτε από τον Δήμαρχο, αλλά ούτε από την τότε Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου. Ακριβώς για αυτό το λόγο, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε με ελλιπή στοιχεία, για το ρόλο του εμπορικού λιμανιού, την κίνηση, για τον τρόπο λειτουργίας του, για τα φορτία που εκφορτώνονται και άλλα πολλά στοιχεία, που είμαστε σίγουροι ότι στην τότε συνεδρίαση της Επιτροπής Λιμένων δεν ειπώθηκαν, πόσο μάλλον εφόσον δεν παρευρισκόταν κάποιος εκπρόσωπος του Δήμου, της Περιφέρειας, ή του Λιμενικού Ταμείου, είτε και των εργαζομένων του εμπορικού λιμένα.
  3. Περί «καταγγελιών»: Ας ζητήσει η ομάδα του atpreveza.gr τις γραπτές και επώνυμες καταγγελίες του επενδυτή προς το Λιμενικό Ταμείο και το Λιμεναρχείο Πρέβεζας. Θα απαντηθεί έτσι η απορία του επενδυτή για το ποιος έχει καταγγείλει.
  4. Περί παράνομης χρήσης της δυτικής προβλήτας του εμπορικού λιμένα: Πρέπει να επισημανθεί ότι από τη στιγμή της κατάργησης της δυτικής προβλήτας (2012), σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και το Προεδρείο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, με την προτροπή από την Επιτροπή Λιμένων εκφράζουν τη γνώμη να μην καταργηθεί η δυτική προβλήτα του εμπορικού λιμένα. Τελευταία φορά, στις 09 Ιανουαρίου του 2017 έγινε συνεδρίαση της Επιτροπής Λιμένων, που επανεξετάζεται το θέμα ύστερα από όλες τις προσπάθειες τόσο των εργαζομένων όσο και του Φορέα Διαχείρισης, ώστε να αποδείξουμε ότι η απόφαση του 2012 ήταν αβάσιμη και κατά τη γνώμη μας άδικη. Κατά συνέπεια, για τη χρήση της δυτικής προβλήτας, δεν θα λέγαμε ότι είναι ακριβής όρος η περιγραφή "παράνομη". Προφανώς καταργήθηκε το 2012, αλλά υπό συνθήκες που ζητούμε διερεύνηση, ζητούμε να αλλάξει η απόφαση. Το αιτούμαστε όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι του εμπορικού λιμένα, το δημοτικό συμβούλιο, η λιμενική αρχή. Είναι "υπό συζήτηση/αμφισβήτηση" επί της ουσίας η συγκεκριμένη απόφαση περί κατάργησης.
  5. Αναφορικά με τα οφέλη από τις δυο χρήσεις, την τουριστική και την εμπορική: Ας ενημερωθεί ο κος επενδυτής, ότι οι εργαζόμενοι του εμπορικού λιμένα συμβάλλουν στο να προσφερθούν οι καλύτερες υπηρεσίες με διαχειριστή το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου και βασικούς οργανισμούς το Τελωνείο Πρέβεζας και το Λιμεναρχείο Πρέβεζας. Και τα οικονομικά οφέλη (πολλαπλάσια συγκριτικά με αυτά των άλλων χρήσεων) προκύπτουν από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες που προσφέρονται, από την επιχειρηματικότητα του εμπορικού λιμένα και από το γεγονός ότι  το εμπορικό λιμάνι εξυπηρετεί τους πραγματικά μεγαλύτερους επιχειρηματίες και βιομήχανους της περιοχής και όχι τους «αυτό-ανακηρυσσόμενους» ως τέτοιους. Είμαστε, ως εργαζόμενοι του εμπορικού λιμένα, ένας πολύ βασικός κρίκος αυτής της βιομηχανίας. Αλλά ο κος επενδυτής χάνει μόνιμα το δάσος. Στην τελική δεν θίξαμε ποτέ τη δική του επένδυση. Ούτε ποτέ είπαμε να σταματήσει το έργο της Μαρίνας. Οπότε η επιχειρηματολογία αυτή είναι τουλάχιστον άστοχη. Απλά τα μεγέθη και τα νούμερα να μπαίνουν στη σωστή τους βάση.
  6. Αναφορικά με την πιστοποίηση για τα χύδην φορτία (από παλιότερες δηλώσεις του κου Γιαννούλη), ήδη να πούμε ότι οι περισσότερες δηλώσεις του κου Γιαννούλη στην ημερίδα τότε είχαν διαψευστεί με επίσημα στοιχεία τόσο από εκπρόσωπους των εταιρειών, αλλά και εκπρόσωπο της τοπικής Αυτοδιοίκησης. Επιπλέον, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να παρουσιάσει την αναφερθείσα πιστοποίηση για τις χύδην ζωοτροφές, που εκφορτώνονται στο εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας.
  7. Αναφορικά με τις πρωτοβουλίες των εργαζομένων για την ολοκλήρωση της ανατολικής προβλήτας, οι προσπάθειές μας όλα αυτά τα χρόνια ήταν προς την ενημέρωση για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης της ανατολικής προβλήτας. Σε κάθε ημερίδα, σε κάθε άρθρο που έχουμε γράψει, έχει συμπεριληφθεί ως η βασικότερη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα. Η κα Καζάκου, επίσης, ως Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου δεσμεύτηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Λιμένων ότι θα υπάρξει μελέτη προς υλοποίησή της. Επιπλέον, για τους πραγματικούς λόγους, για τους οποίους είχαν σταματήσει τότε τα έργα, η ομάδα του atpreveza.gr μπορεί πολύ εύκολα να ζητήσει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για να αποσαφηνιστεί άλλη μια παραπληροφόρηση εκ μέρους του επενδυτή.
  8. Όσον αφορά τη σύγκριση του λιμένα Πρέβεζας με αυτών του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης, φαίνεται η παντελής έλλειψη γνώσης του επενδυτή στην πρακτική της εμπορικής ναυτιλίας. Θα παραθέσουμε ως απάντηση και τη γνώμη του λιμενάρχη Πρέβεζας, για να ξεδιαλύνει και αυτή η παρεξήγηση. Κος Παύλος Τιφτικίδης (Λιμενάρχης Πρέβεζας): "…εδώ στην Πρέβεζα το αγκυροβόλιο είναι ανοικτή θάλασσα, δεν είναι όπως κάποια άλλα προστατευόμενα λιμάνια και τα φορτία είναι άμεσης παράδοσης." (atpreveza.gr, 24.03.2017).
  9. Για τις θέσεις μας όσον αφορά τη χρησιμότητα ή όχι του κυματοθραύστη,   εκφράσαμε και σε προηγούμενη επιστολή τη γνώμη μας ότι ο συγκεκριμένος  κυματοθραύστης, προστατεύει τη Μαρίνα Πρέβεζας (και αναφερόμαστε αποκλειστικά στη Μαρίνα Πρέβεζας και όχι γενικά για όλες τις Μαρίνες), από κυματισμούς που προκαλούνται από νότιους ανέμους. Και θέσαμε έναν παράγοντα, που δεν συμπεριλήφθηκε στην κυματική μελέτη: Κάθε πόσο προσβάλλουν αυτοί οι άνεμοι το λιμάνι της Πρέβεζας και συγκεκριμένα τη Μαρίνα; Με βάση στοιχεία του αεροδρομίου, σπάνια και μάλιστα χειμερινούς μήνες. Κάθε Μαρίνα και κάθε λιμάνι έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τις δικές του ιδιομορφίες. Για το λιμάνι της Πρέβεζας και πιο συγκεκριμένα τη Μαρίνα, οι εν λόγω κυματισμοί εμφανίζονται ελάχιστα μέσα στο χρόνο. Με βάση τα παραπάνω, είναι γνώμη μας, ότι η χρησιμότητα του εν λόγω κυματοθραύστη δεν είναι του ίδιου βάρους για τη Μαρίνα όσο η χρήση της μιας εκ των δύο προβλητών για τον εμπορικό λιμένα.
  10. Σχετικά με το Master Plan B, ως εργαζόμενοι του εμπορικού λιμένα, έχουμε επισημάνει στο παρελθόν λάθη και ελλείψεις. Αλλά όταν η λύση Β του Master Plan, προβλέπει την ολοκλήρωση μιας προβλήτας, που σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο θέλει να την υποστηρίξει, γιατί να μην δούμε αυτά τα στοιχεία και πως τελικά θα προκρινόταν η λύση αυτή; Για να συμπληρώσουμε, σε προηγούμενες επιστολές είχαμε τονίσει ότι να μπει μια επιπλέον χρήση, η πολιτιστική ή/και ψυχαγωγική δραστηριότητα, σε ένα τόσο «συνωστισμένο» λιμάνι, θα προκαλούσε περισσότερα προβλήματα παρά θα βοηθούσε. Συν τοις άλλοις, γνώμη μας ήταν πάντα, οποιοδήποτε Master Plan θα έπρεπε να συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση και την ανάπτυξη και όχι στο να δυσχεραίνει την κατάσταση και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ των διαφορετικών χρήσεων.
  11. Όσον αφορά την όχληση από τη σκόνη, δεν θα σχολιάσουμε το τουλάχιστον προσβλητικό ύφος του επενδυτή, αλλά οι εργαζόμενοι του λιμανιού ποτέ δεν συμπεριφερθήκαμε με τέτοια υπεροψία, όπως εκφράστηκε στη συνέντευξη. Πάντα και με την καθοδήγηση από το Λιμεναρχείο Πρέβεζας, οι εργασίες σταματούσαν όταν προκαλούσαν πραγματική όχληση.
  12. Σχετικά με τα σχόλια περί μεγαλύτερης επένδυσης της Ηπείρου κλπ., καλό θα ήταν να συγκεκριμενοποιηθεί. Ίσως να είναι η πρόσφατη πιο μεγάλη επένδυση για τον Τουρισμό στην πόλη. Αυτή η αυτό-ανακήρυξη σε μεγαλύτερο επενδυτή της Ηπείρου δεν μπορεί να περνάει ως επιχείρημα σε δημόσιο διάλογο, και μάλιστα όταν υπάρχουν συνομιλητές, που έχουν γνώση για τα εν λόγω νούμερα.
  13. Τέλος, σχετικά με τα σχόλια για τη σύγκριση μεταξύ ψηφοφόρων του εμπορικού λιμένα και αντίστοιχα του τουριστικού, ο επενδυτής θολωμένος μέσα στις όλες αντιφάσεις, που υπέπεσε, αναγνώρισε επιτέλους τη δύναμη του εμπορικού λιμένα. Και δεν είναι το θέμα ψήφων και εκλογών. Είναι το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού, των ανθρώπων που εργάζονται στο λιμάνι και όλων όσων συνδέονται με τη χρήση του εμπορικού λιμένα. Γιατί, πολύ απλά, τα κοινωνικά και τα οικονομικά οφέλη από τον εμπορικό λιμένα, ο «αυτό-ανακηρυσσόμενος» μεγαλύτερος επενδυτής της Ηπείρου, δεν θα μπορέσει να τα προσεγγίσει ούτε από μακριά. Και θα προτιμούσαμε αντί για πρόκληση να κάνει πρόσκληση προς συναίνεση και να μην αναφέρεται σε εις βάρος του «πολιτικές αποφάσεις» όταν αυτές γίνονται με τις υποδείξεις των ίδιων υπουργείων, που επικαλείται για να μας ανακηρύξει με ευκολία ως παράνομους, που τελικά αυτό που επιθυμούμε είναι να λειτουργεί το λιμάνι της Πρέβεζας χωρίς προβλήματα και φυσικά να αναπτυχθεί».

 

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

27 Απριλίου 2024
Σφοδρή κριτική στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας άσκησε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης από την Πρέβεζα, υπογραμμίζοντας πως απέτυχε να ελέγξει το κύμα ακρίβειας,
24 Απριλίου 2024
Στην Πρέβεζα θα βρεθεί την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης. Σύμφωνα με την πρόσκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας, ...
24 Απριλίου 2024
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε στους δημοσιογράφους το μεσημέρι της Δευτέρας ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Τάσος Τόκας, στο πλαίσιο περιοδείας του ...
23 Απριλίου 2024
Έπειτα από πολλές πολιτικές παλινωδίες, αρκετό “κρυφτούλι” και συνεχόμενες επικοινωνιακές γκάφες της δημοτικής αρχής στην υπόθεση της αγωγής της ...
22 Απριλίου 2024
Ένα μείζον πολιτικό ζήτημα, το οποίο έχει απασχολήσει μέχρι και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (δείτε ΕΔΩ το σχετικό ρεπορτάζ του atpreveza.gr) και έχει ...

Αθλητισμός

23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου 2024. Η αθλήτρια του Δημήτρη Γεωργοπέτρη
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...

Πολιτισμός

27 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!
25 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την ...
24 Απριλίου 2024
Ο Δήμος Πρέβεζας διοργανώνει Εκδήλωση για τον Εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρα Χορού το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και ώρα 18:30 π.μ στην Πλατεία ...
25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...