Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 07 Απριλίου 2017 13:12

Νέο Λύκειο με πολλά «θολά σημεία» και με βάση την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (pics)

Πρωτοβουλία ενημέρωσης των εκπαιδευτικών και ευρύτερης συζήτησης γύρω από την Παιδεία με τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα «Νέο Λύκειο Δομή και Οργάνωση. Προσεγγίσεις Προβληματισμοί. Νέο Σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια», στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης το απόγευμα της Πέμπτης, πήρε η ΕΛΜΕ Πρέβεζας.

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας Απόστολος Κατσανάκης, καλωσόρισε στην Πρέβεζα το Νίκο Παπαχρήστο, Γενικό Γραμματέα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, τα μέλη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Δημήτρη Αχτύπη και Χρήστο Σόφη και το Γενικό Γραμματέα του ΚΕΜΕΤΕ (Kέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) Αθανάσιο Αναστασίου.

IMG 0615

Ο κ. Κατσανάκης τόνισε μεταξύ άλλων πως η μεταρρύθμιση είναι ζητούμενο, αλλά και έργο όλων. Η δημιουργία ενός αποτελεσματικού σχολείου έγκειται στην αλλαγή, αλλαγή για διευθέτηση προβλημάτων και αντιμετώπιση προκλήσεων ή και αλλαγή οράματος και προσανατολισμού.

Ιδιαίτερα τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που περνά η χώρα, είναι ανάγκη να διαμορφωθεί σήμερα το σχολείο του αύριο.

Η ΕΛΜΕ Πρέβεζας μάλιστα σε ανακοίνωσή της για την επικείμενη μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση αναφέρει:

«Ένα νέο κύκλο μεταρρυθμίσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανοίγει το 2017 η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπό το βλέμμα των Θεσμών και με άρωμα ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης).

Το σχέδιο, το οποίο θα αναπτυχθεί σε βάθος τριετίας, προβλέπει:

• αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ από το 2020 με «διαβατήριο» το αναβαθμισμένο Εθνικό Απολυτήριο,

• αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και

• ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης. Όσο για το πολυσυζητημένο θέμα των 20.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, αυτό παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες».

IMG 0620

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Παπαχρήστος, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι οι αλλαγές στην Παιδεία τα τελευταία χρόνια είχαν λογιστικό χαρακτήρα και δεν εξυπηρετούσαν καμία παιδαγωγική σκοπιμότητα. Το 4ετές γυμνάσιο και το 1+2 Λύκειο –όπως εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ- θα φέρει ένα νέο πλήγμα στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και στην τεχνική εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα νέο σχέδιο με μικρό κορμό μαθημάτων στην 1η Λυκείου και μεγάλο εύρος επιλογής μαθημάτων στη συνέχεια. Η λογική του Μεγάλου Σχολικού Κέντρου και τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις σε προηγμένες χώρες, είχαν πρώτα σα βάση την κτιριακή υποδομή. Στη χώρα μας δεν ξεκινάει έτσι, εκτός κι αν ο τελικός στόχος είναι να έχουμε μεγαλύτερα σχολεία.

Ανέφερε επίσης ο κ. Παπαχρήστος ότι ο κ. Γαβρόγλου δεν έκανε το διαχωρισμό που έκανε το «πόρισμα Λιάκου» (το οποίο απέρριψε η ΟΛΜΕ), ενώ για τις πανελλήνιες εξετάσεις υποστήριξε πως είναι ένα αδιάβλητο σύστημα και αυτό είναι πολύ θετικό, ωστόσο σαν ΟΛΜΕ η πάγια θέση ήταν η είσοδος στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, εκτός από τις σχολές υψηλής ζήτησης.

Ο Υπουργός θεωρεί ότι είναι καλό να πάνε στα Πανεπιστήμια οι εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δυστυχώς δεν αποδεικνύεται με βάση την πρόσφατη εμπειρία -όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαχρήστος- πως το νέο σύστημα θα είναι αδιάβλητο.

IMG 0621

Ο Χρήστος Σόφης από την πλευρά του, συνέδεσε τα προβλήματα των εργαζομένων στην εκπαίδευση με τα γενικότερα προβλήματα των εργαζομένων και σε άλλους κλάδους και είπε πως οι προθέσεις της Κυβέρνησης είναι ξεκάθαρες. Υλοποίηση του 3ου Μνημονίου, αξιοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, αξιολόγηση, απολύσεις στην εκπαίδευση. Ο κ. Σόφης στάθηκε στην 1η Λυκείου στην οποία θεωρεί πως θα γίνεται ξεσκαρτάρισμα και μάλιστα ταξικό στους μαθητές και στη Β’ και Γ’ Λυκείου θα υπάρχει ένα σκληρό αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων. «Ίδιες ανάγκες έχει ένα παιδί σε σχολείο της Εκάλης στα Βόρεια Προάστια, με ένα παιδί στη Φιλιππιάδα ή το Πωγώνι;», είπε το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ και πρόσθεσε πως στόχος της μεταρρύθμισης είναι να αποκλείσει παιδιά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να προχωρήσει την… παγίδα της αυτόνομης σχολικής μονάδας.

Επισήμανε δε πως πρέπει οι εκπαιδευτικοί να φέρουν την Παιδεία και την κοινωνία με όχημα την εκπαίδευση στο μπόι των αναγκών των ανθρώπων.

IMG 0623

Ο Δημήτρης Αχτύπης εξήρε τις πρόσφατες πρωτοβουλίες αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες των παιδιών του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας, καταδίκασε τις αποβολές που δόθηκαν και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να αγκαλιάσουν τις αγωνιστικές δράσεις των παιδιών.

Είπε μάλιστα ότι τα παιδιά έβαλαν τα γυαλιά στους καθηγητές τους και εναντιώνονται στο δηλητήριο που σπέρνει η εγκληματική οργάνωση Χ.Α. στα σχολεία.

Τόνισε πως συνδέονται οι ανάγκες της εκπαίδευσης με τις καπιταλιστικές ανάγκες στη μεταρρύθμιση που προωθούν Κυβέρνηση και ΕΕ, σε μία βαθιά ταξική μεταρρύθμιση που καλεί τα παιδιά να γίνουν πρεσβευτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Φτιάχνουν το σχολείο της αγοράς, την ώρα που αυτή η Κυβέρνηση άφησε άνεργους 4.000 συναδέλφους μας αναπληρωτές», είπε ο κ. Αχτύπης και πρόσθεσε πως η ‘Α Τάξη του Λυκείου θα είναι μία τάξη… διαλογής του μαθητικού δυναμικού και θα μετατρέπει το Λύκειο σε ένα απέραντο φροντιστήριο.

Όλα αυτά έγιναν με ευθύνη των συνδικαλιστικών παρατάξεων του κυβερνητικού-εργοδοτικού συνδικαλισμού –σύμφωνα με τον κ. Αχτύπη- και πρότεινε ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο σύγχρονης Γενικής Παιδείας, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, με το οποίο συμπορεύεται.

Για τις εισαγωγικές εξετάσεις επισήμανε πως όσα συστήματα έχουν προταθεί σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας.

IMG 0625

Ο Γενικός Γραμματέας του ΚΕΜΕΤΕ, Θανάσης Αναστασίου υποστήριξε πως όλοι οι πολιτικοί τις τελευταίες δεκαετίες είχαν προθέσεις για μεταρρυθμίσεις, αλλά έμεναν εκεί, μην έχοντας τις προϋποθέσεις. Για τη νυν ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε πως έχει καταθέσει τις προτάσεις της ήδη τουλάχιστον 4 φορές. «Στην ίδια Κυβέρνηση έλεγαν και μετά τα έπαιρναν πίσω…» επισήμανε ο κ. Αναστασίου και πρόσθεσε ότι βαδίζει το σχέδιο πάνω στην έκθεση του ΟΟΣΑ και χωροταξικά δε μπορεί να «βγει» και να δώσει αποτέλεσμα. Έβαλε επίσης σημαντικά ερωτήματα όπως: «Θέλουμε σχολείο γενικής παιδείας ή σχολείο που να καλύπτει άλλες ανάγκες; Πως θα εξαφανιστούν οι εξετάσεις; Τι θα γίνει με το πιστοποιητικό που θα λαμβάνει ο μαθητής στην Α’ Λυκείου; κ.α.».

IMG 0626

Το λόγο έλαβε ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Πρέβεζας, Κώστας Καμπουράκης, ο οποίος είπε πως τα ζητήματα είναι πολυεπίπεδα και δε θα πρέπει να τα βλέπουμε με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ, έβαλε ορθώς το ζήτημα ότι η Γ’ Λυκείου έχει εκφυλιστεί και οι μαθητές είτε δεν έρχονται στα μαθήματα είτε δίνουν ιατρικές βεβαιώσεις για να μην προσέρχονται. «Έχει απαξιωθεί το Λύκειο. Θέλουμε να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση; Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια…», είπε ο κ. Καμπουράκης και επισήμανε πως το ΚΕΜΕΤΕ πρέπει να τοποθετείται με βάση επιστημονικές και παιδαγωγικές μελέτες και όχι αυθαίρετα.

IMG 0627

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του Αντιπροέδρου της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, Παναγιώτη Λελοβίτη, ο οποίος τόνισε πως πρέπει να μπουν στην άκρη οι μικροπολιτικές-μικροπαραταξιακές διαφορές, να μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί και οι φορείς με μελέτες και συγκεκριμένα στοιχεία επιστημονικά και στάθηκε στο γεγονός ότι το πνεύμα της μεταρρύθμισης θα πρέπει να δουν όλοι αν κινείται προς όφελος των «χαμηλών» και οι «οικονομικά ασθενέστερων» στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας. Πρόσθεσε επίσης πως χρειάζεται μία γενναία χρηματοδότηση της Παιδείας συνολικά.

Τοποθετήθηκαν στη συνέχεια αρκετοί εκπαιδευτικοί, μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και πολίτες και έγινε συζήτηση.

 

Έκθεση εικόνων