Στόχος των σεμιναρίων ήταν να ενημερωθούν διεξοδικά οι ενδιαφερόμενοι για όλο το πλέγμα που καθορίζει μια επιτυχημένη εξαγωγική προσπάθεια, ενώ δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα εν δυνάμει εξαγωγέων, όπως η δημιουργία και κατοχύρωση εμπορικών σημάτων, η δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος (από πλευράς της marketing διάστασής του) δηλ. desίgn, συσκευασία (περιέκτης, ετικέτα), πιστοποιήσεις, η σήμανση προϊόντων barcode κ.λ.π., η δημιουργία επικοινωνιακών εργαλείων, η επιλογή ξένων αγορών και προσαρμογή των προϊόντων σε αυτές, οι δράσεις που απαιτούνται για την εξεύρεση πελατών, ο τρόπος συζήτησης με τούς υποψήφιους πελάτες, θέματα κατάρτισης εμπορικών συμφωνιών, η κοστολόγηση εξαγόμενου προϊόντος, θέματα Φ.Π.Α. εξαγωγών κ.λ.π.
Όπως επισήμανε στο atpreveza.gr ο εισηγητής των σεμιναρίων, διευθυντής πληροφόρησης και υποστήριξης επιχειρήσεων κ. Γιώργος Παπαστεργιόπουλος, στόχος του διήμερου σεμιναρίου ήταν οι ενδιαφερόμενοι εν δυνάμει εξαγωγείς να γνωρίσουν τι θα αντιμετωπίσουν μπαίνοντας σε αυτό το στίβο της εξωστρέφειας, ώστε να ξεκινήσουν σωστά και να μην κάνουν λάθη τα οποία θα έχουν επιπτώσεις και οικονομικές αλλά και ψυχολογικές.
«Εάν κάνεις κάποια λάθη και χάσεις κάποια χρήματα στην αρχή είναι μετά πολύ δύσκολο να επανέλθεις και μπορεί και να τα παρατήσεις και στη μέση. Αυτό θέλουμε να αποφύγουμε, θέλουμε να δώσουμε στον κόσμο με κάποια παραδείγματα όχι άσκοπες θεωρητικές προεκτάσεις, αλλά να του δώσουμε τα σωστά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ώστε να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο να πάθει ζημιά, άρα να έχει μία επιτυχημένη εξαγωγική δραστηριότητα» τόνισε ο κ. Παπαστεργιόπουλος, ενώ απαντώντας στην ερώτηση για το πόσο εύκολο είναι να κάνει κάποιος εξαγωγές εν μέσω μνημονίων και capital controls ο κ. Παπαστεργιόπουλος τόνισε: «Τα μνημόνια οπωσδήποτε έχουν επιφέρει επιπτώσεις στην εξαγωγική δραστηριότητα και όχι μόνο. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μια αύξηση των εξαγωγών, το 2015 σε σχέση με το 2014 αυτή ήταν στο 7,8%, το 2016 σε σχέση με το 2015 ήταν 1,7% , άρα δηλαδή υπάρχει ένα φρενάρισμα θα έλεγα που αυτό έχει να κάνει και με αυτές τις επιπτώσεις που είπατε. Βέβαια ανεξάρτητα από αυτό, ας πούμε ότι δεν είχαμε μνημόνια, οι εξαγωγικές μας επιδόσεις δεν είναι αυτές που θα έπρεπε να είναι. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία είμαστε στα μισά του μέσου όρου χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δηλαδή ο μέσος όρος των χωρών-μελών της ΕΕ είναι σε εξαγωγές προϊόντων 31%, και στην Ελλάδα είναι στο 16%, είναι σχεδόν στα μισά. Άρα δηλαδή έχουμε προοπτικές για καλύτερες επιδόσεις και μάλιστα και σε κάποιους τομείς που έχουμε και πλεονεκτήματα ή και συγκριτικά πλεονεκτήματα θα έλεγα, όπως είναι ο τομέας των τροφίμων, όπως είναι ο τομέας των δομικών υλικών, δεν εννοώ τα πρωτογενή υλικά αλλά ό,τι έχει σχέση με την οικοδομική δραστηριότητα, γιατί είχαν αναπτυχθεί εταιρίες πολύ καλές και με πολύ καλά προϊόντα, οι οποίες λόγω της κρίσης και αυτού που έγινε στην ντόπια αγορά ο τομέας αυτός έπαθε μεγάλο πλήγμα, πρέπει να βρουν διέξοδο στο εξωτερικό αλλιώς κινδυνεύουν να πάθουν μεγάλη ζημιά. Αυτά τα πράγματα πρέπει να τα αντιμετωπίσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, πιστεύω ότι οι εξαγωγές είναι διέξοδος, δεν θα πω μονόδρομος, αλλά είναι διέξοδος που θα τους επιτρέψει να ξεπεράσουν και τις στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς και αυτό που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την κρίση».
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρέβεζας κ. Γιάννης Γιαμάς από την πλευρά του σημείωσε πως το διήμερο σεμινάριο ήταν μια πρωτοβουλία μέσα από την οποία δόθηκε η δυνατότητα σε πάρα πολλούς συναδέλφους και μη, ακόμη και φοιτητές, να παρακολουθήσουν αυτό το σεμινάριο έτσι ώστε να μπορέσουν να εφοδιαστούν με όλα τα απαραίτητα εργαλεία για το θέμα των εξαγωγών αλλά και για το θέμα της προστασίας και της φιλοσοφίας στο πως γίνονται εξαγωγές των εκλεκτών τοπικών προϊόντων μας.
«Η σοβαρότατη εισήγηση του κ. Παπαστεργιόπουλου δεν αφορούσε μόνο τη βοήθεια του να φτιάξουμε καθαρά εξαγώγιμο προϊόν, αλλά να φτιάξουμε σωστό προϊόν κυρίως για τους δικούς μας καταναλωτές και εφόσον το καταφέρουμε αυτό και μπορέσουμε να είμαστε αξιόπιστοι στην ελληνική αγορά πρώτα να κάνουμε και τα σωστά βήματα μετά στο εξωτερικό» τόνισε ο κ. Γιαμάς.