Πέμπτη, 27 Απριλίου 2017 19:02

Η μπάλα στην… εξέδρα από τη δημοτική αρχή για το λιμάνι – «Φιλολογικές» απαντήσεις από τον κ. Μπαϊλη – Αναλυτικό ρεπορτάζ

Όσοι ανέμεναν μία εφ’ όλης της ύλης συζήτηση γύρω από τα ζητήματα του λιμανιού της Πρέβεζας, κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας την Τετάρτη 26/4/2017, «έπεσαν μέσα» στις προβλέψεις τους, με το θέμα «Έγκριση απολογισμού Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας από 12/6/2013 έως 21/3/2017» (υπερψηφίστηκε με τις ψήφους της Δημοτικής Συνεργασίας και της ΑΣΥΠ – λευκό ψήφισε η Δύναμη Ενότητας και Δημιουργίας, «παρών» οι Λαϊκή Συσπείρωση και Δημοτική Ριζοσπαστική Συνεργασία, όπως και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Νίτσας) να αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία, μετά και τις αποκαλύψεις του atpreveza.gr (δείτε ΕΔΩ).

Η συζήτηση ήταν έντονη και ουσιαστική με τις παρατάξεις της ελάσσονος αντιπολίτευσης να προχωρούν σε σοβαρές καταγγελίες για τη στάση της δημοτικής αρχής στο ζήτημα και τον ίδιο το Δήμαρχο Πρέβεζας Χρήστο Μπαϊλη, να επιλέγει να… στείλει τη μπάλα στην εξέδρα (μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους), επιλέγοντας φιλολογικού τύπου εκφράσεις, αποφεύγοντας να αναλύσει με συγκεκριμένο και σαφή τρόπο το στρατηγικό σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για το λιμένα Πρέβεζας.

Αρχικά η πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας, Παρθενία Καζάκου, προχώρησε στον απολογισμό της περιόδου στην οποία άσκησε διοίκηση στο όργανο (δείτε ΕΔΩ το ρεπορτάζ του atpreveza.gr), αναφέροντας:

IMG 2632

«Η Πρέβεζα ήταν μία από τις αρκετές πόλεις που τα Λιμενικά Ταμεία τελευταία πέρασαν στη δικαιοδοσία των Δήμων, ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

Τον Ιούνιο του 2013, ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαϊλης με πρότεινε δίχως να τον πιέσω ή να το ζητήσω, Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κι εφόσον κάποιοι συνάδελφοι προηγουμένως αρνήθηκαν την αποδοχή.

Το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε κι έτσι σχηματίστηκε η πρώτη Διοίκηση του ΔΛΤ, ένα νομικό πρόσωπο που ελάχιστοι γνώριζαν τα αντικείμενα ευθύνης του.

Όλα τα μέλη του ΔΣ τότε αλλά και τα επόμενα χρόνια, κατά τη 2η περίοδο προσέφεραν πάρα πολλά, αναλαμβάνοντας ευθύνες, καλούμενα να ασκήσουν διοίκηση, δίχως εξειδικευμένους υπαλλήλους, δίχως συγκροτημένο αρχείο αρχικά, δίχως γνώσεις, σε έναν οργανισμό που όσο περνούσε ο καιρός τόσο διαφαινόταν ότι αποτελούσε έναν κυκεώνα εκκρεμοτήτων και προβλημάτων, που βάλτωναν για περισσότερα από 20 χρόνια.

Έλαχε σε εμάς η ευθύνη, να διευθετήσουμε και να λύσουμε τα περισσότερα από όλα τα προηγούμενα ζητήματα, αλλά και τα καθημερινά που προέκυπταν και που έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα.

 

KAZAKOY: «Όσον αφορά το ρόλο του λιμανιού γενικά, καταφέραμε να υπάρχει ήρεμη συνύπαρξη της εταιρείας Μαρίνα Α.Ε., του εμπορικού λιμένα και των λιμενεργατών»


Δουλέψαμε όλοι μαζί, με αυτή τη σύνθεση, για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, παραβιάζοντας ωράρια και άλλες προσωπικές υποχρεώσεις, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της νεοσύστατης υπηρεσίας, διότι δεν υπήρχε καμία ομοιότητα με τα άλλα δημοτικά νομικά πρόσωπα.

Κατορθώσαμε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, κατόπιν σωστής και αυστηρής διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης, να είναι ένας εύρωστος οργανισμός, που όχι μόνο στέκεται όρθιος, στηριζόμενος στη δική του οικονομική αυτοτέλεια, αλλά παρουσιάζει και ένα έργο εξαιρετικά ενδιαφέρον και δύσκολο, το οποίο θα μείνει ως παρακαταθήκη για την πόλη και τους συμπολίτες μας.

Όσον αφορά το ρόλο του λιμανιού γενικά, καταφέραμε να υπάρχει ήρεμη συνύπαρξη της εταιρείας Μαρίνα Α.Ε., του εμπορικού λιμένα και των λιμενεργατών, αναγνωρίζοντας στο καθένα από τα δύο μέρη, το δικαίωμά τους να λειτουργούν σωστά, αλλά παράλληλα να συνυπάρχουν και κανείς μας δεν παραγνώρισε τα οφέλη που έχει η πόλη μας, το Δημόσιο και το Δ.Λ.Τ. και από τα δύο μέρη.

Το μεν εμπορικό λιμάνι αποφέρει πάρα πολλά έσοδα για την πόλη μας και τους δημόσιους φορείς της, επιβιώνουν από αυτό περίπου 100 οικογένειες και αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Πρέβεζας, που το θυμόμαστε από μικρά παιδιά, αλλά και η Μαρίνα Α.Ε. είναι ένας επενδυτικός φορέας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα η Ελλάδα ης κρίσης, αλλά και η τουριστική φυσιογνωμία της Πρέβεζας.

Το αλιευτικό καταφύγιο μπορεί κι αυτό να λειτουργεί άριστα, μετά από τις παρεμβάσεις μας, για να συγκεντρωθούν όλα τα αλιευτικά σκάφη στο καταφύγιο, που γι’ αυτό το λόγο κατασκευάστηκε και με κάποιες εκσυγχρονιστικές προσθήκες μικρής κλίμακας, να ασκούν το επάγγελμά τους από αυτό, οργανωμένα οι επαγγελματίες αλιείς.

Πιστεύουμε ότι προσεγγίσαμε μετά από πολλές ψυχοφθόρες διαδικασίες τη λειτουργία της συνύπαρξης και των τριών ιδιοτήτων του λιμανιού, όμως τελευταία παρουσιάζονται κάποια προβλήματα που πρέπει να λυθούν.

Για το Δ.Λ.Τ. στόχος μας ήταν πάντα και συνεχίζει να είναι η λειτουργία του λιμανιού με τους τρεις ρόλους του, εμπορικού, τουριστικού, αλιευτικού. Η θέση μας αυτή έχει γίνει συνείδηση και κανείς δε μπορεί να την αλλοιώσει ή να τη διαγράψει. Θα υπάρχει πάντα η τρισδιάστατη υπόστασή του, την οποία σεβαστήκαμε και συνεχίζουμε να σεβόμαστε εμείς και όλη η πόλη.

Ευχαριστώ το Δήμαρχο και τους υπαλλήλους που διέθεσε για να λειτουργήσουμε. Ευχαριστώ για τη συνεργασία τους Λιμενάρχες κ.κ. Σουρβίνο και Τιφτικίδη, τους Υπολιμενάρχες κα Μαργέλη και κ. Σούγκα και όλα τα μέλη του σώματος του Λιμεναρχείου.

Ευχαριστώ τον Αντιπρόεδρο κ. Κορωναίο, όλους του συναδέλφους δημοτικούς συμβούλους της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης, κατά τη διάρκεια και των δύο θητειών, που μαζί πορευτήκαμε σε αυτό το δύσκολο, αλλά ενδιαφέρον ταξίδι, παλεύοντας με τους ‘’Λαιστρυγόνες’’ και τους ‘’Κύκλωπες’’.

Ευχαριστώ τους υπαλλήλους του Δ.Λ.Τ., αλλά και αυτούς από το Δήμο, που με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, ανταποκρίνονταν όσες φορές κι αν τους ζητήθηκε, κάνοντας υπερωρίες χωρίς αποζημίωση, για το χρόνο που διέθεσαν, το ενδιαφέρον τους και την αγάπη τους για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, σαν να ήταν δικό τους σπίτι.

Θα μου επιτρέψετε να τους αναφέρω. Είναι η κα Βάνου, η κα Δημητράκου, η κα Μωραϊτη, η κα Γέρου, ο κ. Διαμάντης, ο κ. Χήτος, ο κ. Λώλος, ο κ. Τσουμάνης και η οικονομική υπηρεσία του Δήμου.

Μπορώ να πω ότι λειτουργήσαμε σαν οικογένεια, ίσως και γι’ αυτό τελικά είχαμε αυτό το σημαντικό έργο».

 

Ακολούθησε η διαδικασία των ερωτήσεων, των τοποθετήσεων και των δευτερολογιών:

IMG 2605

Γιώργος Νίτσας (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος): «Είπατε ότι δεν υπήρχε αντιμισθία στο Δ.Λ.Τ. Θα ήθελα να εξηγήσετε στο σώμα πως προέκυψε αυτό, τη στιγμή πως ως παράταξη το 2016 είχατε φέρει το θέμα και πάρθηκε απόφαση να υπάρχει μία αντιμισθία. Ακυρώθηκε κάπου αλλού η απόφαση;».

Γιάννης Νόβας (επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης): «Γιατί υπήρξε ένα τόσο μεγάλο διάστημα, γιατί καθυστέρησε τόσα πολλά χρόνια μία, έστω διαχειριστική, ενημέρωση;».

Στέλλα Βαρτελάτου (σύμβουλος Δημοτικής Συνεργασίας): «Ήταν δύσκολο για εμένα λόγω υποχρεώσεων, μεταπτυχιακού και οικονομικής επιβάρυνσης να είμαι παρούσα στις συνεδριάσεις του Δ.Λ.Τ. Έχουμε καταλήξει στην ιδιοκτησία των μεγάλων ογκόλιθων (μπλόκια) και αν ναι ποιες οι ενέργειες της αξιοποίησής τους;

Ποια διαφορά έχει ένα Σχέδιο έκτακτης ανάγκης αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης από το Σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτου περιστατικού ρύπανσης της θάλασσας από πετρελαιοειδή και άλλες επιβλαβείς ουσίες. Υπάρχει ξεχωριστή μελέτη;

Επίσης δεν κατανοώ τεχνικά τι σημαίνει σύνταξης φακέλου για την προκήρυξη τροποποίησης του master plan λιμένα Πρέβεζας;».

IMG 2635

Κοσμάς Κορωναίος (Πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου – πρώην αντιπρόεδρος Δ.Λ.Τ.): «Η διαδικασία δεν είχε γίνει σωστά και έχουμε ευθύνη γι’ αυτό, μόνο και μόνο επειδή ήμασταν στην ψήφιση η κα Καζάκου κι εγώ. Για το λόγο αυτό η Αποκεντρωμένη έκρινε ότι δεν έπρεπε να συμμετέχουμε. Δεν έγινε σκόπιμα αυτό, αλλά έπρεπε να βγούμε έξω. Γιατί δε προχωρήσαμε πιο πέρα δεν είναι της παρούσης και δεν καταλαβαίνω γιατί το έχετε τόσο μεγάλο καημό κε Νίτσα.

Για την ερώτηση της κας Βαρτελάτου, πρόκειται για δύο διαφορετικά σχέδια ρύπανσης.  

Προκειμένου να προχωρήσουμε στη σύνταξη των μελετών του Master Plan ορίσαμε έναν μηχανικό, ο οποίος θα μαζέψει τι χρειάζεται, για να ετοιμαστούν οι μελέτες. Είναι η διαδικασία βάση του νόμου».

Καζάκου: «Χαίρομαι πραγματικά που έχει ερωτήσεις η κα Βαρτελάτου, η οποία ήταν μέλος του Δ.Σ. του Ταμείου».

Μιλτιάδης Κλάπας (επικεφαλής Δύναμης Ενότητας και Δημιουργίας): «Λίγο ακόμη και θα γίνει… εσωκομματικό το ζήτημα».

Βαρτελάτου: «Εγώ μιλάω για τη σκοπιμότητα».

Κορωναίος: «Είναι ειλημμένη η απόφαση το 2013. Βάζετε εκ νέου θέμα για να αλλάξει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου;»

Ντίνα Μωραϊτη (διευθύντρια τεχνικών υπηρεσιών Δήμου Πρέβεζας): «Όσον αφορά τους ογκόλιθους. Είχαμε ακούσει ότι είναι της τράπεζας, είχαμε ακούσει ότι είναι του Ελληνικού Δημοσίου. Συγκεντρώσαμε κάποια στοιχεία, τα οποία δώσαμε σε δικηγόρο, ο οποίος θα κάνει και έλεγχο. Σχετικά με το Master Plan. Άσχετα με τις λύσεις που είχε δώσει η μελέτη, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα ΦΕΚ. Υπάρχει δηλαδή μία λύση που ισχύει. Σε ό,τι διαφορετικό πάμε θα σημαίνει τροποποίηση του Master Plan. Επίσης στη συνεδρίαση του Δ.Λ.Τ. η υπηρεσία είχε ετοιμάσει την προκήρυξη. Τέθηκε όμως θέμα ότι είναι μία διαδικασία που θα έχει ενστάσεις γιατί είναι μεγάλα τα ποσά και ανατέθηκε σε μηχανικό έξω, ο οποίος θα ετοιμάσει την προκήρυξη για να γίνει η προκήρυξη της τροποποίησης του Master Plan».

ΚΛΑΠΑΣ: «Λυπάμαι που όλο αυτό το διάστημα κάνετε κάτι που θα επιτρέψετε να πω ότι ήταν μία πολιτική…  πιρουέτα»

IMG 2617

Κλάπας: «Πράγματι η διοίκηση που ασκήθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ήταν καλύτερη από εκείνη που ασκήθηκε από το Κρατικό. Άλλωστε γι’ αυτό η τοπική αυτοδιοίκηση έκανε αγώνα. Για να μπορεί να σχεδιάζει αυτή την πολιτική που έχει να κάνει με το λιμάνι, που είναι ένας αναπτυξιακός πόλος για το Δήμο. Δεν υπάρχει πιο κατάλληλος φορέας για το σχεδιασμό από την αυτοδιοίκηση. Αν θέλετε αυτή ήταν η διαφωνία μας όλο το προηγούμενο διάστημα, ότι ενώ αυτός ήταν ο χαρακτήρας της μεταφοράς των Ταμείων αυτών στο Δήμο, εσείς πεισματικά αρνούσασταν να συζητήσουμε τα μεγάλα θέματα πολιτικής σε αυτό το όργανο. Έτσι λοιπόν δεν έχει να κάνει αν εμείς είχαμε ενημέρωση από εσάς, αλλά με την απόφαση ενός συλλογικού οργάνου στην εκπόνηση πολιτικής, σε θέματα αναπτυξιακά, πολιτικά.

Λυπάμαι που όλο αυτό το διάστημα κάνετε κάτι που θα επιτρέψετε να πω ότι ήταν μία πολιτική…  πιρουέτα. Το αυτοδιοίκητο του Λιμενικού Ταμείου λέγατε εδώ. Και με αυτό τον τρόπο καταργούσατε το αυτοδιοίκητο του δημοτικού συμβουλίου. Γιατί το δημοτικό συμβούλιο είναι αυτό που ορίζει τα μέλη, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια την πολιτική που το δημοτικό συμβούλιο θέτει. Παραχαράξατε την ουσία του τι σημαίνει Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Το κρατήσατε… κλειστό. Όπως πριν το Κρατικό. Δεν κάνω κριτική σε εσάς κα Καζάκου ή τον κ. Κορωναίο. Κάνω κριτική στη δημοτική αρχή. Γιατί είναι ευθύνη του να αντιληφθεί ποιο είναι το Δ.Λ.Τ. και ποιο αναπτυξιακό ρόλο έχει. Σε όλα αυτά τα ζητήματα των μεγάλων διαφορών θα έπρεπε να τα συζητάμε όχι μία, αλλά εκατόν μία να συζητάμε. Και στο τέλος, στον αναπτυξιακό σχεδιασμό είναι σίγουρα ότι θα συμφωνούσαμε. Γιατί γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν επηρεασμοί από διάφορους παράγοντες. Κάνατε σοβαρό… φάουλ ως δημοτική αρχή.

Ένα άλλο θέμα είναι πως έχει εμπεδωθεί πλέον ότι πρέπει να υπάρχουν τρεις δραστηριότητες στο λιμάνι. Εμπορική-τουριστική-αλιευτική. Σωστό! Αλλά δεν μπορούμε να μένουμε μόνο στις διακηρύξεις! Ποιες ενέργειες έγιναν για να κατοχυρώσουμε ότι αυτά θα αναπτύσσονται χωρίς να συγκρούονται. Έχετε ευθύνη. Εσείς ήσασταν δημοτική αρχή όταν άλλαζε το Master Plan. Το 2012. Μέχρι τότε ήταν αυτό που είχαν αποφασίσει οι φορείς. Επί της δικής σας θητείας άλλαξε και δημιουργεί το… κομφούζιο. Άλλαξε με την αποδοχή σας. Η χωροθέτηση έγινε με παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου και της ΕΣΑΛ στο γραφείο σας. Άρα γνωρίζατε. Ακόμη και να μη γνωρίζατε δεν είδαμε αντίδραση ενός Δήμου για να λυθούν οι συγκρούσεις. Και όλα αυτά απέναντι σε μία ομόφωνη απόφαση όλων των φορέων της περιοχής. Δεν είναι ότι κάνατε μία δήλωση. Ποια πρακτικά μέτρα πήρατε; Λέτε θα γίνει Master Plan. Το είπαμε το 2013, το είπατε το 2015, είμαστε στο 2017 και ακόμη… Τα ζητήματα όμως τρέχουν. Κάναμε συζήτηση εδώ. Σας είπα ότι οι αποφάσεις δεν πάνε στο Υπουργείο. Τα ίδια σας λένε σήμερα όλοι οι φορείς. Δε το λέω από το μυαλό μου. Επικοινώνησα με το Υπουργείο. Η απάντηση είναι ότι δεν το έχουμε. Φέρνω το τελευταίο πρακτικό της ΕΣΑΛ στις 9/1/2017. Ζητείται η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου λέει. Αν την είχε εσείς οι ίδιοι θα έπρεπε να πείτε, γιατί το αναβάλετε ρε παιδιά; Μία-δύο-τρεις. Εκτός κι αν το Υπουργείο –και να το πείτε αυτό- λέει άλλα.

Έτσι όπως το χειρίζεστε υποβαθμίζεται ο ρόλος του εμπορικού λιμένα. Το κλείσιμο της δυτικής προβλήτας συνιστά απαξίωση. Το ’96 και ’97 είχαν ξεκινήσει έργα στην ανατολική προβλήτα. Δεν το παλέψατε, δεν το αναδείξατε, δεν κάνατε καμία συμμαχία στην τοπική κοινωνία και την Ήπειρο. Για να λειτουργήσει ένα λιμάνι δε φτάνει να υπάρξουν υποδομές, αλλά και οι δρόμοι. Δηλώσεις του Δημάρχου έχω δει, αλλά κινητοποίηση από το Δήμο προς την κεντρική εξουσία δεν έχω δει. Είμαστε ουραγοί».

Κορωναίος: «Με την ΕΣΑΛ υπάρχουν δύο ζητήματα. Έχουμε στείλει τις αποφάσεις και έχουμε αποδείξεις, καθώς και την κυματική μελέτη. Επίσης έχουμε καταθέσει υπόμνημα. Μέσω του atpreveza.gr, πληροφορήθηκα κι εγώ το πρακτικό της ΕΣΑΛ και μου έκανε τεράστια εντύπωση…».

ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ: «Με την ΕΣΑΛ υπάρχουν δύο ζητήματα. Έχουμε στείλει τις αποφάσεις και έχουμε αποδείξεις, καθώς και την κυματική μελέτη»

IMG 2614

Κωστούλας: «Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις προτάσεις μας, που θα μπορούσε ο Δήμος να προχωρήσει σε αυτές. Θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε πιστώσεις για να ενισχύσουμε τα κρηπιδώματα της προκυμαίας.

Να φροντίσουμε να πεζοδρομηθεί το σημείο μέχρι το Μνημείο του Ναύτη.

Να διερευνήσουμε νέας οργανωμένης τουριστικής Μαρίνας έξω από τη ζώνη του ιστορικού κέντρου κ.α.".

IMG 2618

Νόβας: «Η αναγκαιότητα για να γίνει μία εκτεταμένη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για ένα στρατηγικό στόχο και σχεδιασμό ανάπτυξης του λιμανιού είναι καθολικό.

Παρά το ότι η ευρύτητα του θέματος μας οδήγησε ως Λαϊκή Συσπείρωση να ζητάμε επιτακτικά τη συζήτησή του, θεωρώ ότι το δημοτικό συμβούλιο με ευθύνη της πλειοψηφίας, προσπαθεί να εκτονώσει το μέγεθος του προβλήματος σε έναν απολογισμό εξαετίας.

Για το ‘’στένεμα’’ του θέματος θέλω να βγάλω μερικά συμπεράσματα:

Αποδείχθηκε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να βελτιώσει πράγματα, να τα λειτουργήσει και να τα προχωρήσει.

Είδαμε την τοπική αυτοδιοίκηση να βελτιώνει τη λειτουργία του Ταμείου, αλλά το Κεντρικό Κράτος να κρατά το μαχαίρι και να… κόβει το πεπόνι όπως θέλει.

Υπάρχουν ευθύνες για το ότι δε συζητήσαμε επί της στρατηγικής του Ταμείου.

Εμείς ως Λαϊκή Συσπείρωση λέμε με πρωτοβουλία του Δήμου να συνταχθεί μαχητικό μέτωπο με όλους τους φορείς της Πρέβεζας, για εφαρμογή της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, αλλαγή των σχεδιασμών της κεντρικής κυβέρνησης για να πάμε στην κατεύθυνση που θέλουμε εμείς».

Νίτσας: «Φανερώνεται ένα σημαντικό κενό στο πως αντιλαμβάνεται ο κ. Δήμαρχος τα μεγάλα και σημαντικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, το πως τα παρακολουθεί και το πως επεμβαίνει άμεσα».

IMG 2619

Δημήτρης Παππάς (επικεφαλής ΑΣΥΠ): «Είχα ζητήσει να μειωθούν οι εκπρόσωποι του Δήμου στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και να μπει ένας εκπρόσωπος του ΤΕΕ και άλλου φορέα. Ο κ. Κλάπας, ο κ. Νόβας, ο κ. Κωστούας ζητούν να γίνει ενημέρωση, άρα θέμα ‘’κενού’’ δεν υπήρξε.

Η ΕΣΑΛ άλλα λέει τη μία φορά, άλλα την άλλη. Τις μεγάλες αποφάσεις τις παίρνουν επάνω».

Κορωναίος: «Εμείς βαδίζουμε για το λιμάνι με αυτό που αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας το 2013».

IMG 2625

ΜΠΑΪΛΗΣ: «Σα δημοτική αρχή έχουμε το θάρρος και αναλαμβάνουμε πλήρως όλες τις ευθύνες»

Χρήστος Μπαϊλης (Δήμαρχος Πρέβεζας): «Σήμερα ακούστηκαν πολλά. Σα δημοτική αρχή έχουμε το θάρρος και αναλαμβάνουμε πλήρως όλες τις ευθύνες. Δεν ακούστηκε η λέξη συμφέρον. Ένα είναι το συμφέρον του Δήμου και των δημοτών της Πρέβεζας. Αυτό που προέχει είναι η καλύτερη υποστήριξη των δημοτών.

Πήραμε μία ομόφωνη απόφαση το 2012.

Εμείς αποφασίσαμε και όλοι οι φορείς ότι το λιμάνι για να λειτουργήσει, θα πρέπει να έχει τρεις χρήσεις. Το εμπορικό λιμάνι μέχρι το 2013 τι έγινε; Ακούστηκε και για δρόμους. Είμαι ο μοναδικός από το 2013 που έλεγε ότι η Πρέβεζα έχει να κάνει με τα Βαλκάνια και χρειάζεται ένα κάθετο άξονα. Στα Λέλοβα λέγανε για παραεγνατία.

Ερχόμαστε εμείς να απολογηθούμε. Το 2011, 2012 δεν μπορούσαμε να σταθούμε στα πόδια μας, την ώρα που δεχόμαστε τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση.

Εμείς θέλουμε τη λύση Β. Να λειτουργήσει η ανατολική προβλήτα για το εμπορικό λιμάνι. Γι’ αυτό πάμε σε ένα νέο Master Plan.

Δε μπορώ να δεχθώ ότι αδιαφορήσαμε. Πού είναι τα έργα τα μεγάλα τα παλιά τα χρόνια; Μηδέν. Τότε που έδεναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα…».

Κλάπας: «Περίμενα από εσάς απαντήσεις. Αυτό που παραβλέπετε είναι ότι όταν ήμασταν εμείς δημοτική αρχή και γίνονταν οι συσκέψεις στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, προτείναμε εμείς για το Master Plan. Η λύση Β έγινε ΦΕΚ. Όταν ήσασταν εσείς Δήμαρχος και ξέρατε ότι όλη η τοπική κοινωνία ήταν αντίθετη, στο δικό σας γραφείο γίνονταν οι συνεννοήσεις για τη χωροθέτηση. Αυτό λέει το Υπουργείο».

 

ΚΛΑΠΑΣ: «Όταν ήσασταν εσείς Δήμαρχος και ξέρατε ότι όλη η τοπική κοινωνία ήταν αντίθετη, στο δικό σας γραφείο γίνονταν οι συνεννοήσεις για τη χωροθέτηση. Αυτό λέει το Υπουργείο»


Μπαϊλης: «Είναι ψευδέστατο ότι γινόταν στο γραφείο μου. Είναι ψευδέστατο. Λυπάμαι…»

Κλάπας: «Ο κ. Μουτζούρης ήταν γενικός γραμματέας τότε. Το θέμα είναι ότι το 2013 που άλλαξε το Master Plan ήσασταν Δήμαρχος. Από το 2013 μέχρι το 2017 ακόμη συζητάμε αν θα κάνουμε τη μελέτη που λένε οι φορείς. Καμία μελέτη δεν έχει ανατεθεί. Το 2017, 4 χρόνια μετά ακούμε, αλλά ενέργειες δεν έχουμε δει».

Νόβας: «Υπάρχει απόκλιση από την επιθυμία των φορέων; Υπάρχει! Όταν θα έχουν σβήσει τα πάντα, εσείς θα λέτε θέλουμε εκείνο ή το άλλο. Θέλει συγκεκριμενοποίηση των ενεργειών και πρωτοβουλίες. Όλα τα άλλα είναι κουβέντες του… αέρα».

 

ΝΙΤΣΑΣ: «Μη σας ακούσουν στο Λούρο για την Εγνατία, θα γελάσουν. Ήσασταν αυτός που σήκωσε μαύρες σημαίες ενάντια στους κάθετους άξονες και είχατε πει στο δημοτικό συμβούλιο αν δεν περάσει από το Λούρο ποτέ να μη γίνει»


Νίτσας: «Επί 2,5 χρόνια κ. Δήμαρχε δεν ασχοληθήκατε με το πιο σημαντικό θέμα, όπως το λιμάνι. Αυτή είναι η πολιτική ευθύνη. Μη σας ακούσουν στο Λούρο για την Εγνατία, θα γελάσουν. Ήσασταν αυτός που σήκωσε μαύρες σημαίες ενάντια στους κάθετους άξονες και είχατε πει στο δημοτικό συμβούλιο αν δεν περάσει από το Λούρο ποτέ να μη γίνει. Αυτή ήταν η άποψή σας».

Μπαϊλης: «Αυτό είναι ψευδέστατο. Ήμουν ο μοναδικός Δήμαρχος που έλεγε να κάνουμε έναν κάθετο άξονα. Οι άλλοι έλεγαν να περάσει από τα Λέλοβα κ.α. Με κατηγόρησαν ότι ήθελα να περάσει ο κάθετος άξονας από το χωριό μου. Ο πρεβεζάνικος λαός μας γνωρίζει όλους πολύ καλά. Οι δημότες από εμάς απαιτούν συναίνεση και συνεργασία. Κορώνες και κουβέντες της στιγμής… Κάνουμε κακό στον τόπο έτσι».

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δημήτρης Πάτσης, Παναγιώτης Τσόγκας




  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

02 Μαϊος 2024
Στην Πρέβεζα αναμένεται να βρεθεί την Τρίτη 7 Μαΐου ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα επισκεφτεί την Πάργα, το Νοσοκομείο της Πρέβεζας
30 Απριλίου 2024
Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημάρχου στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας, η οποία ως διαδικασία ...
30 Απριλίου 2024
Συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκαν οι 42 υποψήφιοι Ευρωβουλευτές της στην εκλογική “μάχη” της 9ης Ιουνίου, παραχώρησε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ...
27 Απριλίου 2024
Σφοδρή κριτική στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας άσκησε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης από την Πρέβεζα, ...
24 Απριλίου 2024
Στην Πρέβεζα θα βρεθεί την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης. Σύμφωνα με την πρόσκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας, ...

Αθλητισμός

23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου 2024. Η αθλήτρια του Δημήτρη Γεωργοπέτρη
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...

Πολιτισμός

25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!
25 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την ...
24 Απριλίου 2024
Ο Δήμος Πρέβεζας διοργανώνει Εκδήλωση για τον Εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρα Χορού το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και ώρα 18:30 π.μ στην Πλατεία ...
25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...