Αυτό τονίζει η ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση) στην ετήσια έκθεσή της του 2016 την οποία κατ’ αποκλειστικότητα δημοσιεύει το esos (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ).
Αναφορικά με το ΤΕΙ Ηπείρου η έκθεση αναφέρει πως έχει εξαιρετικές επιδόσεις στη διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης και την κοινωνική στρατηγική και «χαμηλό βαθμό» στη στρατηγική κτιριακών και χωροταξικών υποδομών και τη στρατηγική διεθνοποίησης του ιδρύματος.
(κλικάρετε στις φωτογραφίες για μεγαλύτερη ανάλυση)
Δυσκολίες αναμένεται να υπάρξουν και κατά την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) ή τη χορήγηση άδειας εργασίας για ορισμένες κατηγορίες προσωπικού, καθώς σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού η κατοχή πιστοποιημένου τίτλου σπουδών αποτελεί προαπαιτούμενο για τη χορήγηση της σχετικής άδειας.
Με χρονικό ορίζοντα το 2020, όπου, σύμφωνα με το ανακοινωθέν του Ερεβάν, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι των αποφοίτων των ευρωπαϊκών ΑΕΙ θα αναγνωρίζονται αυτόματα, η ΑΔΙΠ σημειώνει πως θα υποστηρίζει διαρκώς τα Ιδρύματα της χώρας, παρέχοντάς τους, μέσω της πιστοποίησης, όλα τα αναγκαία εφόδια, ώστε οι απόφοιτοί τους να ανταγωνίζονται ισότιμα στον διεθνή και ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό και εργασιακό χώρο.
(κλικάρετε στις φωτογραφίες για μεγαλύτερη ανάλυση)
Επιπλέον, η Αρχή υπογραμμίζει, θα υποστηρίξει τα Ιδρύματα για να ενδυναμώσουν τη στρατηγική τους, ώστε, αφενός μεν να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τα δύο σημαντικά προβλήματα που στέκονται ως εμπόδια στην ανάπτυξή τους, δηλαδή την περιορισμένη αυτονομία και την οικονομική δυσπραγία, αφετέρου δε να αυξήσουν τις ακαδημαϊκές και ερευνητικές τους επιδόσεις.
Από τη διεθνή επισκόπηση για τη θέση της Ελλάδας προκύπτει ότι:
1. Η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει:
α) την αναλογία φοιτητών/διδασκόντων
β) τους ρυθμούς αποφοίτησης (σε κανονικό χρόνο σπουδών)
γ) τον βαθμό απασχολησιμότητας των αποφοίτων
δ) το ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης
ε) τους θεσμούς αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων.
Πηγή: esos.gr