Ας δούμε όμως με στοιχεία πόσες ελπίδες έχει η Πρέβεζα, να συνδεθεί έστω και έπειτα από κάποια χρόνια με τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Αυτοκινητόδρομος Α52 (Άκτιο-Αμβρακία)
Έμοιαζε με το «γιοφύρι της Άρτας» για πολλά χρόνια (κλικάρετε ΕΔΩ). «Βαλτωμένα έργα», 4 εργολαβίες και απλήρωτοι εργαζόμενοι στα εργοτάξια. Μέσα στο 2018 αναμένεται να έχει προκηρυχθεί η εργολαβία-σκούπα του Υπουργείου μεταφορών και υποδομών και υπολογίζεται πως μέχρι το 2021 ο αυτοκινητόδρομος των 48,6 χιλιομέτρων, που συνδέει το Άκτιο –και κατ΄ επέκταση την πόλη της Πρέβεζας- με την Ιόνια Οδό ή αλλιώς το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου, λίγο μετά τον κόμβο της Αμφιλοχίας (κεντρική φωτογραφία), θα έχει λειτουργήσει.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη μοιάζει να δημιουργεί περισσότερες ελπίδες για την Πρέβεζα, αναφορικά με τη σύνδεσή της με τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, ενώ μην ξεχνάμε πως έχει ήδη αντληθεί χρηματοδότηση για τη βελτίωση της οδικής σύνδεσης της Βόνιτσας και του Ακτίου με τη Λευκάδα, ένα έργο για το οποίο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα διαθέσει 52 εκατομμύρια ευρώ από το Επιχειρησιακό της Πρόγραμμα.
Επίσης το έργο «Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου – φάση Β’», αποτελεί έργο PHASING (δείτε ΕΔΩ) για το Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και κατά συνέπεια έχει δρομολογηθεί με καλούς… οιωνούς η υλοποίησή του, παρά τις καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του atpreveza.gr, κλιμάκιο του Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ, συνοδευόμενο από δύο αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισκέφθηκε το έργο στο λεγόμενο «κόμβο της Πρέβεζας» στα μέσα Ιουλίου για να διαπιστώσει τις αδυναμίες και τους λόγους καθυστερήσεων και έδωσε κατευθυντήριες οδηγίες πως πρέπει να «τρέξουν» οι διαδικασίες.
Σύνδεση με την Ιόνια Οδό (Α5)
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza.gr μέχρι το τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, που ουσιαστικά θα ενώσει την Πρέβεζα με την υπόλοιπη Ήπειρο σε ευρωπαϊκά πρότυπα.
Ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αλλά και ο βουλευτής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μπάρκας, προχώρησαν όλες τις διαδικασίες σε μία ξεχασμένη υπόθεση, καθώς η Πρέβεζα ήταν εκτός σχεδιασμού.
Υπάρχει μία κατευθυντήρια γραμμή που έχει δοθεί από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια Ηπείρου, να αντληθούν κάποια χρήματα από το Ε.Π. Ηπείρου για να ξεκινήσει η κατασκευή του οδικού άξονα και στη συνέχεια να γίνει μία ολοκληρωμένη πρόταση στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να βρεθούν οι πόροι κατασκευής.
Σαφές χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει για την κατασκευή! Ενδεχομένως να έχει ολοκληρωθεί εντός μίας επταετίας (με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις).