Δευτέρα, 04 Σεπτεμβρίου 2017 17:29

Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση καθηγητών Πρέβεζας: «Οι δημιουργικές εργασίες στο πλαίσιο του ‘’Νέου Λυκείου’’»

Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε η Μετωπική Αριστερή Παρέμβαση καθηγητών Πρέβεζας:

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

καθηγητών Πρέβεζας

 

Οι Δημιουργικές Εργασίες στο πλαίσιο του

«Νέου Λυκείου»

και τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια του Σεπτεμβρίου

3 Σεπτεμβρίου 2017

Συνάδελφοι,

Ξεκινάει και φέτος η υλοποίηση  των «Δημιουργικών Εργασιών»  στο Γενικό Λύκειο με τα σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΠΕΚ, από 4/9/17, μέσω πρόσκλησης που κοινοποιήθηκε την πρώτη μέρα ανάληψης υπηρεσίας στα σχολεία. Η κυβέρνηση επιδιώκει να ενσωματώσει τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών, ώστε να δημιουργήσει όρους «τετελεσμένου» για την επιβολή του «Νέου Λυκείου».

Απ’ την περσινή σχολική χρονιά είχαμε καταγγείλει  την πραγματοποίηση του θεσμού των Δημιουργικών Εργασιών, καθώς αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο ενός ευέλικτου ωρολογίου προγράμματος στο «Νέο Λύκειο» που ακυρώνει θεμελιώδεις μορφωτικές κατακτήσεις για την αξία της γνώσης σε βασικούς γνωστικούς τομείς και εξαρθρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου.

Ως διαδικασία, εξάλλου, δεν προάγει ούτε τη μαθητική δημιουργία ούτε το ερευνητικό πνεύμα των μαθητών. Όχι μόνο γιατί δημιουργικότητα και ερευνητικό πνεύμα έχουν εκπνεύσει στην αίθουσα των πολλών μαθητών και των απόντων εποπτικών μέσων και εργαλείων. Έχουν πολτοποιηθεί ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την αποστήθιση. Έχουν κακοποιηθεί από την έλλειψη βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, προσωπικού και αναλώσιμων. Και έχουν δεχθεί τη χαριστική βολή από τη θέσπιση της γνώσης ως δεξιότητες – «ντελίβερυ», με καθηγητές να τις μεταφέρουν διαμοιραζόμενοι σε 3 έως 5 σχολεία ή με ελαστική εργασία. Αλλά και γιατί εξ αρχής αυτές οι «εργασίες» αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα αφού καθορίζεται σαφώς ότι αφορούν στη βελτίωση της βαθμολογίας γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Υποβαθμίζεται με άλλα λόγια το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας  προς όφελος της τυποποιημένης  διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου». 

Οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται επιπλέον  γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην ήδη πολύ επιβαρυμένη καθημερινότητά τους, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας  περιφέρονται  σε πάνω από 3 σχολεία και ο σταθερός αριθμός καθηγητών στο κάθε σχολείο που θα επωμισθεί αυτή τη διαδικασία οργάνωσης και διεκπεραίωσης των «Δημιουργικών Εργασιών»  θα είναι ακόμη μικρότερος από άλλες χρονιές. Αυτή η παρωδία «Δημιουργικής Εργασίας»  αποτελεί στην ουσία αύξηση του διδακτικού ωραρίου και απλήρωτη εργασία των εκπαιδευτικών, αφού όλη η προετοιμασία της θα γίνεται εκτός του διδακτικού ωραρίου.

Όμως το κυριότερο είναι ότι μέσα και από τις «Δημιουργικές Εργασίες» προετοιμάζεται το έδαφος για την εμπέδωση και υλοποίηση των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων  που αφορούν το νέο Λύκειο, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται  με τις ανακοινώσεις του Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης. Στο νέο Λύκειο προβλέπεται στη Γ’ τάξη η εκπόνηση εργασίας «που πραγματοποιείται για κάθε μάθημα εντός του σχολείου υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού του μαθήματος, που κατατίθεται σε ειδική πλατφόρμα όπου ελέγχεται για την περίπτωση αντιγραφής και που βαθμολογείται ανώνυμα από αξιολογητές ειδικού μητρώου».  Στην ουσία αυτή η διαδικασία, που έχει όλα τα στοιχεία της «αντικειμενικότητας» κατά ΟΟΣΑ και υπολογίζεται στην απόκτηση απολυτηρίου και κατ’ επέκταση και στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα χρησιμοποιηθεί και ως μηχανισμός κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων που θα συνδέεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.

Μεθοδικά, οι «Δημιουργικές Εργασίες» στο Λύκειο προλειαίνουν  το έδαφος για να περάσουν  στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και την καθημερινή πρακτική των σχολείων πλευρές της αντιδραστικής μεταρρύθμισης που ετοιμάζει η κυβέρνηση για ένα αριστοκρατικό λύκειο για λίγους, που θα αξιολογείται με «αντικειμενικό» τρόπο μέσα απ’ τις επιδόσεις των μαθητών του μέσα  από εθνικού τύπου διαδικασίες και εξετάσεις,  στο πλαίσια και των υποδείξεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.

Τα ταχύρρυθμα σεμινάρια της δήθεν «επιμόρφωσης»(!) που οργανώνουν είναι σεμινάρια για ιδεολογική χειραγώγηση, πειθάρχηση και νομιμοποίηση από τους εκπαιδευτικούς της νέας θεσμικής επέλασης με τη θέσπιση ενός «Νέου Λυκείου» για λίγους, που θα μπορούν να ανταποκριθούν στον εξεταστικό μαραθώνιο και να αποσπάσουν τον τίτλο του «εθνικού απολυτηρίου».

Ενός Λυκείου που θα οδηγεί τους μαθητές στη μορφωτική απόρριψη μέσω της επιλογής(!) του αυτοαποκλεισμού(!) τους από τα …δύσκολα τοπία των μαθημάτων που τους παρέχουν γνώσεις για την κατανόηση του φυσικού και κοινωνικού κόσμου και θα μετατρέπονται σε «πελάτες» προγραμμάτων διαφόρων δράσεων.

Ενός Λυκείου, που με την κατάργηση του ενιαίου προγράμματος σπουδών, θα οδηγήσει σε ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση ων σχολείων.

Ενός Λυκείου που θα διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, θα αυξήσει τα πλεονάσματα, θα παγιώσει την αδιοριστία και θα ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών.

 

Απέναντι σ’ αυτή τη λαίλαπα σηκώνουμε κεφάλι!

Με σκληρούς αγώνες καθυστερήσαμε και ανατρέψαμε μέτρα όπως η αξιολόγηση και οι διαθεσιμότητες. Ορθώνουμε πάλι ανάστημα. Πιάσουμε ξανά το νήμα των αγώνων. Δεν αποδεχόμαστε το μέλλον που ετοιμάζουν για μας και τους μαθητές μας.

 

Γνωρίζουμε ότι την περσινή χρονιά μεγάλο τμήμα του κλάδου αντιστάθηκε στην εφαρμογή των «δημιουργικών εργασιών». Αποτελεί επομένως αυτονόητο ηθικό και συνδικαλιστικό καθήκον να καλυφθούν συνδικαλιστικά από την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ όσοι συνάδελφοι δεν θα μετάσχουν στα «σεμινάρια».

Η μη συμμετοχή στα «σεμινάρια» δεν συνιστά άρνηση εκπαιδευτικού έργου. Θεσμική υποχρέωσή μας είναι η παρουσία μας στο σχολείο.

Διεκδικούμε την ετήσια και περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Αγωνιζόμαστε για Δημόσιο, Δωρεάν 12χρονο Σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Αγωνιζόμαστε για σχολείο ολοκληρωμένης και καθολικής γνώσης για όλα τα παιδιά, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κόντρα στην ευέλικτη και ελαστική εργασία, για όλους τους εκπαιδευτικούς».

 

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

08 Μαϊος 2024
Το Νοσοκομείο της Πρέβεζας επισκέφθηκε το απόγευμα της Τρίτης ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Στέφανος Κασσελάκης, στα πλαίσια της περιοδείας του στην Ήπειρο. Ο κ. Κασσελάκης συνοδευόμενος από το
07 Μαϊος 2024
Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Στέφανος Κασσελάκης θα περιοδεύσει σήμερα σε Πάργα και Πρέβεζα, ενώ αύριο θα βρεθεί στη Φιλιππιάδα, αφού ...
02 Μαϊος 2024
Στην Πρέβεζα αναμένεται να βρεθεί την Τρίτη 7 Μαΐου ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα ...
30 Απριλίου 2024
Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημάρχου στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας, η οποία ως διαδικασία ...
30 Απριλίου 2024
Συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκαν οι 42 υποψήφιοι Ευρωβουλευτές της στην εκλογική “μάχη” της 9ης Ιουνίου, παραχώρησε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ...

Αθλητισμός

23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου 2024. Η αθλήτρια του Δημήτρη Γεωργοπέτρη
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...

Πολιτισμός

09 Μαϊος 2024
Σάββατο, 11 Μαΐου, 8μμ Μαντάμα Μπάτερφλαϊ (Τζ. Πουτσίνι) Ζωντανά από τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκηςστο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Πρέβεζας Ολοκληρώνονται για φέτος οι απευθείας
08 Μαϊος 2024
Ο δύο φορές βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Ken Loach σκηνοθετεί με αφοπλιστική απλότητα και αμεσότητα το επίκαιρο κύκνειο άσμα του «Η τελευταία παμπ» ...
25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!
25 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...