Ωστόσο από τη συζήτηση που έγινε και τις τοποθετήσεις της δημοτικής αρχής, προέκυψαν ζητήματα που ενδεχομένως να οδηγήσουν και στο συμπέρασμα ότι στη διαμόρφωση στρατηγικής και σχεδιασμού στο κομμάτι του τουρισμού, ο Δήμος Πρέβεζας είναι ακόμη σε «νηπιακό επίπεδο» και θα χρειαστούν πολλά για να φτάσει σε… υψηλότερο επίπεδο.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Δήμος θα ενταχθεί στο περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου φέτος και η δαπάνη θα είναι 4.000 ευρώ.
Τα ερωτήματα που θέτουμε έχουν τεθεί και σε άλλους Δήμους τη χώρας, τόσο από πανεπιστημιακούς, όσο και από επαγγελματίες του τουρισμού και έχουν αν μη τι άλλο μία λογική.
Και εξηγούμαστε:
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης της πλειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας, κ. Κώτσης, ρώτησε –εύστοχα- αν υπάρχουν στοιχεία και αποτελέσματα από την περσινή παρουσία της Πρέβεζας στην Έκθεση με δικό της περίπτερο. Ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα τουρισμού κ. Συγκούνας είπε πως θα τα έχει στο τέλος της χρονιάς και οι ξενοδόχοι αναφέρουν πως έχουμε αύξηση της επισκεψιμότητας στο Δήμο κατά 20-30%. Μόνο που ο Δημήτρης Κώτσης δε ρώτησε αυτό, αλλά ρώτησε αν υπάρχουν στοιχεία για την πετυχημένη ή όχι παρουσία στη Philoxenia.
Υπάρχει απολογιστική έκθεση συμπερασμάτων για την περσινή παρουσία; Ένας χρόνος πέρασε…
Υπάρχει feedback με μετρήσιμα στοιχεία από την παρουσία στη Θεσσαλονίκη το 2016; Υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό, δεν είναι… πυρηνική φυσική.
Υπάρχει ολοκληρωμένο Media Plan, για να δούμε που «έπαιξε» ο Δήμος κατά τη διάρκεια της Philoxenia 2016;
Ο κ. Συγκούνας αναφέρθηκε και στο τουριστικό σάιτ του Δήμου Πρέβεζας. Ας αφήσουμε τους ξένους… Έγιναν ενέργειες για να αποκτήσει επισκεψιμότητα η ιστοσελίδα; Έγινε επίσημη παρουσίασή της; Γνωρίζουν οι Πρεβεζάνοι ποια διεύθυνση να… κλικάρουν;
Και πάμε και στα παρακάτω:
Πέρυσι δαπανήθηκε ένα Χ χρηματικό ποσό για να «παίξει» μόνη της η Πρέβεζα σε δικό της περίπτερο, με ένα συγκεκριμένο concept που οργάνωσαν αν μη τι άλλο επαγγελματίες της πόλης, σε μία πρώτη προσπάθεια να χρησιμοποιήσει ο Δήμος Πρέβεζας το πλέον σύγχρονο εργαλείο του city branding. Και αυτό έγινε από ανθρώπους που γνώριζαν το αντικείμενο και έχουν δοκιμαστεί στη δουλειά τους. Το τουριστικό σλόγκαν μάλιστα της καμπάνιας ήταν: «Πρέβεζα: Κάθε μέρα, μία νέα εμπειρία».
Γιατί αυτό αλλάζει φέτος, όπως ρώτησε ο κ. Κώτσης; Είμαστε δυσαρεστημένοι ή απλώς μας αρκούσε μία γραφιστική δουλειά και… τέλος, χωρίς καμία συνέχεια. Ήταν λάθος η συμμετοχή σε ξεχωριστό περίπτερο;
Γενικότερα για έναν οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης, αναφορικά με το στρατηγικό σχεδιασμό στον τουρισμό, επιλέγεται συνήθως ένα πλάνο τριετίας και όχι επταετίας (που είναι πιο σωστό), με ενιαία γραμμή και σύνολα δράσεων, που δεν είναι… ξεκομμένες η μία από την άλλη.
Ενεργεί πάνω σε αυτούς τους άξονες ο Δήμος Πρέβεζας; Επιδιώκει μία συνάφεια με την Περιφέρεια Ηπείρου που κινείται στην Ήπειρο των 4 εποχών;
Ο Δήμος Πρέβεζας αποφάσισε φέτος να προβάλει το τρίπτυχο Αρχαιολογία-Πολιτισμός-Ιστορία, ουσιαστικά επιλέγοντας μία άλλη προσέγγιση από το «Πρέβεζα: Κάθε μέρα, μία νέα εμπειρία».
Πριν δύο χρόνια είχε επιλεγεί το τουριστικό σλόγκαν: «Το νησί της Ηπείρου», για το οποίο μάλιστα ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαϊλης είπε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου: «Κάτι που σχολιάστηκε θετικά από όλη την Ελλάδα: Μία πρωτοτυπία και πνευματικό παιδί του κου Συγκούνα. Ονομάσαμε την Πρέβεζα το νησί της Ηπείρου. Όποιος το άκουγε, δεν είχε συνδυάσει την Ήπειρο με θάλασσα.
Πολύ καλή ιδέα και διαφήμιση για την Πρέβεζα».
Και προκύπτει το ερώτημα; Πώς χαρακτηρίζει πετυχημένο το σλόγκαν ο Δήμαρχος Πρέβεζας; Ποια μετρήσιμα στοιχεία έχει στη διάθεσή του, πέρα από το πόσους βρήκε και του το ανέφεραν; Είναι καταρτισμένος ένας δημοτικός σύμβουλος, ώστε να επιλέγει τουριστικό σλόγκαν, κάτι πολύ βασικό (έστω και αν αργότερα αποφασίζει και η τουριστική επιτροπή, η οποία σπάνια απαρτίζεται από μεγάλη πλειοψηφία των μελών της στις συνεδριάσεις); Αν για παράδειγμα πούμε: "Καβάλα. Το ομορφότερο νησί της Μακεδονίας", δε θα ακουστεί ξένο;
Είναι εύστοχο ή παραπλανητικό το να αναφέρεις μία πρωτεύουσα νομού ως… νησί; Πετυχαίνει τον σκοπό του;
Θα ήταν πάντως εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρουσιάσει σε μία ανοικτή εκδήλωση ο Δήμος Πρέβεζας το στρατηγικό σχεδιασμό του στον Τουρισμό. Θα γίνονταν πολύ πιο σοφοί και οι πολίτες της Πρέβεζας.