Το ξεκίνημα έγινε με το καταφύγιο της Λυγιάς (δείτε ΕΔΩ), όπου θα δημιουργηθεί μία μικρή Μαρίνα, ενώ θα διατηρηθούν και οι θέσεις για τους αλιείς της περιοχής. Ίδια είναι η στόχευση και για το καταφύγιο του Μύτικα.
Όπως προκύπτει από τη σχετική πρόταση των υπηρεσιών της Π.Ε. Πρέβεζας, προβλέπονται τα παρακάτω έργα:
• Ανακατασκευή της εξωτερικής θωράκισης του προσήνεμου μώλου.
• Επέκταση του προσήνεμου μώλου.
• Επέκταση και ανακατασκευή του υπήνεμου μώλου.
• Κατασκευή ξύλινης «πασαρέλας» στην αμμώδη παραλία για την εξασφάλιση νέων θέσεων
προσωρινής αγκυροβολίας σκαφών και κατασκευή ράμπας ανέλκυσης / καθέλκυσης σκαφών.
• Λοιπές εργασίες δικτύων και εξοπλισμού.
Μετά την κατασκευή των προτεινόμενων έργων στο αλιευτικό καταφύγιο Μύτικα, θα δύναται
να φιλοξενηθούν 99 σκάφη (αλιευτικά σκάφη και σκάφη αναψυχής).
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν προτείνει στις τοπικές αρμόδιες υπηρεσίες να διερευνηθεί η αναγκαιότητα κατασκευής / ενσωμάτωσης στη μελέτη αποσπασμένου κυματοθραύστη για την προστασία από διάβρωση του άμεσα παρακείμενου τμήματος της ακτής βόρεια του λιμενίσκου και συγκεκριμένα βόρεια του υπήνεμου κυματοθραύστη του και απομένει και αυτό το στοιχείο, για έργα που θα κοστίσουν 1.950.000 ευρώ.
Αναφορικά με το καταφύγιο του Βάλτου, υπάρχουν ορισμένα ζητήματα, τα οποία όπως σας είχαμε ενημερώσει σε παλαιότερο ρεπορτάζ μας, είχαν επισημανθεί και σε συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. Ειδικότερα θα πρέπει:
α. Να καταστεί δυνατή περαιτέρω διερεύνηση του θέματος από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του
Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.), δηλαδή αυτοψία και υποβρύχιος
αρχαιολογικός έλεγχος από την αρμόδια Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, σε συνεργασία με
την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας, από τα αποτελέσματα των οποίων θα
εξαρτηθεί και η πορεία του έργου.
β. Να εξεταστεί η οδική σύνδεση του λιμενίσκου.
γ. Να ζητηθούν οι απόψεις της Διεύθυνσης Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης
Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφορικά με το θέμα της
ύπαρξης Ποσειδωνίας στην ευρύτερη περιοχή του έργου.
δ. Να εκπονηθεί ακτομηχανική μελέτη, ώστε να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις από τη
στερεοπαροχή του παρακείμενου χειμάρρου».
Τα έργα που προτείνονται να γίνουν στο Βάλτο είναι τα παρακάτω και θα κοστίσουν 1.710.000 ευρώ:
- Ανακατασκευή της εξωτερικής θωράκισης του προσήνεμου μώλου.
- Άρση υφιστάμενου ακρομωλίου και ανακατασκευή του εσωτερικού κρηπιδώματος και
- εξωτερικά της στρώσης θωράκισης.
- Κατασκευή εσωτερικής «ξύλινης» αποβάθρας προσωρινής χρήσης (κατά την θερινή
- περίοδο) για την εξυπηρέτηση των σκαφών.
- Επέκταση υπήνεμου μώλου και κρηπίδωση της εσωτερικής του πλευράς.
- Κατασκευή μικρού εγκάρσιου αντιπροσαμμωτικού προβόλου εξωτερικά του υπήνεμου
- μώλου.
- Κατασκευή ξύλινης «πασαρέλας» στην αμμώδη παραλία για την εξασφάλιση νέων θέσεων
- προσωρινής αγκυροβολίας σκαφών.
- Ανακατασκευή μικρού δυτικού παραλιακού κρηπιδώματος.