Στο Σχέδιο Νόμου με τίτλο: «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις» και πιο συγκεκριμένα στην αιτιολογική έκθεση, αναφέρεται ότι:
«Με το άρθρο 88, λαµβάνεται µέριµνα για τη θεσµική αποκατάσταση των Λιµενικών Ταµείων, τα οποία, αν και εντάσσονται στο γενικό λιµενικό σύστηµα, έχοντας ίδιους σκοπούς και επιδιώξεις µε τους Οργανισµούς Λιµένος, εν τούτοις, δεν έχουν γίνει πλήρη µέλη της Ένωσης Λιµένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.) ή Διεθνών Ενώσεων Λιµένων, αφού δεν έχουν τη δυνατότητα από την κείµενη νοµοθεσία για το δηµόσιο λογιστικό να καταβάλουν εισφορά µέλους, όπως οι Οργανισµοί Λιµένος που είναι Ανώνυµες Εταιρείες (Α.Ε.), χωρίς προληπτικό δηµοσιονοµικό έλεγχο. Αποτέλεσµα τούτου είναι τα Λιµενικά Ταµεία και Δηµοτικά Λιµενικά Ταµεία να µην µπορούν να ωφεληθούν από τις υπηρεσίες που προσφέρει η Ε.ΛΙΜ.Ε. και οι Διεθνείς Ενώσεις Λιµένων στα πλήρη µέλη τους, µε µοναδικό αντάλλαγµα την εισφορά τους, κυρίως δε, σε θέµατα συντονισµού, εφαρµογής της λιµενικής νοµοθεσίας, εφαρµογής κοινών επιχειρηµατικών δράσεων, υποβοήθησης στον τρόπο και στην αποτελεσµατικότητα της εσωτερικής λειτουργίας τους από πλευράς οικονοµικής και διαχειριστικής, χάριν της ασκήσεως, µέσω αυτών, εθνικής λιµενικής πολιτικής. Την ανάγκη αυτή καλύπτει η προτεινόµενη νοµοθετική ρύθµιση. Έτσι, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η συµµετοχή στην Ένωση Λιµένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.) καθώς και σε Διεθνείς Ενώσεις Λιµένων, ως πλήρων µελών, Δηµοτικών Λιµενικών Ταµείων και Λιµενικών Ταµείων που λειτουργούν µε τη µορφή νοµικών προσώπων δηµοσίου δικαίου, εφόσον η ετήσια εισφορά που καταβάλλουν για κάθε ένωση, δεν υπερβαίνει το όριο πάνω από το οποίο απαιτείται προληπτικός δηµοσιονοµικός έλεγχος.
Με το άρθρο 89, διασφαλίζεται και νοµοθετικά η ανάγκη ανάληψης των απαιτούµενων δράσεων για τη βελτίωση της προσβασιµότητας των προσώπων µε αναπηρία στους χώρους της χερσαίας ζώνης λιµένα, ανεξάρτητα από το νοµικό καθεστώς της διοικητικής δοµής και λειτουργίας του φορέα Διαχείρισης (Οργανισµός Λιµένων Α.Ε., Λιµενικά Ταµεία ή Δηµοτικά Λιµενικά Ταµεία ). Επίσης, µε την παράγραφο 2, λαµβάνεται µέριµνα για την επέκταση του προστατευτικού πεδίου σειράς υφιστάµενων ρυθµίσεων και σε επιβάτες, πρόσωπα µε αναπηρία ή πρόσωπα µειωµένης κινητικότητας ή τυφλά άτοµα, χειριστές σκύλων βοηθείας ή σκύλων οδηγών, εκπαιδευτών των αντίστοιχων σκύλων και σε άτοµα αναδόχους κουταβιών που έχουν αναλάβει τη φροντίδα αυτών στα αρχικά στάδια της εκπαίδευσής τους, εφόσον κάνουν χρήση των εγκαταστάσεων, των χώρων αναµονής και αναψυχής λιµένων, των επιβατικών οχηµαταγωγών Ε/Γ και κρουαζιερόπλοιων αναψυχής κ.λπ..
Με το άρθρο 92, δίνεται η δυνατότητα στα Λιµενικά Ταµεία και τα Δηµοτικά Λιµενικά Ταµεία ως προς τις περιοχές δικαιοδοσίας τους να εκτελούν έργα µικρής κλίµακας (συντηρήσεις, επισκευές, επεµβάσεις τοπικού χαρακτήρα), προϋπολογισµού ύψους έως 20.000 ευρώ πλέον δαπάνης Φ.Π.Α., στα λιµάνια αρµοδιότητάς τους, µόνο µε την έκδοση απόφασης του διοικητικού τους οργάνου, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας τη διαδικασία αδειοδότησής τους που απαιτούσε έως τώρα απόφαση του Γενικού Γραµµατέα Λιµένων, Λιµενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα αποσυµφόρηση της Κεντρικής Υπηρεσίας από την αδειοδότηση έργων κατά βάση τοπικού συµφέροντος/ σηµασίας.
Με το άρθρο 104, ρυθµίζεται το ζήτηµα της τοποθέτησης και εκµετάλλευσης ναυδέτων για την πρόσδεση τουριστικών πλοίων και µικρών σκαφών σε οριοθετηµένες περιοχές εντός θαλάσσιας ζώνης λιµένα, προκειµένου το αντάλλαγµα για τη χρήση τους να αποτελεί έσοδο των οικείων φορέων διαχείρισης και εκµετάλλευσης των λιµένων. Επίσης, σηµειώνεται ότι η τοποθέτηση και χρήση ναυδέτων δεν επιτρέπεται στις περιοχές που λειτουργούν χωροθετηµένοι τουριστικοί λιµένες».