Η συζήτηση “άναψε” με μία ερώτηση του δημοτικού συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης Σήφη Σπυράκου, ο οποίος είπε: “Διάβασα μία επιστολή του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας. Λέει κάτι πράγματα... Εγώ σα δημοτικός σύμβουλος δε μπορώ να τα ερμηνεύσω. Λέει π.χ.: ''Η προηγούμενη διοίκηση παίρνοντας μια πολιτική απόφαση αποφαίνεται την βόρεια μετατόπιση κατά 6 μέτρα παραβιάζοντας τους όρους της σύμβασης και ουσιαστικά αυτή είναι που αλλάζει την απόφαση για τον κυματοθραύστη και όχι η τωρινή διοίκηση η οποία απλά επανάφερε την νομιμότητα του δημοσίου έναντι νομικών αλλά και ποινικών ευθυνών οι οποίες προκύπτουν σε μεταβολή των όρων σύμβασης μονοσήμαντα και αυθαίρετα''. Το προηγούμενο συμβούλιο είχε πάρει παράνομη απόφαση; Έρχεται σήμερα το συμβούλιο και διορθώνει την παλιά; Γιατί εδώ μιλάνε για νομικές ευθύνες. Κάτι γίνεται εκεί πέρα;”
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Νίτσας ανέφερε: “Θα συνεχίσω από την ερώτηση του κου Σπυράκου. ''Σέρνεται'' αρκετό καιρό η επιστολή και πρέπει να συζητηθεί κάποια στιγμή στο δημοτικό συμβούλιο. Με μοναδικό θέμα το λιμάνι. Κάτι συμβαίνει...”.
Ακολούθησε στη συνέχεια η παρακάτω συζήτηση:
Παρθενία Καζάκου (δημοτική σύμβουλος της παράταξης “Μπαϊλη¨): “Εγώ ζητώ να συζητηθεί σήμερα στην ώρα των ερωτήσεων και απαντήσεων. Γιατί επί ένα μήνα και παραπάνω υπάρχει μία σιωπή. Είμαστε έξι δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι βαλλόμαστε και συκοφαντούμαστε κατάφωρα και στοχευμένα. Έχω έρθει με ντοκουμέντα και στοιχεία να αποδείξω ότι δε συμβαίνει. Δε γίνεται να ''σέρνονται'' τα γραφόμενα του κου Συγκούνα. Υπάρχει η λογική να ξεχαστεί το πράγμα και όλα καλά. Δεν είναι έτσι κ. συνάδελφοι. Εάν εσείς βαλλόσασταν με τέτοιες συκοφαντικές εκφράσεις θα θέλατε να αντιδράσετε. Εμείς δε μιλήσαμε, αλλά πρέπει να παρουσιάσουμε στοιχεία. Ζητώ για λόγους ηθικής και δεοντολογίας να συζητηθεί. Ασχολούμαστε χρόνια με την τοπική αυτοδιοίκηση. Παρακαλώ πάρα πολύ...”.
Χρήστος Μπαϊλης (Δήμαρχος): “Καλό είναι να ήταν εδώ ο Πρόεδρος”.
Καζάκου: “Δε μπορεί να μου αφαιρέσει κανένας το δικαίωμα να μιλήσω. Το δημοτικό συμβούλιο είναι κύτταρο δημοκρατίας”.
Μπαϊλης: “Δεν αφαιρούμε το λόγο. Δεοντολογικά θα ήταν καλύτερα να ήταν εδώ και ο Πρόεδρος. Βάλτε το θέμα, αλλά πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα”.
Καζάκου: “Επί ένα μήνα σέρνεται μία απαντητική επιστολή προς τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα, που υπογράφει ο κ. Συγκούνας. Μέχρι σήμερα υπάρχει μία σιωπή, εκτός από κάποια σχόλια ορισμένων ΜΜΕ, που την εκλαμβάνει ο καθένας κατά το δοκούν. Σήμερα όμως θα πούμε αλήθειες. Αλήθειες που έχω υποχρέωση να καταθέσω στο δημοτικό συμβούλιο, για να υπερασπιστώ και τους συναδέλφους που συκοφαντούνται και αποτελούσαν την προηγούμενη διοίκηση του ΔΛΤ. Σε παλαιότερο δημοτικό συμβούλιο, ένας συνάδελφος συνήθιζε να αναφέρεται στο ρητό: Μηδενί δίκην δικάσεις, πριν αμφοίν μύθον ακούσεις. Σοφό, και ταιριάζει γάντι με όσα γίνονται. Σήμερα δεν απολογούμαστε, αλλά θα σας βοηθήσουμε να διαμορφώσετε αντικειμενική άποψη. Η επιστολή αυτή προσβάλει και συκοφαντεί στοχευμένα και κατάφωρα την προηγούμενη διοίκηση, στην οποία ήταν μέλη τρεις εν ενεργεία Αντιδήμαρχοι και ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου. Αρκετοί από εμάς έχουμε ασκήσει διοίκηση σε κέντρα λήψης αποφάσεων και διοικούν ακόμη και σήμερα. Άρα καταλαβαίνετε το προκλητικά προσβλητικό και συκοφαντικό μέγεθος των γραφόμενων σε αυτή την επιστολή” και αναφέρθηκε στη συνέχεια στη μετατόπιση του κυματοθραύστη, στο έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου, όπου δεν εκφράζεται αντίρρηση για πλωτό κυματοθραύστη και τη μετατόπισή του,τις ενέργειες και την ανταλλαγή εγγράφων, ώστε να χρησιμοποιεί ο εμπορικός λιμένας το δυτικό κρηπίδωμα.
Τόνισε επίσης ότι ο κυματοθραύστης αναφέρεται σε ΦΕΚ ως πλωτός, ενώ για την κυματική μελέτη υποστήριξε ότι αποτέλεσε ένα μπούσουλα για τις χρήσεις του λιμανιού και όχι μία νομοθετική επιταγή.
Παρέθεσε για τα πρακτικά τα σχετικά έγγραφα και τις αποφάσεις των Υπουργείων, ενώ ακολούθως υποστήριξε:
“Τι πρέπει να καταθέσουμε για να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε... ελέφαντες;
Την απόφαση που πήραμε τη γνώριζε ο κ. Δήμαρχος και συμφωνούσε απολύτως. Γι' αυτό και την καταθέσαμε. Και μάλιστα ο Δήμαρχος ήταν της άποψης να είναι ο κυματοθραύστης 12 με 15 μέτρα βορειότερα. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που να αμφισβητεί τη νομιμότητα αυτής της απόφασης. Εμείς δεν καταγγείλαμε κανέναν. Το ζήτημα που ενόχλησε είναι προφανώς η ερώτησή μου για ποιο λόγο άλλαξε τόσο σοβαρή απόφαση μέσα σε τρεις-τέσσερις μήνες. Τι νέο υπάρχει που να οδηγεί στην αλλαγή αυτή; Ήταν ένα έγγραφο ερώτημα και δεν υπήρχε απάντηση. Δε γνωρίζω αν μπορεί να απαντήσει ο κ. Δήμαρχος. Ο κ. Συγκούνας μου είπε ξεκάθαρα ότι ο κ. Δήμαρχος είναι ενήμερος για όλα.
Να υποβάλω δύο ερωτήματα. Η παραχώρηση δημόσιου χώρου χωρίς ανταλλάγματα, που θα εξυπηρετεί τη Μαρίνα, θα είναι ιδιοκτησίας της και θα λειτουργεί ως υποσταθμός, λειτουργεί προσθετικά;
Έχει ασχοληθεί η καινούρια διοίκηση με τις οφειλές τρίτων προς ΔΛΤ;
Η παροιμία λέει ότι στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό.
Η προηγούμενη διοίκηση ήταν έτοιμη να προκηρύξει διαγωνισμό για το Master Plan. Είχαμε έτοιμη την προκήρυξη. Όμως σε συνεδρίασή μας ο Αντιδήμαρχος κ. Γιαννουλάτος πρότεινε ορθώς να αναθέσουμε τη σύνταξη τεχνικού φακέλου. Συντάχθηκε και όταν ήρθε η νέα διοίκηση τα βρήκε έτοιμα. Αυτά δεν έγιναν από αυτόματο πιλότο. Πιστεύω κάτι να έχει καταλάβει ο κ. Συγκούνας. Καλώ τον κ. Συγκούνα να ανακαλέσει και να ζητήσει συγνώμη. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει”.
Δημήτρης Κώτσης (δημοτικός σύμβουλος της παράταξης “Μπαϊλη”): “Λείπουν και ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Έχουν λάμψει όλοι δια της απουσίας τους. Προσωπικά νιώθω θιγμένος. Είμαστε μέλη ενός ΔΛΤ, σε μία δομή που προσφέραμε. Είμαστε άνθρωποι που προσφέραμε, με κύρος. Ασκώ διοίκηση σε δημόσια υπηρεσία, υπογράφω εντάλματα και δε θα εγκαλούμαι από κανέναν που υπογράφει κάτω από κείμενα, που δεν ξέρω αν τα γράφει ο ίδιος ή του τα έχουν δώσει έτοιμα.
Κε Δήμαρχε, προσωπικά αναφέρομαι σε εσάς. Σας είναι γνωστή η δημόσια επιστολή του κου Συγκούνα. Όπως είναι φυσικό ενόχλησε αρκετούς από όσους ασκούσαν διοίκηση στο ΔΛΤ. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο συντάκτης της επιστολής μας εγκαλεί για αποφάσεις που δεν ήταν νόμιμες. Πώς θα μπορούσαμε να ερμηνεύσουμε την παράγραφο της επιστολής που αναφέρεται σε ποινικές και νομικές ευθύνες; Ήρθε ο κ. Συγκούνας να μας προστατέψει;
Αναφέρει η επιστολή του κου Συγκούνα ή όποιου άλλου την έγραψε: ''Η προηγούμενη διοίκηση παίρνοντας μια πολιτική απόφαση αποφαίνεται την βόρεια μετατόπιση κατά 6 μέτρα παραβιάζοντας τους όρους της σύμβασης και ουσιαστικά αυτή είναι που αλλάζει την απόφαση για τον κυματοθραύστη και όχι η τωρινή διοίκηση η οποία απλά επανάφερε την νομιμότητα του δημοσίου έναντι νομικών αλλά και ποινικών ευθυνών οι οποίες προκύπτουν σε μεταβολή των όρων σύμβασης μονοσήμαντα και αυθαίρετα''.
Μπορεί να μας εξηγήσει κάποιος για ποιο λόγο ο κ. Συγκούνας προέβη σε δημόσια καταγγελία εις βάρος μας. Κι εμένα προσωπικά. Επειδή δεν είμαι διατεθειμένος να αρκεστώ σε “μισόλογα” θέλω να καταστήσω σαφές προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν είμαι διατεθειμένος να δεχθώ τέτοιες λογικές και συμπεριφορές. Δηλώνω δημόσια ότι αν ο Δήμαρχος δεν υποχρεώσει άμεσα τον κ. Συγκούνα να ανακαλέσει δημόσια ή σε διαφορετική περίπτωση δεν τον υποχρεώσει σε παραίτηση, τότε θα εξετάσω πολύ σοβαρά την παραμονή μου στην παράταξη της πλειοψηφίας.
Ήσασταν γνώστης σε αυτά που έγραψε ο κ. Συγκούνας; Γιατί δεν υπογράφει ως Βαγγέλης Συγκούνας;”.
Στέλλα Βαρτελάτου (δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας): “Με δεδομένο ότι ο κ. Συγκούνας έκανε δημόσια την επιστολή του, καλούμαστε να πάρουμε θέση. Υπάρχουν κάποια τεχνικά ζητήματα. Όλα τα ΦΕΚ αναφέρουν για πλωτό κυματοθραύστη. Θα πρέπει οι οριστικές μελέτες ή το Δ.Σ. του Ταμείου να αποφασίσει για τη θέση του κυματοθραύστη. Αυτό αφορά το ΔΛΤ. Τα άλλα τα λύνει το κεντρικό Κράτος. Είναι τεράστιες οι διαφορές ανάμεσα σε ένα σταθερό έργο και ένα πλωτό έργο. Σε αυτό το κομμάτι ο κ. Συγκούνας δεν έφερε τη νομιμότητα, την αναιρεί. Προκύπτει ένα ζήτημα πολιτικό. Τι άλλαξε στη λιμενική μας πολιτική με τη νέα διοίκηση;”.
Βαγγέλης Ροπόκης (Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων): “Πιστεύω ότι ο Πρόεδρος του ΔΛΤ έκανε ένα λάθος. Έπρεπε η έκφρασή του να είναι πιο συντηρητική. Δεν πιστεύω ότι κάποιος από εμάς ήθελε να πάρει μία λάθος απόφαση. Μία ομόφωνη απόφαση δεν είναι δυνατόν να είναι λάθος. Ήταν ''παρών'' και ο νομικός. Αν έχουμε ποινικές ευθύνες, να πάρει απόφαση το ΔΛΤ και να μας πάει κατηγορούμενους. Εγώ δεν έχω καμία αντίρρηση. Όμως δεν εξυπηρέτησα ποτέ κανέναν συνάδελφό μου, συγκρούστηκα με τον επενδυτή και είχα την άποψή μου. Έπρεπε να πει ο κ. Συγκούνας: Έκανα λάθος”¨.
Δήμαρχος: “Ακούστηκαν πολλά εδώ πέρα. Μέχρι ότι είχε συμμετοχή και ο Δήμαρχος...”
Νίτσας: “Δεν ανακαλώ. Η πρώην Πρόεδρος του Ταμείου το είπε. Εσείς ορίσατε τον κ. Συγκούνα Πρόεδρο”.
Δήμαρχος: “Όχι λαϊκισμούς εδώ πέρα. Δεν έγινε τίποτα παράνομο, ούτε πρόκειται να γίνει κάτι παράνομο. Οριστικά και αμετάκλητα. Ποιο είναι το παράνομο; Ποιο είναι το έντιμο; Ποιο είναι το ανήθικο; Όταν απουσιάζει ένας συνάδελφος είπα πως πρέπει να είναι εδώ για να απαντήσει. Δεν ξέρω πως είπε και τι είπε... Θα έπρεπε από θέμα ευαισθησίας να είναι εδώ. Μπορεί να γίνει ένα λάθος. Και λάθη κάνουμε κάθε μέρα. Να το δούμε αυτό το λάθος. Εγώ μπορώ να βεβαιώσω ότι δεν έγινε τίποτα παράνομο. Ούτε πρόκειται να γίνει. Αύριο έχω συνάντηση με τους λιμενεργάτες και όλους στο γραφείο μου. Δεν είναι σωστό να λέγονται τέτοιες κουβέντες. Μπορούμε να λέμε... κορώνες. Εμένα μου αρέσει η σεμνότητα και τα λίγα λόγια.
Απαγορεύεται να δέσει πλοίο στη δυτική προβλήτα. Μόνο με απόφαση του ΔΛΤ σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται να λειτουργεί.
Μη τα μεγαλοποιούμε και τα κάνουμε τραγικά. Στόχος μας είναι να πάει το εμπορικό λιμάνι ανατολικά. Εμμένουμε ότι στο δυτικό προβλήτα κατ' εξαίρεση να δένει πλοίο. Εγώ έχω απόλυτη εμπιστοσύνη σε όλους τους συναδέλφους. Δεν έκανα καμία παρέμβαση. Δεν είναι του χαρακτήρα μου”.
Βασίλης Κωστούλας (επικεφαλής της παράταξης Δημοτική Ριζοσπαστική Συνεργασία): “Η προηγούμενη ή η νυν διοίκηση έχει δίκιο. Αυτό ρωτάμε...”
Μπαϊλης: “Δε μπορώ να απαντήσω εγώ για τα γραφόμενα ενός συναδέλφου”.
Λάζαρος Πιπιλίδης (Αντιδήμαρχος Οικονομικών): “Σας ζητώ να ηρεμήσετε συνάδελφοι. Αυτό το θέμα θα συζητηθεί άλλη ώρα. Πάμε παρακάτω”.