Πρόκειται για ένα αναγκαίο έργο, που θα αποσυμφορήσει τη Φιλιππιάδα, που δέχεται πλέον στο εσωτερικό της μεγάλο όγκο οχημάτων και παράλληλα θα γίνει μία αρχή για τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με την Πρέβεζα.
Σε ποιο σημείο όμως βρισκόμαστε σήμερα;
Πριν από λίγες ημέρες, στο περιθώριο κοινής συνέντευξης Τύπου με την επικεφαλής της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Karima Delli (Γαλλία – Πράσινοι), μετά από ημερίδα στην Άρτα, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως η Κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε «συνολική συζήτηση» με τους παραχωρησιούχους για τη χρονική επέκταση των 35ετών συμβάσεων παραχώρησης στους οδικούς άξονες, με παράλληλη προσθήκη νέων έργων και απώτερο στόχο να μειωθούν οι τιμές των διοδίων.
«Θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις. Ένας από τους τρόπους είναι να προστεθεί φυσικό αντικείμενο για να ρίξουμε την τιμή των διοδίων», ενώ «διευκολύνει ο διαγωνισμός για το δορυφορικό σύστημα» διοδίων, δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Ο υπουργός Υποδομών είπε πως το σχέδιο που θα καταρτιστεί μετά τις συζητήσεις θα παρουσιαστεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ξεκαθάρισε πως εκτός θα μείνει η Αττική Οδός, η σύμβαση παραχώρησης της οποίας λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024.
Και εδώ “χτυπάνε τα καμπανάκια” για την περιοχή μας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του atpreveza.gr, εντός των επόμενων 24ώρων, η Νέα Οδός, η εταιρεία που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, την εκμετάλλευση, τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου παραχώρησης «Ιόνια Οδός», με μετόχους τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, FERROVIAL και ACS Group, ετοιμάζει πρόταση προς το Υπουργείο, άρτια δομημένη και κοστολογημένη, ώστε να προχωρήσει η λύση της επέκτασης των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρτησης, που θα περιλαμβάνουν και το συγκεκριμένο έργο Καμπή-Γέφυρα Καλογήρου, με βάση τον άξονα που περιγράψαμε παραπάνω. Θεωρούν στο Υπουργείο πως μπορούν έτσι να κινηθούν με fast-track διαδικασίες με ωφέλεια του δημοσίου και να ξεκινήσουν οι εργασίες στο κομμάτι που περιγράψαμε.
Αναφορικά με τη μελέτη που λείπει ένα κομμάτι (υδραυλικά) -όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ- ώστε να γίνει οριστική και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου, αναμένεται να δοθεί οριστικό τέλος με τη χρήση ενός κομματιoύ παλαιότερης μελέτης για την περιοχή της Άρτας, ώστε να θεωρείται πλήρης.
Εφ' όσον προκριθεί μία τέτοια λύση για τους αυτοκινητοδρόμους, σχεδιάζεται να συμπεριληφθεί και στην επέκταση των συμβάσεων και η χάραξη της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό (Γέφυρα Καλογήρου-Κόμβος Φραξύλα/Καστροσυκιά).
Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως η Κυβέρνηση «έχει διορθώσει κάποιες παθογένειες των συμβάσεων παραχώρησης» και πως θέλει να κινηθεί σε τρεις άξονες: Τη βελτίωση υπαρχουσών συμβάσεων (αντιπλημμυρικά έργα-συνδέσεις με τουριστικές,βιομηχανικές περιοχές), την ανάπτυξη νέων υποδομών με στρατηγικό σχεδιασμό (Master Plan για τις συνδυασμένες μεταφορές, έργα σιδηρόδρομου όπως η ολοκλήρωση του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη - Ειδομένη) καθώς και το γνωστό ελληνοβουλγαρικό σχέδιο σύνδεσης ελληνικών λιμένων (Καβάλας - Αλεξανδρούπολης) με τον Εύξεινο Πόντο.
Χρειάζεται πάντως αρκετή συζήτηση, όπως επισημαίνεται σε αρκετά δημοσιεύματα, τόσο με τις τεχνικές εταιρείες που διαχειρίζονται σήμερα τις εθνικές οδούς, όσο και με τις τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τα έργα, για μια τέτοια λύση.
Όσοι πάντως θεωρούν πως το σχέδιο μπορεί να συζητηθεί, εκτιμούν πως έτσι μπορεί να ολοκληρωθεί το δίκτυο οδικών αξόνων της χώρας και ειδικά η Ιόνια Οδός, ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι τόνισαν ότι πρέπει η Ελλάδα να αποκτήσει Εθνικό Σχέδιο στον Τομέα των Μεταφορών.