Η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΟΛΜΕ, για την εγκύκλιο αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο με την υπ’ αριθμ. Φ. 277 / 412 / 144706 / Δ2 / 19-11-2012 εγκύκλιό του καλεί τους διευθυντές και προέδρους των Υπηρεσιακών Συμβουλίων να συντάξουν λίστα «προγραφών» εκπαιδευτικών. Με την εγκύκλιο αυτή γίνεται απόπειρα κατάλυσης κάθε έννοιας δημοκρατικής νομιμότητας στη διοίκηση της εκπαίδευσης, καθώς στην ουσία επιχειρείται η στέρηση του πολίτη – εκπαιδευτικού από το φυσικό του δικαστή.
Με την προαναφερόμενη εγκύκλιο ζητείται η αποστολή μιας λίστας «προγραφών» με ονόματα εκπαιδευτικών, οι οποίοι χωρίς άλλη περαιτέρω διαδικασία - πέραν της αναφερόμενης στην εγκύκλιο «διαπιστωτικής πράξης του οικείου οργάνου» - θα τίθενται αμέσως σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας.
Οι «προγεγραμμένοι» εκπαιδευτικοί δεν θα είναι μόνο εκείνοι, στους οποίους έχουν επιβληθεί ποινές οριστικής ή προσωρινής παύσης για τα πειθαρχικά παραπτώματα που αναφέρονται στο κείμενο του νόμου και της εγκυκλίου, αλλά κι' εκείνοι των οποίων οι υποθέσεις εκκρεμούν. Με τον τρόπο αυτό επιβάλλεται ποινή πριν από την οριστική καταδίκη και επομένως παραβιάζεται κατάφωρα το «τεκμήριο αθωότητας», η θεμελιώδης ποινική αρχή που κατοχυρώνεται τόσο από το εσωτερικό Δίκαιο (με την αυξημένη συνταγματική ισχύ του αρθρ. 28 παρ. 2 του Συντάγματος), όσο και από το κοινοτικό Δίκαιο.
Θέλουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, επομένως και οι εκπαιδευτικοί, να είναι πλέον όμηροι της διοίκησης και του αυταρχικού κράτους, αφού θα επικρέμεται πάνω από το κεφάλι τους η δαμόκλειος σπάθη της απόλυσης γενικά και ειδικά της «αργίας» και της «δυνητικής αργίας» σε περίπτωση «πειθαρχικής ποινής». Είναι προφανές πως με «όχημα» τα πειθαρχικά παραπτώματα θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για τις απολύσεις και στην εκπαίδευση. Αυτό που επιχειρείται είναι απλό και διακριτό. Ο κάθε διευθυντής – αξιολογητής και πειθαρχικός προϊστάμενός μας, ο οποίος θα κληθεί να λειτουργήσει κυρίως ως manager οικονομικής μονάδας και όχι ως διευθυντής σχολείου, ανάλογα με το πώς αυτός κρίνει, «με ποιους τα πάει καλά και ποιους όχι», υπό το κράτος απειλής πρόκλησης άσκησης πειθαρχικής δίωξης και άρα της αυτοδίκαιης θέσης μας σε αργία, θα είναι αυτός που θα χειραγωγεί τους εκπαιδευτικούς, αυτός που θα αποφασίζει για την επιβίωσή μας, τη ζωή μας και την αξιοπρέπεια της οικογένειάς μας.
Καλούμε τους Προϊσταμένους ΔΔΕ να μην παραδώσουν καταστάσεις εκπαιδευτικών για να τεθούν σε αργία.
Καλούμε το Υπ. Παιδείας να αποσύρει την απαράδεκτη αυτή εγκύκλιο.
Απαιτούμε την κατάργηση του ν. 4093/12.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ να οργανώσουν μαζικές διαμαρτυρίες στις ΔΔΕ και τις Περιφ. Δ/νσεις».
Γιάννης Θεοφάνους: «Παγκόσμια πρωτοτυπία αυτό που αναφέρει η εγκύκλιος»
«Τοπικά δεν νομίζω πως υφίσταται κάποιο θέμα. Τουλάχιστον δεν έχει υποπέσει κάτι στην αντίληψή μας σαν ΕΛΜΕ Πρέβεζας. Είναι όμως ξεκάθαρο πως δεν θα δεχθούμε για κανένα λόγο, για έναν συνάδελφο που δεν έχει καταδικαστεί για κάτι, να τεθεί σε αργία. Είναι πρώτα από όλα, εκτός από απαράδεκτο, και ανήθικο να δεχθούμε κάτι τέτοιο.
Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία αυτό που αναφέρει η εγκύκλιος. Πουθενά στον κόσμο δεν συμβαίνει. Δεν γίνεται να καταδικαστεί κάποιος, απλά και μόνο επειδή κατηγορήθηκε για κάτι. Σκεφτείτε πού οδηγεί κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε που οδηγεί η κατάργηση του τεκμηρίου της αθωότητας. Δεν εναντιώνεται μόνο η ΕΛΜΕ Πρέβεζας σε μια τέτοια προοπτική. Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία εναντιώνεται», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας.
Αναφορικά με την αξιολόγηση, ο κ. Θεοφάνους τόνισε: «Υπήρχε ένα ερωτηματολόγιο που έθεσε το Υπουργείο σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο προσπάθησε να δημιουργήσει συνθήκες αποδοχής του μέτρου, αλλά δεν τα κατάφερε.
Το μέτρο απέτυχε και αυτό καταγράφεται ως μία απόλυτη νίκη του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών, καθώς το 95% αρνήθηκε να πάρει μέρος στην έρευνα με τα ερωτηματολόγια και μόλις το 5% δέχθηκε και αυτό το ποσοστό θεωρούμε ότι το έπραξε από λάθος κατανόηση. Είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία της ΟΛΜΕ, που υπήρχε μια τέτοια μαζική αντίδραση. Ο αγώνας αυτός είναι μία υποθήκη για το μέλλον, για το πως θα αντιδράσουν οι εκπαιδευτικοί.
Πρέπει να γίνει κατανοητό σε ολόκληρη την κοινωνία ότι η αξιολόγηση δεν είναι ένα όχημα για να φύγουν άνθρωποι από τη δουλειά τους. Ποτέ δε θα το δεχθούμε αυτό! Στις... σοβαρές κονωνίες δε λειτουργεί έτσι. Ποτέ η αξιολόγηση δεν έχει στόχο την απόλυση. Ένα σύστημα γίνεται καλύτερο όταν το στηρίζεις. Ένα σχολείο, το οποίο χρωστάει 11.000 ευρώ στη ΔΕΗ και χρηματοδοτείται με 2.500, δεν μπορεί να πληρώσει το ρεύμα. Είναι απλά τα πράγματα.
Στην Πρέβεζα υπάρχει σχολείο με 145 μαθητές, που δεν έχει καθηγητές. Ποιον να βγάλουν σε αργία; Τον καθηγητή που δεν υπάρχει;
Τα ίδια προβλήματα υπάρχουν στην Πρέβεζα με το μουσικό και το ειδικό σχολείο. Τα έχετε αναδείξει.
Θεωρούμε πως υπάρχει μία γενικότερη προσπάθεια τρομοκράτησης του εκπαιδευτικού από πλευράς Υπουργείου με αυτή την εγκύκλιο. Υπάρχουν πολλές ασάφειες στον πειθαρχικό κώδικα. Θα κατηγορηθεί για παράδειγμα κάποιος για απρέπεια και θα οδηγηθεί σε απόλυση. Τι είναι απρέπεια; Αν χτυπάς ή όχι την πόρτα δυνατά; Αν είναι μικρή ή μεγάλη η σημαία στην Εθνική Εορτή, όπως λέχθηκε πρόσφατα; Θα πρέπει να είσαι... εντάξει με τον διευθυντή για να μη χάσεις τη δουλειά σου;».