Οι παραβάσεις διακρίνονται ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και με βάση την επιλογή του κάθε ΟΤΑ να οργανώσει την ανακύκλωση των δημοτικών αποβλήτων σε συνεργασία με Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης ή αυτοτελώς, οπότε ο Δήμος αναλαμβάνει περισσότερες αρμοδιότητες.
Η μέθοδος περιλαμβάνει διαβάθμιση υπέρ των ΟΤΑ που έχουν ξεκινήσει τον σχεδιασμό ή και την υλοποίηση εργασιών χωριστής συλλογής έστω και σε μικρότερο βαθμό από τον προβλεπόμενο στα τοπικά τους σχέδια και επιβάρυνση των ΟΤΑ που δεν αναλαμβάνουν καμία δράση για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την εφαρμογή των χωριστών ρευμάτων αποβλήτων.
Η έκδοση ΚΥΑ προβλέπεται στο νόμο για την αναβάθμιση της ανακύκλωσης (ν. 4496/2017) και είναι σε εναρμόνιση με το νέο θεσμικό πλαίσιο που αποσαφηνίζει τις αρμοδιότητες των Δήμων και των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ν. 4555/2018) και ενισχύει τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης σύμφωνα με το πάγιο αίτημα της.
Στην ΚΥΑ ορίζεται η ειδική επιμέτρηση των προστίμων που θα εφαρμόζονται στην περίπτωση που διαπιστώνονται παραβάσεις από τους ΟΤΑ, λαμβάνοντας υπόψη πρόσθετα κριτήρια σε σχέση με τις παραβάσεις των λοιπών υπόχρεων Φορέων, που σχετίζονται ιδίως με δημογραφικά, γεωμορφολογικά, διοικητικά, οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των Δήμων, σε ακολουθία με τη νέα κατηγοριοποίηση των Δήμων σύμφωνα με τον "ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ".
Συμπληρωματικά με τα κριτήρια αυτά τον προσδιορισμό της βαρύτητας των κυρώσεων καθορίζουν και άλλες παράμετροι όπως η συμμόρφωση μετά τη διαπίστωση της παράβασης ή - αντίθετα - η επανάληψη της παράβασης, ο βαθμός υπαιτιότητας και η διάρκεια της παράβασης.
Τέλος, το επιβαλλόμενο διοικητικό πρόστιμο δεν μπορεί να υπερβαίνει το 7% των ετήσιων εσόδων του Δήμου από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού του προηγούμενου έτους από την βεβαίωση της παράβασης.
Η έκδοση της ΚΥΑ ολοκληρώνει ένα πλέγμα θεσμικών ρυθμίσεων και στοχεύει στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης, που θα επιφέρει ριζικές αλλαγές στην παραγωγή, στην αυτοδιοίκηση αλλά και στην καταναλωτική συμπεριφορά του πολίτη επιταχύνοντας τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού του τρόπου διαχείρισης των αποβλήτων στη χώρα μας.
Παύλος Σαραμπασίνας: “Όλο το προσωπικό και τα μηχανήματα που είναι στη διάθεσή μας δουλεύουν - Αρκετές φορές γίνονται εκ του πονηρού καταγγελίες”
Το atpreveza.gr επικοινώνησε με τον Αντιδήμαρχο Αγροτικής Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Πρασίνου Παύλο Σαραμπασίνα, ο οποίος ανέφερε σχετικά με την ανακύκλωση: “Εμείς κάνουμε την ανακύκλωσή μας όπως πρέπει να την κάνουμε. Σήμερα πάλι φορτώσαμε δύο κοντέινερ. Περιμένουμε να δούμε την αυστηροποίηση που προβλέπεται, αλλά θεωρώ πως δε θα έχουμε πρόβλημα. Κάθε μέρα πλην Κυριακής βγαίνουν έξω τα συνεργεία ανακύκλωσης και τα στέλνουμε στην εταιρεία που είναι στο Αγρίνιο. Με αυτά που μας έχει πει το κράτος. Δεν έχουμε πρόβλημα στην ανακύκλωση.
Γίνεται διαλογή στο Αγρίνιο. Εκεί την κάνουν. Το κτίριο το δικό μας είναι νοικιασμένο στη Βιομηχανική Περιοχή. Η ανακύκλωση έχει συνεχή ροή. Γίνεται κάθε 3-4 φορές την εβδομάδα η μεταφορά σε κοντέινερ”.
Για τις καταγγελίες για σημεία που δεν έχουν καθαριστεί στο Δήμο Πρέβεζας, ο κ. Σαραμπασίνας δήλωσε:
“Αυτή τη στιγμή δουλεύει ο καταστροφέας. Δουλεύουν 7-8 άτομα, αυτά που έχουμε στο πράσινο και κόβουν όλη την ημέρα. Κάθε μέρα κόβουν. Τι είναι; Ένα κουμπί να το πατήσεις και να κοπούν τα χορτάρια; Το προσωπικό δε φτάνει. Δε μπορούν να δουλεύουν 24 ώρες. Περιμένουμε κάποια άτομα μέσω των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ. Το προσωπικό δε μπορεί να κόβει μεγάλα καλάμια και βάτα που έχει αφήσει ο κόσμος.
Κόβουν τα χορτοκοπτικά στον Άι – Γιάννη, στο Μύτικα, στο νεκροταφείο... Σε 6 σημεία σήμερα κόβουν χορτάρια. Καθημερινά τουλάχιστον σε 5 σημεία. Αρκετές φορές γίνονται εκ του πονηρού καταγγελίες.
Όλο το προσωπικό και τα μηχανήματα που είναι στη διάθεσή μας δουλεύουν. Είναι έξω...
Ό,τι είναι του Δήμου (οικόπεδα) σε 3-4 ημέρες από σήμερα θα καθαριστούν. Οι ιδιώτες θα λάβουν τις ειδοποιήσεις τους”.