Κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα διέσχισαν τη Λεωφόρο Ειρήνης και κεντρικούς δρόμους της πόλης, απαιτώντας ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Πρέβεζας σε σχετική ανακοίνωση-κάλεσμα για την πορεία ανέφερε:
Η Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει να φέρει από τη νέα σχολική χρονιά νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, που θα κάνει το σχολείο μας για μια ακόμα φορά ένα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό εξεταστικό κέντρο.
Είμαστε ενάντια σε κάθε λέξη και πρόταση από αυτές που είπε. Λογάριασε χωρίς εμάς. Θα μας βρει απέναντί της.
Και αυτό γιατί δε δεχόμαστε:
Να δίνουμε σε όλο το Λύκειο, επί τρία χρόνια και σε κάθε τάξη εξετάσεις που θα κρίνουν το μέλλον μας και την πρόσβαση μας στα Πανεπιστήμια. Δεν συμφωνούμε με τη λογική του παραλόγου της κυβέρνησης πως αυτό μας δίνει περισσότερες ευκαιρίες. Αντίθετα, μας δίνει περισσότερο άγχος, πίεση και φροντιστήρια από το δημοτικό ακόμα- ακόμα για να τα βγάλουμε πέρα. Αν τώρα ξεκινάμε προετοιμασία που μας εξοντώνει για τις πανελλαδικές στο Λύκειο, με αυτό το σύστημα πότε;
Την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, δηλαδή θέματα, ενιαία πανελλαδικά, με κλήρωση και με διαβαθμισμένη δυσκολία σε όλες αυτές τις εξετάσεις. Τη μία και μόνο χρονιά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων άφησε το 40% των εξεταζόμενων μαθητών μετεξεταστέους. Δεύτερη φορά δεν έγινε Τράπεζα Θεμάτων γιατί την ακύρωσαν οι μαθητές με τους αγώνες τους! Και τώρα θα μας την ξαναεπιβάλουν;
Την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια! Όταν στα σχολεία μας δεν καλύπτονται τα κενά ούτε στους καθηγητές των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων, επιλέγουν να περάσουν τέτοιο Νόμο, να μας βάλουν, δηλαδή, επιπλέον εμπόδια στη μόρφωσή μας, δήθεν για να μας βοηθήσουν να ανταποκριθούμε στα Πανεπιστήμια; Ποιον κοροϊδεύουν; Ας αγχωθούν πρώτα για το τι και πως μας διδάσκουν, τι γνώσεις παίρνουμε στο σχολείο, και μετά για το πώς θα ανταποκριθούμε στο Πανεπιστήμιο!
Τη μείωση των εισακτέων στις σχολές από φέτος. Όσοι από εμάς πάμε τώρα Γ Λυκείου, πάμε για πρώτη φορά στο Λύκειο Γαβρόγλου που δεν έχει πια μαθήματα γενικής παιδείας και έχουμε πήξει. Πάμε σε ένα Λύκειο με μόνο μια επιλογή σε επιστημονικό πεδίο (άρα και λιγότερες επιλογές σε σχολές) που μας αγχώνει. Και τώρα-λίγους μήνες πριν τις πανελλαδικές- μας λενε πως θα μπουν και άλλα εμπόδια; Για να μην αναφερθούμε στην εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολλεγίων που πέρασαν πριν λίγο καιρό ή στον περιορισμό των μετεγγραφών που δρομολογούν…
ΑΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΙ…ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ!
Οι δυναμικές μας κινητοποιήσεις όλο αυτό το διάστημα, οι χιλιάδες μαθητές που αντιδρούμε και συντονίζουμε τον αγώνα μας όλη τη φετινή χρονιά, δείχνουν πως είμαστε αποφασισμένοι. Δε μας σταματά τίποτα.
Δε ξεχνάμε πως με τον αγώνα των μαθητών όλα αυτά τα χρόνια καθυστερήσαμε το Νόμο Γαβρόγλου πέρσι που ήταν από χρόνια προαποφασισμένος! Παλιότερα δεν επιτρέψαμε την κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων, και “αποσύραμε” την Τράπεζα Θεμάτων. Δεν επιτρέψαμε το κλείσιμο δεκάδων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και την υποβάθμιση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων! Κατακτήσαμε το 10% εισαγωγής των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια!
Για αυτό και δεν φοβόμαστε τώρα. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΧΑΜΕΝΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΧΑΜΕΝΩΝ ΩΡΩΝ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ.
Δεν κάνουμε πίσω από το σχολείο που μας στερούν. Το σχολείο:
που θα μας μορφώνει χωρίς διακρίσεις, ένα σχολείο χωρίς εμπόδια για τους μαθητές, με βάση τις ανάγκες του καθενός.
που θα δίνει ολόπλευρη γνώση και όχι παπαγαλία, σκόρπιες γνώσεις και ακόμα και αυτές με το σταγονόμετρο.
στο οποίο θα είμαστε δημιουργικοί και όχι αριθμοί ονομάτων για τα απουσιολόγια.
που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, που δε θα κοιτάει την τσέπη των γονιών μας, για παιδεία που δεν θα είναι εμπόρευμα.
που θα τα δίνει όλα και σε όλους, θα βοηθά όλους τους μαθητές, και όχι κάποια και σε λίγους και μετά θα τους ξεσκαρτάρει κιόλας από πάνω!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Ούτε σκέψη για νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
Σχολείο να μορφώνει, όχι να εξοντώνει.
ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ