title1 -- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ --
Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020 20:40

Παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Πρέβεζας για τα νέα ωρολόγια προγράμματα

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας πραγματοποίησε το μεσημέρι της Δευτέρας η ΕΛΜΕ Πρέβεζας, με αφορμή τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και ΓΕΛ.

IMG 6334

Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί τα νέα ωρολόγια προγράμματα δεν επιχειρούν απλά την αυξομείωση μαθημάτων, όπως συνηθίζεται επί πολλές δεκαετίες, αλλά χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση, καταργούν σχεδόν όλα τα γνωστικά αντικείμενα των Κοινωνικών Επιστημών, των Καλλιτεχνικών και γενικότερα της καλλιτεχνικής παιδείας στο ΓΕΛ, το μάθημα της έρευνας (project), μειώνουν τις ώρες της οικιακής οικονομίας στο Γυμνάσιο και πλήττουν τις οικονομικές επιστήμες στο ΓΕΛ, ενώ υπογραμμίζουν πως με αυτή την ενέργεια το Υπουργείο Παιδείας κάνει ξεκάθαρο πως οραματίζεται ένα σχολείο αποστεωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ είχε συνάντηση με τον αναπληρωτή προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, ενώ παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ, όπου επισήμαναν τα προβλήματα που δημιουργούνται με την απόφαση αυτή του Υπουργείου.

IMG 6332

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Πάνος Λελοβίτης τόνισε μεταξύ άλλων:

“Πριν στεγνώσει το μελάνι από το νομοσχέδιο είχαμε μια επέμβαση στα ωρολόγια προγράμματα και μάλιστα αυτό έγινε αφού πια τα υπηρεσιακά συμβούλια είχαν ολοκληρώσει τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών. Δηλαδή αφού είχαν αποφασίσει σε ποιους κλάδους είχαμε κενά, σε ποιους είχαμε πλεονάσματα, που θα πάνε αυτοί οι άνθρωποι, έρχεται λοιπόν το Υπουργείο με ένα καινούργιο πρόγραμμα, δηλαδή άλλες ώρες, άλλες ανάγκες, άλλα κενά, άλλα πλεονάσματα και στην ουσία βάζει ένα τεράστιο ζήτημα σε αυτή τη δουλειά των συναδέλφων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Το σημαντικό για εμάς όμως είναι το εξής, αυξομειώσεις στις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων είχαμε σχεδόν πάντα και σχεδόν πάντα χωρίς την απαραίτητη επιστημονική τεκμηρίωση για αυτές τις αλλαγές και αυτό γινόταν στην ουσία για δύο λόγους. Ο πρώτος είχε να κάνει με μία δημοσιονομική, λογιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης, δηλαδή όπου δεν χρειαζόμαστε καθηγητές και είχαμε περίσσευμα βάλτους παραπάνω ώρες για να τους καλύψουμε και όπου χρειαζόμαστε καθηγητές και ειδικότητες κόβουμε τις ώρες για να μη χρειαστούμε να προσλάβουμε αναπληρωτές ή μόνιμους.
Επίσης ένας σημαντικός παράγοντας ήταν οι πιέσεις των ειδικοτήτων, που ανάλογα με το τι δυνατότητες πρόσβασης είχαν στην κεντρική εξουσία πολλές φορές κατάφερναν σημαντικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.
Αυτή όμως η επέμβαση είναι μια επέμβαση δομική, τεκτονική, που αφορά την ίδια την ουσία του δημόσιου σχολείου, την ίδια τη δομή της γνώσης στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.
Χωρίς κανένα διάλογο με κανένα φορέα και χωρίς καμία τεκμηρίωση είτε παιδαγωγική ή ακόμη και νομική, υπηρεσιακή, προέκυψαν καινούργια ωρολόγια προγράμματα με τα οποία πρώτα από όλα στην καλλιτεχνική παιδεία καταργείται τελείως το μάθημα στο Λύκειο. Το μοναδικό μάθημα το οποίο είχε να κάνει με τέχνη εξοβελίζεται εντελώς από το Λύκειο. Στο δε Γυμνάσιο, μένουν ως μονόωρα μαθήματα η Μουσική και τα Εικαστικά. Το Σχέδιο και το ελεύθερο και το Γραμμικό, ένα μάθημα που γινόταν στη Γ' Λυκείου καταργείται, και μάλιστα είναι ένα μάθημα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Που λοιπόν θα πάνε τα παιδιά να μάθουν σχέδιο; Προφανώς στα φροντιστήρια. Η Οικιακή Οικονομία, γίνεται μονόωρο το μάθημα και μόνο στην Α' Γυμνασίου και αν μιλήσουμε και για τις κοινωνικές επιστήμες στην ουσία σχεδόν εξαφανίζονται στο Λύκειο.
Είναι μια κέραια επέμβαση πάνω στην ίδια τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο της γνώσης που υπάρχει στο σχολείο. Φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς επαφή με την τέχνη και χωρίς επαφή με οτιδήποτε προάγει την κοινωνική συνείδηση. Ένα σχολείο που θα κυριαρχεί η γνωσιοκρατία και μόνο αυτή, διανθισμένο με σωρεία εξετάσεων, μια απεχθή κατά τη γνώμη μου εκδοχή του σχολείου.”

Ο κ. Λελοβίτης στάθηκε στο γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί θα χάσουν οργανικές θέσεις, ενώ θα έχουμε και το τραγικό φαινόμενο με τους μεταφερόμενους καθηγητές από σχολείο σε σχολείο καθημερινά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.

“Έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για τη μοίρα πολλών συναδέλφων που στο νέο σχολείο που οραματίζεται το Υπουργείο προφανώς θα περισσεύουν κατά την κυρίαρχη αντίληψη του Υπουργείου. Το πιο σημαντικό για εμάς όμως είναι ότι αυτές οι επιλογές στο περιεχόμενο της γνώσης εναρμονίζονται πλήρως με ένα σχολείο της αγοράς, που θα έχει ως βάση τη γνώση και μόνο τη γνώση και ως βασική λειτουργία τις εξετάσεις και μόνο τις εξετάσεις” κατέληξε ο κ. Λελοβίτης, ενώ ο κ. Δέσκας σημείωσε πως με τα νέα ωρολόγια προγράμματα και καταργώντας τα μαθήματα αυτά, ουσιαστικά οδηγούνται οι μαθητές στην παραπαιδεία και χάνονται οργανικές ώρες.

IMG 6340

Ο κ. Δέσκας σημείωσε πως αυτές οι ενέργειες έχουν στόχο να μετατρέψουν το Σχολείο στο όργανο εκείνο που θα παράγει εργαζόμενους για συγκεκριμένες δουλειές και με συγκεκριμένες δεξιότητες και υπογράμμισε πως αυτά τα ζητήματα δεν είναι τωρινά αλλά έχουν ευθύνη όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

“Αυτές οι αλλαγές στα προγράμματα ουσιαστικά είναι επιταγές των μεγαλοεπιχειρηματιών και του ΣΕΒ. Πρέπει όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι συνολικά να εργαστούν για να ανατραπούν όλα αυτά και για να δημιουργηθεί ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό, αλλά ένα σχολείο το οποίο θα προσφέρει μόρφωση και Παιδεία και όχι απλούς εργαζόμενους.” κατέληξε ο κ. Δέσκας, ενώ ο κ. Σαμωνάς σημείωσε πως τα νέα ωρολόγια προγράμματα δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα.

IMG 6344

“Τα νέα ωρολόγια προγράμματα δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα  διοικητικής φύσεως, δεν αιτιολογούνται και δεν στηρίζονται σε κάποια βάση, απλά με το εντέλλεσθε και διατάσσεσθε και τίποτα περισσότερο. Διοικητική απόφαση και διαχείριση δυναμικού και τίποτα περισσότερο και αυτό δημιουργεί μια σειρά από προβλήματα. Σίγουρα είναι διαχρονικά αυτά τα θέματα, τα έχουμε δει από όλες τις κυβερνήσεις, ποτέ δεν θέλησαν να δώσουν σε εμάς ως συνδικαλιστικοί φορείς το λόγο να εκφραστούμε, να πούμε την άποψή μας και να αιτιολογήσουμε και τη δική μας θέση. Καλούνται τώρα να κάνουν διαμοιρασμό των ωρών τα υπηρεσιακά συμβούλια, πράγμα το οποίο θεωρούμε ότι δεν πρέπει να γίνει. Ήδη έχουν γίνει τοποθετήσεις, έχουν δοθεί οργανικές θέσεις, δεν είναι δυνατόν τώρα με καινούργια δεδομένα να αλλάξουμε όλα αυτά. Αυτό θα φέρει αναστάτωση, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα παρά θα δώσει λύσεις. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη διορισμών, χρόνο με το χρόνο αδειάζουν τα σχολεία μας” σημείωσε ο κ. Σαμωνάς, υπογραμμίζοντας πως ταυτόχρονα είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Παρεμβάσεις έκαναν και οι κ. Καββαδάς και Ζήσης.

Δείτε το βίντεο:

Πολυμέσα

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΗ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

09 Ιουλίου 2020
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε το κόμμα των “Πρασίνων” “Μέσα στο πλαίσιο της καμπάνιας των Πράσινων, συνεχίστηκε η επικοινωνία μας με στελέχη και μέλη των τοπικών κοινωνιών της Ηπείρου, που
09 Ιουλίου 2020
Την Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020 επισκέφτηκε την Πρέβεζα κλιμάκιο του κόμματος των πράσινων με επικεφαλή των πρώην ευρωβουλευτή κ. Μιχάλη Τρεμόπουλο ...
09 Ιουλίου 2020
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Ν. Πρέβεζας: “Η κυβέρνηση της ΝΔ δυναμώνει την καταστολή φέρνοντας νομοσχέδιο για την ...
06 Ιουλίου 2020
Με σκοπό την αντιμετώπιση των οικονομικών αδιεξόδων, που αντιμετωπίζουν πολίτες και επιχειρήσεις, τα οποία επιδεινώθηκαν από τον σεισμό της 21ης ...
05 Ιουλίου 2020
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε ο Βουλευτής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μπάρκας: "Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη στελέχωση σε ιατρικό ...

Αθλητισμός

09 Ιουλίου 2020
Μετά από δέκα χρόνια, Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός κοντράρονται σε τελικούς πρωταθλήματος βόλεϊ Ανδρών και διεκδικούν το τρόπαιο, αλλά η μάχη των «αιωνίων» θα διεξαχθεί χωρίς φιλάθλους. Η
09 Ιουλίου 2020
Γράφει ο Highlander Μάθε τα πάντα για το νοβιμπετ live betting Θετικό πρόσημο είχε η χθεσινή μας επιλογή, με τη Ρόμα να επικρατεί εντός έδρας ...
08 Ιουλίου 2020
Derbi Barceloní το αποκαλούν στην Καταλωνία, Derbi Barcelonés στα ισπανικά. Διότι έχει και η Βαρκελώνη το δικό της, μίνι clasico και εξίσου, ...
08 Ιουλίου 2020
Tο χρυσό μετάλλιο στο πρώτο τουρνουά Junior εφήβων-νεανίδων που πραγματοποιεί η North Area Circuit κατέκτησαν οι αθλητές του Club beach ...
08 Ιουλίου 2020
Γράφει ο Λάμπρος Γκαραγκάνης Αξιολογήσαμε το γκολμπετ live στοίχημα Σέφιλντ Γιουνάιτεντ – Γουλβς: Ανταγωνιστικό παιχνίδι, με ομάδες ...

Πολιτισμός

09 Ιουλίου 2020
Eπόμενοι καλεσμένοι στο stage του Αποσπερίτη οι Χρήστος Taras Κολιούλης και η Λαμπρινή Λάμπρου την Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020.Ώρα έναρξης 21:30
08 Ιουλίου 2020
Το Preveza Jazz Festival με μεγάλη χαρά ανακοινώνει τις δύο μοναδικές βραδιές που σκοπεύουν να αφήσουν αξέχαστο αυτό το καλοκαίρι: 15 και 16 ...
07 Ιουλίου 2020
Η οικονομική επιτροπή του Δήμου Πρέβεζας στην προσεχή της συνεδρίαση θα κληθεί να εγκρίνει τις πιστώσεις για 3 συναυλιακές εκδηλώσεις του ...
06 Ιουλίου 2020
Στις 6 Ιουλίου είναι η μέρα που γεννήθηκε η frida kahlo, μια αδυναμία προς το πρόσωπο της υπάρχει και έτσι αποφασίσαμε να της κάνουμε ένα αφιέρωμα ...
06 Ιουλίου 2020
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια τελέσθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 1η Ιουλίου ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός επί τη αναμνήσει ...

Στήλες

09 Ιουλίου 2012
Η Βουλή των Ελλήνων αποφασίζει στις 9 Ιουλίου 1929 την παροχή ψήφου στις γυναίκες για τις δημοτικές εκλογές. Θα ψηφίσουν υπό προϋποθέσεις πέντε χρόνια αργότερα.       1816: Η
08 Ιουλίου 2012
Στις 8 Ιουλίου 1921 ο Ελληνικός Στρατός σημειώνει μεγάλη νίκη στο Εσκί Σεχίρ της Μικράς Ασίας και προελαύνει προς την Άγκυρα. Η εξέλιξη ωστόσο της ...
07 Ιουλίου 2012
144 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας καταθέτουν πρόταση κατά του Ανδρέα Παπανδρέου και άλλων πέντε υπουργών του ΠΑΣΟΚ, για παράβαση του νόμου περί ...
06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 ...
04 Ιουλίου 2012
Στις 5 Ιουλίου 1996 γεννιέται η Ντόλι το πρόβατο, το πρώτο κλωνοποιημένο θηλαστικό.     1824: 600 Έλληνες, υπό τους Γκούρα, ...