title1 -- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ --
Τρίτη, 02 Μαρτίου 2021 13:14

Κοινή σύσκεψη Γεωργάκου, εταιρείας και στελεχών της ΕΣΑΛ για το Master Plan του Λιμένα Πρέβεζας – Αναλυτικό ρεπορτάζ

“Τριγμούς” και νέο γύρο αντιπαράθεσης στην τοπική κοινωνία για την κατανομή των χρήσεων στο λιμάνι της Πρέβεζας και την κρίσιμη τροποποίηση του Master Plan του λιμένα, αναμένεται να προκαλέσει η στρατηγική που ακολουθεί ο Δήμαρχος Πρέβεζας και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νίκος Γεωργάκος, καθώς δημιουργεί τετελεσμένα πριν καν ενημερωθεί επαρκώς το δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza.gr στα μέσα Φεβρουαρίου υπήρξε σύσκεψη (η οποία τελικά έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως διευκρινίζει και ο Δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος) στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανάμεσα στον κ. Γεωργάκο, στελέχη της εταιρείας που έχει αναλάβει την τροποποίηση του Master Plan και στελέχη της διοίκησης της Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού Λιμένων (ΕΣΑΛ), το όργανο του Υπουργείου που λαμβάνει αποφάσεις για τα λιμάνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες η διάσκεψη κράτησε αρκετή ώρα, με αρκετές “αιχμές” για την πολιτική αντιμετώπιση από πλευράς Δήμου και Λιμενικού Ταμείου τα προηγούμενα χρόνια και “επίθεση” στην εμπορική δραστηριότητα του λιμένα Πρέβεζας.

Υπήρξαν αναφορές μεταξύ άλλων στην Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013-2018 (αναμένεται να υπάρξει εκ νέου χάραξη της στρατηγικής), όπου το λιμάνι της Πρέβεζας χαρακτηρίζεται εθνικής σημασίας, ενώ ειπώθηκε στη σύσκεψη ότι δεν θα έπρεπε να εξυπηρετεί χύδην φορτία σύμφωνα με το κείμενο του 2013-2018.

Παράλληλα έγινε αναφορά στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ στις 9-1-2017, όπου είχε παρθεί η παρακάτω απόφαση.

sal

Μένει να διευκρινιστεί αν η ΕΣΑΛ ζητούσε τη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας αποκλειστικά για τη δυτική προβλήτα ή για όλο το λιμάνι, όπου υπάρχει εμπορική δραστηριότητα και αν τυχόν η ΕΣΑΛ ή ο Δήμαρχος Πρέβεζας θα επαναφέρει ένα τέτοιο ζήτημα, που όπως γίνεται αντιληπτό “καρατομεί” ουσιαστικά την εμπορική δραστηριότητα.

Αν προτίθεται ή όχι το Υπουργείο να “ψαλιδίσει” την εμπορική δραστηριότητα του λιμένα Πρέβεζας, ασφαλώς και δημιουργεί πολιτικό ζήτημα για την περιοχή, ωστόσο σε κάθε περίπτωση και από την ΕΣΑΛ τονίζουν το εξής: “Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ο Δήμος Πρέβεζας είναι οι απόλυτοι υπεύθυνοι για να εισηγηθούν και να λάβουν αποφάσεις”.

Υπάρχει όμως ακόμη μία εξέλιξη αναφορικά με την τροποποίηση του Master Plan του Λιμένα Πρέβεζας. Στη συνάντηση “κλείδωσε” ότι η θέση της κρουαζιέρας θα είναι στο νότιο τμήμα και θα είναι σταθερή και όχι “αρόδο”, όπως αποτυπωνόταν στη γενική λύση 1 του Master Plan, που βγήκε για ψηφιακή δημόσια διαβούλευση. Θα έχουμε δηλαδή, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, μετά από κάποιες τροποποιήσεις μία τρίτη-τελική λύση, η οποία θα είναι και η μοναδική “επάνω στο τραπέζι”.

Αυτά ως προς τις πληροφορίες του atpreveza.gr για το θέμα της τροποποίησης του Master Plan.

Υπάρχει όμως και η πολιτική προσέγγιση και διαχείριση του ζητήματος από τη δημοτική αρχή και από τον κ. Γεωργάκο, καθώς προκύπτει ότι η τοπική κοινωνία είναι μπροστά σε προ τετελεσμένων καταστάσεις, για τους παρακάτω λόγους:

  1. Σε δύο συναντήσεις με τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα ο κ. Γεωργάκος δεσμεύτηκε ότι το ΔΛΤ Πρέβεζας θα επιμείνει σε κρουαζιέρα σε μη σταθερή θέση (δείτε ΕΔΩ) και ότι το εμπορικό λιμάνι θα αναπτυχθεί (δείτε ΕΔΩ). Οι μέχρι στιγμής εξελίξεις δεν δείχνουν πως κινείται σε αυτή την κατεύθυνση.

  2. Η διοίκηση του ΔΛΤ Πρέβεζας είχε αφήσει να εννοηθεί ότι εκτός από την ψηφιακή διαβούλευση θα γίνει και μία δια ζώσης διαβούλευση παρουσία της εταιρείας ή έστω μία δημόσια τηλεδιάσκεψη παρουσία όλων των φορέων. Κι ενώ κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, υπάρχουν εξελίξεις. Στη διαβούλευση συμμετείχαν 34 φορείς ή μεμονωμένοι πολίτες. Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης ή έστω ένα πόρισμα αυτής ποτέ δε δημοσιοποιήθηκαν, ούτε οι δημότες μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε αυτά, παρά του περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Δημάρχου. Στάλθηκαν στην εταιρεία που έχει αναλάβει την τροποποίηση για να προχωρήσει το έργο της.

    Οι επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα θεωρούν πως τα συγκεκριμένα σχόλια “εργαλειοποιούνται” για να έρθει η τοπική κοινωνία προ τετελεσμένων και να “πνιγεί” η εμπορική δραστηριότητα.

  3. Από το 2013 (δείτε ΕΔΩ) όταν παρουσιάστηκαν τα πρώτα ζητήματα με καταγγελίες για “στραγγαλισμό” της εμπορικής δραστηριότητας του λιμένα Πρέβεζας, είχε προκύψει στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας, ένα ζήτημα στρατηγικής και είχε τεθεί ως θέμα από διάφορες παρατάξεις: Αν επιθυμεί η τοπική πολιτική ηγεσία την ανάπτυξη ή όχι της εμπορικής δραστηριότητας με στοχευμένες ενέργειες. Τέτοια μελέτη δεν έχει γίνει ποτέ ούτε επιχειρήθηκε να γίνει. Μία ολιστική μελέτη δηλαδή που θα συνυπολογίσει πέρα από τα μετρήσιμα στοιχεία καραβιών και τόνων εμπορευμάτων, τι εξοπλισμός απαιτείται για την ανάπτυξη του λιμένα, πως διοχετεύεται υπεραξία στο τοπικό ΑΕΠ, αν μπορούν να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, τις διεθνείς συγκυρίες, πόσες οικογένειες ωφελούνται, αν τέλος πάντων πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχει εμπορική δραστηριότητα και με βάση αυτή η όποια εταιρεία αναλαμβάνει το Master Plan να ξέρει πως θα λειτουργήσει. Τη δεδομένη χρονική στιγμή υπάρχουν μόνο στοιχεία για την κίνηση του λιμανιού και όπως ο καθείς αντιλαμβάνεται αυτό δεν αποτελεί πολιτική θέση ενός Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ή ενός Δήμου που διαθέτει λιμάνι. Ακόμη και η θετική εξέλιξη της έγκρισης χρηματοδότησης από το “Φιλόδημος ΙΙ” μελετών για τον εμπορικό λιμένα, ενδεχομένως να έχουν ετεροχρονισμένο αποτέλεσμα.

Υπάρχει ακόμη μία εξέλιξη της τελευταίας στιγμής που δίνει επίσης μία οπτική στο όλο ζήτημα.

Κατατέθηκε από τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό λιμένα της Πρέβεζας ερώτημα προς το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, στο οποίο υποστηρίζουν ότι η εταιρεία που έχει αναλάβει την τροποποίηση του Master Plan υπέγραψε δημόσια σύμβαση με το ΔΛΤ Πρέβεζας, με την οποία θα όριζε αποκλειστικά τη χερσαία υποδομή για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και αυτή σύμφωνα με το ισχύον προγραμματικό σχέδιο θα τοποθετούνταν στο βόρειο άκρο της ανατολικής προβλήτας και όχι στο νότιο, όπως παρουσιάστηκε στη διαβούλευση.

Θα έχει ενδιαφέρον και η απάντηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας και σε αυτό το ζήτημα.

Σε κάθε περίπτωση προκύπτουν πολιτικά ζητήματα από το θέμα της τροποποίησης του Master Plan, το οποίο εξελίσσεται σε “γρίφο για δυνατούς λύτες”. Ο κ. Γεωργάκος είχε υποσχεθεί πως δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί και ότι τον πρώτο λόγο θα τον έχει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

Οπότε αναμένονται με ενδιαφέρον οι ανακοινώσεις του για το συγκεκριμένο θέμα.

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΗ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

14 Απριλίου 2021
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε η δημοτική παράταξη "Ανάπτυξη Τώρα":   Η ανεξάρτητη δημοτική παράταξη “Ανάπτυξη Τώρα” έχει επανειλημμένως αναφέρει ότι δε θα κάνει στείρα αντιπολίτευση,
14 Απριλίου 2021
Ξεκινάει η διαδικασία ανακαίνισης κτιριακών υποδομών και προσαρμογής τους σε δημιουργικούς κόμβους στη Δυτική Ελλάδα και στις Περιφέρειες της ...
14 Απριλίου 2021
Με ένα από τα “γνώριμα” πλέον δελτία Τύπου που εκδίδει, τα οποία λένε... πολλά και δεν λένε τίποτα, στο πλαίσιο μίας επικοινωνιακής πολιτικής που ...
13 Απριλίου 2021
Την παρακάτω απάντηση στην ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ (δείτε ΕΔΩ), έδωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος ...
12 Απριλίου 2021
Η δημοτική παράταξη «Ανυπότακτη Κίνηση για τα Χωριά και την Πόλη της Πρέβεζας» απέστειλε την παρακάτω ανακοίνωση: Η κυβέρνηση ΝΔ ...

Αθλητισμός

14 Απριλίου 2021
Ισόπαλος με σκορ 1-1 αναδείχθηκε ο ΠΑΣ Πρέβεζα με αντίπαλο τον Μέγα Αλέξανδρο Καλλιθέας Καστοριάς, σε μία αναμέτρηση που διεξήχθη στο ΔΑΚ Καστοριάς, σήμερα Τετάρτη, στο πλαίσιο της εξ' αναβολής 2ης
14 Απριλίου 2021
Φτάνει η ώρα της κρίσης για τη Μάντσεστερ Σίτι, η οποία μέσα στον Απρίλιο παίζει τους 3 στόχους πλην Πρωταθλήματος, το οποίο χρειάζεται 11 βαθμούς ...
13 Απριλίου 2021
Μια χαρά εξελίχθηκε η Κυριακή για την στήλη, αφού από την μία το ρεπορτάζ επιβεβαιώθηκε στην Τουρκία και ο Λαμάρ Πίτερς πήρε 13 σουτ, βγάζοντας ...
13 Απριλίου 2021
Δεύτερος σερί εκτός έδρας αγώνας για τον ΠΑΣ Πρέβεζα μέσα σε τρεις ημέρες, καθώς οι “κιτρινόμαυροι” αντιμετωπίζουν την Τετάρτη 14 Απριλίου 2021 και ...
12 Απριλίου 2021
Συνέχεια στα κορυφαία τουρνουά τένις με το Μάστερς του Μονακό. Φυσικά σε χωμάτινη επιφάνεια και με τους αθλητές που έχουν σπίτι στην περιοχή ...

Πολιτισμός

14 Απριλίου 2021
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε η ομάδα “Ορίζοντες”: “Η ομάδα «Ορίζοντες», είναι μία ομάδα από πολίτες της Πρέβεζας, που ασχολούνται με τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη φωτογραφία και τα ψηφιδωτά,
14 Απριλίου 2021
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΕΒΕΖΑ 1821 - 2021 ΙΣΤΟΡΙΑ – ΜΝΗΜΗ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, συνεπής στους αρχικούς της στόχους, δηλαδή να υπενθυμίσει τη στενή σχέση της Ελλάδας του ...
14 Απριλίου 2021
Τα ΓΑΚ (Γενικά Αρχεία του Κράτους) Πρέβεζας εκφράζουν θερμές ευχαριστίες στον φιλόλογο κ. Χρήστο Κουλιάτση για τη δωρεά 20 ψηφιοποιημένων φωτογραφιών ...
13 Απριλίου 2021
Η Ήπειρος φιλοξενεί μερικά από τα σημαντικότερα αρχαία θέατρα της Ελλάδας. Όμως εκτός από την Δωδώνη, τα περισσότερα είναι άγνωστα στο ευρύ ...
13 Απριλίου 2021
Πολλές αναφορές γίνονται στον παγκόσμιο Τύπο τις τελευταίες εβδομάδες για την περίφημη Δίκη της Νυρεμβέργης και για τη χρησιμότητά της στην καταδίκη ...

Στήλες

13 Απριλίου 2012
Ο μακαριστός Mητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιος καλείται σε απολογία στην Ιερά Σύνοδο, στις 14 Απριλίου 2010, επειδή στην περιοχή ευθύνης του, είχε δώσει εντολή στους ιερείς να
12 Απριλίου 2012
Ομαδικοί τάφοι 4.000 Πολωνών πολιτών και αξιωματικών ανακαλύπτονται από τους Ναζί στο δάσος Κατίν της Ρωσίας στις 13 Απριλίου 1943. Οι Σοβιετικοί ...
11 Απριλίου 2012
Ο Σοβιετικός κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν γίνεται ο πρώτος άνθρωπος που μπαίνει σε τροχιά γύρω από τη Γη, με το διαστημόπλοιο «Βοστόκ 1». Το ...
11 Απριλίου 2012
Η 11η Απριλίου 1996 ήταν για το ελληνικό μπάσκετ, σε διασυλλογικό επίπεδο, μία ημέρα που οι λάτρεις του αθλήματος στη χώρα μας, την περίμεναν για ...
10 Απριλίου 2012
Ο Εμιλιάνο Ζαπάτα Σαλαζάρ, αναδείχθηκε σε σπουδαία ηγετική προσωπικότητα των ανταρτών της αγροτικής Μεξικανικής Επανάστασης του 1910, ...