Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 18 Μαϊος 2022 10:07

Μόνο με Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα προχωρήσει το Master Plan του λιμένα Πρέβεζας...

Master Plan ακούμε και Master Plan... δεν βλέπουμε στην Πρέβεζα, καθώς η περιβόητη τροποποίηση του ακόμη εκκρεμεί και καθώς φαίνεται θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο. Βασική αιτία είναι η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που θα απαιτηθεί.

Ο Δήμαρχος Πρέβεζας και Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος έχει επισκεφθεί αρκετές φορές το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρ' όλα αυτά “φως” δεν έχει υπάρξει στο... “βάθος του τούνελ”.

Την ίδια στιγμή που “ξεχνά” εδώ και εβδομάδες να δεχθεί συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας για τα ζητήματα του λιμένα, έπειτα από αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης, ο κ. Γεωργάκος δεν έχει καταφέρει να διαλύσει τους εύλογους φόβους των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα, ότι χρησιμοποιεί την τροποποίηση για να “πριονίσει” την εμπορική δραστηριότητα.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας σε κάθε περίπτωση τροποποίησης ενός Master Plan επιμένει ότι για προτάσεις καθορισμού χρήσεων γης και όρων δόμησης εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα, για τις οποίες γνωμοδοτεί η Ε.Σ.Α.Λ. ( Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων), προκειμένου να εκδοθεί προεδρικό διάταγμα καθορισμού χρήσεων γης και όρων δόμησης, απαιτείται η ύπαρξη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.).

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ το ρεπορτάζ του atpreveza.gr), είχε εντάξει στο Φιλόδημος ΙΙ τον Φεβρουάριο του 2021 μία σειρά μελετών για το λιμάνι, ανάμεσα στις οποίες και το υποέργο: «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα Πρέβεζας» με προϋπολογισμό 23.447,72€ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Ο κ. Γεωργάκος επιθυμούσε να “πασάρει” και το συγκεκριμένο έργο (δείτε ΕΔΩ) στην Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία “Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη” (ΔΕΠΑΝ), ωστόσο η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης φαίνεται πως έχει “παγώσει”.

Τα αποτελέσματα της μελέτης θα καθορίσουν σε ένα βαθμό και τη συνέχεια, αν και η ανησυχία πως θα “χρησιμοποιηθεί” και αυτή ως “εργαλείο” για καθορισμό τετελεσμένων στο λιμάνι της Πρέβεζας, παραμένει, σύμφωνα με όσα έχουν ειπωθεί και δημόσια από τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα.

Υπάρχει επίσης και ακόμη μία πτυχή στην τροποποίηση του Master Plan, που έχει να κάνει με την χωροθέτηση της κρουαζιέρας, η οποία στο Master Plan του 2012 είχε χωροθετηθεί στην ανατολική προβλήτα και στις λύσεις που προτείνονται από την εταιρεία που ανέλαβε την εκπόνηση της τροποποίησης του Master Plan, μεταφέρεται νότια.

Υπάρχει επίσης η πρόταση των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα (δείτε ΕΔΩ), που την τοποθετεί εκεί ακριβώς που είχε χωροθετηθεί με το προηγούμενο Master Plan.

Η συζήτηση πάντως στο δημοτικό συμβούλιο αν και όποτε γίνει θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον...