Τετάρτη, 06 Οκτωβρίου 2021 17:50

Μεθοδευμένο σχέδιο υποβάθμισης του εμπορικού λιμένα – Εμπεριστατωμένη, συνθετική και μη συγκρουσιακή η πρόταση των επαγγελματιών (pics+vid)

Επιβεβαιώνοντας πλήρως τη σειρά ρεπορτάζ του atpreveza.gr σχετικά με τους χειρισμούς του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας και Δημάρχου Πρέβεζας Νίκου Γεωργάκου, που “πριονίζουν” και υποβαθμίζουν την εμπορική λειτουργία του λιμένα Πρέβεζας, η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στο Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον λιμένα και οι συνεργάτες τους, κατέδειξε ένα μεθοδευμένο σχέδιο προς αυτή την κατεύθυνση.

IMG 7616

Ο Πρόεδρος του μεταφορικού συνεταιρισμού «ΝΙΚΟΠΟΛΗ», Γαβρίλης Λελοβίτης (εκπροσώπησε και τους υπόλοιπους επαγγελματίες), ο τεχνικός σύμβουλος των επαγγελματιών και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΕΥΕΡΓΟΣ Α.Ε Αργύρης Πλέσιας και ο νομικός σύμβουλος των επαγγελματιών Αθανάσιος Χατζηλίας παρέθεσαν πληθώρα επιχειρημάτων και γεγονότων, χρησιμοποιώντας μάλιστα μη συγκρουσιακή φρασεολογία που αποδεικνύουν πως το δίλημμα Εμπορική Χρήση vs Κρουαζιέρα δεν θα πρέπει να τίθεται ως λύση για το λιμάνι της Πρέβεζας.

IMG 7611

Παρ΄ όλα αυτά τα γεγονότα είναι συγκεκριμένα και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει και η τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη πρόταση των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα να μπει στο “τραπέζι” της διαβούλευσης ως λύση. Αυτό είναι άλλωστε και η βασική επιδίωξη των επαγγελματιών, όπως επίσης και να γίνει κοινωνός ο πρεβεζάνικος λαός του σχεδιασμού που υπάρχει και να πάρει θέση. Επιπροσθέτως είναι δεκάδες οι εταιρείες, οι φορείς, οι επαγγελματίες και οι πολίτες της Ηπείρου και της Πρέβεζας πο στηρίζουν τη συγκεκριμένη πρόταση.

Καταδείχθηκε επίσης πως το ζήτημα της τροποποίησης του Master Plan θα πρέπει επειγόντως να μπει σε ευρεία δημόσια διαβούλευση, αλλά επίσης και να απασχολήσει τη συνεδρίαση ενός δημοτικού συμβουλίου.

 

Λελοβίτης: “Η παρουσίαση στη διαβούλευση δύο ακραίων λύσεων, μας τρομάζει για τα αποτελέσματα”

 IMG 7605

Ο κ. Λελοβίτης στην εισαγωγική του τοποθέτηση είπε: “Αν και δεν καταλάβαμε τους λόγους για τους οποίους ξεκίνησε η μελέτη για την τροποποίηση του Master Plan και τι στόχους είχε, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να ασχοληθούμε με την αξιολόγηση των αλλαγών που πρόκειται να φέρει. Ασχοληθήκαμε σοβαρά και επαγγελματικά, επειδή το λιμάνι αποτελεί κόμβο για την πόλη μας, για τις δραστηριότητές μας, για την οικονομία του τόπου, για τη ζωή μας. Αναθέσαμε σε ομάδα Συμβούλων την τεχνική και νομική υποστήριξη γιατί πιστεύουμε ότι η κριτική και οι προτάσεις μας θα πρέπει να έχουν τεκμηριωμένη βαρύτητα.

Πιστεύαμε οτι η παρακολούθηση του θέματος από εμάς και την ομάδα μας θα βοηθούσε το Λιμενικό Ταμείο και τον πρόεδρό του να λάβουν χρήσιμες αποφάσεις. Η σημαντική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση, καθώς συντάσσεται για τρία χρόνια και η παρουσίαση στη διαβούλευση δύο ακραίων λύσεων, μας τρομάζουν για τα αποτελέσματα.

Εμείς όλοι οι επαγγελματίες που εμπλεκόμαστε στο εμπορικό λιμάνι δημιουργήσαμε μια πρόταση “συνθετική” και κατάλληλη για την ισορροπία όλων των δράσεων. Παρότι υπήρξαν δεσμεύσεις και υποσχέσεις από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Γεωργάκο, παρακολουθούμε εδώ και καιρό τους λάθος χειρισμούς από την προβληματική και ελλιπή ψηφιακή διαβούλευση, μέχρι και εν κρυπτώ ενέργειες που αποκαλύπτονται από τα ΜΜΕ.

Σκοπός της συνέντευξης είναι η ενημέρωση όλων των πολιτών και των εταιρειών γύρω από την πρότασή μας. Γι’ αυτό το λόγο είναι μαζί μας ο τεχνικός μας σύμβουλος κ. Πλέσιας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «ΕΥΕΡΓΟΣ ΑΕ» και ο νομικός μας σύμβουλος Αθ. Χατζηλίας”.

 

Λύση με αναπτυξιακό, οικονομικό και περιβαλλοντικό πρόσημο περιλαμβάνει η πρόταση των επαγγελματιών

 IMG 7606

Το λόγο έλαβε στη συνέχεια ο κ. Πλέσιας, ο οποίος με μία αναλυτική εισήγηση (δείτε παρακάτω στα συνημμένα έγγραφα αναλυτικά την παρουσίαση) παρουσίασε την τεκμηριωμένη πρόταση των επαγγελματιών του εμπορικού λιμένα.

Ο τεχνικός των επαγγελματιών τόνισε ότι ο λιμένας Πρέβεζας είναι λιμένας Εθνικής σημασίας και κατά συνέπεια οι χρήσεις είναι εμπορικές, επιβατικές και αλιευτικές. Για το λόγο αυτό η Πολιτεία σε περιπτώσεις όπως αυτές του λιμένα Πρέβεζας, προωθεί τις συνέργειες, ώστε και οι τρεις χρήσεις να συνυπάρχουν αρμονικά και να αναπτύσσονται ισόρροπα.

Ο κ. Πλέσιας εξήγησε ότι η ανάγκη τροποποίησης του Master Plan προέκυψε από το γεγονός ότι έπρεπε να συμπληρωθούν σε σχέση με το Master Plan του 2012, εγκαταστάσεις κρουαζιέρας και υποδομή για υδατοδρόμιο.

Παρ' όλα αυτά, όπως ανέλυσε, η πρόταση που κατέθεσε ο ίδιος μαζί με τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα, δεν μπήκε καν στο τραπέζι ως ενδεχόμενο από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, άγνωστο για ποιο λόγο.

protasi1

Το ΔΛΤ Πρέβεζας έβγαλε για ηλεκτρονική διαβούλευση δύο προτάσεις, που σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο των επαγγελματιών:

  • Υιοθετεί συγκρουσιακές προτάσεις

  • Αποτυγχάνει στη συνθετική λειτουργία

  • Καταργούν την αρχή της συνέργειας με την αποκλειστικότητα των χρήσεων

protasi2

Η πρώτη λύση προωθεί τη διατήρηση της υφιστάμενης εμπορικής χρήσης και την κατάργηση κρουαζιέρας, οπότε “βγαίνει” από το τραπέζι.

Η δεύτερη λύση προωθεί την κατάργηση 2 εμπορικών θέσεων και εισαγωγή στο ½ της νότιας προβλήτας ΜΙΚΡΟΥ Κ/Ζ.

Θα οδηγεί το λιμάνι δηλαδή σε:

  • ΑΝΤΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΩΝ – ΚΑΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ

  • ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΣΕ 4 ΣΗΜΕΙΑ

  • ΜΕΙΩΣΗ 50% ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ – ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΗ

  • ΧΡΗΣΗ ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΩΝ ΙΔΕΩΝ ΜΕ “ΛΑΝΤΖΕΣ”

protasi3

Όπως διαμορφώνονται δηλαδή οι χρήσεις το αποτέλεσμα είναι Κρουαζιέρα vs Εμπορική Χρήση.

Ο τεχνικός σύμβουλος υποστήριξε ότι η πρόταση που καταθέτουν ο ίδιος και οι επαγγελματίες επιτυγχάνει:

  • Ισόρροπη και ταχεία ανάπτυξη

  • Προσαρμογή στον Εθνικό Σχεδιασμό

  • Λύσεις και ιεράρχηση λαμβάνοντας πολλαπλά κριτήρια (π.χ. χρόνο κατάληψης)

  • Συνθετική λύση χωρίς διχασμούς

  • Προσαρμογή στην πραγματικότητα

Πρόσθεσε ακόμη πως με την προσθήκη μίας πλωτής προβλήτας στην ανατολική πλευρά (πρακτική που χρησιμοποιείται στην Ελλάδα και το εξωτερικό) το ΔΛΤ Πρέβεζας μπορεί να κερδίσει χρόνο, χρήμα και μία καλή και αναπτυξιακή λύση για την κρουαζιέρα.

 

Πρώτα ήταν “θετικός”, μετά “εξαφανίστηκε” ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου

 IMG 7618

Στην τοποθέτησή του ο κ. Χατζηλίας ανέφερε μεταξύ άλλων: “Η δική μου η παρέμβαση έχει να κάνει όχι τόσο με ένα στενό νομικό σκέλος, διότι δεν έχουμε μια σαφή εικόνα με τα νομικά ζητήματα που θα ανακύψουν. Το πρώτο κομμάτι έχει να κάνει με αυτή την προσέγγιση που κάναμε τον περασμένο Απρίλιο του τρέχοντος έτους, σαν μία επιτροπή εξαμελής ζητήσαμε μια συνάντηση με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου προκειμένου να του θέσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Θα πρέπει να αποσαφηνίσω το εξής, ανεξάρτητα εάν κάποιοι Φορείς έχουν ένα συγκεκριμένο ενδιαφέρον λόγω της ενασχόλησής τους με το λιμάνι, το κομμάτι το εμπορευματικό και της εμπορικής κίνησης πρέπει να γίνει συνείδηση ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για ολόκληρη την πόλη και τον κάθε πολίτη. Πολύ φοβάμαι ότι εάν τελικά έχουμε μια εξέλιξη όπως αυτή η οποία διαφαίνεται, μεσομακροπρόθεσμα θα υπάρξει μια αποδυνάμωση αυτού του Τομέα που θα στοιχίσει όχι μόνο σε συγκεκριμένους φορείς, αλλά σε ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο το οποίο φαίνεται ότι μάλλον έχει αρχίσει να ευαισθητοποιείται. Και γι' αυτό αρκετοί άνθρωποι που στην αρχή ήταν αποστασιοποιημένοι ή είχαν μια αντίθετη θέση, τελικά όταν εξέτασαν τις προτάσεις με προσοχή, είδαν την αξία τους και ότι είναι συνθετικές, δεν είναι βλαπτικές ή μονομερείς.

Ήθελα να κάνω δύο επισημάνσεις γι' αυτα που συναντήσαμε. Τον Απρίλιο κάναμε αυτή τη συνάντηση. Δεν κρύβω ότι η αντιμετώπιση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου ήταν κάτι παραπάνω από θετική, από αυτό που αναμέναμε. Υπήρχε όχι μόνο συναντίληψη, αλλά μια αποδοχή των θέσεών μας σε τέτοιο επίπεδο, όπου στη πραγματικότητα αισθανθήκαμε ότι δεν χρειάζεται να πούμε παραπάνω, είχαμε απόλυτη ταύτιση απόψεων. Εκείνο το οποίο όμως μας προβλημάτισε πάρα πολύ, ήταν ότι ενώ αυτό το πράγμα αναμένετο όπως είχαμε συμφωνήσει να έχει μια συνέχεια, δηλαδή μια ενημέρωση, να μπορούμε να παρουσιάσουμε τις προτάσεις στην Εταιρεία που έχει αναλάβει το master plan κτλ, τίποτα από αυτά δεν ακολούθησαν. Αντίθετα διαπιστώσαμε με δυσάρεστη έκπληξη θα έλεγα, ότι υπήρχε συστηματική προσπάθεια αποφυγής κάποιων συζητήσεων, παρά τις υποσχέσεις. Ο κ. Πλέσιας επιχείρησε επανειλημμένως να έρθει σε επαφή με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, πράγμα το οποίο στάθηκε αδύνατο. Η συνέχεια αυτού, από πληροφόρηση που έχουμε, ήταν κάτι το οποίο δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες και κυρίως στις διαβεβαιώσεις του Προέδρου του ΔΛΤ. Είχαμε την πληροφόρηση ότι πριν την προβολή των προτάσεων θα γίνει μια δημόσια συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ή στο ευρύτερο κοινό. Θέλουμε να γίνει σαφές ότι ο κάθε ένας υπεύθυνος μπορεί να έχει την άποψή του. Εκείνο όμως που θέλουμε είναι συζήτηση. Να ακροαστεί κάποιες άλλες προτάσεις, να τις αξιολογήσει και όταν θα τις απορρίψει, εάν θα τις απορρίψει, να τις απορρίψει τεκμηριωμένα και δικαιολογημένα. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, ούτε έχουμε ενδείξεις ότι πρόκειται να συμβεί. Αυτό μας στενοχωρεί.

Έχω πληροφορηθεί ότι επίκειται να καταπλεύσει τις επόμενες εβδομάδες, κάποιο κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι της Πρέβεζας. Το ζήτημα είναι ότι εάν καταπλεύσει ένα κρουαζιερόπλοιο που φέρνει επιβάτες ή τουρίστες, ελλιμενίζεται και φεύγει, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια ένδειξη ανάπτυξης. Πολύ φοβάμαι όμως, από πληροφορίες που έχω, ότι η συγκεκριμένη άφιξη δεν θα έχει αυτόν τον σκοπό. Θα πρέπει να δει η κοινωνία της Πρέβεζας, ότι εάν φτάσει και ελλιμενιστεί ένα τέτοιο πλοίο, για πόσο καιρό θα παραμείνει, ποια η σκοπιμότητα, τί εξυπηρετεί και εάν τελικά αυτή η παραμονή είναι σύμφωνη με το υφιστάμενο καθεστώς.

Με απόφαση της ΕΣΑΛ το 2013 που έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, υπάρχει ένα προγραμματικό σχέδιο για το υφιστάμενο master plan. Στη νότια προβλήτα έχουμε μια έκταση 120 μέτρων και λέει ότι ο ελλιμενισμός σκαφών κρουαζιέρας θα πρέπει κατά μέσο όρο να είναι τα 90 μέτρα. Από τις γνώσεις τις δικές μου, τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια κυμαίνονται σε ένα μήκος 160 με 180 μέτρα το λιγότερο. Σημαίνει αυτό πρακτικά ότι εάν αυτό το κρουαζιερόπλοιο ελλιμενιστεί, τίθενται μια σειρά ζητημάτων που θα πρέπει να απασχολήσουν και τις ίδιες τις Λιμενικές Αρχές. Αυτό που μπαίνει λοιπόν σε δρομολόγηση προς δημιουργία τετελεσμένων μας προβληματίζει και εύχομαι να μην πραγματοποιηθεί”.

Ακολούθησαν ερωτήσεις των δημοσιογράφων που έδωσαν το “παρών” στη συνέντευξη Τύπου.

 

Τα κρίσιμα ζητήματα της τροποποίησης

Από τη συνέντευξη Τύπου προκύπτουν ορισμένα ζητήματα και εύλογα ερωτήματα:

Για ποιο λόγο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο δεν συμπεριέλαβε την συγκεκριμένη πρόταση στη διαβούλευση;

Πως είναι δυνατόν να μην έχει ληφθεί υπ' όψη το μήκος ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου και τα θέματα που θα προκύψουν;

Πως είναι δυνατόν να θεωρείται ως “έτοιμη” για χρήση μία προβλήτα, όπως η ανατολική, που θα χρειαστεί 10 χρόνια εργασιών για να είναι έτοιμη;

Ποιο ρόλο παίζει η μελέτη χωροθέτησης του υδατοδρομίου, που ουσιαστικά θα δημιουργήσει τετελεσμένα πριν υπάρξει η τροποποίηση του Master Plan;

Για ποιο λόγο δεν έρχεται και στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας το κρίσιμο αυτό θέμα;

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως δημιουργούν και πολιτικά ζητήματα...

 

Δείτε παρακάτω το βίντεο με όλα όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου

 

Πολυμέσα

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Κοινωνία

23 Οκτωβρίου 2021
3199 νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ. 353 πολίτες νοσηλεύονται διασωληνωμένοι ενώ καταγράφονται 43 ακόμη θάνατοι. Σύμφωνα με τη γεωγραφική κατανομή στην Ήπειρο
23 Οκτωβρίου 2021
Εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» από το Υπουργείο Εσωτερικών η ολοκληρωμένη καινοτόμα πρόταση του Δήμου Πάργας ύψους 1.500.000 € που αφορά ...
22 Οκτωβρίου 2021
Τις δυνάμεις τους ενάντια στον “αόρατο εχθρό” , τον καρκίνο του μαστού ενώνουν και φέτος ο Δήμος Πρέβεζας, σε συνεργασία με το “Σύλλογο Καρκινοπαθών ...
22 Οκτωβρίου 2021
  Στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου και ώρα 11.00, υπό την ...
22 Οκτωβρίου 2021
Με τον Δήμαρχο Πάργας κ. Ζαχαριά συναντήθηκε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία αποτελούμενο από τους Βουλευτές κ.κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο ...

Αθλητισμός

24 Οκτωβρίου 2021
Για την 4η αγωνιστική του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Α' ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας σημειώθηκαν τα παρακάτω αποτελέσματα: ΠΑΝΛΕΥΚΑΔΙΟΣ - ΠΑΣ ΔΟΞΑ ΩΡΩΠΟΥ 1-0 ΠΑΣ ΠΡΕΒΕΖΑ 2016 - ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΡΓΑΣ 3-3
23 Οκτωβρίου 2021
Το αγωνιστικό πρόγραμμα του Σαββάτου (23/10) είναι για όλα τα γούστα, με την ελληνική Σούπερ Λιγκ να βρίσκεται στο επίκεντρο. Με τη δοκιμασία του ...
23 Οκτωβρίου 2021
4η Αγωνιστική           ΓΗΠΕΔΟΥΧΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΟΣ ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ. ΩΡΑ ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΑΣ-Κ ΠΑΣ ΔΟΞΑ ...
22 Οκτωβρίου 2021
Γράφει ο Γιώργος Ραπτάκης Τι είναι το ασιατικο χαντικαπ Η στήλη καλώς ή κακώς όπως πάντα «ανήσυχη», αρέσκεται να τρυπώνει πέρα - δώθε στα ...
21 Οκτωβρίου 2021
Γράφει ο Κώστας Φίλιος Όλες οι ειδήσεις για τα live καινουρια online casino Η Φιτέσε κέρδισε τη Μούρα μέσα στη Σλοβενία με 2-0, αλλά έχασε ...

Πολιτισμός

22 Οκτωβρίου 2021
Μία ενδιαφέρουσα περιοδική έκθεση αρχειακού υλικού και κειμηλίων από το Δημαρχείο της Πρέβεζας με τίτλο “Η πόλη θυμάται” φιλοξενείται στο χώρο της ...
20 Οκτωβρίου 2021
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύνδεσμος Συρρακιωτών Περιοχής Πρέβεζας: Τελικά, το συνέδριο «Ο Ι. Κωλέττης και η εποχή του» , το οποίο ...

Στήλες

23 Οκτωβρίου 2012
Στις 23 Οκτωβρίου 1798 (12 Οκτωβρίου με το παλαιό ημερολόγιο) οι υπέρτερες αριθμητικά δυνάμεις του Αλή Πασά και του γιου του Μουχτάρ νικούν τη φρουρά Πρέβεζας των Γάλλων Γρεναδιέρων στη Μάχη της
21 Οκτωβρίου 2012
Στις 22 Οκτωβρίου 1717, οι δυνάμεις του Βενετού ναυάρχου Αντρέα Πιζάνι και του κόμη φον Σούλενμπουργκ, αρχηγού των ενετικών δυνάμεων της Επτανήσου ...
21 Οκτωβρίου 2012
Στις 21 Οκτωβρίου 1912 η μοίρα της Πρέβεζας, άλλαξε για πάντα. Ο πόθος όλων των Πρεβεζάνων γινόταν επιτέλους πραγματικότητα και η «μητέρα» Ελλάδα ...
19 Οκτωβρίου 2012
Στις 20 Οκτωβρίου 1912 ο ελληνικός στρατός νικά τους Τούρκους στη Μάχη της Νικόπολης. Ο δρόμος για την απελευθέρωση της Πρέβεζας, είναι ορθάνοικτος. ...
18 Οκτωβρίου 2012
Στις 19 Οκτωβρίου 1863 ο  πρίγκιπας της Δανίας Γεώργιος Α' ορκίζεται Βασιλιάς των Ελλήνων ενώπιον της Εθνοσυνέλευσης. Είναι ο πρώτος ...