“Η συνέντευξη τύπου η οποία αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί ύστερα από μια σειρά γεγονότων αυθαιρεσιών και παραβάσεων στο χώρο του ΚΤΕΛ Πρέβεζας. Θέματα τα οποία δυσχεραίνουν τον τρόπο εργασίας των εργαζομένων και που η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας είναι ενήμερη όπως και το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας Πρέβεζας, στο οποίο έχουμε καταγγείλει κάθε παράβαση που έχει πέσει στην αντίληψή μας, όπως τιμωρίες, παράνομα πειθαρχικά συμβούλια και άνιση μεταχείριση εργαζομένων” ανέφερε εισαγωγικά ο κ. Σιαφάκας και στη συνέχεια έδωσε το λόγο στον κ. Μπαλακέρα, ο οποίος μεταξύ άλλων έκανε λόγο για καταστρατήγηση ίσης μεταχείρισης σε συγκεκριμένο εργαζόμενο και για εκδικητικότητα από την πλευρά του ΚΤΕΛ Πρέβεζας.
Ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας και πρόεδρος του Συνδικάτου Ηπείρου και Κέρκυρας ανέφερε:
“Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που αναπτύσσει αλλά και των υποχρεώσεων που απορρέουν από το καταστατικό της βρίσκεται παντού στην Ελλάδα, όπου αυτό απαιτείται για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις οδικές και στις εμπορευματικές μεταφορές. Σήμερα λοιπόν βρισκόμαστε εδώ γιατί στις 12:00 θα διενεργηθεί εργατική διαφορά με το αίτημα της καταστρατήγησης της ίσης μεταχείρισης σε συγκεκριμένο εργαζόμενο. Όταν αναφερόμαστε στην αρχή της ίσης μεταχείρισης θα πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για μια αρχή η οποία διέπει το εργασιακό δίκαιο όλων των εργαζομένων στη χώρα μας και στην περίπτωση εδώ του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πρέβεζας έχουμε μια ευθεία καταστρατήγηση αυτής της αρχής της ίσης μεταχείρισης.
Έχουμε λοιπόν έναν εργαζόμενο ο οποίος για εκδικητικούς λόγους δρομολογείται καθημερινά σε συγκεκριμένα δρομολόγια και μέσω αυτού η επιχείρηση υπεραστικό ΚΤΕΛ Νομού Πρέβεζας εκδικείται το συγκεκριμένο εργαζόμενο. Σήμερα λοιπόν εκτός των άλλων που έχουμε θέσει υπόψη, όπως προανέφερε και ο συνάδελφος ο Γιώργος Σαφάκας, εκτός των άλλων που θα θέσουμε υπόψη του προϊσταμένου του τμήματος εργασιακών σχέσεων του νομού Πρέβεζας είναι και το ζήτημα αυτό της καταστρατήγησης της ίσης μεταχείρισης.
Πέραν αυτών έχουμε ένα τεράστιο ζήτημα με τη διοίκηση του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πρέβεζας με προηγούμενα γεγονότα τα οποία έχουμε προαναφέρει με τη θέσπιση κανονισμών από μέρους των υπεραστικών ΚΤΕΛ, κανονισμών που έχουν κριθεί πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ως άκυροι, ως παράνομοι διότι νομοθετήθηκαν κατά παράβαση του 3789/57, καθώς και διατάξεων που έχουν αυτοί οι κανονισμοί. Τονίζουμε εδώ ότι υπάρχουν τυπικοί λόγοι για τους οποίους αυτοί οι κανονισμοί είναι άκυροι, αναφέρθηκα στον 3789/57, για το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν τον έχουν αποδεχθεί ποτέ αυτόν τον κανονισμό, δεν μεταλλάσσει τους όρους της ατομικής σύμβασης των εργαζομένων και υπάρχει κι ένα κομμάτι των κανονισμών αυτών και του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πρέβεζας το οποίο καταστρατηγεί ευθέως διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας.
Αναφέρομαι χαρακτηριστικά σε μερικά από αυτά, τα οποία τα έχουμε και σαν καταγγελίες σαν Συνδικάτο και σαν Ομοσπονδία στην Επιθεώρηση Εργασίας, όπως την καταστρατήγηση της 11ωρης ανάπαυσης. Θα θυμάστε φαντάζομαι ότι πριν λίγες ημέρες ο Υπουργός όταν έφερε στη Βουλή αυτό το νόμο έκτρωμα, αυτό που ονομάζουμε νόμο Γεωργιάδη τον 5053, που ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες, αναγκάστηκε εν μέσω πυρών από την εργατική τάξη της χώρας να πει ότι ισχύει η 11ωρη ανάπαυση για όλους τους εργαζόμενους στη χώρα. Εδώ λοιπόν με στοιχεία τα οποία έχουμε στην κατοχή μας και τα έχουμε γνωστοποιήσει στην επιθεώρηση εργασίας Πρέβεζας, καταστρατηγείται η 11ωρη ανάπαυση των οδηγών. Αυτά θα πρέπει να τα γνωρίζει το επιβατικό κοινό της Πρέβεζας. Περιμένουμε εξελίξεις για αυτό το ζήτημα.
Δεύτερο ζήτημα, ο κανονισμός του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πρέβεζας ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2020 από τη συνέλευση, παρανόμως όπως προαναφέραμε, και τροποποιήθηκε πριν λίγο καιρό στις αρχές Αυγούστου 2023, τροποποίηση η οποία επέφερε προς το χειρότερο νέα αντεργατικά μέτρα. Και αναφέρομαι σε αυτά. Στα καθήκοντα των οδηγών προσέθεσε ότι θα πρέπει οι οδηγοί να φορτοεκφορτώνουν τις αποσκευές των επιβατών στα ενδονομαρχιακά δρομολόγια, να διενεργούν έλεγχο των εισιτηρίων και να παραλαμβάνουν και τις πρακτορειακές καταστάσεις. Στην εργατική νομοθεσία στην κατηγοριοποίηση των ποινών προβλέπεται ότι απαγορεύεται η οποιαδήποτε φορτοεκφορτωτική εργασία από άτομα τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο των φορτοεκφορτωτών. Από αυτό απορρέει ότι οι οδηγοί δεν είναι φορτοεκφορτωτές και δεύτερον, υπάρχει και εγκύκλιος του Υπουργείου Μεταφορών που λέει ότι καμία τέτοια εργασία δεν προβλέπεται εντός του σταθμού. Ταυτόχρονα το υπεραστικό ΚΤΕΛ Πρέβεζας αναφέρει ότι για τις εργασίες αυτές για τα διανομαρχιακά δρομολόγια, εννοούμε τα δρομολόγια εκτός Νομού, είναι υπεύθυνοι οι φορτοεκφορτωτές. Εμείς ρωτάμε ευθέως διότι γνωρίζουμε πολύ καλά, εάν υπάρχει αυτή τη στιγμή υπάλληλος στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Πρέβεζας εδώ στην Πρέβεζα ο οποίος να είναι αναρτημένος στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ως φορτοεκφορτωτής. Το ίδιο συμβαίνει και με τους εκδότες τα οποία έχουν εκδοθεί με ανάθεση. Δηλαδή δεν είναι υπάλληλοι του ΚΤΕΛ Πρέβεζας οι συγκεκριμένοι, είναι άνθρωποι οι οποίοι δουλεύουν εργολαβικά. Το έχουμε καταγγείλει ως Ομοσπονδία παλιότερα αυτό, το θέτουμε και τώρα. Άρα τώρα ποιος λοιπόν φορτώνει και εκφορτώνει τις αποσκευές των επιβατών στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Πρέβεζας όταν δεν υπάρχει τέτοιος υπάλληλος;
Ένα άλλο πολύ σοβαρό ζήτημα, το οποίο γίνεται και με αφορμή ένα οδυνηρό ατύχημα που έγινε στην Κοζάνη με εμπλεκόμενο λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, είναι η απαίτηση να γίνονται στάσεις σε σημεία τα οποία δεν υπάρχει έγκριση και δεν υπήρχε ποτέ στάση. Και αναφέρομαι σε συγκεκριμένο παράδειγμα, είναι αναγραφόμενο πάνω σε πρακτορειακή κατάσταση, απαιτούσε από συγκεκριμένο εργαζόμενο που σήμερα είναι και προσφεύγων στην επιθεώρηση εργασίας, να πραγματοποιήσει στάση στη θέση “Παλατάκι”. Εκεί δεν υπάρχει στάση, δεν υπάρχει εγκεκριμένη στάση. Αντιλαμβάνεστε τον κίνδυνο τον οποίο εγκυμονεί μια τέτοια κατάσταση.
Επίσης ένα μεγάλο ζήτημα που έχει προκύψει είναι ότι πραγματοποιούνται πειθαρχικά συμβούλια στα οποία δεν παρίστανται οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Αναφέρομαι χαρακτηριστικά ότι αυτό προβλέπεται, οι εκπρόσωποι και το τονίζω οι εκπρόσωποι και όχι ο εκπρόσωπος όπως αναφέρεται στον κανονισμό. Αναφέρεται στο νόμο 4080 στο άρθρο 119 και στη συλλογική σύμβαση των ΚΤΕΛ του 2007, σύμφωνα με τα οποία προβλέπονται δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων. Αυτοί δεν καλούν ούτε καν τον έναν με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχει εκπρόσωπος από τοπικό επαγγελματικό σωματείο. Το σωματείο στο οποίο είναι Πρόεδρος ο συνάδελφος ο Γιώργος Σιαφάκας είναι εξ ορισμού το τοπικό επαγγελματικό σωματείο το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις μεταφορές και τους εργαζόμενους στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Πρέβεζας.
Όλα αυτά βέβαια έχουν μια γενεσιουργό αιτία, ποια είναι αυτή; Είναι ότι ο συνάδελφος ο Γιώργος Σιαφάκας είναι απολυμένος για δεύτερη φορά από τον προμηθευτικό συνεταιρισμό των μετόχων του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πρέβεζας και είναι για δεύτερη φορά δικαιωμένος. Κρίθηκε πρωτόδικα άκυρη η απόλυσή του και σε δεύτερο βαθμό η έφεση από μεριάς του προμηθευτικού συνεταιρισμού κρίθηκε απαράδεκτη.
Επομένως έχουμε μια εκδικητικότητα, μιας και ο εργαζόμενος στον οποίο αναφερόμαστε τόση ώρα τον οποίο τον έχουν φορτώσει με ένα σωρό από πειθαρχικές διώξεις, είναι ο αδερφός του συναδέλφου. Και φτάνουμε στο αποκορύφωμα της εκδικητικότητας. Επιβάλλεται ποινή 17 ημερών αργίας στο συνάδελφο, παρανόμως διότι όπως τονίσαμε δεν παρευρέθη εκπρόσωπος των εργαζομένων, και η οποία παρακρατείται ο μισθός του προκαταβολικά ενώ η ποινή γίνεται αυτή τη στιγμή, δηλαδή βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε αργία έχει παρακρατηθεί από το μήνα Σεπτέμβριο η μισθοδοσία του Οκτωβρίου.
Όλα αυτά θα γίνουν γνωστά στην επιθεώρηση εργασίας, ό,τι δεν έχει καταγγελθεί από μέρους μας θα γίνουν γνωστά. Θα πρέπει να γνωρίζουν οι εργαζόμενοι στις μεταφορές εδώ στην Πρέβεζα, είτε οδικές είτε εμπορευματικές, ότι η Ομοσπονδία δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσει κάτι να πέσει κάτω. Το πράγμα θα φτάσει εκεί που πρέπει να φτάσει. Ήδη οι αρχές έχουν λάβει και την καταγγελία της Ομοσπονδίας και αναφέρομαι στο τμήμα εργασιακών σχέσεων, αναφέρομαι στις δικαστικές αρχές και δεν θα αφήσουμε κανέναν εργαζόμενο ανυπεράσπιστο”.
Κλείνοντας ο κ. Μπαλακέρας απαντώντας σε ερώτηση για τον νομοσχέδιο Γεωργιάδη για τα εργασιακά και το ζήτημα της ποινικοποίησης της απεργίας, σημείωσε: “Μια σειρά από νομοθετήματα, κι αυτό του κ. Γεωργιάδη ο οποίος είπε στη Βουλή προχθές ελάτε από Δευτέρα να μου πείτε αν θα ξανακάνετε απεργία με αφορμή το γεγονός για κάποιες βιομηχανίες εμφιάλωσης νερού στην περιοχη των Ιωαννίνων, μια σειρά από γεγονότα όπως αυτό δηλαδή ότι ποινικοποιείται η απεργία, ότι ακόμη και η παρότρυνση ενός συνδικαλιστή προς έναν εργαζόμενο να απεργήσει θεωρείται ποινικό αδίκημα. Όλα αυτά κατατείνουν στο γεγονός ότι η κυβέρνηση η συγκεκριμένη είναι πέραν του ενάντια στους εργαζόμενους, ενάντια και σε κάθε τέτοια συλλογική προσπάθεια. Η δυνατότητα να κάνουμε απεργία για όλα αυτά διερευνάται από την Ομοσπονδία και υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας θα αποφασιστεί το επόμενο διάστημα αν θα προχωρήσουμε σε μια τέτοια κίνηση, αν θα είναι μια στάση εργασίας ή θα είναι μια απεργία καθολική την οποία θα προκηρύξει η Ομοσπονδία.