Πέμπτη, 08 Οκτωβρίου 2020 12:09

Συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηγουμενίτσας

Με τη συζήτηση του θέματος για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηγουμενίτσας, συνεχίστηκε την Τετάρτη η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, η οποία είχε διακοπεί την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου.

Το θέμα συζητήθηκε μετά από πρόταση της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», με τον Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη να τοποθετείται συνολικά στο θέμα της παραχώρησης της πλειοψηφίας του Μετοχικού Κεφαλαίου της ΟΛΗΓ Α.Ε., αλλά και σε επιμέρους ζητήματα, όπως οι οικονομικές εκκρεμότητες που υπάρχουν έναντι της Περιφέρειας για το Καταφύγιο Συβότων. «Το Δημόσιο δεν αποχωρεί από το λιμάνι, αλλά θα έχει ισχυρή παρουσία μέσω ΤΑΙΠΕΔ», τόνισε ο Περιφερειάρχης, εξηγώντας ότι «κανένας ιδιώτης δεν θα επενδύσει στην περίπτωση που το Δημόσιο κρατούσε το 51%».

Ο Περιφερειάρχης εκτίμησε ότι με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα δώσει άλλες προοπτικές στον τόπο, υπογράμμισε όμως ότι πρέπει να δοθούν στον ανάδοχο μόνο το τμήμα που αφορά τις λιμενικές εγκαταστάσεις και να διασφαλιστεί η κοινή χρήση από τους πολίτες των παραλιών.

Επίσης ενημέρωσε το Σώμα για την εκκρεμότητα που υπάρχει με το Καταφύγιο Συβότων, καθώς ενώ έχει καταλογιστεί στην Περιφέρεια το κόστος από την απένταξη του έργου (είχε υλοποιηθεί από την πρώην Νομ. Αυτοδιοίκηση Θεσπρωτίας), σήμερα το εκμεταλλεύεται η ΟΛΗΓ Α.Ε. και προωθείται προς πώληση από το ΤΑΪΠΕΔ. «Υπάρχει για μας σοβαρό θέμα και το οποίο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί» τόνισε για να προσθέσει σε άλλο σημείο της παρέμβασής του ότι «δεν μπορούν να πουλάνε το λιμάνι και το χρέος να μένει σε μας», συμπληρώνοντας ότι θα πρέπει να περιληφθεί στην παραχώρηση και ο Εμπορευματικός Σταθμός.

Μετά από τις τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της Αντιπολίτευσης, των Αντιπεριφερειαρχών Π.Ε. Θεσπρωτίας Θ. Πιτούλη και Άρτας Β. Ψαθά και του Περιφερειακού Συμβούλου Αλκ. Λάμπρου, κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφασίστηκε η πραγματοποίηση σύσκεψης με τη συμμετοχή Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Θεσπρωτίας, Περιφερειακών Συμβούλων Θεσπρωτίας, Δημάρχων Ηγουμενίτσας και Φιλιατών κ.α., προκειμένου να διαμορφωθεί κοινή πρόταση για το ποιοι χώροι πρέπει να περιληφθούν στην παραχώρηση και ποιοι όχι.

 83e12148a1d7332f6c02655d82787247 L

Η παράταξη “Κοινό των Ηπειρωτών” σε ανακοίνωση που εξέδωσε πριν τη συνεδρίαση ανέφερε:

Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ψηφίστηκε ο νόμος 4597/2018 που έδινε την δυνατότητα ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ μέρους των χώρων του λιμένα και μέρους των δραστηριοτήτων σε ιδιώτες μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας (το μοντέλο υπο-παραχώρησης ακολουθείται στο λιμάνι της Καβάλας σήμερα!).

Ο ίδιος νόμος, ο 4597/18, απέκλειε την ολιστική παραχώρηση του λιμένα και την πώληση των μετοχών και παρέμενε ο δημόσιος χαρακτήρας των οργανισμών λιμένων.

Με τροποποίηση του νόμου από την σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ επιτρέπεται η ολιστική παραχώρηση και η πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών.

Με βάση την τελευταία τροπολογία της κυβέρνησης το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στη προκήρυξη του διαγωνισμού για τα περιφερειακά λιμάνια.

Η διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, άνοιξε στις 17/7/2020 και λήγει στις 02/10/2020.

Για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Αλεξανδρούπολης στην προκήρυξη των 92 σελίδων, δεν αναφέρεται πουθενά το κόστος των περιουσιακών στοιχείων του λιμανιού, δεν αναφέρεται πουθενά η διαδικασία με την οποία θα γίνει η αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων, η οποία αποτίμηση μένει να γίνει προφανώς κατά τη φάση της προκήρυξης, δηλαδή τη χρονική περίοδο που η αξία του Οργανισμού είναι υποεκτιμημένη, εξ αιτίας του lockdown και του γενικότερου αρνητικού κλίματος που η πανδημία έχει προκαλέσει. Δεν θα έχει την επιβαλλόμενη βαρύτητα η δυναμική ανάπτυξης του λιμανιού, αφού δεν υπάρχει συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο για το λιμάνι.

Η αξιοποίηση των λιμανιών μέσω των υπο-παραχωρήσεων ακολουθείται στη συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών λιμένων (το 87%), ενώ εξασφαλίζεται και η βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένων, που με τη διαδικασία των υπο-παραχωρήσεων παραμένουν ενεργοί.

Επιπλέον τα λιμάνια, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, δεν εξυπηρετούνται από μία και μοναδική επιχείρηση, αλλά από ένα σύνολο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται κάτω από ένα ενιαίο πλαίσιο όρων και κανόνων. Γι’ αυτό και το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού, οι όροι της δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων σε αυτό καθώς και η τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόσει, είναι θέματα που πρέπει να τα αντιμετωπίζει ένας δημόσιος φορέας, που, όπως προανέφερα, συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και του ανεπτυγμένου κόσμου (π.χ. στις ΗΠΑ), όπου τα λιμάνια είναι δημόσια, έχουν δημόσιες αρχές και παραχωρούν δραστηριότητες σε ιδιώτες, στη βάση συγκεκριμένου αναπτυξιακού σχεδίου.

Το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον αστικό ιστό που το περιβάλλει, επηρεάζει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων της πόλης και έχει έντονο το στοιχείο του δημόσιου αγαθού.

Πουθενά η προκήρυξη(*) δεν διασφαλίζει, ότι οι εκτάσεις της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος, που διαχρονικά έχουν συμφωνηθεί να παραχωρηθούν στο Δήμο, θα εξαιρεθούν από τις συμβάσεις παραχώρησης προς τον επενδυτή!

Το πακέτο του διαγωνισμού που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει:

  • Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (εξωτερικού - εσωτερικού, χώρους παλαιού λιμένα έως το ύψος του κέντρου της πόλης, θαλάσσια ζώνη της μαρίνας Ηγουμενίτσας).

  • Τα καταφύγια σκαφών Συβότων ( τουριστικό), Πλαταριάς (αλιευτικό είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τουριστικό και Σαγιάδας (αλιευτικό).

Η ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηγουμενίτσας που ήδη έχει δρομολογηθεί με την πώληση των μετοχών (πλειοψηφία μετοχών ή ολοκληρωτική πώληση, επι της ουσίας δεν αλλάζει τίποτα) και η κατάργηση ολοκληρωτικά του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΗΓ θα έχει και καταλυτικές επιπτώσεις στο μέλλον σε Τοπικό - Περιφερειακό - Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

Ι. ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • Παραμένει σε εκκρεμότητά το θέμα της χερσαίας ζώνης (τμημάτων που πρέπει να παραχωρηθούν στον δήμο Ηγουμενίτσας για διαχείριση):

  • Ποιος θα την διαχειριστεί μετά την πώληση των μετοχών?

  • Με ποιο τρόπο θα περάσει το τμήμα αυτό στον δήμο Ηγουμενίτσας?

  • Θα συνεχιστούν οι διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει (τελευταία έχουν βαλτώσει) για την απόδοση στον Δήμο Ηγουμενίτσας που ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο διεκδικεί?

  • Εκ των πραγμάτων θα σταματήσει κάθε δραστηριότητα ανάπλασης και συντήρησης τμημάτων της πόλης της Ηγουμενίτσας - δικαιοδοσίας ΟΛΗΓ (ανάπλαση παραλιακής ζώνης με πεζόδρομο - ποδηλατόδρομο - δημιουργία κυκλοφοριακού κόμβου έμπροσθεν του κτηρίου της Περιφέρειας), εφόσον το κριτήριο θα είναι το κέρδος.

  • Θα συρρικνωθεί στο ελάχιστο η διάχυση οικονομικών δραστηριοτήτων στην πόλη και θα συγκεντρωθούν όλες στον νέο ιδιοκτήτη του λιμένα.

  • Από την διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ δεν προκύπτει ότι αναλαμβάνονται δεσμεύσεις για την συνέχιση των πρωτοβουλιών αναπτυξιακού χαρακτήρα που έχουν ξεκινήσει για δημιουργία logistic και θα αφεθούν στην τύχη τους μαζί με άλλες προγραμματισμένες δράσεις του ΟΛΗΓ.

 

ΙΙ. ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Η χώρα μας έχει διαμορφώσει ένα εθνικό σχέδιο μεταφορών - χερσαίων και θαλάσσιων, σε συνδυασμό με τον ευρωπαϊκό προγραμματισμό των συνδυασμένων μεταφορών, για να αποτελέσει μεταφορικό κόμβο Ανατολής – Δύσης, στον οποίο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι σημαντικός ιμάντας στις θαλάσσιες μεταφορές προς όλα τα λιμάνια της Ιταλίας.

Αυτός ο εθνικός σχεδιασμός μπαίνει σε κίνδυνο από την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, διότι τα συμφέροντα των μεταφορών σε θάλασσα και ξηρά, που ήδη διαμορφώνονται με ανταγωνιστικά λιμάνια, θα καθορίζουν με βεβαιότητα την πολιτική που θα ακολουθηθεί κι όχι το εθνικό και τοπικό συμφέρον, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα!

 

ΙΙΙ. ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι η νότια κατάληξη - μέσω της Εγνατίας οδού - του Ευρωπαϊκού διαδρόμου Ανατολικής Μεσογείου (ORIENT/EST MED) που διαπερνά κάθετα την Ευρώπη έως το Αμβούργο.

Επίσης, αποτελεί τμήμα – κόμβο των θαλάσσιων διαδρόμων της Μεσογείου, Ανατολικής και Δυτικής (υπάρχουν συνολικά 4 ευρωπαϊκοί διάδρομοι θαλάσσιων μεταφορών MOTORWAY OF THE SEA).

Με τον νόμο 4597/18 υπήρχε η δυνατότητα σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα σε τομείς ή χώρους οι οποίοι θα έδιναν αναπτυξιακή ώθηση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, όπως:

  • Η ανάπτυξη μεταφοράς conteiners (και όχι μόνον) μέσω της δημιουργίας Επιχειρηματικού Πάρκου.

  • Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε συνεργασία με φορείς αυτοδιοίκησης και Tours Operators.

  • Με την πώληση των μετοχών όλα τα προαναφερθέντα ανατρέπονται με ότι αυτό συνεπάγεται. Το κόστος κατασκευής των υποδομών του λιμένα της Ηγουμενίτσας έφτασε κοντά στα 150 εκατ. Ευρώ και το λιμάνι από αναπτυξιακό εργαλείο για την πόλη της Ηγουμενίτσας και την Περιφέρεια της Ηπείρου θα καταλήξει μια καλή μπίζνα του ιδιώτη που μάλλον τον έχουν φωτογραφήσει.

 

>> Γίνεται αντιληπτό ότι η παράταξη μας είναι αντίθετη στην πώληση του Λιμανιού, είμαστε αντίθετοι στη διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου (άνω του 67%) των μετοχών της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., που θα προέλθουν πιθανά από τη διάσπαση με νόμο της μιας και μοναδικής μετοχής της, σε περισσότερες.

Πιστεύουμε ότι το συμφέρον της πόλης, της Ηπείρου, της χώρας υπηρετείται από δημόσιο λιμάνι που διευθύνεται από δημόσια διοίκηση και καλούμε τις περιφερειακές και δημοτικές παρατάξεις να συμπορευθούμε σε έναν κοινό αγώνα, σε μια κοινή προσπάθεια μαζί με όλους τους φορείς της Περιφέρειας για:

  • να μην ιδιωτικοποιηθεί το Λιμάνι και

  • να αποδοθεί το παραλιακό μέτωπο στο Δήμο Ηγουμενίτσας στον οποίο και ανήκει, για τις ανάγκες των κατοίκων του και των επισκεπτών του.

 

«Κοινό των Ηπειρωτών»

Οκτώβριος 2020

 DJI 0650

Στο μεταξύ το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση είχαν οργανώσει μεγάλη συγκέντρωση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας πριν από ημέρες και εξέδωσαν την παρακάτω ανακοίνωση (από όπου και το φωτογραφικό υλικό):

“Ο λαός «δεν έχει να κερδίσει τίποτα από τις επενδύσεις και την ανάπτυξη που κίνητρο έχουν το κέρδος» τόνισε κατά την ομιλία του στη συγκέντρωση του ΚΚΕ στην Ηγουμενίτσα ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος . Ανέπτυξε τις θέσεις του ΚΚΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την δυνατότητα ενός αλλού ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης φιλολαϊκού για το λαό.

Στην συγκέντρωση μίλησε και ο Λαέρτης Ρέγκας, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Ηπείρου - Κέρκυρας - Λευκάδας του ΚΚΕ . «Η σημερινή μας πολιτική συγκέντρωση δεν είναι το ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας», σημείωσε μεταξύ άλλων, ο Λαέρτης Ρέγκας. Και συνέχισε. «Είναι η κλιμάκωση μιας πλατιάς δραστηριότητας των κομματικών οργανώσεων του Κόμματος που αναπτύχθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα σε χώρους δουλειάς σε χωριά και γειτονιές, στα σωματεία θέτοντας στο επίκεντρο την ανάγκη το λιμάνι και συνολικά όλες οι υποδομές της χώρας να λειτουργούν και να αναπτύσσονται με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των καπιταλιστών».

IMG 20201002 192727

Tης συγκέντρωσης προηγήθηκε πορεία στους κεντρικούς δρόμους,  ενώ ολοκληρώθηκε με μουσικό αφιέρωμα. Στην ομιλία του ο Γ. Λιονής, αναφέρθηκε στους αστικούς μύθους για ανάπτυξη προς όφελος όλων που προπαγανδίζουν τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και τα αστικά κόμματα. Παρέπεμψε στην πικρή πείρα που έχει ο λαός του Πειραιά από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού που επιδείνωσε συνολικά τις εργασιακές σχέσεις του λαού.

Σε όσους επικαλούνται την τουριστική ανάπτυξη με την κατασκευή μαρίνας υπενθύμισε την πείρα της Λευκάδας που η εκεί επένδυση είχε σαν αποτέλεσμα να συρρικνώσει την τουριστική κίνηση μέσα στην πόλη προς όφελος του επενδυτή.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις αυταπάτες περί μιας νέας κοινωνικής συμφωνίας που προπαγανδίζει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ αναπαράγοντας αυταπάτες για φιλολαϊκή ανάπτυξη με απλή κυβερνητική αλλαγή που πικρά έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με το 3ο μνημόνιο και την υλοποίηση των δυο προηγούμενων. Για την υποκριτική του πρόταση περί λιμανιού με «δημόσιο έλεγχο» δηκτικά ανέφερε ότι τέτοιες προτάσεις πέρα από υποκριτικές έχουν υλοποιηθεί και στο παρελθόν. Ιδιαίτερα σε συνθήκες καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης στοχεύουν στην στήριξη από το κράτος τον καπιταλιστικών επενδύσεων σε συνθήκες που οι επιχειρηματικοί όμιλοι είναι απρόθυμοι να προχωρήσουν σε επενδύσεις χωρίς εξασφαλισμένο κέρδος. Τόνισε ότι το ΚΚΕ φωτίζει σήμερα πως μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες για σύγχρονες θαλάσσιες μεταφορές που να διασφαλίζουν γρήγορη, ασφαλή και φθηνή μετακίνηση του λαού και των εμπορευμάτων, σταθερή δουλειά με προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων του κλάδου, ισόρροπη παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον.

Προϋπόθεση για να γίνουν όλα αυτά είναι να πάρει η εργατική τάξη στα χέρια της την εξουσία, να κοινωνικοποιηθούν τα εργοστάσια, οι υποδομές, η γη, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής. Μόνο τότε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και οι υπόλοιπες υποδομές θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την ευημερία της κοινωνίας. Στο έδαφος της εργατικής εξουσίας, ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός μπορεί να διασφαλίσει τον κατάλληλο καταμερισμό και την κατάλληλη χωροθέτηση των διαφορετικών λιμανιών της χώρας, ώστε να υπάρξει επιτέλους διασυνδεδεμένη και συμπληρωματική λειτουργία όλων των μεταφορών, θαλάσσιων, χερσαίων και αεροπορικών, με κριτήριο τη λαϊκή ευημερία”.

 

 

Πολυμέσα

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΗ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

23 Οκτωβρίου 2020
Την επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν και να στελεχωθούν νέες κλίνες ΜΕΘ στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων (ΠΓΝΙ) επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία της Ηπείρου,
23 Οκτωβρίου 2020
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε το Νέο Αριστερό Ρεύμα (ΝΑΡ)-νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση (νΚΑ) - οργανώσεις Ηπείρου - συμμετέχουν στην ...
23 Οκτωβρίου 2020
«Η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση ένα Νομοσχέδιο, που δεν πέρασε ούτε στα πιο σκληρά μνημονιακά χρόνια. Ένα Νομοσχέδιο φτιαγμένο και ραμμένο από τους ...
22 Οκτωβρίου 2020
Σαφή θέση υπέρ της άμεσης επιβολής lockdown στην Περιφερειακή Ενότητα των Ιωαννίνων, λόγω της ιδιαίτερα επιβαρυμένης κατάστασης από την εξέλιξη της ...
22 Οκτωβρίου 2020
Την παρακάτω δήλωση έκανε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης: “H πανδημία του κορωνοϊού εξελίσσεται με επιθετικούς ρυθμούς σε όλο ...

Αθλητισμός

24 Οκτωβρίου 2020
Τα αποτελέσματα της 5ης αγωνιστικής της Α' ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας: ΑΜΒΡ. ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΘΕΣΠ/ΚΟΥ 2-0 ΑΟ ΠΑΛΑΙΡΟΥ ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΙΛ/ΔΑΣ 1-5 ΑΠΟΛΛΩΝ
24 Οκτωβρίου 2020
Μπαρτσελόνα – Ρεάλ Μαδρίτης σήμερα. Αμφότερες δεν φτάνουν στο πρώτο φετινό clasico υπό τις καλύτερες διεθνείς προϋποθέσεις και με προβληματικές ...
24 Οκτωβρίου 2020
Μπορεί να προέκυψε την τελευταία στιγμή η πολύ σημαντική απουσία του Μίροτιτς, ωστόσο η Μπαρτσελόνα έδειξε ότι ήθελε περισσότερο από τη Ρεάλ Μαδρίτης ...
23 Οκτωβρίου 2020
Το πρόγραμμα της 5ης αγωνιστικής της Α' ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας:    Α΄ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΗΠΕΔΟ ΗΜ/ΝΙΑ ΩΡΑ ...
23 Οκτωβρίου 2020
Γράφει ο Στέφανος Μαρολαχάκης Συνεχίζουμε με EuroLeague σήμερα και ασχολούμαστε με το σπουδαιότερο παιχνίδι της αγωνιστικής, το clasico της ...

Πολιτισμός

24 Οκτωβρίου 2020
Η Φωτογραφική Ομάδα Φιλιππιάδας Κα.Δρώ με χαρά σας προσκαλεί στην ετήσια έκθεση των μελών της, με τίτλο «Environment». Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου στις 19.30 μμ στον Πολυχώρο
23 Οκτωβρίου 2020
Το ξέρατε ότι σε απόμακρους καταυλισμούς Ινδιάνων ζουν ιθαγενείς που δοξάζουν τον Σύλλογο Μεγάλο; Ποιος άραγε υποψιαζόταν πως κάποτε είχαν ...
22 Οκτωβρίου 2020
Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020, 10.30 π.μ. Λαογραφική Συλλογή «Γιώργος Γιάννος» Μια λαογραφική συλλογή αντικειμένων δεν μιλάει μόνο για χαμένες ...
19 Οκτωβρίου 2020
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας σας ενημερώνει ότι την Παρασκευή, 23.10.2020, ώρα 19:00μμ. θα πραγματοποιηθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης ...
16 Οκτωβρίου 2020
Διαδικτυακό φεστιβάλ με τη συμμετοχή χορωδιών από όλο τον κόσμο διοργανώνει η Χορωδία Αρμονία Πρέβεζας στις 17 και 18 Οκτωβρίου. Σε σχετικό ...

Στήλες

23 Οκτωβρίου 2012
Στις 23 Οκτωβρίου 1798 (12 Οκτωβρίου με το παλαιό ημερολόγιο) οι υπέρτερες αριθμητικά δυνάμεις του Αλή Πασά και του γιου του Μουχτάρ νικούν τη φρουρά Πρέβεζας των Γάλλων Γρεναδιέρων στη Μάχη της
21 Οκτωβρίου 2012
Στις 22 Οκτωβρίου 1717, οι δυνάμεις του Βενετού ναυάρχου Αντρέα Πιζάνι και του κόμη φον Σούλενμπουργκ, αρχηγού των ενετικών δυνάμεων της Επτανήσου ...
21 Οκτωβρίου 2012
Στις 21 Οκτωβρίου 1912 η μοίρα της Πρέβεζας, άλλαξε για πάντα. Ο πόθος όλων των Πρεβεζάνων γινόταν επιτέλους πραγματικότητα και η «μητέρα» Ελλάδα ...
19 Οκτωβρίου 2012
Στις 20 Οκτωβρίου 1912 ο ελληνικός στρατός νικά τους Τούρκους στη Μάχη της Νικόπολης. Ο δρόμος για την απελευθέρωση της Πρέβεζας, είναι ορθάνοικτος. ...
18 Οκτωβρίου 2012
Στις 19 Οκτωβρίου 1863 ο  πρίγκιπας της Δανίας Γεώργιος Α' ορκίζεται Βασιλιάς των Ελλήνων ενώπιον της Εθνοσυνέλευσης. Είναι ο πρώτος ...