Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 09 Απριλίου 2014 18:15

Το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας στη Ρουέν (photo)

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Life- Long –Learning- Comenius το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας εκπονεί διετή διακρατική συνεργασία (2013-2015), με άλλα 4 Ευρωπαϊκά σχολεία από τις εξής χώρες: από τη Γαλλία, την Αγγλία, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία με θέμα :"Τέχνη και Αειφορία"- Artists for a Sustainable Future. Πρόκειται για ένα διαθεματικό διασχολικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων που υλοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Τεχνολογιών ,των Φυσικών Επιστημών ,των Καλλιτεχνικών και των Γλωσσών με στόχο να προκαλέσει οικολογικό προβληματισμό και ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω θεμάτων –τοπικού –εθνικού αλλά και διεθνούς περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και να καλλιεργήσει παράλληλα τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

Κατά το πρώτο έτος αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Σχολείο College Emile Zola και στο συνεργαζόμενο Ecole Primaire Michelet κοινή διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία από τις 24 έως 28 Μαρτίου 2014. Για το σκοπό αυτό ,τέσσερις καθηγητές- μέλη της παιδαγωγικής ομάδας –ο κ.Διαμάντης ,η κ. Ζαντραβέλη ,η κ. Κορωναίου και ο κ. Μπάκας - και πέντε μαθητές του 1ου Γ/σίου Πρέβεζας , οι οποίοι συμμετέχουν στο διεξαγόμενο πρόγραμμα Comenius, ταξίδεψαν στην πόλη Rouen στη Γαλλία , προκειμένου να λάβουν μέρος μαζί με τους μετέχοντες από τα άλλα συνεργαζόμενα ευρωπαϊκά σχολεία στις δραστηριότητες του εν λόγω προγράμματος.

ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ

Κατά τη συνάντηση αυτή μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε κοινά εργαστήρια με θέμα τέχνη και περιβάλλον, να γνωρίσουν το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και τη γενικότερη κουλτούρα της χώρας καθώς οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες κατά την παραμονή τους εκεί. Παράλληλα έγιναν ξεναγήσεις σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος αλλά και σε χώρους ντόπιας πολιτιστικής έκθεσης και δημιουργίας . Η άρτια οργάνωση αλλά και οι άριστες υλικοτεχνικές υποδομές του Γαλλικού σχολείου επέτρεψαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν δραστηριότητες σε οχτώ παράλληλα εργαστήρια όλα σχετικά με το θέμα .

Πιο συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες περιελάμβαναν :

α) επτά καλλιτεχνικά εργαστήρια εντός των σχολικών εγκαταστάσεων και ένα εργαστήριο σε ατελιέ καλλιτέχνη. Σε αυτά συμμετείχαν μεικτές ομάδες μαθητών και καθηγητών από όλα τα σχολεία, ενώ υπήρχε και ομάδα μαθητών υπεύθυνη για τη δημοσιογραφική κάλυψη όλων των εργαστηρίων. Κατά τα εργαστήρια αυτά ‘άχρηστα ’ ανακυκλώσιμα υλικά –χαρτί ,γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο μετατράπηκαν σε αληθινά έργα τέχνης υπό το συντονισμό ντόπιων καλλιτεχνών και καθηγητών καλλιτεχνικών .

β) παρουσίαση της προγραμματισμένης κοινής δράσης (ερωτηματολόγιο για τις οικολογικές συνήθειες στο σπίτι και το σχολείο) , μελέτη, σύγκριση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων κάθε ομάδας και συνολικά.

γ) περιηγήσεις από ομάδα Γάλλων μαθητών σε ιστορικά αξιοθέατα των πόλεων Sotteville και Rouen , καθώς και γνωριμία με την πολιτιστική ζωή του τόπου. Μονοήμερη επίσκεψη και ξενάγηση σε βασικά αξιοθέατα του Παρισιού (Πύργος του Άιφελ, βόλτα στο Σηκουάνα, Παναγία των Παρισίων και μουσείο του Λούβρου) .

δ) συνάντηση των αντιπροσωπιών των σχολείων με τις δημοτικές αρχές της Sotteville στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου.

ε) παρουσίαση το απόγευμα της τελευταίας μέρας όλων των πονημάτων-τεχνουργημάτων των ομάδων δράσης σε ανοιχτή εκδήλωση-έκθεση στο χώρο του Collège Emile Zola με τη συμμετοχή μαθητών ,εκπαιδευτικών, γονέων ,συλλόγου διδασκόντων και τοπικών αρχών .

Όλα τα παραπάνω μαζί με την εξαιρετική φιλοξενία των μαθητών από τις οικογένειες αποτέλεσαν για όλους, ιδίως για τους μαθητές μας, εμπειρίες ξεχωριστές, βίωσαν τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα της χώρας αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων ,τις ιδιαιτερότητες , την κτιριακή αρτιότητα τους και την άριστη φιλοξενία από τα σχολεία υποδοχής. Επέστρεψαν με ποικίλες εικόνες ,εμπειρίες και συναισθήματα ,έτοιμοι να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους και με δημιουργική διάθεση να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επόμενες δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν να ακολουθήσουν μέχρι τη διεκπεραίωση του προγράμματος.

 

Έκθεση εικόνων