Το σταμάτα-ξεκίνα εδώ και 2 χρόνια αποτέλεσε τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στα έργα. Τελικά μετά από δραματικές διαπραγματεύσεις φτάσαμε τον Ιούνιο του 2014 οι 2 από τις 4 εργολαβίες να αλλάξουν εταιρικό σχήμα και τα έργα να πάρουν και πάλι μπρος. Συγκεκριμένα στην εργολαβία 2 (ΧΘ22,5-26,9) και στην εργολαβία 3 (ΧΘ26,9-35) πλέον λειτουργούν με την Κοινοπραξία ΙΟΝΙΟΣ-ΤΟΜΗ.
Φυσικά το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα και ο αγώνας που γίνεται είναι η τμηματική ολοκλήρωση του έργου μέχρι τα τέλη του 2016. Η πρόοδος στα έργα είναι μετρήσιμη σε αρκετά σημεία. Στο τελευταίο τμήμα (παράκαμψη Αμφιλοχίας) δόθηκε μόλις πριν λίγες μέρες παράταση για τις 31.12.2015. Τα υπόλοιπα τμήματα θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σταδιακά μέσα στο 2015 εφόσον δεν έχουμε νέα προβλήματα.
ΟΙ 4 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Οι 4 εργολαβίες του έργου είναι οι παρακάτω:
1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση το 2015.
2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Α.Τ.Ε-ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση το 2016.
3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, «Ιόνιος ΑΤΕ-ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ». Αρχική μειοδότης το 2010 ήταν η Μηχανική ενώ μήνες μετά αντικαταστάθηκε από την ΙΟΝΙΟΣ. Έκπτωση 52,1%. με παράδοση το 2015.
4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile - Intallipreze, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση το 2016.
Ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Άκτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.
Συγκεκριμένα η απόσταση Άκτιο- Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ ενώ η χρηματοδότηση του θα συνεχίσει από το ΣΕΣ 2014-2020.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.