Για την ιστορία της υπόθεσης να αναφέρουμε τα εξής: όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza, το οποίο έκανε τη σχετική δημοσίευση στις 26/2/2015 στις 7.49μ.μ. (διαβάστε ΕΔΩ), ξεκινώντας το «γαϊτανάκι» των αντιδράσεων. Το έγγραφο υπεγράφη στις 25/2/2015 από τον κ. Μπαϊλη, αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 14.59 στις 26/2/2015 και δημοσιεύτηκε και στην ιστοσελίδα του Δήμου Πρέβεζας, καθώς και στον πίνακα ανακοινώσεων του Δήμου.
Όπως και στο ζήτημα των αναθέσεων, στην περίπτωση αυτή τίθεται και πάλι το ζήτημα του νόμιμου και του ηθικού. Και το λέμε αυτό, καθώς είναι αρκετοί αυτοί που διακινούν μία φημολογία με τα ονόματα εκείνων που θα καταλάβουν τις συγκεκριμένες θέσεις και καταγγέλλουν τη δημοτική αρχή για φωτογραφικές προκηρύξεις «ημετέρων».
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή. Σύμφωνα με το Ν.3584/2007, ο κ. Χρήστος Μπαϊλης επιτρέπεται να έχει αυτό τον αριθμό των ειδικών συνεργατών, καθώς στο άρθρο 163 στην παράγραφο 1, αυτό είναι πασιφανές.
Το άρθρο 163 του παραπάνω νόμου αναφέρεται στο θέμα: «Ειδικοί Σύμβουλοι − Επιστημονικοί Συνεργάτες − Ειδικοί Συνεργάτες των Ο.Τ.Α.». Επίσης στην παράγραφο 4, ορίζεται ο τρόπος που επιλέγουν οι Δήμαρχοι τους ειδικούς συνεργάτες, ως εξής: «Η πλήρωση των θέσεων Ειδικών Συμβούλων, Ειδικών Συνεργατών και Επιστημονικών Συνεργατών, που προβλέπονται στην παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, ενεργείται, ύστερα από δημόσια γνωστοποίηση δια του Τύπου, με απόφαση του Δημάρχου ή του Προέδρου του Συνδέσμου, ο οποίος και προσλαμβάνει τα πρόσωπα που είναι, κατά την κρίση του, κατάλληλα. Η απόφαση αυτή, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζει τις δραστηριότητες και τα ειδικότερα καθήκοντα με τα οποία θα απασχοληθεί ο προσλαμβανόμενος. Η πρόσληψη ολοκληρώνεται με την υπογραφή από τον προσλαμβανόμενο ειδικής συμβάσεως εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από την οποία και συνάπτεται η εργασιακή σχέση με το Δήμο ή το Σύνδεσμο και αρχίζει η υποχρέωση του προσλαμβανόμενου για παροχή υπηρεσιών».
Οπότε είναι πεντακάθαρο πως ο Νόμος δίνει το δικαίωμα στον κ. Μπαϊλη να επιλέξει όποιον επιθυμεί, κατά την κρίση του, εφόσον βέβαια διαθέτει τα τυπικά προσόντα που ορίζονται στο έγγραφο. Ο Νόμος δηλαδή είναι «κομμένος και ραμμένος» στα μέτρα των Δημάρχων.
Υπάρχει βέβαια και μια σειρά ζητημάτων που έχουν σχέση με το ηθικό μέρος της υπόθεσης, καθώς το νόμιμο είναι κάτι παραπάνω από εμφανές.
-Αν καταθέσει κάποιος χαρτιά και έχει κατά γενική ομολογία περισσότερα προσόντα από κάποιον άλλο, που τελικώς επιλεγεί, συνιστά αυτό πρόκληση;
-Αποτελεί πρόκληση αν τα τρία ονόματα που διακινούνται από «κύκλους» του Δημάρχου, είναι και αυτά που τελικώς επιλεγούν; Ήξεραν κάτι περισσότερο αυτοί που τα διακινούν;
-Αποτελεί πρόκληση η πρόσληψη ατόμων, την ώρα που στο «χρεωμένο» Δήμο Πρέβεζας εργάζονται ήδη άτομα με συναφές αντικείμενο;
-Αποτελεί πρόκληση να προσλαμβάνονται άτομα την ώρα που 32 εργαζόμενοι της ΝΕΔΗΚΕΠ είναι απλήρωτοι για 10 μήνες;
*Το atpreveza δεσμεύεται να επικοινωνήσει αύριο ή τις επόμενες ημέρες με το Δήμαρχο Πρέβεζας και να λάβει όλες εκείνες τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, με καλή πίστη και πάντα σεβόμενο όλες τις απόψεις.
Π.Τ.