Ο Δήμαρχος Ζηρού Νίκος Καλαντζής επιδίωκε στη σχετική απόφαση να διατεθεί προσωπικό μέσω ΚΟΙΝΣΕΠ, καθώς αναμενόταν μεγάλος φόρτος εργασίας, λόγω δηλώσεων ΟΣΔΕ και το προσωπικό των υπηρεσιών του Δήμου δεν επαρκεί για την κάλυψη της όλης διαδικασίας.
Στο σκεπτικό της απόφασης της Αποκεντρωμένης αναφέρεται:
«1. Τόσο από το εισηγητικό όσο και από το αποφασιστικό µέρος της, απουσιάζει η αναφορά σε οποιαδήποτε κανονιστική διάταξη, επί της οποίας στηρίζεται η έκδοσή της, ως προς την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών του ∆ήµου, µε διάθεση προσωπικού, κατόπιν διαγωνισµού, από Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, κατά παράβαση και της αριθµ. 11/7666/07.02.2007 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης και Αποκέντρωσης (σελ. 14), σύµφωνα µε την οποία, στοιχεία της αιτιολογίας είναι η αναφορά των κανόνων δικαίου στους οποίους στηρίζεται η έκδοση της πράξης.
-
Αντιβαίνει την αρχή της οικονοµικότητας (σκεπτικό της Πράξης 293/2014 Κλιµ. Τµ. 7 του Ελεγκτικού συνεδρίου) , «…ως µερικότερης εκδήλωσης της γενικής αρχής της χρηστής δηµοσιονοµικής διαχείρισης, η οποία διέπει τη διαχείριση των δηµόσιων οικονοµικών και η οποία επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των δήµων µε την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισµού τους, εργασίες που εµπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων τους δεν επιτρέπεται να ανατίθενται σε τρίτους ιδιώτες, φυσικά ή νοµικά πρόσωπα, µε αποτέλεσµα την αδικαιολόγητη οικονοµική επιβάρυνση του προϋπολογισµού τους (βλ. και άρθρο 1 του ν.3871/2010 λ″∆ηµοσιονοµική ∆ιαχείριση και Ευθύνη, ΦΕΚ 141 Α΄, που καθιερώνει και νοµοθετικά την ανωτέρω γενική αρχή). Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η, έναντι αµοιβής, ανάθεση τέτοιων εργασιών σε τρίτους, πέραν των υπηρετούντων στον οικείο δήµο υπαλλήλων, µόνον όταν η διεκπεραίωσή τους απαιτεί εξειδικευµένες γνώσεις και εµπειρία, που δεν διαθέτουν οι δηµοτικοί υπάλληλοι (βλ. Ελ. Συν., 124, 120, 43, 13, 8/2012 πράξεις VII Τµ., 187, 185, 174, 133, 114, 112, 107, 106/2012 πράξεις του Κλιµακίου τούτου), είτε στην περίπτωση που υφίσταται έλλειψη προσωπικού στο [3] δήµο σε τέτοια έκταση, ώστε δεν είναι τελικώς δυνατή η εξυπηρέτηση της συγκεκριµένης λειτουργικής δραστηριότητάς του από το υπηρετούν προσωπικό, υπό την απαραίτητη, πάντως, προϋπόθεση ότι τα αρµόδια όργανα αυτού είχαν προβεί, προ της ανάθεσης, σε όλες τις ενδεδειγµένες ενέργειες για την κάλυψη των κενών θέσεων (βλ. Ελ. Συν., απόφ. 2007/2014 Τµ.Μειζ.- Επτ. Συν. Ελ. Συν.)…». Στη συγκεκριµένη περίπτωση απουσιάζει η οποιαδήποτε τεκµηρίωση, τόσο για τις εξειδικευµένες γνώσεις και εµπειρία που απαιτούνται και αδυνατούν να καλυφθούν από το υπηρετούν προσωπικό στο ∆ήµο Ζηρού, όσο και στις ενδεδειγµένες ενέργειες στις οποίες προέβη ο ∆ήµος για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών, σύµφωνα µε την προβλεπόµενη διαδικασία.
-
Προσκρούει στις διατάξεις περί πρόσληψης προσωπικού εκ µέρους των Ο.Τ.Α., α) Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ Α' 28): Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθµιση θεµάτων διοίκησης, β) του άρθρου ένατου παρ. 20-22 του ν. 4057/2012, το οποίο ορίζει ότι για την πρόσληψη προσωπικού µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισµένου χρόνου απαιτείται προηγούµενη έγκριση, σύµφωνα µε την προβλεπόµενη στην Π.Υ.Σ. 33/2006 (ΦΕΚ Α΄ 280) διαδικασία, β) του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης ∆ηµοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143), όπου προβλέπεται η κατ’ εξαίρεση πρόσληψη προσωπικού οποιασδήποτε ειδικότητας για την αντιµετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών µε σύµβαση εργασίας ορισµένου χρόνου η διάρκεια της οποίας δεν µπορεί να υπερβαίνει τους δύο µήνες και γ) του κανονιστικού πλαισίου για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού στους ΟΤΑ α' και β' βαθµού και τα ΝΠΙ∆ της Αυτοδιοίκησης, όπως διαλαµβάνεται στα αριθµ. οικ. 8920/6.3.2013, οικ. 3259/30.01.2014 και οικ. 7057/25.02.2015 έγγραφα του Υπουργείου Εσωτερικών.
Κατά της απόφασης αυτής χωρεί προσφυγή ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 (Ταχ. ∆/νση: Βορείου Ηπείρου 20, 45445 Ιωάννινα), εντός ενός (1) µηνός από την έκδοση ή την κοινοποίησή της».
Π.Τ.