Μπορείτε να δείτε αναλυτικά κλικάροντας ΕΔΩ όλες τις παρατηρήσεις των υπηρεσιών, αλλά και τις τοποθετήσεις των παρατάξεων στη συνεδρίαση.
Μπορείτε επίσης κλικάροντας ΕΔΩ να δείτε αναλυτικά τα παραπάνω έγγραφα.
Αναφορικά με τα όσα αναφέρονται για την Π.Ε. Πρέβεζας και τα όσα διατυπώθηκαν, δεν έχουν τη συμμετοχή του Δήμου Πρέβεζας. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με το επίσημο πρακτικό της Περιφέρειας Ηπείρου, τις παρατηρήσεις κατέθεσαν εγγράφως ο Δήμος Πάργας και ο Δήμος Ζηρού, η Περιβαλλοντική Εταιρεία Πρέβεζας, αλλά όχι ο Δήμος Πρέβεζας.
Στη μελέτη δίδονται 5 πόλοι ανάπτυξης (Ιωάννινα, Μέτσοβο, Ηγουμενίτσα, Άρτα, Πρέβεζα).
Για την Πρέβεζα η περιγραφή αναφέρει: «Η Πρέβεζα, έχει ήδη αποκτήσει την τελευταία δεκαετία έναν προσανατολισμό που σχετίζεται με την ενίσχυση της τουριστικής της ταυτότητας. Αποτελεί τον κύριο πόλο υποστήριξης τουριστικών δραστηριοτήτων στο νότιο τμήμα του παρακτίου μετώπου της Ηπείρου. Στο βαθμό που η τάση αυτή συνεχίζει να τροφοδοτείται από τη ζήτηση, ο ρόλος αυτός θα ενισχυθεί. Επιπλέον η ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού (yachting) στον άξονα Αδριατικής - Ιονίου, διευκολύνει τις δυνατότητες αξιοποίησης τμήματος του λιμένα της Πρέβεζας για την εξυπηρέτηση τέτοιων αναγκών (μαρίνα), αλλά και της ίδιας της πόλης ως προορισμού. Η γειτνίαση με το αεροδρόμιο του Ακτίου αλλά και με τη Λευκάδα που αποτελεί διεθνή τουριστικό προορισμό, συνιστούν συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η προβολή και ένταξη του αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης στα διεθνή τουριστικά δίκτυα αποτελεί βασική προτεραιότητα για την ενίσχυση της ταυτότητας της Πρέβεζας. Ταυτόχρονα, σε ρόλο συμπληρωματικό με την Άρτα, η Πρέβεζα διατηρεί το χαρακτήρα του γεωργοκτηνοτροφικού – μεταποιητικού κέντρου, ο οποίος όμως δεν αναιρεί τον τουριστικό προσανατολισμό της, αλλά παρέχει δυνατότητες για την ανάπτυξη συνεργιών ανάμεσα στον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό».
Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας ωστόσο θεωρούν πως έπρεπε να συμπεριληφθεί και το δίπολο Πάργα-Καναλάκι στους πόλους ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου, λόγω της προσβασιμότητας από τα μεταφορικά δίκτυα (Εγνατία, Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Άκτιο) της παραγωγικής εξειδίκευσης (τριτογενής τομέας) και του πλούσιο φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Στη μελέτη και το Σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης γίνεται λόγος και για τις απόψεις αναφορικά με τις λιμενικές υποδομές στο Νομό Πρέβεζας, γεγονός που ενισχύει παλαιότερο ρεπορτάζ του atpreveza για το λιμάνι και ενισχύει την ανησυχία συλλόγων, φορέωνς και ιδιωτών αναφορικά με τις σκέψεις που διατύπωσαν σε επιστολή τους (διαβάστε ΕΔΩ).
Αναφέρεται στην ΥΑ: «Όσον αφορά στις λιμενικές υποδομές το μεν λιμάνι της Ηγουμενίτσας δεν ολοκληρώθηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό (καθυστερούν οι φάσεις Β και Γ) ενώ επιχειρείται και η λειτουργική του προσαρμογή στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην ευρύτερη περιοχή (πετρέλευση πλοίων, κρουαζιέρα κλπ). Το λιμάνι της Πρέβεζας αντίστοιχα δεν ενισχύει τον εμπορικό του ρόλο, αλλά αποκτά χαρακτήρα τουριστικού λιμένα, ενταγμένου στο δίκτυο Αδριατικής – Ιονίου».
Παράλληλα στη Μελέτη αναφέρεται: «Η ανάπτυξη υποδομών θαλάσσιου τουρισμού (yachting) κατά μήκος του Ιόνιου παρακτίου μετώπου αποτελεί στοιχείο εμπλουτισμού και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας αλλά και αναγκαιότητα που υπαγορεύεται από τα διεθνή standards ναυσιπλοΐας με ιστιοφόρα σκάφη αναψυχής (το πολύ κάθε 15 ναυτικά μίλα δυνατότητα ελλιμενισμού, το πολύ κάθε 30 ν.μ. δυνατότητα υποστήριξης, τροφοδοσίας, επισκευών). Με βάση αυτή την απαίτηση καθώς και τις υφιστάμενες υποδομές των νησιών του Ιονίου (Κέρκυρα, Παξοί, Λευκάδα), απαιτείται η δημιουργία δύο αγκυροβολίων (ένα στην περιοχή Πέρδικας – Συβότων και ένα στην περιοχή της Λούτσας - Λυγιάς) μιας μαρίνας στην περιοχή της Ηγουμενίτσας μιας στην περιοχή της Πάργας και μιας ακόμα στην Πρέβεζα. Περαιτέρω πύκνωση του δικτύου έχει νόημα μόνο στο βαθμό που παρατηρηθεί αυξημένη ζήτηση για αντίστοιχες υποδομές και υπηρεσίες» και συνοπτικά προτείνεται: «Ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων σε Ιωάννινα, Ηγουμενίτσα Πρέβεζα με στόχο τη διασύνδεση με Κέρκυρα, Παξούς, Λευκάδα, Πάτρα και εφ’ όσον δημιουργηθούν αντίστοιχες υποδομές, με τις τουριστικά αναπτυσσόμενες Αλβανικές ακτές.
Ίδρυση και λειτουργία υποδομών ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής (μαρίνες (Μ) – αγκυροβόλια(Α)) στην Ηγουμενίτσα (Μ), την περιοχή Συβότων – Πέρδικας (Α), την Πάργα (Μ) την περιοχή Λούτσας – Λυγιάς (Α) και την Πρέβεζα (Μ)».
Οι υπηρεσίες προτείνουν τη δημιουργία υδατοδρομίων σε Πάργα και Κορωνησία και τη δημιουργία τουριστικών καταφυγίων σε Καστροσυκιά και Κορωνησία. Επίσης η Μαρίνα στην Πάργα θα προταθεί στη δημοτική κοινότητα Πάργας έπειτα από μελέτη χωροθέτησης.
Έμφαση στον τουριστικό ρόλο του λιμανιού της Πρέβεζας δίνει και το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ στο έγγραφό του, ενώ η παράταξη «Ήπειρος Ανατροπής» εξέφρασε την άποψη ότι: «εκτιμούμε ότι πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα διατήρησης του περιορισμένου εμπορικού του χαρακτήρα, που ισχύει σήμερα».
Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας παράλληλα επισημαίνουν πως στις δράσεις για τον τουρισμό κρουαζιέρας θα πρέπει να προστεθεί και ο λιμένας Πρέβεζας (μαζί με το χώρο της Νικόπολης).
Στη Μελέτη αναφορικά με τις αιολικές εγκαταστάσεις τονίζεται: «Αιολικές εγκαταστάσεις. Ως καταρχήν κατάλληλες περιοχές θεωρούνται οι οροσειρές στα Ανατολικά του Ν. Άρτας (Γάβροβο – Όρη Βάλτου, Κοκκινόλακκος των Δ. Γ. Καραϊσκάκη και Κεντρικών Τζουμέρκων) στο Ξεροβούνι (όρια Ν. Άρτας – Ιωαννίνων, Δ. Ζηρού, Αρταίων και Β. Τζουμέρκων) οι ορεινοί όγκοι του Κασσιδιάρη και των Τσαμαντών (Δ. Πωγωνίου, Ζίτσας, Φιλιατών) καθώς και οι ορεινοί όγκοι της ενδοχώρας του Ν. Θεσπρωτίας και Πρεβέζης. Για λόγους προστασίας των τουριστικών πόρων δεν συνιστάται η χωροθέτηση αιολικών εγκαταστάσεων στις κορυφογραμμές των ορεινών όγκων των Ν. Θεσπρωτίας και Πρεβέζης που γειτνιάζουν με τις ευρείες ζώνες τουριστικής ανάπτυξης», ενώ προτείνεται: «... η εξέταση της δυνατότητας δημιουργίας ΠΟΑΥ (Περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών) στην εξωτερική ζώνη προστασίας του Αμβρακικού Κόλπου, στην περιοχή της Πρέβεζας όπου υπάρχει συγκέντρωση μονάδων. Περαιτέρω, είναι σκόπιμη η διερεύνηση των δυνατοτήτων δημιουργίας χερσαίων ΠΟΑΥ στην ευρύτερη περιοχή των τμημάτων των ποταμών Λούρου, Αώου και Βοϊδομάτη που έχουν χαρακτηριστεί ως Ύδατα Οικονομικής Σημασίας».
Λόγος γίνεται και για τα επιχειρηματικά πάρκα: «Στην Π.Ε. Πρέβεζας παραμένει ενεργός ο στόχος της βελτίωσης της ελκυστικότητας του υφιστάμενου ΒΙΟ.ΠΑ. του οποίου η πληρότητα παραμένει χαμηλή. Δεδομένης και της μειωμένης ζήτησης για βιομηχανική γη, το ΒΙΟ.ΠΑ. αυτό θα μπορούσε να καλύψει σημαντικό μέρος των αναγκών για εγκατάσταση μεταποιητικών μονάδων. Από τη μελέτη της Ε.Δ.Α. επιλέχτηκε η δημιουργία νέου Επιχειρηματικού Πάρκου στον Ωρωπό, της Δ.Ε. Λούρου Δήμου Πρέβεζας σε απόσταση περίπου 15 χιλιομέτρων από το ΒΙΟ.ΠΑ. Πρέβεζας. Το Επιχειρηματικό αυτό Πάρκο, θα μπορούσε να καλύψει τοπικές ανάγκες σε σχέση και με τον σχετικά ανεπτυγμένο πρωτογενή τομέα της περιοχής και συνεπώς κρίνεται σκόπιμη η διερεύνηση της δυνατότητας ίδρυσής του», ενώ για τις ήπιες μορφές τουρισμού αναφέρεται: «Σύνδεση του παράκτιου τουρισμού με ήπιες μορφές τουρισμού στην ενδοχώρα. Θαλάσσιος τουρισμός με κέντρο την Πρέβεζα και πεδίο ανάπτυξης τον άξονα Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα. Οικολογικός τουρισμός στα ευαίσθητα οικοσυστήματα (υγρότοποι Ramsar, εθνικοί δρυμοί, αισθητικά δάση), άλλες ήπιες μορφές στις λοιπές προστατευόμενες περιοχές (Natura, Corine) και ολοκληρωμένη διαχείρισή τους. Στο κύκλωμα αυτό του θεσμοθετημένου ΠΠΧΣΑΑ προτείνεται η σύνδεση του παράκτιου μετώπου της Ηπείρου με τη Λευκάδα για τη διοχέτευση των διεθνών τουριστικών ροών της τελευταίας στους προορισμούς της Περιφέρειας, για ολιγοήμερες επισκέψεις».
Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας υποστηρίζουν ότι στην ενίσχυση των μονάδων περίθαλψης θα πρέπει να προστεθούν και τα Νοσοκομεία Πρέβεζας και Άρτας, τα οποία ξέχασε το Υπουργείο και παράλληλα να προωθηθεί το έργο Ύδρευση Πρέβεζας-Άρτας-Λευκάδας. Επίσης προτείνουν επιχειρηματικό πάρκο κοντά στην περιοχή της Αγιάς στην Δ.Ε. Πάργας.
Π.Τ.