Η εκπόνηση του Σχεδίου τελικώς εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Ηπείρου με απόφαση του Περιφερειάρχη Αλέξανδρου Καχριμάνη στις 17/5/2016 και η πράξη τροποποιήθηκε με νέα απόφαση στις 25/11/2016. Για την Ήπειρο η εκπόνηση του ΣΒΑΚ χρηματοδοτείται από Ε.Π. της Περιφέρειας Ηπείρου (ΕΣΠΑ 2014-2020).
Το «Πράσινο Ταμείο» από την πλευρά του χρηματοδοτεί με το ποσό των περίπου 9 εκατ. ευρώ 150 Δήμους της χώρας (από τον άξονα προτεραιότητας 4 «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Λοιπές δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου 2016»), για την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Τη σχετική απόφαση έλαβε το Πράσινο Ταμείο, φορέας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από τη μεγάλη αυτή λίστα η Πρέβεζα έμεινε έξω, ενώ άλλες πόλεις που επίσης έχουν ήδη προχωρήσει τις διαδικασίες του ΣΒΑΚ (π.χ. Τρίκαλα) εντάχθηκαν.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια (πληθυσμός, πυκνότητα πληθυσμού, περιφερειακή κατάταξη, ύπαρξη τερματικών σταθμών, σταθερή τουριστική έλξη – εποχική πληθυσμιακή αύξηση), καθώς και στο βαθμό ωριμότητας κάθε Δήμου, δηλαδή, στην ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών και πρόσφατων κυκλοφοριακών και πολεοδομικών δεδομένων. Επομένως οι πόλεις που ήδη είχαν μελέτες και project με επαρκή βαθμό ωριμότητας κέρδισαν επιπλέον χρηματοδότηση.
Το Πράσινο Ταμείο συνεργάσθηκε για την εφαρμογή της μεθοδολογίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική. Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως, οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια, κλπ. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.