Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019 17:32

Τοποθετήσεις-φωτιά για διαχειριστικό και πολιτικό έλλειμμα στρατηγικής στο ΔΛΤ Πρέβεζας (Μέρος Α') – Ζιμπάμπουε, Ειδικό Δικαστήριο, Ουγκάντα και υπονοούμενα...

Το atpreveza.gr, στο πλαίσιο της συζήτησης 6,5 ωρών που αναπτύχθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας (δείτε ΕΔΩ), την περασμένη Πέμπτη δεσμεύτηκε πως θα σας μεταφέρει αναλυτικά τη συζήτηση που έγινε.

Παραθέτουμε τις τοποθετήσεις συμβούλων και φορέων στο δημοτικό συμβούλιο, στο πρώτο τρίωρο της συνεδρίασης για να μπορεί και ο πολίτης να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Θα ακολουθήσει τα επόμενα 24ωρα και το δεύτερο μέρος, για να διαμορφώσετε μία πλήρη εικόνα των όσων κατατέθηκαν δημόσια.

 

Δημήτρης Κατσιπανέλης (Αντιπρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου): “Νομίζουν κάποιοι ότι έχουμε έρθει από τη Ζιμπάμπουε και ζούμε στη χώρα των Λωτοφάγων”

 IMG 0022

Κατσιπανέλης: “Μας είπατε κα Καζάκου για το 5%. Ισχυριστήκατε κα Πρόεδρε ότι δεν παραλάβατε τίποτα από την προηγούμενη διοίκηση και έτσι είναι η πραγματική αλήθεια. Ανακαλύψατε μόνο το 2016 ότι οι μετοχές είναι 0,23%. Προκύπτει από τα λεγόμενα του κου Κλάπα, ότι αυτά τα χρόνια δεν έγινε απολύτως τίποτα.

Έχω εδώ τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου το Μάρτιο του 2017. Πού προκύπτει ότι δεν προσπαθήσαμε να κάνουμε όσα δρομολογήσατε; Έχω προσωπική πρόταση. Να γίνει συζήτηση με τους αρχηγούς των παρατάξεων και να πάμε στον επενδυτή να δούμε αν μπορούμε να διεκδικήσουμε το 5%.

Έχει προκύψει ένα θέμα με το ρεύμα. Και όταν παραλάβαμε εμείς δε μας ενημέρωσε κανείς. Φύγατε κα Καζάκου. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να χάσουμε τη διαδικασία, η οποία έτρεχε εκείνο το διάστημα και η Αποκεντρωμένη να απορρίψει σιωπηρά την ένστασή μας. Για να μη χαθούν τα χρήματα υπολογίσαμε τα χρήματα με ένα διαφορετικό τρόπο. Αφού μπήκε ο μετρητής και για ένα χρόνο έχει καταναλώσει, πήραμε τον ισολογισμό της εταιρείας και το τζίρο της και δημιουργήσαμε ένα κλάσμα. Και έτσι βγάλαμε το ρεύμα.

Μας ρωτάτε επίμονα για το μπαστούνι και γιατί έγραφε ΔΛΤ η πινακίδα. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι το μπαστούνι ανήκει στο χερσαίο τμήμα της Μαρίνας. Τα έργα πήραν αδειοδοτήσεις και από το Υπουργείο Τουρισμού και την Περιφέρεια. Έχει παραχωρηθεί αυτός ο χώρος.

Σας ενημέρωσαν με επιστολή οι αλιείς και οι κάτοικοι που είχαν προσφύγει στην Αποκεντρωμένη για να ακυρώσουν την παραχώρηση. Γιατί δεν κάνατε κάτι;

Αλήθεια πιστεύετε ότι υπάρχουν πράγματα κάτω από το τραπέζι;

Κι εμείς κάνουμε τα στραβά μάτια; Τι είμαι μαριονέτα; Είμαι ένα άβουλο άτομο χωρίς άποψη;

Μας προσβάλλατε μία, δύο, τρεις, και σας απαντάμε διακριτικά και με ευγένεια κα Καζάκου. Και συνεχίζετε, προσπαθώντας να στήσετε ειδικό δικαστήριο με τις ψήφους των δημοτικών συμβούλων, τους οποίους δε δικαιολογώ. Δικαιολογώ κάποιους, που ίσως δε γνωρίζουν.

Γι' αυτό παραιτήθηκε ο κ. Συγκούνας κύριοι. Γιατί δεν ήθελε να φτάσει σε αυτό το επίπεδο και απηύδησε. Εγώ όμως δεν έχω τέτοια θέματα. Έχω μεγαλώσει στο λιμάνι...

Αυτή η διοίκηση μέσα σε 1,5 χρόνο έκανε σημαντικά πράγματα. Βγάλτε λίγο τις παρωπίδες.

Το 2018 εξασφαλίσαμε 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Θα προχωρήσουμε το Master Plan. Και ο κ. Παππάς μας έλεγε ότι το βγάζουμε Αύγουστο.

Οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες. Τον Ιούνιο θα παραλάβουμε τη μελέτη.

Πάμε στα μπλόκια. Λένε ότι πήγαμε βόλτα τα μπλόκια. Κάποια πράγματα είναι εντελώς παράλογα...

17 χρόνια ήταν εκεί. Σκουπίδια, βρώμα, δυσοσμία και υποβάθμιση της περιοχής. Έγγραφα του λιμεναρχείου κ.ο.κ.

Για τα τέλη... Το 2015 οι εισπράξεις από τα τουριστικά σκάφη είναι 31.000 περίπου. Το 2016, 42.000. Το 2017, 52.000. Το 2018 είναι 92.000. Είχαμε τη θέληση και την τόλμη σαν Δ.Σ. να ψάξουμε το σύστημα είσπραξης των τελών, με tablet και να γίνεται online, να πάρουμε δύο άτομα για να καλύψουμε όλο το 24ωρο και να φτάσουμε να πάρουμε όλο το ποσό.

Καταλαβαίνετε τι κόσμος επισκέπτεται την Πρέβεζα;

Φτάσαμε επίσης κάποιοι να μας πουν και για τα λουλούδια. Είναι τα ίδια σημεία που μπήκαν λουλούδια; Θα καθόμαστε να συζητάμε γι' αυτά; Γιατί μας εγκαλείτε; Ποιος σοβαρός άνθρωπος θα μιλήσει γι' αυτά.

Επιβαρύνατε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με 30.000 ευρώ προσαυξήσεις φόρων. Δε πληρώσατε φόρους από το 2013, 2014, 2015. Έλεος! Δεν ξέρατε και δε γνωρίζατε!

Δεν υπάρχουν υπάλληλοι, πρέπει να ενισχύσετε το Λιμενικό Ταμείο με υπαλλήλους. Είναι αδιανόητο να γίνεται αυτό το έργο στο ΔΛΤ και να μην έχουμε κάποια βοήθεια.

Από τον Ιούλιο το Λιμενικό Ταμείο σταμάτησε να λειτουργεί. Πήρε σύνταξη ο υπεύθυνος οικονομικών. Από εκεί και πέρα δε λειτουργούμε. Αν δε λειτουργήσει αυτόνομα, δε μπορεί να πληρώσει το Ταμείο. Γι' αυτό και δεν μπορέσαμε να ανανεώσουμε το ISO. Δεν ξέρουμε ακόμη αν πληρώθηκε από την οικονομική υπηρεσία του Δήμου. Το ISO δεν είναι απαραίτητο για το λιμάνι της Πρέβεζας. Εμείς όμως θα το βγάλουμε...

Αν δεν είχαμε την Ντίνα Μωραϊτη δε θα προχωρούσαν πολλά πράγματα. Θέλω να την ευχαριστήσω και δημόσια, για το έργο που παράγει.

Βλέπουμε πως το 2017 μπαίνουμε μέσα σαν εμπορική χρήση 75.000 ευρώ+ΦΠΑ, που ήταν η φύλαξη. Η φύλαξη ήταν 100.000 ευρώ. Δε γίνεται αυτό να γίνεται κάθε χρόνο. Μελετήσαμε και είπαμε να υπάρχει 8ωρη φύλαξη στο λιμάνι, 24ωρη όταν υπάρχει καράβι και απόγευμα-βράδυ θα υπάρχουν κάμερες. Το Υπουργείο ενέκρινε το Σχέδιο Ασφαλείας. Το κόστος θα είναι πολύ πιο χαμηλό. Δε θα μπαίνουμε μέσα άσκοπα. Για τις λακκούβες... Έχουμε βγάλει ένα κονδύλι. Εγκρίθηκε το καλοκαίρι. Δεν έπεσε η άσφαλτος γιατί υπήρχαν οι ανεμογεννήτριες. Οι φόροι μαζί με τις προσαυξήσεις είναι πάνω από 300.000 ευρώ. Βάλαμε δόσεις. Πως να ανταπεξέλθει το ΔΛΤ; Έχουμε άλλες δύο δόσεις και να πληρώσουμε τον καινούριο φόρο το καλοκαίρι.

Για τον κυματοθραύστη. Η θέση του έχει καθοριστεί από το δημοτικό συμβούλιο το 1996 και στη σύμβαση με το Δήμο Πρέβεζας το 2008. Η προηγούμενη διοίκηση πήρε μία πολιτική απόφαση. Μάλλον τη μία είπε δεν ξέρω, την άλλη δε με αφορά κ.ο.κ. Δεν προέκυψε καμία τεχνική, νομική υποστήριξη που να δικαιολογεί την απόφαση. Η κυματική μελέτη λέει συγκεκριμένα πράγματα. Προτείνει βέλτιστη λύση για τον Τουριστικό Λιμένα. Υπάρχει περίπτωση κάποιος συνάδελφος να υπογράψει κάτι άλλο και να βάλει το κεφάλι του στον... τορβά; Σε ένα χρόνο γίνεται μία θαλασσοταραχή και μέσα υπάρχουν ζημιές. Ποιος θα τις πληρώσει; Όταν δεν έχει ακολουθηθεί η κυματική μελέτη; Θα μας πάνε στα δικαστήρια και θα μας κυνηγάνε μέχρι δευτέρας παρουσίας...

Νομίζουν κάποιοι ότι έχουμε έρθει από τη Ζιμπάμπουε και ζούμε στη χώρα των Λωτοφάγων...

Μας λέγατε ότι υπάρχει και συναλλαγή με τον επενδυτή κάτω από το τραπέζι...

Μας λέγατε για παράνομες αποφάσεις;

Να πάτε αν θέλετε στον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης να ελέγξετε ποιος ζημίωσε ή όχι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

Αν δεν έρθει οικονομική υπηρεσία το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο πρέπει να κλείσει”.

 IMG 0089

Παρενέβη τότε ο Δημήτρης Κώτσης (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος): “Δε σε είδα να έχεις το ίδιο σθένος όταν μας εγκαλούσαν για μη νόμιμες αποφάσεις. Για όσα έλεγαν για εμάς. Λέω το δίκιο μου”.

 

Βασίλης Κακαβούλης (Πρόεδρος του Σωματείου Λιμενεργατών Πρέβεζας): “Ζούμε συνέχεια σε μία αμφιβολία και σε μία ανασφάλεια”

 IMG 0031

Βασίλης Κακαβούλης: “Μας ήρθε μία απαγόρευση στις 14/11/2018 από το Λιμεναρχείο να σταματήσουμε τις εργασίες, γιατί το λιμάνι δεν έχει ISO. Καταλαβαίνετε ότι αυτό το χαρτί στάλθηκε και στο ΔΛΤ. Ήμασταν για να πέσουμε στη θάλασσα όλοι μαζί. Είχαμε ειδοποιήσει και το Ταμείο και τους φορείς να προσπαθήσουν να βγάλουν το ISO μέχρι το Σεπτέμβριο, γιατί θα έχουμε προβλήματα. Τον 11ο του 2018 το ISO δεν είχε βγει. Σήμερα που μιλάμε, δεν έχει βγει. Πριν 4-5 μέρες με κάλεσε ο Δήμαρχος στο γραφείο του και κάναμε αυτή τη συζήτηση.

Το Master Plan έχει πάρει το δρόμο του, αλλά δε μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη όταν έρχονται τέτοιες απαγορεύσεις. Αν δε χρειάζονται τότε γιατί έρχονται;

Ο κ. Συγκούνας δε σηκώνει το τηλέφωνο. Προσπαθούμε να τον βρούμε και δεν τον βρίσκουμε. Για να ενημερωθούμε για όλα αυτά που λέει ο κ. Αντιπρόεδρος. Ότι το λιμάνι μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο. Ζούμε συνέχεια σε μία αμφιβολία και σε μία ανασφάλεια. Όπως καταλαβαίνετε θα πρέπει να προχωρήσουν τα πράγματα. Αν πήρε σύνταξη ο λογιστής και η οικονομική επιτροπή του Δήμου κολλάει τα θέματα, πρέπει να βρείτε μία άμεση λύση. Για να βγει το ISO θέλει 2.500 ευρώ. Τώρα που έληξε θέλει πολύ παραπάνω. Ο κ. Σαρδελής έχει πληρώσει 5.000 ευρώ αν δεν κάνω λάθος. Δηλαδή πράγματα που λύνονται με 1.000 ευρώ πρέπει να πληρώνονται με 5.000;

Μετά λέμε ότι μπαίνει μέσα από τη φύλαξη το Λιμενικό Ταμείο; Γιατί; 170.000 ευρώ έβγαλε το ΔΛΤ το 2017 μέσα στην Κρίση. Όταν μιλάτε για ISO, από αυτό το λιμάνι περνούν διάφορα φορτία. Το ότι έχουμε μείνει αυτή τη στιγμή με τα χύδην φορτία δεν πάει να πει ότι η οικοδομή θα πεθάνει και δε θα έρθουν άλλα φορτία.

Αν θα έρθουν σίδερα ή ξύλα, αυτά χρειάζονται ISO. Το ISO είναι ένα χαρτί αναφορικά με την επικινδυνότητα της δουλειάς μας. Εγώ λέω ότι έχετε καλή πρόθεση, αλλά έχουν περάσει 6 μήνες... Αν είναι για ένα χαρτί να περνούν 6 μήνες, τότε δεν κάνουμε τίποτα. Αν είναι το Master Plan να βγει μετά από 15 χρόνια δε χρειάζεται να το βγάλουμε...

Όσον αφορά τη φύλαξη, κάτι πρέπει να γίνει.

Για το Master Plan, ήρθε η ανάδοχος εταιρεία και μας συνάντησε στο λιμάνι, χωρίς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Η δικαιολογία ήταν ότι έπρεπε να είμαστε μόνοι μας για να μην παρέμβει ο Πρόεδρος κάπου. Όταν ανέλαβε ο κ. Συγκούνας ήρθαμε και τον βρήκαμε και μας βρήκε στο λιμάνι. Ήταν και η κα Μωραϊτη εκεί. Ο κ. Σαχίνογλου μας είπε ότι το λιμάνι θα ακολουθήσει τρεις φάσεις.

Η πρώτη περιλαμβάνει την επέκταση της ανατολικής προβλήτας, προτού όμως να μπορούμε να δουλέψουμε τη δυτική. Στην ίδια φάση άρση της απαγόρευσης μέχρι να φτιαχτεί η ανατολική. Στη δεύτερη φάση να φτιαχτεί ο κυματοθραύστης και να γίνει στη νότια πλευρά λιμένας κρουαζιέρας. Ένα κτίριο για τους επισκέπτες, ένας δρόμος ξεχωριστός και σε ένα κομμάτι της νότιας αν χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί για το εμπορικό λιμάνι. Η τρίτη είναι ρουφήχτρες, μηχανήματα και κάποιες αποθήκες.

Αυτά ήταν. Αυτή τη στιγμή αυτά δε γίνονται. Το μόνο πράγμα που έχει υπογραφεί και θα γίνει είναι το Master Plan. Δεν είπαμε ποτέ να μη γίνει κυματοθραύστης, δεν είπαμε ποτέ να μη γίνει Μαρίνα. Αυτά γιατί διάφοροι λένε ότι είμαστε κατά του τουρισμού και της ανάπτυξης.

Ποτέ δεν ήμασταν κατά της Μαρίνας. Είπαμε απλώς ο κυματοθραύστης να γίνει σε χώρο της Μαρίνας.

Ήμασταν αρνητικοί στη θέση που έγινε η Μαρίνα. Γιατί δεν μπορεί να αναπτυχθεί ούτε το λιμάνι ούτε η Μαρίνα. Θα έρθουμε σε σύγκρουση.

Το εμπορικό λιμάνι αν δεν φτιαχτεί η ανατολική προβλήτα, είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει προβλήματα με τη Μαρίνα. Δεν έχει γίνει σωστός σχεδιασμός στο λιμάνι της Πρέβεζας. Μακάρι να προχωρήσει το Master Plan και να προχωρήσουν και οι τρεις χρήσεις.

Αν έρθει ένα κρουαζιερόπλοιο οι πρώτοι που θα πάρουν μεροκάματο είμαι εγώ και το ΔΛΤ. Η καβοδεσία επίσης είναι λιμενεργατική εργασία. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε και στο λιμάνι. Κάποιος δένει και τα κότερα. Αν γίνει κάποιο ατύχημα θα τρέχετε και δε θα φτάνετε...

Όσον αφορά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τα όσα είπατε. Το λιμάνι μπορεί αύριο το πρωί να ανοίξει άλλες 30-40 θέσεις εργασίας. Ο γερανός του Λιμενικού Ταμείου ήταν χαλασμένος τρεις μήνες για ένα ανταλλακτικό.

Είπατε ότι θα κλείσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Πείτε τα στο Δήμαρχο αυτά.

Τα μπλόκια τα πήρατε γρήγορα, τη γοργόνα τη φτιάξατε γρήγορα, 500 ευρώ να βουλώσετε δύο λακκούβες δεν είχατε;

 

Κατσιπανέλης: “Είναι όλοι απλήρωτοι αυτοί...”

 

Να μπορέσετε να συνεννοηθείτε για τουριστική-εμπορική ανάπτυξη και πάμε όλοι μαζί στο Υπουργείο. Γιατί η Λευκάδα, τα Γιάννενα, η Άρτα μπαίνουν στην ίδια πόρτα όταν πάνε να ζητήσουν. Εμείς, ο ένας πάει στην κόκκινη, ο άλλος στην κίτρινη και ο άλλος στην μπλε και μουντζώνουν ο ένας τον άλλο από πίσω.

Δε μας αγαπάνε οι έμποροι και έρχονται εδώ. Τα λεφτά τους εμπιστεύονται”.

 

Βασίλης Σαρδελής (ναυτικός πράκτορας): “ Δεν κλείνει το λιμάνι, είναι ένας ζωντανός οργανισμός”

 IMG 0041

Σαρδελής: “Δεν είναι σωστή η φράση να λέμε ότι το εμπορικό λιμάνι έχει πάρει την κατιούσα. Το εμπορικό λιμάνι έχει παραιτηθεί από αυτόν που το διαχειρίζεται. Αυτή τη στιγμή μπορεί να υπάρχει μία περιορισμένη κίνηση σε σχέση με πριν 15 χρόνια, αλλά δεν αντιστοιχεί στη δυνατότητα του εμπορικού λιμανιού και στην πραγματική του δύναμη. Και θα παραθέσω κάποια στοιχεία, που δείχνουν ότι το λιμάνι της Πρέβεζας είναι βασικός οικονομικός κρίκος της περιοχής.

Μιλάμε για χύδην φορτία, αλλά σήμερα κιόλας είχα μία συνάντηση για το 2020 για μεγάλο κατασκευαστικό έργο. Αυτό είναι το εμπορικό λιμάνι. Δεν είναι τα 32 καράβια του 2017 ή τα 35 του 2016. Πρέπει να παίρνουμε ένα εμπορικό λιμάνι στη δεκαετία. Να βλέπουμε τα νούμερα, να βλέπουμε τα φορτία, τον όγκο των φορτίων.

Πηγαίναμε στην ΕΣΑΛ και ακούγαμε αριθμό καραβιών, από ανθρώπους που υποτίθεται γνωρίζουν. Αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό της αξίας του εμπορικού λιμένα.

Όσον αφορά το Λιμενικό Ταμείο.

Στην 8ετία το ΔΛΤ εισέπραξε ένα εκατομμύριο ευρώ με τιμολόγια. Αυτό για να μπορούμε να έχουμε μία πλήρη εικόνα. Είναι και τα 100 νοικοκυριά που έχουν σχέση με το εμπορικό λιμάνι.

Από το 2003 έως το 2013 έχουν δοθεί από το Σωματείο Λιμενεργατών Πρέβεζας 4.000.000 ευρώ για εργοδοτικές και ασφαλιστικές εισφορές.

Το Τελωνείο Πρέβεζας το 2009-2018 εισέπραξε φόρους από φορτία εκτός ΕΕ, 52.000.000 ευρώ.

Αυτά είναι οικονομικά στοιχεία που πρέπει να λαμβάνουμε υπ' όψη.

Από το 2009 έως το 2018 φορτώθηκαν-εκφορτώθηκαν σχεδόν 2 εκατομ. τόνοι. Σχεδόν 200.000 ετησίως.

Αυτά για να καταλάβουμε την αξία του λιμανιού.

Το 2018 αφήχθη το μεγαλύτερο σε μέγεθος καράβι στην ιστορία του λιμανιού. 55.000 τόνων. Ήρθαν ανεμογεννήτριες. Αυτές δεν είναι χύδην σιτηρά. Θέλουν ISO. Υποστηρίζεται η οικονομία της περιοχής από το λιμάνι της Πρέβεζας.

Το 2020 θα έρθει κατασκευαστικό έργο. Ξανασυζητιούνται φορτία που έχουν να έρθουν πάνω από δέκα χρόνια στο λιμάνι. Κι εδώ μπαίνει το ISO.

Το λιμάνι είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Αυτή θα πρέπει να είναι η πολιτική μας για αν διεκδικήσουμε κονδύλια όταν πάμε στην ΕΣΑΛ για να φτιαχθεί το Master Plan. Δεν υπάρχει λιμένας Ηγουμενίτσας.

Η εταιρεία που φτιάχνει το Master Plan μπορεί να σας πει ποιες είναι οι βλέψεις για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Υπάρχει εικόνα παραίτησης αυτή τη στιγμή στο λιμάνι. Τα νούμερα όμως δεν αλλάζουν παρά τις λακκούβες. Δεν αλλάζουν παρά την ανικανότητα του κου Αντιπροέδρου που λέει να κλείσει το λιμάνι. Δεν κλείνει το λιμάνι, είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Αν δεν καταλάβουμε την ευθύνη μας και δε βρούμε λύσεις δε θα καταλάβετε ποτέ το έργο σας και θα δηλώνετε την ανικανότητά σας.

Εγώ ξέρω ότι δεν έχουμε φύλαξη εδώ και ένα χρόνο.

Δεν ενημερωθήκαμε ποτέ για τις διαδικασίες από τον κ. Πρόεδρο. Για το ISO. Όντως ισχύει για τα χύδην σιτηρά φορτία. Αλλά δε μιλάμε μόνο γι' αυτά. Όταν το Λιμεναρχείο και το Υπουργείο μας λένε πού είναι το ISO, τι κάνετε, είναι ο ρόλος σας να το βγάλετε. Το Νοέμβριο του 2018 μας είπανε παύση εργασιών. Να έρθει εδώ το καράβι και να του πούμε δε δουλεύετε κύριοι. Τι κάνουμε τότε;

Χρειάζονται προστατευτικά λάστιχα, έπρεπε να στέλνω επιστολές για να υπάρξει κάποια αντίδραση. Ρωγμές, λακκούβες, χαμένα έσοδα από απουσία σύμβασης για τα κατάλοιπα πλοίων. Ο γερανός ανενεργός για 3 μήνες. Χαμένα έσοδα. Αν γυρνάτε και λέτε ότι μπήκατε μέσα από τη φύλαξη, σας καλούμε να μας δείξετε τα τιμολόγια ότι μπαίνετε μέσα από την εμπορική χρήση. Είναι αδύνατο να συμβαίνει αυτό. Εισπράττετε κάποια τέλη για τη φύλαξη. Θα μπορούσατε να εισπράξετε και περισσότερα”.

 

Κα Γάκη (εκπρόσωπος εταιρείας “Νιτσιάκος”):

IMG 0050

Έχουμε ξεκινήσει τη συνεργασία με το λιμάνι της Πρέβεζας πριν από δεκαετίες. Ευχαριστούμε τον κόσμο για την ικανότητά του και τη στήριξή τους, γιατί από όσα λιμάνια έχω γυρίσει είναι μοναδικοί στη δουλειά τους. Είναι άψογοι. Θα συνεχίζουμε να τους στηρίζουμε για όσα χρόνια μπορούμε. Έχει τύχει να φέρουμε τρία καράβια μαζί και να μη χωράνε να μπουν.

Είμαστε παρόντες 1000%. Ξεκινήσαμε από εδώ και σεβόμαστε τη δουλειά των ανθρώπων”.

 

Δημήτρης Παππάς (επικεφαλής ΑΣΥΠ):

IMG 9990

Εν έτει 2013 στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης έγινε μία ημερίδα, που είχε τίτλο “Πάρε θέση έστω και τώρα”. Αφορούσε το λιμάνι της Πρέβεζας. Τα λάθη των τοπικών παραγόντων και η μη άσκηση πιέσεων από τους τοπικούς παράγοντες έπαιξαν ρόλο. Πόσες διοικήσεις είχαν ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με το λιμάνι; Έπρεπε να εκπροσωπούνται όλοι οι φορείς.

Είμαστε εδώ για λύσεις και βήματα προόδου. Αν με... τσιγκρίσει κάποιος θα πω και άλλα. Εδώ έχω αντίγραφα των πρακτικών, από τα Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου τα τελευταία τρία χρόνια. Εγώ είχα διαφοροποιηθεί και μάλιστα είχα πετύχει να ηχογραφούνται και τα πρακτικά των συνεδριάσεων. Ζητώ εδώ και καιρό τη στελέχωση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, γιατί δε μπορεί να προχωρήσει έτσι. Η ΔΕΥΑΠ είναι οργανωμένη.

Δεν μπορούσε να λειτουργήσει ούτε η κα Καζάκου. Υπάρχουν θέματα για το parking, για δημόσιες τουαλέτες κ.α. Επίσης είχα στείλει επιστολή ότι δε μπορεί να γίνει δημοπρασία τον Αύγουστο. Δόθηκε αναβολή και έγινε κανονικά η δημοπρασία”.

 

Μιλτιάδης Κλάπας (επικεφαλής Δύναμης Ενότητας και Δημιουργίας):

IMG 0065

“Θα ήθελα να θίξω 4 ζητήματα. Θα ήθελα πρώτα απ' όλα να αναφερθώ στη διαδικασία, την προϊστορία του θέματος, για το σχεδιασμό και βέβαια για της δραστηριότητες.

Αναγκαστήκαμε να κάνουμε μία δήλωση όλοι μαζί για να μπορέσουμε να φέρουμε το θέμα και να το κουβεντιάσουμε εδώ. Το κάναμε γιατί κάθε φορά που ζητούσαμε από το 2014 και μετά να έρθει το θέμα είχε εφευρεθεί το αυτοδιοίκητο. Ελάτε λέγατε να σας ενημερώσουμε. Άλλοτε δεν παίρναμε απάντηση. Αυτό οδήγησε σε μία καταφανή άρνηση της πλειοψηφίας να συζητήσουμε πολιτικά ένα θέμα που αφορά όλους μας. Η πρόθεση να γίνουν πράγματα αφορά όλους μας. Μπορεί να έχουμε διαφορετικές πολιτικές, αλλά σε αυτή την πόλη πολλά πράγματα είναι ώριμα πολλά χρόνια πριν. Και προσωπικά μου κάνει έκπληξη η άρνηση να έρθουμε να κουβεντιάσουμε.

Μου έκανε έκπληξη και σήμερα ότι δεν είχατε εισήγηση.

Το δεύτερο που θα ήθελα να πω -δε θα θίξω το θέμα της εκλογής του Δ.Σ.- είναι ότι για πρώτη φορά ακούω να βγαίνουν όλα αυτά στη φόρα. Και ειλικρινά πικράθηκα. Υπήρχαν τέτοια ζητήματα στο ΔΛΤ και δεν τα ήξερε η δημοτική αρχή; Ποιος μπορεί να μας πείσει γι' αυτό; Είναι δυνατόν να παρουσιάζετε αυτή η εικόνα διάλυσης του ΔΛΤ από τον Αντιπρόεδρο; Πως να απαντήσουμε στα μικρά ζητήματα διαχείρισης, όταν από αυτή τη θέση παρουσιάζετε αυτά τα πράγματα; Είναι δυνατόν; Είναι μία επιχείρηση του Δήμου. Έχει να κάνει με το μέλλον αυτής της πόλης. Αν δε μπορείτε να το πάτε ένα βήμα πιο πέρα τότε έχετε ευθύνη και έλλειμμα. Ήσασταν σε αδυναμία να λύσετε ζητήματα.

Εγώ δεν ήρθα να ακούσω έναν εσωπαραταξιακό καβγά εδώ. Αυτό αφορά εσάς. Και δε με αφορά γιατί δεν σπεκουλάρω. Με αφορά η αποτελεσματικότητα του οργανισμού. Αν ήταν απλήρωτοι οι φόροι τότε γιατί μας κουνάγατε το δάκτυλο όταν ρωτούσαμε; Αν δεν είχε επιχειρησιακή δυνατότητα, τότε γιατί μας κουνάγατε το δάκτυλο; Αν ξέρατε ότι έκαναν φτερά οι μετοχές γιατί δε δεχτήκατε την πρότασή μας να κουβεντιάσουμε με τον επενδυτή; Γιατί έρχεστε και τα λέτε τώρα. Υπάρχει το ΔΛΤ από το 2013. Ποιος θα απαντήσει σε αυτά;

Ο κ. Συγκούνας απαντάει με μία επιστολή που προσβάλλει τους συναδέλφους και το Δήμαρχο. Γιατί προτού κάνουμε εμείς την επιστολή, ο Δήμαρχος είχε συναντηθεί με τον Πρόεδρο της ΑΣΥΠ τη Δευτέρα. Αυτό δεν ήταν προεκλογικό show. Ποιος τον “άδειασε”; Είναι δυνατόν να γράφονται αυτά από ανθρώπους που έχουν αναλάβει ευθύνες και να διαχειριστούν πράγματα; Δεν κάνω κριτική στα πρόσωπα. Στο αποτέλεσμα αναφέρομαι.

Από το 2011 λέω ότι η αλλαγή χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα, θα φέρει μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού. Είναι η αρχή της διολίσθησης του εμπορικού λιμένα. Όχι γιατί πιστεύω ότι δεν πρέπει να υπάρχει. Αλλά με αυτά που συμφώνησε και δημοπράτησε. Όχι με αυτά και τους παράξενους τρόπους που συμφώνησε μετά. Τότε ουδείς διαμαρτυρήθηκε. Γιατί τότε συναινούσε η δημοτική αρχή. Το ζήτημα είναι να μιλάμε ανοικτά. Δεν ενοχοποιεί κανείς κανέναν για την άποψή του. Ούτε για την πολιτική του δρατσηριότητα.

Το 2013 πήρε ΦΕΚ το Master Plan με τη λύση Β. Πέντε μήνες μετά άλλαξε. Έλεγα τότε ότι υπάρχουν συμφέροντα που οδηγούν στην υποβάθμιση του εμπορικού λιμένα. Και τότε έβαζα το ερώτημα: Το θέλουμε ή δε το θέλουμε; Είναι δεκτό να πει κάποιος ότι δε το θέλουμε. Εγώ όμως πιστεύω το άλλο. Δεν μπορείς να αφήνεις ένα μεγάλο οικονομικό πόλο αναπτυξιακό. Δε μπορείς να τον απαξιώνεις. Ποιος άλλαξε το Master Plan του 2013; Γιατί δεν πήρε το δημοτικό συμβούλιο πρωτοβουλίες;

Ποιοι ήταν αυτοί που οδήγησαν την πόλη στο να χάσει την αξία του εμπορικού λιμένα; Έχουμε χάσει χρόνο. Όταν σχεδιάζεις, δε σχεδιάζεις μόνο το λιμάνι. Εγώ μπορεί να κάνω κριτική στη δημοτική αρχή, αλλά δε λέω ότι φταίει μόνο αυτή. Η κριτική μου είναι ότι ήμασταν μακριά από τα κέντρα αποφάσεων, δεν κάναμε συμμαχίες, δεν ισχυροποιήσαμε τη θέση μας και γι' αυτό πήγαμε στο περιθώριο.

Υπάρχουν τοπικά λόμπι, συμμαχίες συμφερόντων ανάπτυξης περιοχών, στα οποία ο Δήμος θα πρέπει να έχει καθοδηγητικό ρόλο. Δεν τον αξιοποίησε.

Για να σταθεί ένα λιμάνι θέλει σειρά υποστηρικτικών έργων. Ως Δήμος που πρωτοστατήσαμε;

Θα είναι εγκληματικό να μην υπερασπίσουμε το εμπορικό λιμάνι. Δεν πρέπει να το αφήσουμε έτσι. Τρεις μήνες χωρίς γερανό είναι... θάνατος. Το Λιμενικό Ταμείο μπορεί να φέρει έσοδα. Ο Τουριστικός Λιμένας έχει επενδυτή και θα κάνει τη δουλειά του. Το Λιμενικό Ταμείο για την ανάπτυξη της εμπορικής δραστηριότητας τι έχει κάνει; Γιατί καθόμαστε και μετράμε τα καράβια; Τι έχουμε κάνει για το εμπορικό λιμάνι; Α ν δε μπορούμε να βουλώσουμε τις λακκούβες γιατί άραγε συζητάμε; Αυτή είναι η ευθύνη.

Οι άλλοι ήδη έχουν συζητήσει με τα επενδυτικά κεφάλαια που υπάρχουν στη χώρα. Δε συζητάνε με τα πεντάστερα. Συζητάνε με τα πραγματικά. Συζητάνε με αυτά που θέλουν να επενδύσουν. Αν αναπτυχθούν άλλα λιμάνια, τότε...

Το Γενικό Πολεοδομικό δεν είναι για να το έχω στα απομνημονεύματά μου ως Δήμαρχος. Είναι μία συνολική δουλειά για να απαντήσει σε προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά τις δράσεις. Για το εμπορικό λιμάνι ήμουν σαφής. Με όλες τις διαφωνίες μου, ο τουριστικός λιμένας έχει πάρει το δρόμο του. Υπάρχει το ζήτημα της κρουαζιέρας. Είναι πόρος για την πόλη μας. Παλιά υπήρχε μία πρόταση από τον κ. Τσουμάνη. Να διαπλατύνουμε το κομμάτι που υπάρχει ανάμεσα στα παλιά φέρι-μποτ και στο τουριστικό περίπτερο και να δημιουργήσουμε ένα νέο λιμάνι που θα εξυπηρετεί την κρουαζιέρα. Δεν ξέρω αν είναι σωστό. Αλλά τώρα που συζητούμε το Master Plan, καλό είναι να δούμε το λιμάνι ως ενιαίο χώρο που αφορά όλο το παλιό κομμάτι. Θα μπορούσε να συνδυαστεί με την αξιοποίηση του Σολωμού.

Τα άλλα δε θα γίνουν. Υπάρχει γενικό πολεοδομικό. Υπάρχει αρχαιολογικός χώρος. Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε δημόσιους χώρους.

Υπάρχει το θέμα των μετοχών. Αυτό δεν είναι αστείο. Οι επικεφαλής στο δημοτικό συμβούλιο είχαμε πει μετά από ερώτημα, να εξετάσουμε το θέμα των μετοχών. Μπορεί να είναι και λάθος. Αλλά έτσι είχαμε πει. Ο Δήμος έχει λόγο στο λιμάνι για να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον. Το δημόσιο συμφέρον είναι να μεγεθύνουμε την πίτα που υπάρχει.

Για τον κυματοθραύστη, έχω να πω ότι η λύση με το μονομπλόκ κάτω, τι θα επιφέρει στη θαλάσσια λεκάνη; Το ξέρει κανείς αυτό; Εμείς είμαστε εδώ για να προστατέψουμε αυτό. Ξέρουμε όλοι ότι η λιμενολεκάνη έχει ζήτημα με το στόμιο. Και δεν υπάρχει κανένας επενδυτής στον κόσμο, που να μη θέλει εκεί υγιές περιβάλλον. Το 5% δεν είναι για να βγάζουμε λεφτά εκεί. Είναι για να προστατέψουμε το δημόσιο συμφέρον”.

 

Βασίλης Κωστούλας (επικεφαλής Δημοτικής Ριζοσπαστικής Συνεργασίας):

 IMG 0069

“Ακούγοντας τον κ. Κατσιπανέλη, νόμιζα ότι ήταν άλλη η δημοτική αρχή πριν. Το εμπορικό λιμάνι αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη και εξέλιξη της περιοχής μας. Η παράταξή μας συνεχώς και σε όλους τους τόνους δηλώνει την ισόρροπη ανάπτυξη των τριών τμημάτων του λιμανιού.

Σήμερα βλέπουμε να υπάρχει μία εγκατάλειψη των τμημάτων πλην του τουριστικού.

Στο αλιευτικό καταφύγιο χρειάζεται να γίνει εκβάθυνση για τα μεγάλα καΐκια και να φωτιστεί ο χώρος για να υπάρξουν καλύτερες συνθήκες για τους αλιείς. Το εμπορικό λιμάνι στερείται φύλαξης και ISO. Όσα πλοία έρχονται, έρχονται κατόπιν ενεργειών ιδιώτη. Πρέπει να γίνουν εργασίες στη ράμπα της νότιας προβλήτας, βελτίωση του εξοπλισμού κ.ο.κ.

Το Δ.Σ. του ΔΛΤ σε συνεργασία με το Σωματείο Λιμενεργατών θα πρέπει να διερευνήσει παραπέρα δυνατότητα συνεργασίας με επιχειρήσεις που θα θελήσουν να διακινήσουν εμπορεύματα από το λιμάνι. Όλα αυτά βέβαια προβλέπονται από το Master Plan, το οποίο έχει καθυστερήσει παραδειγματικά.

Νομίζουμε ότι η λειτουργία της ανατολικής προβλήτας θα είναι η ''λύση'' όλων των προβλημάτων. Με τη λειτουργία της θα μπορούν να έρθουν περισσότερα και μεγαλύτερα πλοία. Επίσης η νότια θα μπορεί να φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια. Έτσι θα ανοίξει η ένταξη της πόλης σε ένα μεσογειακό θαλάσσιο τουριστικό-εμπορικό δίκτυο.

Η Μαρίνα είναι έργο πνοής που θα έπρεπε να είναι σε λειτουργία πολλά χρόνια πριν προσφέροντας στην πόλη. Ιδανικά θα ήταν για εμάς η μεγαλύτερη συμμετοχή του Δήμου στο μετοχικό κεφάλαιο. Γι' αυτό και είναι σημαντικό να εξεταστεί το ποσοστό που έχει πραγματικά το ΔΛΤ και θα πρέπει να γίνουν οι ενέργειες ώστε να επιστρέψουμε στο 5%.

Για το παλιό λιμάνι της πόλης περιμένουμε το έργο της αποκατάστασης των κρηπιδωμάτων που θα αναβαθμίσει την προκυμαία. Επίσης θα προτείναμε την επέκταση του παραλιακού μετώπου από την πλατεία της γοργόνας μέχρι το τουριστικό περίπτερο, δημιουργώντας υποδομή αγκυροβολίου.

Θα πρέπει να προωθήσουμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς τη σύνδεση με τα νησιά του Ιονίου με υδροπλάνα.

Η παράταξή μας στα πέντε χρόνια της θητείας της πορεύτηκε με σεβασμό στο αξίωμα της τοπικής αυτοδιοίκησης και τους ανθρώπους που την υπηρετούν. Δεν κατηγόρησε κανέναν ποτέ και άδικα. Πάντα επιζητούσε συναινέσεις και συνεργασίες. Μιλούσε τη γλώσσα της αλήθειας, ζητώντας ενημέρωση όχι αποκλειστικά για εμάς, πίσω από γραφεία και πόρτες, αλλά για όλους τους δημότες. Έτσι πορεύτηκε ανεξαρτήτως προσώπου”.

 

Σταύρος Αμάραντος (επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης):

 IMG 0079

“Είναι τουλάχιστον η τρίτη φορά που η Λαϊκή Συσπείρωση προκαλεί προ ημερησίας διάταξης συζήτηση, με θέμα που αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού και τα προβλήματα που παρουσιάζει.

Το 2007 είχαμε παρουσιάσει σχεδόν την ίδια πρόταση για συζήτηση και κρίνοντας από το κείμενο, μπορούμε να καταλάβουμε ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει. Κάλλιστα θα μπορούσα να καταθέσω το τότε κείμενο, του 2007, και να μη καταλάβει κανείς τίποτα. ''Η ασαφής οργάνωση και ο χωροταξικός ρόλος τουριστικού-εμπορικού λιμένα, προκαλεί σύγκρουση μεταξύ τους και ταυτόχρονα επηρεάζεται αρνητικά το οικοσύστημα του Αμβρακικού και η λειτουργία της πόλης'', λέγαμε το 2007.

Υπάρχει μία ουσιαστική αλλαγή. Τότε δεν είχε παραχωρηθεί ένα τμήμα του εμπορικού λιμανιού στη Μαρίνα με σύμβαση.

Ο προσανατολισμός ήταν να φτιαχτεί στο Μαρίνα εδώ και χρόνια. Παρ' όλα αυτά το λιμάνι της Πρέβεζας προσέφερε κάποιες εμπορικές δραστηριότητες. Παρουσιάζει έσοδα, λειτουργεί και το τελωνείο. Υπάρχουν εργαζόμενοι που απασχολούνται.

Το 2011 το λιμάνι από δημόσιο γίνεται δημοτικό. Με απόφαση της Πολιτείας έγινε δημοτικό, πράγμα που εμείς τότε ως Λαϊκή Συσπείρωση είχαμε καταψηφίσει. Η γνωστή εταιρεία πήρε τελικώς τον τουριστικό λιμένα το 2009, με δημαρχία Κλάπα και Νομαρχία Ιωάννου και διεκδικούσε την επέκταση της σύμβασης μέχρι το parking και να μετατραπεί η δυτική προβλήτα σε μέρος της Μαρίνας. Τα κατάφερε με τις ευλογίες του Υπουργείου, αλλά και με την ανοχή που κατά καιρούς προσέφεραν οι δημοτικές πλειοψηφίες, αφού διευκολύνονταν τα επιχειρηματικά σχέδια.

Είχαμε βγάλει ψήφισμα για να συνεχίσει να έχει εμπορικό χαρακτήρα η δυτική προβλήτα.

Είναι αδιανόητο για εμάς δημόσιες υποδομές, όπως είναι τα λιμάνια, να εκποιούνται και να μπαίνουν στη λογική της εκποίησης ή να ανοίγει ορθάνοιχτα η πόρτα για ιδιωτικοποιήσεις. Καταλαβαίνουμε πως υπάρχει συσσωρευμένο κεφάλαιο για να επενδυθεί σε δημόσιες υποδομές. Υπάρχει χώρος για κέρδη.

Είναι αδιανόητο οι Δήμοι να συμφωνούν με την παράδοση σε ιδιώτες, αυτών των υποδομών.

Ποιος ωφελείται από τις ιδιωτικοποιήσεις στο λιμάνι της Πρέβεζας; Οι εργαζόμενοι; Ποιος ήταν ο όγκος δουλειάς σας πριν και ποιος τώρα; Υπήρχε εργασιακή ανασφάλεια εκείνη την εποχή; Σήμερα κρέμεται στα κεφάλια σας ο πέλεκυς να βρεθείτε άνεργοι για τον Α ή Β λόγο.

Οι υποδομές θα πρέπει να βρίσκονται κάτω από κρατικό έλεγχο.

Θα ήθελα να σας αναφέρω επιγραμματικά. Στην παραλία υπάρχει συρρίκνωση του δημόσιου χώρου. Δεν ξέρω αν θα μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο μέλλον. Υπάρχει σχέδιο εμπορευματοποίησης των στρατοπέδων. Σολωμού και Παντοκράτορα. Συνεργασία δημοτικής αρχής και Υπουργείου Άμυνας για τη δημιουργία πεντάστερων ξενοδοχείων.

Η ιδιωτικοποίηση της Κυανής Ακτής αποφεύχθη από παρέμβαση πολιτών την τελευταία στιγμή. Όλο το παραλιακό μέτωπο θα γίνει πεδίο οικονομικής δραστηριότητας.

Δε θα πρέπει ο Δήμος να γίνει ουρά οικονομικών συμφερόντων, αποκομίζοντας ψίχουλα”.

 

 

Στέλλα Βαρτελάτου (δημοτική σύμβουλος):

 IMG 9960

Πρέπει να απολογηθώ για κάποιες αιχμηρές εκφράσεις μου προς το Βαγγέλη Συγκούνα. Πρέπει να πως ότι όντως εκείνη την περίοδο διάβασα ότι ο Δήμαρχος προέτρεψε τους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης να στηρίξουν τη μη παραίτηση του κου Συγκούνα και θυμήθηκα τη δική μου παραίτηση. Απολογούμαι για τις αιχμηρές εκφράσεις της επιστολής μου.

Οφείλουμε να σκύψουμε πάνω από τους εργαζόμενους στο λιμάνι και τα προβλήματά τους και επίσης να συμβάλλουμε στη δημιουργία και ανάπτυξη μίας δημιουργικής πολιτικής. Αρκεί να σας αναφέρω κάποια στοιχεία που αφορούν τα επαγγέλματα γύρω από το λιμάνι.

Αφήσαμε εκτεθειμένο ένα ολόκληρο επάγγελμα σε μία ελεύθερη αγορά και σε ένα περιβάλλον εργασίας, που δεν είναι ανταγωνιστικό. Αντί να προσπαθήσουμε να το κάνουμε ανταγωνιστικό, η τάση από την πλευρά της διαχείρισης είναι λιγότερο ανταγωνιστικό λιμάνι και λιγότερες ευκαιρίες για την ενεργοποίηση ανθρώπων και επαγγελμάτων. Η παθητική στάση που υπάρχει για το εμπορικό λιμάνι Πρέβεζας αναφέρει ότι δεν μπορεί να αναπτυχθεί λόγω της Ηγουμενίτσας. Αυτό δεν ισχύει.

Οι βασικές λειτουργίες της Ηγουμενίτσας είναι λιμενική, εμπορική και επιβατική. Η εμπορική κίνηση αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω διεθνών φορτηγών. Αυτή είναι η κύρια εμπορική χρήση.

Δε βλέπω ανταγωνισμό με το λιμάνι της Πρέβεζας.

Υπάρχουν νέες ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Από το 2018 ισχύει το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο, που αφορά όλες τις χρήσεις και όλους τους τομείς. Περιλαμβάνονται σε αυτό όλες οι γεωπολιτικές συνθήκες που αφορούν το μέλλον. Πιθανή εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, ανάγκες για τη μεταφορά τους, ένταξη της Αλβανίας στην ΕΕ κ.ο.κ.

Πρέπει να υπάρχει μία συγκεκριμένη λιμενική πολιτική.

Για το τουριστικό λιμάνι, εγώ θα ήθελα να αναφέρω ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η εποπτεία της λειτουργίας του λιμένα ανήκει στο ΔΛΤ, την Αποκεντρωμένη και σε πολλές κρίσιμες περιπτώσεις στο ΥΝΑ. Π.χ. Επέκταση ή μείωση της χερσαίας ζώνης δραστηριότητας των λιμενικών ταμείων, η εκτέλεση έργων στη θαλάσσια και χερσαία ζώνη των λιμενικών ταμείων.

Σε σχέση με τον περιβόητο πλωτό η σταθερό κυματοθραύστη. Η διοίκηση λέει ότι υπάρχει μία μελέτη που στηρίζει την απόφαση του Δ.Σ. να αλλάξει το είδος ενός έργου. Κατ' αρχήν υπάρχει απόφαση περιβαλλοντικών όρων, η οποία λέει με σαφήνεια ότι ο πλωτός κυματοθραύστης της ανατολικής πλευράς του διάπλου να μετατοπιστεί βορειότερα, προκειμένου να μείνει ελεύθερο το δυτικό κρηπίδωμα του λιμένα. Είναι σαφές ότι μιλάμε για πλωτό κυματοθραύστη. Υπάρχει Προεδρικό διάταγμα, που δε μπορεί να το αναιρέσει μία απόφαση λιμενικού ταμείου. Οπότε εκεί έχει γίνει μία διαχείριση που πρέπει να εξεταστεί. Μπορούμε να αποφασίσουμε ότι εμείς θέλουμε ένα ακόμη σταθερό έργο μέσα στον Αμβρακικό. Να το αποφασίσουμε όμως. Όταν το κράτος-που δεν είναι Ουγκάντα- στην είσοδο της λιμενολεκάνης λέει πλωτός, κάτι έχει στο μυαλό του. Τη βιωσιμότητα; Την αειφορία; Όταν συνυπάρχουν τόσο σοβαρές λιμενικές χρήσεις και μάλιστα οχλούσες, δε μπορείς να επιβαρύνεις με άλλο ένα έργο. Κι αν το θες να πάρεις αδειοδοτήσεις. Κάτι που δε συνέβη εδώ και είναι προφανές αυτό.

Οι περιβαλλοντικοί όροι ορίζουν να γίνει πλωτός κυματοθραύστης και όχι σταθερός. Μπορούμε να συζητήσουμε τη θέση. Άλλο πράγμα η θέση. Το θέμα είναι πως μπορούμε να αναπτύξουμε ισόρροπα το λιμάνι και την πόλη. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για πόλη-λιμάνι ή λιμάνι-πόλη

Πως επιβαρύνομαι ως πολίτης με ένα έργο, που δεν το έχουμε εγκρίνει; Γιατί αν το εγκρίνω είμαι υπόλογος...”.

 

Διονύσης Καλλίνικος (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος):

 IMG 9962

“Εγώ θα ήθελα να ακούσω για το Master Plan του λιμανιού. Είναι βασικό κομμάτι, το που θέλουμε να οδηγήσουμε το λιμάνι της πόλης μας. Το εμπορικό λιμάνι δε θα πρέπει να το αφήσουμε στην τύχη του. Θα πρέπει να επενδύσουμε σε αυτό. Η κατασκευή της ανατολικής προβλήτας τι προβλέπει στο Master Plan; Γνωρίζετε; Πρέπει να είναι το βάθος πυθμένα στα 12 μέτρα;

Μου έρχονται δύο εικόνες στο μυαλό. Η πρώτη αφορά το μεγαλύτερο σε μέγεθος εμπορικό πλοίο, το Μαριλίζα, που ήρθε στο λιμάνι και το δεύτερο το Κατάρα, το γιοτ του Εμίρη. Προς τα πού θέλουμε να πάμε; Μπορούμε εμείς να φτιάξουμε ένα επιχειρησιακό σχέδιο, έτσι ώστε να δούμε πού θα πάει η πόλη μας;

Δε θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ως έργο η είσοδος στο λιμάνι; Υπάρχει η μελέτη στο Γενικό Πολεοδομικό. Πως θα μπούμε στο λιμάνι;

Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ στη δυναμική που έχει η Κρουαζιέρα. Θα μπορούσε να φύγει και πέρα από το λιμάνι, με αύξηση του παράκτιου μετώπου. Το cluster κρουαζιέρας θα δώσει άλλο αέρα στην πόλη μας”.

 

 

Παρθενία Καζάκου (ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος):

 IMG 9965

“Άκουσα τον Κοσμά Κορωναίο να λέει σε μία τοποθέτησή του ότι αυτή η συζήτηση έγινε για προεκλογικούς λόγους. Εγώ ρωτώ και βάζω θέματα από τις 15 Οκτωβρίου. Αν δεν πήρα απαντήσεις και φτάσαμε μέχρι εδώ δεν έγινε από υπαιτιότητα δική μου. Χρησιμοποιήθηκε επίσης από την επιστολή του Προέδρου του ΔΛΤ το ρήμα ''εκμαιεύω''=κατορθώνω τεχνηέντως να αποσπάσω μυστικό. Εγώ δεν έκανα κάποια προσπάθεια, για να απαντηθεί ένα ερώτημα. Αν το έκανα στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά του νηπιαγωγείου θα το καταλάβαιναν άμεσα. Δεν υπήρχε κάτι πονηρό. Ζητούσα μία απάντηση. Δεν έχω το δικαίωμα;

Θα πρέπει να μιλήσω για το δημόσιο συμφέρον. Κατ' αρχήν να αναφέρω εδώ το νόμο 2160/1993, το οποίο λέει: “Σε περίπτωση χωροθέτησης τουριστικού λιμένα εντός ζώνης υφιστάμενου εμπορικού λιμένα, η Επιτροπή, πριν από την έκδοση της αποφάσεώς της, διαβιβάζει το σχετικό φάκελο στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου προκειμένου να γνωμοδοτήσει αν εκ του υπό χωροθέτηση τουριστικού λιμένα παρακωλύεται η λειτουργία του εμπορικού λιμένα ή η κατασκευή προγραμματισμένων έργων επέκτασης αυτού ή παραβλάπτεται η ασφάλειά του ή των υπαρχουσών εγκαταστάσεων αυτού”.

Το ζήτημα των μετοχών είναι πολύ σοβαρό, αλλά και για τους φόρους θα παρακαλέσω τον κ. Κατσαούνο να τα πει αναλυτικά. Θα ήθελα να αναφερθώ στο έγγραφο που είπε η κα Βαρτελάτου “Ο πλωτός κυματοθραύστης μήκους 20 μέτρων και πλάτος 6 μέτρων να μετατοπιστεί βορειότερα προκειμένου να μείνει ελεύθερο το δυτικό κρηπίδωμα του εμπορικού λιμένα, από τη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας που περικλείεται ανάμεσα στον προσήνεμο μώλο του λιμένα Πρέβεζας και στα παραλιακά κρηπιδώματα της πόλης, να εξαιρεθεί ο τριγωνικός χώρος που ορίζεται από την ανατολική πλευρά του διαύλου εισόδου ως το άκρο της χερσαίας ζώνης κτλ.”.

Η Υπουργική απόφαση από τον κ. Μανιάτη το 2013 λέει ότι το χρονικό διάστημα ισχύος της παρούσας απόφασης, είναι 10 χρόνια, εφόσον δεν υπάρχει μεταβολή δεδομένων.

Η νέα διοίκηση πήρε μία απόφαση, αλλά αυτή η απόφαση ήταν ένα θέμα που μας απασχόλησε και με την κυματική μελέτη.

Στο κάτω-κάτω η κυματική μελέτη είναι ένας μπούσουλας. Και όταν λέει το βέλτιστον αναφέρεται στον τουριστικό λιμένα. Δεν αναφέρεται ούτε σε περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ούτε στη ζημιά που μπορεί να γίνει στο περιβάλλον.

Ρωτούσα ποιος εκτελούσε τα έργα. Μήπως δεν έπρεπε να ρωτήσω; Ενοχλούσε κάποιον αυτό; Τα εκτελούσε το Λιμενικό Ταμείο; Μία λέξη ήταν. Σήμερα μάθαμε ότι ήταν ο επενδυτής. Όταν εκτελούσαμε τα έργα για τα pillar στην παραλία, ο επενδυτής μας έκανε καταγγελία στο Υπουργείο Ναυτιλίας αν έχουμε άδειες. Για το λόγο αυτό ρωτούσα. Είχε άδεια; Δεν έριχνα μομφή σε κάποιον.

Υπάρχει μία απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής, για το μπαστούνι, να δοθεί ο χώρος, αλλά όχι για χρήση, αλλά για να συμπληρωθούν τα στρέμματα; Είναι έτσι; Θα σας το πει και μόνος του.

Το Λιμενικό Ταμείο έχει πρόβλημα στελέχωσης. Και 'γω δεν είχα μόνο να αντιμετωπίσω την άγνοια, αλλά είχα και 250.000 χρέη από προηγούμενους. Τα οποία και πληρώσαμε.

Πάρθηκε μία απόφαση από το Δ.Σ. του ΔΛΤ να κατασκευαστεί υποσταθμός της ΔΕΗ για να πάρει ρεύμα η Μαρίνα. Πήγα στο ΔΛΤ και μετά μπήκα στο συμβούλιο και είπα ποιο είναι το αντάλλαγμα. Δημόσιο χώρο δεν τον παραχωρείς χωρίς αντάλλαγμα. Μετά πήραν απόφαση και το διόρθωσαν.

Πάμε και στις οφειλές από το ρεύμα. Όταν πήγα στο ΔΛΤ δεν ξέραμε τίποτα για το λιμάνι γιατί δεν υπήρχε κανέναν σχεδιασμός, δεν υπήρχε σχέδιο. Όμως μας έρχονταν ειδοποιήσεις να πληρώσουμε και βλέπαμε ότι αυτά ήταν της Μαρίνας και χρεώνονταν στο ΔΛΤ.

Επίσης στη σύμβαση που υπήρχε έλεγε ξεκάθαρα ότι η Μαρίνα θα πρέπει να μεταφέρει στο όνομά της από τη λειτουργία της όλες τις χρήσεις και τις παροχές κοινής ωφέλειας. Βλέπουμε στη ΔΕΥΑΠ μία οφειλή 40.000 (7.000 της Μαρίνας). Ζήτησα να μεταφερθεί στον επενδυτή.

Στο ρεύμα όμως βλέπαμε ότι το καλοκαίρι οι κιλοβατόρες... τρελαίνονταν. Ψάχναμε να βρούμε μία άκρη. Πήραμε απόφαση να μας ορίσει το ΤΕΕ μηχανολόγο-ηλεκτρολόγο για να μας πει πόσα πρέπει να πληρωθούν.

Τόσο διάστημα δεν υπήρξε κάποιος να μας πει ότι υπήρχε κάτι τέτοιο. Στις 29/9/2016 βάλαμε για ένα χρόνο και είδαμε σε ένα έτος την κατανάλωση ρεύματος. Πήρα τη γνώμη και του νομικού συμβούλου και αποφασίσαμε μαζί και με το Δήμαρχο και τον κ. Κορωναίο να κάνουμε προσφυγή. Στην Αποκεντρωμένη κατά ένα μέρος απορρίφθηκε, αλλά έγινε προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια τον Ιούλιο του 2017 με υπογραφή του κου Συγκούνα. Αυτή η προσφυγή δε συζητήθηκε. Στο Διοικητικό Πρωτοδικείο δε συζητήθηκε και έμαθα με δημοσιεύματα ότι με τη μέθοδο των τριών ανετράπη η απόφαση. Έχει σταματήσει η διαδικασία στο Πρωτοδικείο; Γιατί δεν περίμενε το Δ.Σ. την απόφαση;

Το Master Plan καλώς προχωρά”.

 

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

27 Απριλίου 2024
Σφοδρή κριτική στον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας άσκησε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης από την Πρέβεζα, υπογραμμίζοντας πως απέτυχε να ελέγξει το κύμα ακρίβειας,
24 Απριλίου 2024
Στην Πρέβεζα θα βρεθεί την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης. Σύμφωνα με την πρόσκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας, ...
24 Απριλίου 2024
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε στους δημοσιογράφους το μεσημέρι της Δευτέρας ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Τάσος Τόκας, στο πλαίσιο περιοδείας του ...
23 Απριλίου 2024
Έπειτα από πολλές πολιτικές παλινωδίες, αρκετό “κρυφτούλι” και συνεχόμενες επικοινωνιακές γκάφες της δημοτικής αρχής στην υπόθεση της αγωγής της ...
22 Απριλίου 2024
Ένα μείζον πολιτικό ζήτημα, το οποίο έχει απασχολήσει μέχρι και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (δείτε ΕΔΩ το σχετικό ρεπορτάζ του atpreveza.gr) και έχει ...

Αθλητισμός

23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου 2024. Η αθλήτρια του Δημήτρη Γεωργοπέτρη
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...

Πολιτισμός

25 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την ...
24 Απριλίου 2024
Ο Δήμος Πρέβεζας διοργανώνει Εκδήλωση για τον Εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρα Χορού το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και ώρα 18:30 π.μ στην Πλατεία ...
25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!
22 Απριλίου 2024
Έχοντας ήδη αποσπάσει πολυάριθμα βραβεία σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, το Animal, η νέα ταινία της Σοφίας Εξάρχου, προβάλλεται από την ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...