Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020 20:40

Παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Πρέβεζας για τα νέα ωρολόγια προγράμματα

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας πραγματοποίησε το μεσημέρι της Δευτέρας η ΕΛΜΕ Πρέβεζας, με αφορμή τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και ΓΕΛ.

IMG 6334

Όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί τα νέα ωρολόγια προγράμματα δεν επιχειρούν απλά την αυξομείωση μαθημάτων, όπως συνηθίζεται επί πολλές δεκαετίες, αλλά χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση, καταργούν σχεδόν όλα τα γνωστικά αντικείμενα των Κοινωνικών Επιστημών, των Καλλιτεχνικών και γενικότερα της καλλιτεχνικής παιδείας στο ΓΕΛ, το μάθημα της έρευνας (project), μειώνουν τις ώρες της οικιακής οικονομίας στο Γυμνάσιο και πλήττουν τις οικονομικές επιστήμες στο ΓΕΛ, ενώ υπογραμμίζουν πως με αυτή την ενέργεια το Υπουργείο Παιδείας κάνει ξεκάθαρο πως οραματίζεται ένα σχολείο αποστεωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ είχε συνάντηση με τον αναπληρωτή προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, ενώ παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ, όπου επισήμαναν τα προβλήματα που δημιουργούνται με την απόφαση αυτή του Υπουργείου.

IMG 6332

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Πάνος Λελοβίτης τόνισε μεταξύ άλλων:

“Πριν στεγνώσει το μελάνι από το νομοσχέδιο είχαμε μια επέμβαση στα ωρολόγια προγράμματα και μάλιστα αυτό έγινε αφού πια τα υπηρεσιακά συμβούλια είχαν ολοκληρώσει τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών. Δηλαδή αφού είχαν αποφασίσει σε ποιους κλάδους είχαμε κενά, σε ποιους είχαμε πλεονάσματα, που θα πάνε αυτοί οι άνθρωποι, έρχεται λοιπόν το Υπουργείο με ένα καινούργιο πρόγραμμα, δηλαδή άλλες ώρες, άλλες ανάγκες, άλλα κενά, άλλα πλεονάσματα και στην ουσία βάζει ένα τεράστιο ζήτημα σε αυτή τη δουλειά των συναδέλφων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Το σημαντικό για εμάς όμως είναι το εξής, αυξομειώσεις στις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων είχαμε σχεδόν πάντα και σχεδόν πάντα χωρίς την απαραίτητη επιστημονική τεκμηρίωση για αυτές τις αλλαγές και αυτό γινόταν στην ουσία για δύο λόγους. Ο πρώτος είχε να κάνει με μία δημοσιονομική, λογιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης, δηλαδή όπου δεν χρειαζόμαστε καθηγητές και είχαμε περίσσευμα βάλτους παραπάνω ώρες για να τους καλύψουμε και όπου χρειαζόμαστε καθηγητές και ειδικότητες κόβουμε τις ώρες για να μη χρειαστούμε να προσλάβουμε αναπληρωτές ή μόνιμους.
Επίσης ένας σημαντικός παράγοντας ήταν οι πιέσεις των ειδικοτήτων, που ανάλογα με το τι δυνατότητες πρόσβασης είχαν στην κεντρική εξουσία πολλές φορές κατάφερναν σημαντικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.
Αυτή όμως η επέμβαση είναι μια επέμβαση δομική, τεκτονική, που αφορά την ίδια την ουσία του δημόσιου σχολείου, την ίδια τη δομή της γνώσης στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.
Χωρίς κανένα διάλογο με κανένα φορέα και χωρίς καμία τεκμηρίωση είτε παιδαγωγική ή ακόμη και νομική, υπηρεσιακή, προέκυψαν καινούργια ωρολόγια προγράμματα με τα οποία πρώτα από όλα στην καλλιτεχνική παιδεία καταργείται τελείως το μάθημα στο Λύκειο. Το μοναδικό μάθημα το οποίο είχε να κάνει με τέχνη εξοβελίζεται εντελώς από το Λύκειο. Στο δε Γυμνάσιο, μένουν ως μονόωρα μαθήματα η Μουσική και τα Εικαστικά. Το Σχέδιο και το ελεύθερο και το Γραμμικό, ένα μάθημα που γινόταν στη Γ' Λυκείου καταργείται, και μάλιστα είναι ένα μάθημα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Που λοιπόν θα πάνε τα παιδιά να μάθουν σχέδιο; Προφανώς στα φροντιστήρια. Η Οικιακή Οικονομία, γίνεται μονόωρο το μάθημα και μόνο στην Α' Γυμνασίου και αν μιλήσουμε και για τις κοινωνικές επιστήμες στην ουσία σχεδόν εξαφανίζονται στο Λύκειο.
Είναι μια κέραια επέμβαση πάνω στην ίδια τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο της γνώσης που υπάρχει στο σχολείο. Φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς επαφή με την τέχνη και χωρίς επαφή με οτιδήποτε προάγει την κοινωνική συνείδηση. Ένα σχολείο που θα κυριαρχεί η γνωσιοκρατία και μόνο αυτή, διανθισμένο με σωρεία εξετάσεων, μια απεχθή κατά τη γνώμη μου εκδοχή του σχολείου.”

Ο κ. Λελοβίτης στάθηκε στο γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί θα χάσουν οργανικές θέσεις, ενώ θα έχουμε και το τραγικό φαινόμενο με τους μεταφερόμενους καθηγητές από σχολείο σε σχολείο καθημερινά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.

“Έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για τη μοίρα πολλών συναδέλφων που στο νέο σχολείο που οραματίζεται το Υπουργείο προφανώς θα περισσεύουν κατά την κυρίαρχη αντίληψη του Υπουργείου. Το πιο σημαντικό για εμάς όμως είναι ότι αυτές οι επιλογές στο περιεχόμενο της γνώσης εναρμονίζονται πλήρως με ένα σχολείο της αγοράς, που θα έχει ως βάση τη γνώση και μόνο τη γνώση και ως βασική λειτουργία τις εξετάσεις και μόνο τις εξετάσεις” κατέληξε ο κ. Λελοβίτης, ενώ ο κ. Δέσκας σημείωσε πως με τα νέα ωρολόγια προγράμματα και καταργώντας τα μαθήματα αυτά, ουσιαστικά οδηγούνται οι μαθητές στην παραπαιδεία και χάνονται οργανικές ώρες.

IMG 6340

Ο κ. Δέσκας σημείωσε πως αυτές οι ενέργειες έχουν στόχο να μετατρέψουν το Σχολείο στο όργανο εκείνο που θα παράγει εργαζόμενους για συγκεκριμένες δουλειές και με συγκεκριμένες δεξιότητες και υπογράμμισε πως αυτά τα ζητήματα δεν είναι τωρινά αλλά έχουν ευθύνη όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

“Αυτές οι αλλαγές στα προγράμματα ουσιαστικά είναι επιταγές των μεγαλοεπιχειρηματιών και του ΣΕΒ. Πρέπει όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι συνολικά να εργαστούν για να ανατραπούν όλα αυτά και για να δημιουργηθεί ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό, αλλά ένα σχολείο το οποίο θα προσφέρει μόρφωση και Παιδεία και όχι απλούς εργαζόμενους.” κατέληξε ο κ. Δέσκας, ενώ ο κ. Σαμωνάς σημείωσε πως τα νέα ωρολόγια προγράμματα δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα.

IMG 6344

“Τα νέα ωρολόγια προγράμματα δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα  διοικητικής φύσεως, δεν αιτιολογούνται και δεν στηρίζονται σε κάποια βάση, απλά με το εντέλλεσθε και διατάσσεσθε και τίποτα περισσότερο. Διοικητική απόφαση και διαχείριση δυναμικού και τίποτα περισσότερο και αυτό δημιουργεί μια σειρά από προβλήματα. Σίγουρα είναι διαχρονικά αυτά τα θέματα, τα έχουμε δει από όλες τις κυβερνήσεις, ποτέ δεν θέλησαν να δώσουν σε εμάς ως συνδικαλιστικοί φορείς το λόγο να εκφραστούμε, να πούμε την άποψή μας και να αιτιολογήσουμε και τη δική μας θέση. Καλούνται τώρα να κάνουν διαμοιρασμό των ωρών τα υπηρεσιακά συμβούλια, πράγμα το οποίο θεωρούμε ότι δεν πρέπει να γίνει. Ήδη έχουν γίνει τοποθετήσεις, έχουν δοθεί οργανικές θέσεις, δεν είναι δυνατόν τώρα με καινούργια δεδομένα να αλλάξουμε όλα αυτά. Αυτό θα φέρει αναστάτωση, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα παρά θα δώσει λύσεις. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη διορισμών, χρόνο με το χρόνο αδειάζουν τα σχολεία μας” σημείωσε ο κ. Σαμωνάς, υπογραμμίζοντας πως ταυτόχρονα είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Παρεμβάσεις έκαναν και οι κ. Καββαδάς και Ζήσης.

Δείτε το βίντεο:

Πολυμέσα

Έκθεση εικόνων