Τρίτη, 18 Μαϊος 2021 15:36

Ψήφισμα ενάντια στη δημιουργία πρότυπου σχολείου στην Πρέβεζα θα εκδώσει το δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας-Τι ειπώθηκε στην πολύωρη συνεδρίαση του ΔΣ

Τη συνδιαμόρφωση ψηφίσματος ενάντια στη δημιουργία σχολείων και μαθητών δύο ταχυτήτων μέσω της επέκτασης του δικτύου των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο Πρέβεζας, μετά την εκτενή συζήτηση που έγινε στη συνεδρίαση της Δευτέρας με αφορμή την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να χαρακτηριστεί το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας ως πρότυπο.

Το θέμα ήρθε προς συζήτηση με πρωτοβουλία της “Στροφής στο Μέλλον” η οποία κατέθεσε συγκεκριμένο ψήφισμα (δείτε εδώ) και όπως τόνισε εισαγωγικά ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Λελοβίτης πρόκειται για ένα ακόμη νομοθέτημα αυτής της κυβέρνησης που έγινε σε συνθήκες που δεν μπορούσαν να γίνουν συνελεύσεις και διαβουλεύσεις, ενώ κατηγόρησε τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας για αντιδημοκρατικές διαδικασίες που έγιναν εν κρυπτώ από την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.

Π. Λελοβίτης: “Υπάρχει συνολική αντίδραση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας-Αντιδημοκρατικότατη η επιλογή από τον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας”

“Και αυτό το νομοθέτημα γίνεται σε συνθήκες που δεν μπορούσαν να βρεθούν σε συνελεύσεις οι αρμόδιοι για να τα συζητήσουν. Αυτό καταδεικνύει πως για την Κυβέρνηση η πανδημία είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να περάσει πράγματα. Στο σχετικό νομοθέτημα ταυτίζονται αντιεπιστημονικά, αντιπαιδαγωγικά και εκ του πονηρού κατά τη γνώμη μου τα Πειραματικά Σχολεία με τα Πρότυπα Σχολεία. Τα Πειραματικά είναι Σχολεία κοντά στο μέσο όρο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και είναι αναγκαία. Τα Πρότυπα από την άλλη, είναι σχολεία «ελίτ» στα οποία θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί ιδιαίτερων και αυξημένων προσόντων, και θα φοιτούν σ’ αυτά τα Σχολεία, κατόπιν εξετάσεων – αυτή είναι η πρόβλεψη- υψηλής επίδοσης και απόδοσης μαθητές. Τώρα, όλοι αυτοί είναι διεσπαρμένοι σε όλα τα Σχολεία του Νομού και σε όλα τα Σχολεία της Επικράτειας προσφέροντας πολύ σημαντικό και ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο. Σε αυτά τα Σχολεία ελίτ καταργούνται πρώτα από όλα οι σταθερές εργασιακές σχέσεις, γιατί ανά τριετία και σε πρώτη φάση ανά δύο έτη θα έχουμε κρίση των Σχολείων και των ανθρώπων που διδάσκουν εκεί. Επιπλέον αποδυναμώνεται τελείως ο Σύλλογος Διδασκόντων, που είναι ένα βασικό στοιχείο στην εκπαιδευτική ζωή. Αποφασιστικής σημασίας είναι μια πενταμελής επιτροπή στην οποία τα τρία μέλη θα προκύπτουν στην ουσία από ορισμό του Υπουργείου. Επίσης προβλέπεται χρηματοδότηση και από χορηγίες και τρίτους και έτσι αίρεται το αποκλειστικό της κρατικής ευθύνης της συντήρησης και λειτουργίας ενός Σχολείου. Η ουσιαστική κρατική ευθύνη λοιπόν για τη λειτουργία των σχολείων αναιρείται και ακυρώνεται σε αυτά τα σχολεία . Το πιο επικίνδυνο είναι ότι εμπεδώνεται στην κοινωνία μια λογική διακρίσεων και σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων σε ένα χώρο που έχει ως βασικό στόχο την κοινωνικοποίηση. Ξεκάθαρα εμείς ως Παράταξη αλλά και ως Σωματείο θέλουμε ποιοτικά, αναβαθμισμένα Σχολεία προσβάσιμα όμως για όλους. Στην Πρέβεζα είχαμε κατά τη γνώμη μας μια αντιδημοκρατικότατη επιλογή του Προϊσταμένου της Δευτεροβάθμιας. Προτυποποιήθηκε μετά από πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το 1ο Γυμνάσιο και μάλιστα αυτό έγινε κατόπιν της μη συναίνεσης του Συλλόγου Διδασκόντων, των ανθρώπων δηλαδή που καλούνται να υπηρετήσουν αυτό το “project” της προτυποποίησης. Δεν ήταν υποχρεωμένος ο Προϊστάμενος να την κάνει την πρόταση και μάλιστα έγινε εν κρυπτώ και από τον ίδιο το Σύλλογο Διδασκόντων, κατά τη γνώμη μου ακολουθώντας αυτό τον αντιδημοκρατικό κατήφορο που έχει επιλέξει το Υπουργείο. Να επισημάνω ότι είναι το μοναδικό Σχολείο Δευτεροβάθμιας στην Ήπειρο που χαρακτηρίστηκε πρότυπου και όπου υπήρχαν θεσμοί και φορείς που είχαν αρνητική άποψη, δεν έγιναν πρότυπα Σχολεία. Κι εδώ είναι και η δική μας ευθύνη Πρόεδρε που με μια αναβλητική λογική δεν συζητήθηκε αυτό το θέμα και δεν υπήρχε απόφαση και έτσι εν ευθέτω χρόνω ορίστηκε το 1ο Γυμνάσιο ως πρότυπο. Υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα εδώ, είναι ολοκληρωμένες οι υπηρεσιακές μεταβολές των ανθρώπων που δουλεύουν στα σχολεία και αυτό σημαίνει πολλά πράγματα για την εργασιακή τους υπόσταση και συνθήκη, τους αφήνει μετέωρους. Επίσης είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει συνολική αντίδραση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα πρότυπα Σχολεία δεν τα θέλουν ούτε οι μαθητές, ούτε οι γονείς, ούτε οι δάσκαλοι, ούτε οι καθηγητές μέσα από τους εκπεφρασμένους τους φορείς. Και θα κλείσω με μια ερώτηση προς τον προϊστάμενο, αν συμμερίζεται λοιπόν αυτή την αίσθηση αντιδημοκρατικότητας σε αυτή την επιλογή που έγινε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ανθρώπων που θα την υπηρετήσουν και βεβαίως να μιλήσουμε και για το ποια κριτήρια μέτρησαν ώστε να προχωρήσουμε στον ορισμό του 1ου Γυμνασίου » ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Λελοβίτης.

Τ. Κωστόγιαννης: “Είμαστε εναντίον των προτύπων και των πειραματικών”

Εκ μέρους της «Ανυπότακτης Κίνησης» ο Ταξιάρχης Κοστώγιαννης τόνισε “Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό να χωρίσουμε τα πρότυπα από τα πειραματικά. Είμαστε εναντίον των προτύπων και των πειραματικών και επίσης θεωρούμε ότι όλα αυτά εκπορεύονται και σε σχέση με τις εργασιακές σχέσεις αλλά και σε σχέση με την προσπάθεια να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία και τους μαθητές. Εκπορεύεται από τον ΟΟΣΑ, την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Σύλλογο Ελλήνων Βιομηχάνων κλπ Πρέπει να υπάρξει καθολική αντίδραση στην προσπάθεια να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία σε σχολεία για εκλεκτούς και σχολεία για την πλέμπα. Αυτή η ανοησία της αριστείας δεν έχει κανένα παιδαγωγικό αποτέλεσμα. Η ίδια κυβέρνηση η οποία θα πετάξει φέτος 25 περίπου χιλιάδες μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις έξω από την ανώτατη εκπαίδευση ως άχρηστους, η ίδια ακριβώς κυβέρνηση συνεχίζοντας πράγματα που έχουν κάνει βέβαια και οι προηγούμενες, κάνει αυτή την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Θα επιμείνουμε στο ψήφισμα που έχουμε καταθέσει από την προηγούμενη φορά. Επίσης καταγγέλλουμε τον απόλυτα αντιδημοκρατικό τρόπο που λειτούργησε ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρά και ενάντια στην απόφαση του Συνδικάτου και την απόφαση του Συλλόγου εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου σχολείου».

Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας Απ. Κατσανάκης: “Η αριστεία έχει να κάνει με όσα δρομολογούνται μέσα στα Σχολεία και όχι με τις ειδικές επιδόσεις των μαθητών – Η πρόταση που έκανα προβλεπόταν και από το νόμο και από την εγκύκλιο”

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας Απ. Κατσανάκης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας των πρότυπων σχολείων και μεταξύ άλλων τόνισε: «Στα Σχολεία αυτά το στοίχημα είναι να πετύχουμε βέλτιστα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για κάθε παιδί που μας εμπιστεύεται κάθε πολίτης, ζητώντας μας να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει προκειμένου να εξελιχθεί ακαδημαϊκά και να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα. Η αριστεία έχει να κάνει με όσα δρομολογούνται μέσα στα Σχολεία και όχι με τις ειδικές επιδόσεις των μαθητών. Ο στόχος δεν είναι να βγάζουμε άριστους απόφοιτους Γυμνασίου κάθε χρόνο, αλλά να έχουμε εφαρμόσει τις βέλτιστες διαδικασίες ώστε κάθε παιδί είτε είναι διάνοια είτε ακαδημαϊκά έχει αδυναμίες, είτε έχει κλίση στη ζωγραφική, είτε του αρέσει να φτιάχνει πράγματα με τα χέρια του, να αποκομίζει πάντα το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Το πρότυπο σχολείο λειτουργεί και ως πολλαπλασιαστής καλών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων για τα υπόλοιπα σχολεία μέσα από δράσεις επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αυτών των σχολείων. Συμπερασματικά το Σχολείο θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Όσον αφορά στην αντιδημοκρατική πρόταση που ανέφεραν οι δύο συνάδελφοι (σ.σ. Λελοβίτης-Κωστόγιαννης), ο νόμος ψηφίστηκε πέρυσι από την Βουλή, με όλες τις δημοκρατικές διαδικασίες που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Όσον αφορά στην πρόταση που έκανα ως Προϊστάμενος της ΔΔΕ, προβλεπόταν και από το νόμο και από την εγκύκλιο που μας ήρθε που αναφερόταν σαφέστατα ότι εάν δεν υπάρχει πρόταση –όπως δεν υπήρχε – από το Σύλλογο των Διδασκόντων και από το Σχολείο, που σε αυτή την περίπτωση το κάθε Σχολείο ανεξάρτητα μπορεί να στείλει μόνο του την πρόταση χωρίς να εμπλέκεται η Δευτεροβάθμια, μου έδινε δικαίωμα λοιπόν μέσα από το νόμο και μέσα από τις εγκυκλίους να προτείνω κάποιο Σχολείο. Όσον αφορά την τριετία που μένουν οι καθηγητές, όπως είπε ο Π. Λελοβίτης, οι συνάδελφοι αξιολογούνται και μένουν τετραετία και για όσες τετραετίες θέλουν να παραμείνουν στο Σχολείο. Μιας και είμαστε στις υπηρεσιακές μεταβολές και έχουν ολοκληρωθεί στην Πρέβεζα, δίνει δικαίωμα σε όποιον συνάδελφο δεν θέλει να παραμείνει στο Σχολείο αυτό, να αλλάξει σχολείο με τη διαδικασία της υπεραριθμίας και να διεκδικήσει οποιαδήποτε Σχολική Μονάδα στην ομάδα σχολείων, δηλαδή στα σχολεία της πόλης της Πρέβεζας. Και στα Πειραματικά αίρεται η οργανικότητα, όχι μόνο στα πρότυπα όπως αναφέρθηκε» κατέληξε ο κ. Κατσανάκης.

Σε ερωτήσεις της κα Παπαδημητρίου αν είχε γίνει ενημέρωση του δήμου Πρέβεζας και αν είχε κάποια επικοινωνία με το σύλλογο διδασκόντων και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου ο κ. Κατσανάκης σημείωσε «Το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αφορά το Υπουργείο Παιδείας και όχι το δήμο Πρέβεζας. Ο δήμος Πρέβεζας έχει το κτιριακό και είναι υπεύθυνος για τη χρηματοδότηση των σχολείων μέσω της δημοτικής επιτροπής Παιδείας και των σχολικών επιτροπών δευτεροβάθμιας. Άρα τα εκπαιδευτικά ειδικά προγράμματα έχουν να κάνουν με το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας. Βεβαίως και ενημερώθηκε η Διεύθυνση του Σχολείου, στάλθηκε η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας. Η ενημέρωση που έχω από την Διευθύντρια είναι ότι δεν υπήρξε απόφαση. Απόφαση θα υπήρξε όπως λέει και η εγκύκλιος μόνο εάν ήταν θετικός ο Σύλλογος και το Σχολείο, να κάνει από μόνος του την πρόταση στο ΙΠΕ για την ίδρυση πρότυπου σχολείου στο 1ο Γυμνάσιο. Άρα απόφαση εμένα δεν στάλθηκε και πως να μας σταλθεί αφού δεν είμαστε εμείς αρμόδιοι. Θα το έστελνε κατευθείαν το σχολείοσ το ΙΕΠ. Άρα το δεύτερο κομμάτι αφορά την πρόταση του προϊσταμένου».

Ο κ. Λελοβίτης πήρε ξανά το λόγο και κατηγόρησε τον κ. Κατσανάκη για ανακρίβειες σε όσα είπε για τους εκπαιδευτικούς και το αν μένουν μόνιμα σε ένα σχολείο, ενώ σχολίασε ότι δεν απαντήθηκε από τον προϊστάμενο γιατί εφόσον υπάρχουν τόσα ευεργετήματα από την προτυποποίηση ενός σχολείου γιατί πολύ κάτω του 1% των σχολείων στην Ελλάδα έκαναν πρόταση για να προτυποποιηθούν. “Το νομοθέτημα όριζε ότι πρέπει να γίνει ένα πρότυπο σχολείο σε κάθε νομό. Όπως είδαμε έγιναν συνολικά 50 και εδώ έχουμε ένα σχολείο στην περιφέρεια. Αφού λοιπόν ήταν υποχρεωμένος ο προϊστάμενος ως όριζε το νομοθέτημα, ενώ στην ουσία δεν είναι, υπάρχει μια διάζευξη, οι υπόλοιποι διευθυντές δευτεροβάθμιας που δεν έκαναν προτάσεις είναι έκθετοι νομικά και υπηρεσιακά; δεν θέλουμε σχολεία ελίτ, σχολεία ατμομηχανές και σχολεία για την πλέμπα. Θέλουμε σχολεία ποιοτικά, αναβαθμισμένα, προσβάσιμα, ανοιχτά για όλα τα παιδιά. Θέλουμε και ο προσοντούχος μαθητής και ο προσοντούχος καθηγητής να λειτουργούν σε όλα τα σχολεία προσφέροντας ποιοτική αναβάθμιση στην εκπαίδευση. Κάτι που αποστερεί η λογική των προτύπων” κατέληξε ο κ. Λελοβίτης

Χρ. Κυριαζής: “Ο συγκεκριμένος νόμος αποτυπώνει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο τις επιδιώξεις και όραμα της Κυβέρνησης για το Δημόσιο Σχολείο”

Εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης ο Χρύσανθος Κυριαζής στην τοποθέτησή του τόνισε «Ο συγκεκριμένος νόμος αποτυπώνει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο τις επιδιώξεις και όραμα της Κυβέρνησης για το Δημόσιο Σχολείο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα Σχολείο με ταξικό χαρακτήρα, με κατηγοριοποίηση των σχολείων και με συνέπεια την περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα των σχολείων. Η προσπάθεια αυτή γενίκευσης των πρότυπων και πειραματικών σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη εκπαιδευτική πολιτική, συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση και η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν και τη σύνθεση του μαθησιακού πληθυσμού. Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην εκπαίδευση των λίγων αρίστων μαθητών, αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών. Αποτελεί τουλάχιστον μεγάλη υποκρισία του Υπουργείου Παιδείας όταν μετά από ένα χρόνο πανδημίας έχει αφήσει πραγματικά χιλιάδες σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά στην τύχη τους χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο και μιλάει για την αριστεία των λίγων. Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που απέρριψε μαζικά ο κλάδος με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετούνται  μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών. Καταγγέλουμε κι εμείς αυτή τη μεθόδευση που έχει γίνει και καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και το Δημοτικό Συμβούλιο να καταδικάσει αυτή την επιλογή».

 Ερωτήματα και προβληματισμοί από την Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Πρέβεζας

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πρέβεζας Λάμπρος Βέλλιος στην τοποθέτησή του ανέφερε μεταξύ άλλων «Με τη δημοσίευση της απόφασης χαρακτηρισμού, γίναμε δέκτες αμέτρητων παραπόνων από γονείς μαθητών Σχολείων της περιοχής. Ο νόμος 4652 βρίθει από εκφράσεις διαχωρισμού των μαθητών σε κατηγορίες και ορίζει τον τρόπο λειτουργίας από πλήθος επιτροπών χωρίς να εξειδικεύεται με βάση τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Εάν αυτή συμβεί τα υπόλοιπα Γυμνάσια της πόλης μας είναι έτοιμα να δεχτούν από άποψη υποδομών μεγαλύτερο αριθμό μαθητών; Οι μαθητές της 2ας και 3ης Γυμνασίου που ήδη φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα Σπουδών του Προτύπου και αν ναι, έχουν το υπόβαθρο σε μια λειψή σχολική χρονιά; Υπάρχει πρόβλεψη για τη μεταφορά των μαθητών στα Σχολεία; Με ποιο χωροταξικό σχεδιασμό θα κατανεμηθούν οι μαθητές στα υπόλοιπα Γυμνάσια; » τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Βέλλιος, ο οποίος απέστειλε επιστολή προς τον κ. Κατσανάκη ζητώντας έγγραφες απαντήσεις σε σειρά ερωτημάτων (δείτε εδώ).

Βαρ. Ζαντραβέλη: “Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου είχε αρνητική εισήγηση”

Η διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Πρέβεζας Βαρβάρα Ζαντραβέλη που είναι όπως είπε οργανικά τοποθετημένη στο 1ο Γυμνάσιο και το υπηρέτησε για 20 χρόνια, μίλησε ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου αναφέροντας «Το θέμα των Προτύπων είχε προκύψει σαν πρόταση από το Υπουργείο Παιδείας από τον Φεβρουάριο και έπρεπε να προετοιμαστούν οι Διευθύνσεις για να μπορέσουν να βρουν ποιο Σχολείο θα προταθεί ως πρότυπο. 23 Απριλίου ήταν η καταληκτική ημερομηνία που μπορούσε ο Διευθυντής ΔΔΕ να κάνει την πρότασή του. Εν τωμεταξύ είχαν ενημερωθεί όλες οι Σχολικές Μονάδες με πρόσκληση ενδιαφέροντος. Κανένα Σχολείο δεν το έπραξε! Ο νόμος προέβλεπε ότι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας θα μπορούσε να προτείνει ο ίδιος ένα Σχολείο που θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν πρότυπο. Όλοι οι Σύλλογοι προέβησαν σε συνεδριάσεις όπου υπάρχουν αποφάσεις. Θέλω να πω για το 1ο Γυμνάσιο, ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είχε αρνητική εισήγηση, δηλαδή δεν δέχτηκε να μπει στη διαδικασία να καταθέσει πρόταση. Άρα, ήξερε ο Προϊστάμενος εκ των προτέρων, ότι ο Σύλλογος ήταν αρνητικός. Στην περίπτωση αυτή θα ‘πρεπε να προτείνει ο ίδιος κάποια κριτήρια σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο. Σχολείο που κτίστηκε το 1930 έχει πολλά προβλήματα η υποδομή. Θέλω να μας πει ποια είναι τα κριτήρια επιλογής έναντι των άλλων Σχολείων. Ποια ήταν αυτά τα κριτήρια που υπερτερούσε το 1ο Γυμνάσιο έναντι του 4ου, του 3ου και του 2ου. Όλοι εμείς οι οργανικά ανήκοντες, μάθαμε την είδηση λίγο πριν βγει η απόφαση στις 11 Μαΐου. Ενώ παρά τις ερωτήσεις προς τον Προϊστάμενο, δεν μας απαντούσε εάν υπάρχει πρόταση. Δυστυχώς λειτούργησαν όλα εν κρυπτώ. Η κοινωνική αναταραχή εάν γίνει το Πρότυπο είναι δεδομένη. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε όλοι υπέρ του προτύπου στην πράξη, το έχουμε αποδείξει με το βίο μας, το κάνουμε για όλους και όχι για τους αρίστους».

Απαντώντας στην κα Ζαντραβέλη, ο Προϊστάμενος ΔΔΕ σημείωσε «Περιέγραψα για τις οργανικές τοποθετήσεις που έγιναν στις 26 Απριλίου, πριν χαρακτηριστούν όλα τα Σχολεία Πρότυπα. Για τα υπόλοιπα που ανέφερε δεν θα κάνω καμία τοποθέτηση, νομίζω την έχω καλύψει με την εισήγησή μου».

Κ. Κορωναίος: “Είμαστε αντίθετοι στην ίδρυση πρότυπων σχολείων”

Από τη Δημοτική Συνεργασία ο κ. Κοσμάς Κορωναίος τόνισε μεταξύ άλλων: “Εμείς διαφωνούμε στη σύσταση του προτύπου σχολείου διότι ουσιαστικά θεωρούμε ότι το μόνο που θα προκαλέσει σε αυτή τη συγκεκριμένη φάση είναι κοινωνική ανισότητα. Βέβαια την ευθύνη την έχει η πολιτεία, δεν την έχει ούτε ο προϊστάμενος κατά την άποψή μου ούτε κανένας άλλος για το θέμα αυτό. Θα έπρεπε να μπουν όλες εκείνες οι ασφαλιστικές δικλείδες που να προστατεύουν μικρές κοινωνίες όπως η δικιά μας. Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι εμείς βλέπουμε ότι στην περιοχή μας και γενικότερα στην εκπαίδευση δεν έχουμε ανάγκη των πρότυπων σχολείων. Εκείνο που έχουμε ανάγκη είναι να προφυλάξουμε την ήδη υπάρχουσα Παιδεία. Για παράδειγμα, γιατί να μην έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά σε ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, το οποίο έχει έρθει ως επιτακτική ανάγκη στις μέρες μας λόγω της πανδημίας και το οποίο αν μη τι άλλο θα βοηθούσε πάρα πολύ και στην εκπαιδευτική τους ανάπτυξη. Γιατί άλλο να κάνει ένας εκπαιδευτικός μάθημα με 15 μαθητές και άλλο να κάνει με 25. Επίσης μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση γιατί προτυποποιείται η βασική εκπαίδευση, δηλαδή το πρόβλημα είναι η βασική εκπαίδευση ή η εκπαίδευση μετά; Η βασική εκπαίδευση πιστεύω είναι ένα αγαθό που πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες όλοι. Επίσης θέλω να πω, ακολουθώντας τα πρότυπα άλλων κρατών, βλέπε για παράδειγμα Φιλανδία, η οποία έχει ανεπτυγμένα εκπαιδευτικά μοντέλα, δεν βλέπουμε εκεί πρότυπα σχολεία. Εκεί βλέπουμε ολιστική αντιμετώπιση του μαθητή. Πέρα από τα προβλήματα που θα δημιουργήσει αυτό στην πόλη μας τόσο και με τις θέσεις των καθηγητών, όπως πολύ ωραία το έβαλαν οι καθηγητές, εμείς πιστεύουμε ότι θα είναι ένα πλήγμα γενικά στον κοινωνικό ιστό τόσο της μαθητικής νεολαίας όσο και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Συνεπώς είμαστε αντίθετοι στην ίδρυση προτύπων”.

Αθ. Κωνσταντάκη: “Υποστηρίζουμε τη λειτουργία των πρότυπων σχολείων”

Την εισήγηση εκ μέρους του δήμου έκανε η αρμόδια αντιδήμαρχος κα Αθηνά Κωνσταντάκη, η οποία τόνισε: “Το θέμα των πρότυπων σχολείων είτε στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ένα θέμα το οποίο επειδή ακριβώς άπτεται της εκπαίδευσης και της Παιδείας γενικότερα νομίζω ότι απασχολεί όλων όσων βρισκόμαστε σήμερα εδώ και στην Ελλάδα γενικότερα.
Είναι ένα φλέγον θέμα και φυσικά αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι το κατά πόσο μέσα από τα σχολεία με τον τρόπο που λειτουργούν, τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο και από τη πλευρά των μαθητών θα μπορέσει να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα. Δηλαδή θα μπορέσουν όλοι να καλλιεργήσουν τις ικανότητές τους, να έχουν τις γνώσεις εκείνες και τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν όχι μόνο να έχουν μια πρόσβαση στην επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και εξελιχθούν και να ανελιχθούν και οι ίδιοι ως άτομα.
Φυσικά για ακόμη μια φορά το θέμα της αριστείας είναι αυτό που καίει. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ η ελληνική γλώσσα είναι ίσως η μοναδική γλώσσα που έχει ως προς το επίθετο του αγαθός τέσσερις διαφορετικές εκφάνσεις για να καταλήξει στο άριστος και είναι κάτι το οποίο μας ενοχλεί. Θεωρώ ότι ναι, όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα και στην Παιδεία και στη μόρφωση γενικότερα και σε όλα αυτά που καλύπτουν τις ανάγκες μας. Γιατί όμως να μην έχουμε και το δικαίωμα να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε το καλύτερο. Και δεν νομίζω ότι είναι περιορισμός το να δώσει κάποιος εξετάσεις για να μπορέσει να προχωρήσει. Μπορεί να γίνει μια αξιολόγηση. Φυσικά είναι ένα φλέγον θέμα το οποίο συνέχεια κάποιοι το αρνούνται η αξιολόγηση. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο κακό το να μπορούμε να βελτιωνόμαστε, να εξελισσόμαστε και να πετυχαίνουμε πάντα αυτό που θεωρούμε το καλύτερο. Όλα όσα θέτουν ως απαραίτητες προδιαγραφές για τη λειτουργία του πειραματικού ή του πρότυπου σχολείου, γιατί ο διαχωρισμός είναι σαφής νομίζω, άλλο το πρότυπο και άλλο το πειραματικό, αυτό αναφέρεται με σαφήνεια και σε όλες τις αποφάσεις και τις εγκυκλίους και τους νόμους. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι κάτι που θα ενοχλήσει. Δίνει τη δυνατότητα σε όλους να δώσουν εξετάσεις. Θα μου πείτε βέβαια το θέμα των φροντιστηρίων. Δεν νομίζω ότι είναι κάποιοι οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις ή ότι απαραίτητη προϋπόθεση είναι το φροντιστήριο για να δώσει κάποιος εξετάσεις. Όλοι λίγο πολύ το γνωρίζουμε και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας σε ποιο φροντιστήριο και μάλιστα στο καλύτερο θα στείλουμε το παιδί μας, είτε έχει να κάνει με τα μαθήματα του σχολείου είτε με τις εξωσχολικές δραστηριότητες.
Όταν τώρα θα στέλνουμε το παιδί μας σε ένα τέτοιο σχολείο, το πρότυπο, θα αξιολογηθεί, θα καλλιεργηθούν καλύτερα κάποιες δεξιότητές του και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να βρούμε και όλα εκείνα τα ταλέντα; Τα άξια άτομα; Γιατί μας ενοχλεί; Εγώ η ίδια, θα επικαλεστώ την προσωπική μου εμπειρία, σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου ως μαθήτρια είχα υποστεί ανελλιπώς τη διάκριση από τους πολλούς επειδή ήμουν η άριστη και ο λόγος ήταν ότι η μητέρα μου ήταν εκπαιδευτικός και ως εκ τούτου αυτό συνεπάγονταν ότι εγώ τύχαινα καλύτερης μεταχείρισης. Σας πληροφορώ ότι μεγαλύτερο bullying δεν έχω υποστεί στη ζωή μου από τη διαδικασία της εκπαίδευσης, όταν ήμουν η ίδια μαθήτρια. Παρόλα αυτά συνέχισα και όποιος θέλει μπορεί να συνεχίσει ανεξάρτητα αν φέρει τον τίτλο του άριστου ή όχι. Όποιος πραγματικά θέλει να μάθει θα το καταφέρει και το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς. Όποιος πραγματικά θέλει να είναι καλός στο επάγγελμά του θα εξελιχθεί, θα επιμορφωθεί, θα αποκτήσει νέες ικανότητες και νέες γνώσεις, θα διευρύνει τους πνευματικούς και γνωστικούς του ορίζοντες.
Οπότε η θέση η δική μας σαν παράταξη, είναι ότι υποστηρίζουμε τη λειτουργία των πρότυπων σχολείων και είναι και ίσως και ένας μοχλός να ασκηθεί πίεση και να διεκδικήσουμε ακόμη περισσότερα για αυτό το 1ο γυμνάσιο το οποίο είναι ένα εμβληματικό και ιστορικό κτίριο για την πόλη μας. Μπορεί να συμμετέχει και να διεκδικεί περισσότερα προγράμματα είτε έχει να κάνει με τα λειτουργικά του, είτε έχει να κάνει με την εκπαιδευτική διαδικασία”.

Γ. Νίτσας: “Η Ανάπτυξη Τώρα συντάσσεται με την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης”

Ο επικεφαλής της “Ανάπτυξης Τώρα” Γιώργος Νίτσας εξέφρασε την αντίθεσή του στα πρότυπα σχολεία σημειώνοντας μεταξύ άλλων: “Και σε αυτό το ζήτημα, μετά και την τοποθέτηση της αντιδημάρχου, νομίζω ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πολιτικό σκηνικό που δυστυχώς σαν δημοτικό συμβούλιο το έχουμε αντιμετωπίσει πολύ συχνά με την παράταξη που διοικεί το δήμο Πρέβεζας. Δηλαδή όταν πρέπει το δημοτικό συμβούλιο να πάρει κάποια απόφαση ή κάποιο ψήφισμα και αυτό τείνει να έρθει σε αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, ο δήμαρχος και η δημοτική αρχή προτιμά να δώσει τα διαπιστευτήρια του καλού παιδιού στο κόμμα του. Εγώ βέβαια θα του στείλω την πρόσκληση και μακάρι να μας διαψεύσει έστω και στο τέλος ο κ. Δήμαρχος και η παράταξή του και να συνταχθεί με την κοινωνία της Πρέβεζας. Γιατί αγαπητοί συνάδελφοι εδώ καλούμαστε να αποφασίσουμε για τον τόπο μας και οφείλουμε να ακούμε την τοπική κοινωνία.

Έχουμε ένα δεδομένο που πραγματικά δεν χωρά καμία αμφισβήτηση. Η εκπαιδευτική κοινότητα, διδάσκοντες, γονείς, μαθητές είναι εναντίον του χαρακτηρισμού του 1ου Γυμνασίου ως πρότυπο σχολείο και πιστεύω ότι όλοι αυτοί ξέρουν καλύτερα από τον καθένα τι συμφέρει και τι όχι τις σχολικές μονάδες. Η απόφαση πάρθηκε με εισήγηση του διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θεωρώ ότι ο κ. Διευθυντής κ. Κατσανάκης θα έπρεπε και ιδιαίτερα με την ιδιότητά του ως πρώην συνδικαλιστής, να είχε ενημερώσει τους πάντες και η όποια πρότασή του θα έπρεπε να γίνει ύστερα από διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και με το δήμο και με την υπεύθυνη αντιδήμαρχο Παιδείας. Να σημειώσω μεταξύ άλλων βέβαια ότι ο κ. Κατσανάκης ήταν συνεργάτης και υποψήφιος μαζί σας κ. Δήμαρχε στις πρόσφατες εκλογές και μάλλον σας είχε ενημερώσει και βλέπω και την ταύτιση και της αρμόδιας αντιδημάρχου. Εκτός και αν βγείτε κ. Δήμαρχε και πείτε πάλι ότι δεν ξέρετε τίποτα, ότι είστε αμέτοχος και ότι δεν έχετε χαρτιά με σφραγίδα όπως μας λέγατε για τα στρατόπεδα.
Η Ανάπτυξη Τώρα συντάσσεται με την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης, είναι ξεκάθαρη η θέση μας. Είμαστε θετικοί στο να συνδιαμορφώσουμε ένα ψήφισμα, θα πρέπει όμως να πούμε ότι θέση της Ανάπτυξης Τώρα είναι να ενισχυθεί η καινοτομία στα σχολεία του δήμου Πρέβεζας. Να ενισχυθούν οι πρακτικές και οι δράσεις εξωστρέφειας με προσήλωση στην αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και θέλω να τονίσω ότι το 4ο Γυμνάσιο, μιας και άκουσα και την κα Ζαντραβέλη, έχουν δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής. Μη μένει η δημοτική αρχή σε μια διαχειριστική λογική απέναντι στα σχολεία. Η Ανάπτυξη Τώρα τα θεωρεί μοχλό ανάπτυξης και ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας”.

Ν. Γεωργάκος: “Ένα μεγάλο ποσοστό των δημοτών μας θέλει την αριστεία και την επικροτεί και θέλει να την έχει και μέσα στο σχολείο”

Το λόγο πήρε και ο δήμαρχος Πρέβεζας ο ο οποίος τόνισε: “Νομίζω ο κ. Νίτσας δεν έκανε κάποιο δημοψήφισμα για να δει το πόσοι θέλουν να υπάρχει ένα σχολείο πρότυπο και σχολείο αριστείας γιατί ένα μεγάλο ποσοστό των δημοτών μας θέλει την αριστεία και την επικροτεί και θέλει να την έχει και μέσα στο σχολείο. Δεν ρώτησε τα απλά παιδιά, τα παιδιά του Γυμνασίου το αν και πως διαχειρίζεται το Γυμνάσιο ως πρότυπο με τους άριστους, με αυτούς που δίνουν εξετάσεις, να υπάρχουν μαθήματα και να μπορούν να δουλεύουν και οι καθηγητές και οι μαθητές με έναν τρόπο τελείως διαφορετικό και για αυτό λέγεται και πρότυπο. Αν και ο κ. Λελοβίτης ξέρει πολύ καλά ότι από πρότυπο πειραματικό και ο κ. Τσίπρας πέρασε όταν ήταν στο σχολείο, οπότε βγάζουν και πρωθυπουργούς πολλές φορές τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία. Δεν μένω μόνο σε αυτό, τα γνωρίζουμε όλα, και τα πρότυπα και τα πειραματικά και το πώς τα πρότυπα έγιναν πειραματικά με την προηγούμενη κυβέρνηση. Το θέμα είναι άλλο, πρέπει να υπάρχει ένα σχολείο πρότυπο για τους μαθητές για να αξιολογηθούν. Όπως πρότυπο, και λέω στον κ. Βέλλιο, που ο δικός μου ο γιος πήγε να δώσει τις εξετάσεις στο Μουσικό Σχολείο και έγραψε 90, όμως υπήρχαν περισσότερα παιδιά που πήγαν περισσότερα φροντιστήρια από το δικό μου που έδωσαν περισσότερα χρήματα και πέρασαν στο Μουσικό Σχολείο με 100. Τι έπρεπε να κάνω; Δεν πέρασε στο μουσικό σχολείο, δεν δίνουν εξετάσεις; Δίνουν κι εκεί. Άρα οι εξετάσεις, το πως μπαίνουν σε ένα πρότυπο δεν είναι το μόνο, είναι και η διαχείριση όλης της τάξης. Όσον αφορά τα άλλα σχολεία και βέβαια η δημοτική αρχή επικροτεί και το 4ο Γυμνάσιο, και με προγράμματα erasmus και έχουμε συναντήσεις και με ευρωπαϊκά προγράμματα και με προγράμματα ανταλλαγής νέων. Δεν μένουμε στο παλιό, προχωράμε μπροστά και το μπροστά έρχεται και με τα πρότυπα και με τα πειραματικά. Εξάλλου πειραματικό έγινε και στη Λευκάδα και βγήκαν με ανακοινώσεις και δεν είδα κάτι αρνητικό. Οπότε σίγουρα και η εισήγηση της κας Κωνσταντάκη η οποία είναι και εισήγηση όλων μας του δήμου της Καρδιάς μας, θέλουμε ναι ένα πειραματικό σχολείο και είναι τιμή μας που είναι ένα στα 50 σχολεία σε όλη την Ελλάδα και οι εκπαιδευτικοί που είναι σε αυτό το σχολείο θα αναδείξουν μαθητές στους οποίους θα είναι η αριστεία πιο πάνω από όλα”.

Τη δική του πρόταση κατέθεσε ο κ. Σαραμπασίνας σημειώνοντας ότι είναι υπέρ ενός πρότυπου σχολείου που δεν θα είναι για την ελίτ, αλλά που θα μπουν οικονομικά κριτήρια για να μπορέσουν να μπουν σε αυτό παιδιά οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, ενώ ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Αμάραντος κλείνοντας σημείωσε πως μέσα από τη συζήτηση καταδείχθηκε με καθολικό τρόπο ότι το σύνολο των διδασκόντων, μαθητών και συλλόγου γονέων και κηδεμόνων είναι κάθετα αντίθετοι στη δημιουργία του πρότυπου σχολείου.

“Αυτό έγινε με εντολή άνωθεν, είναι μια κυβερνητική επιλογή στη λογική της δημιουργίας λεγεώνων αρίστων. Το αφήγημα περί αριστείας της ΝΔ είναι ψεύτικο και αποδεικνύεται από τα πεπραγμένα και τις πολιτικές που εφαρμόζουν στην πράξη. Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσουμε ίσες κοινωνικές ευκαιρίες για τα παιδιά μας” τόνισε ο κ. Αμάραντος.

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε ο Δήμος της καρδιάς μας τάχθηκε κατά του ψηφίσματος της Στροφής στο μέλλον και του ψηφίσματος της Ανυπότακτης Κίνησης. Η Λαϊκή Συσπείρωση και η Ανυπότακτη Κίνηση ψήφισαν υπέρ του ψηφίσματος της Ανυπότακτης Κίνησης. Η Δημοτική Ανατροπή και ο κ. Σαραμπασίνας ψήφισαν παρών, ενώ η Δημοτική Συνεργασία, η Ανάπτυξη Τώρα και η Στροφή στο Μέλλον ψήφισαν υπέρ της συνδιαμόρφωσης του ψηφίσματος της Στροφής στο Μέλλον και έτσι κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε η συνδιαμόρφωση του ψηφίσματος της Στροφής ενάντια στη δημιουργία σχολείων και μαθητών δύο ταχυτήτων.

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

24 Απριλίου 2024
Στην Πρέβεζα θα βρεθεί την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης. Σύμφωνα με την πρόσκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ θα πραγματοποιήσει
24 Απριλίου 2024
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε στους δημοσιογράφους το μεσημέρι της Δευτέρας ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Τάσος Τόκας, στο πλαίσιο περιοδείας του ...
23 Απριλίου 2024
Έπειτα από πολλές πολιτικές παλινωδίες, αρκετό “κρυφτούλι” και συνεχόμενες επικοινωνιακές γκάφες της δημοτικής αρχής στην υπόθεση της αγωγής της ...
22 Απριλίου 2024
Ένα μείζον πολιτικό ζήτημα, το οποίο έχει απασχολήσει μέχρι και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (δείτε ΕΔΩ το σχετικό ρεπορτάζ του atpreveza.gr) και έχει ...
22 Απριλίου 2024
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσαν οι δημοτικές και περιφερειακές κινήσεις της μαχόμενης και αντικαπιταλιστικής αριστεράς: Πραγματοποιήθηκε ...

Αθλητισμός

23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου 2024. Η αθλήτρια του Δημήτρη Γεωργοπέτρη
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...

Πολιτισμός

25 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την ...
24 Απριλίου 2024
Ο Δήμος Πρέβεζας διοργανώνει Εκδήλωση για τον Εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρα Χορού το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και ώρα 18:30 π.μ στην Πλατεία ...
25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!
22 Απριλίου 2024
Έχοντας ήδη αποσπάσει πολυάριθμα βραβεία σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, το Animal, η νέα ταινία της Σοφίας Εξάρχου, προβάλλεται από την ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...