Το έργο εντάχθηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβριο του 2018 (δείτε ΕΔΩ) στο πρόγραμμα “Φιλόδημος”, ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που είχε δώσει τεράστιο κίνητρο και ώθηση στην τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να παραγάγει αποτέλεσμα.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποφάσισε να καταργήσει το “Φιλόδημος Ι” και να κάνει “γέφυρα” το έργο στο... περισπούδαστο “Αντώνης Τρίτσης”, που κακά τα ψέματα αποδείχθηκε προβληματικό σε πολλούς τομείς.
Εδώ και ένα χρόνο (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2021) είχαν γίνει οι διαδικασίες για να οριστεί ο ανάδοχος του έργου (δείτε ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ ρεπορτάζ του atpreveza.gr), οι οποίες οδήγησαν σε σοβαρές καταγγελίες για παραβίαση όρων του υγιούς ανταγωνισμού, που έφτασαν μέχρι και το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Και δεν είναι μόνον αυτό. Επειδή πρόκειται για διαδημοτικό έργο απαιτήθηκε προγραμματική σύμβαση μεταξύ των Δήμων Πάργας και Πρέβεζας. Η δανειακή σύμβαση βαραίνει όμως τον Δήμο Πάργας κάτι που σημαίνει πως αν το έργο δεν εκτελεστεί, ο Δήμος Πάργας είναι υπόλογος. Την ίδια στιγμή τον Δήμο Πάργας “βαραίνει” το πλαφόν του “Αντώνης Τρίτσης”, λόγω των σχεδόν 6 εκατομμυρίων ευρώ, που τον εμποδίζει να αξιοποιήσει ακόμη περισσότερο το χρηματοδοτικό αυτό εργαλείο με την ένταξη διαφόρων πράξεων.
Ο Δήμος Πάργας είναι ο κύριος του έργου, αλλά φορέας υλοποίησης είναι ο Δήμος Πρέβεζας, κατά συνέπεια οι όποιες καθυστερήσεις του φορέα υλοποίησης επιβαρύνουν και τον άλλο Δήμο.
Έχει περάσει ένας χρόνος και δεν έχει υπάρξει μέχρι και σήμερα οριστικός ανάδοχος, παρά μόνο προσωρινός, ενώ το έργο δεν έχει συμβασιοποιηθεί. Και συνολικά έχουν περάσει 4,5 χρόνια από την ένταξή του, με τα χρονοδιαγράμματα να πιέζουν ασφυκτικά.
Αν το έργο τελικώς δεν γίνει, η ευρύτερη περιοχή θα έχει χάσει μία τεράστια ευκαιρία.