Η μελέτη παρουσιάστηκε το πρωί της Πέμπτης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας και όπως τονίστηκε από τους μελετητές, αφού έλαβαν υπόψη όλες οι μέχρι τώρα σχετικές αποφάσεις και τα λειτουργικά προβλήματα που υπάρχουν στο σημείο, κατέληξαν σε 7 εναλλακτικές προτάσεις τις οποίες και παρουσίασαν.
Οι μελετητές ξεκαθάρισαν πως ουσιαστικά δεν μπορεί να γίνει τοποθέτηση πλωτών εξεδρών εποχικής χρήσης όπως είχε αρχικά ζητηθεί από το λιμενικό ταμείο, αφού σύμφωνα με τη νομοθεσία για εποχική χρήση προβλέπεται η τοποθέτηση πλωτών εξεδρών επιφάνειας μόνο μέχρι 150 τετραγωνικά μέτρα.
“Εκεί είχαμε δύο προβλήματα να αντιμετωπίσουμε. Το ένα ήταν ότι καταλαβαίνετε ότι σε 150 τετραγωνικά μέτρα πλωτή σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε έστω πρυμνοδέτηση 200 σκαφών, άρα έπρεπε να μπούμε σε μια μελέτη πέντε πλωτών των 150 τ.μ. κι εκεί τότε θα αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα ότι η νομοθεσία λέει ότι η κάθε πλωτή εξέδρα θέλει ένα ΑΦΜ. Άρα είχαμε ένα ΑΦΜ του δήμου και ένα του λιμενικού ταμείου, έπρεπε να βρούμε και τα υπόλοιπα ΑΦΜ. Έστω λοιπόν εμείς είχαμε την υπόθεση ότι τα βρίσκαμε και προχωρήσαμε στη μελέτη γιατί καλώς ή κακώς από την εμπειρία μας και με την οπτική αντίληψη των πραγμάτων και τη δικαιωματική γνώση που είχαμε, δεν μπορούσαμε να τη βάλουμε. Απλώς ήταν μια επιθυμία σας που έπρεπε να την αιτιολογήσουμε.” ανέφερε αρχικά ο κ. Κώτσογλου και πρόσθεσε στη συνέχεια “Εκ προοιμίου πρέπει να σας πω ότι είθισται να έχουμε χώρο χερσαίας ζώνης για να μπορέσουμε να ελλιμενίσουμε σκάφη και επίσης πρέπει να έχουμε ένα καλά μελετημένο συγκοινωνιακό για να μπορέσουμε να έχουμε αφίξεις και αναχωρήσεις εύκολες. Ήταν αρκετές παράμετροι εξ αρχής για να πούμε αν το σημείο είναι καλό ή κακό. Δηλαδή για εμάς, ok μπορείς να κάνεις την πρυμνοδέτηση σε ένα σημείο που μας υποδείξατε αλλά δεν είναι το ενδεδειγμένο λαμβάνοντας και τις υπόλοιπες παραμέτρους ώστε να τελεσφορήσει μια μελέτη. Είναι πάρα πολύ βασικό. Φανταστείτε την κίνηση σε ένα τέτοιο δρόμο που να φτάνουν συγχρόνων 10 σκάφη να ξεφορτώσουν ή να επιβιβάσουν και ό,τι άλλο αυτό συνεπάγεται. Όμως ξεκινήσαμε να μελετάμε αυτό το σημείο βάζοντας πρωτίστως τον ελλιμενισμό των σκαφών και δευτερευόντως τη διαχείριση του χώρου ως προς την τουριστική του προσέγγιση ” .
Στη συνέχεια ο κ. Ρουκούνης παρουσίασε τις 7 εναλλακτικές προτάσεις της μελέτης που έχει σκοπό την ανακατανομή και την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού και την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, τη διευκόλυνση ελλιμενισμού επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών στα σκάφη και την αποσυμφόρηση του παραλιακού μετώπου της πόλης που χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό.
Ως επικρατέστερη λύση προτείνεται το γεφύρωμα επί βάθρων μήκους 104 μέτρων και η εγκατάσταση κυματοθραύστη πλάτους 8 μέτρων με κατακόρυφο μέτωπο μήκους 250 μέτρων και 4 πλωτοί προβλήτες μήκους 50 μέτρων και πλάτους έως 3 μέτρων, που θα δίνουν τη δυνατότητα για 187 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών έως 30 μέτρα μήκος (150 μόνιμες+37 εποχιακές).
Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 4.800.000 ευρώ και όπως τόνισαν οι μελετητές με την κατασκευή του θα δημιουργηθεί μια σύγχρονη λιμενολεκάνη χωρίς να εμποδίζεται η ανανέωση των υδάτων, ενώ θα παρέχονται στα σκάφη όλες οι παροχές σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό σκαφών αναψυχής. Παράλληλα το πλάτος του κυματοθραύστη (8 μέτρα) θα επιτρέπει την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων σε αυτόν, περιορίζοντας έτσι τον επιπλέον φόρτο στον παραλιακό δρόμο.
“Με αυτή τη λύση δημιουργείται μια λιμενολεκάνη πρόσδεσης σκαφών. Έτσι φεύγει από το μυαλό μας οποιοσδήποτε άλλος όρος περί τουριστικών καταφυγίων ή τουριστικών λιμένων” πρόσθεσε ο κ. Κώτσογλου ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους.
“Επιλέξαμε αυτό το σημείο αρχής για να δούμε αν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε περισσότερα τουριστικά σκάφη από ό,τι τώρα. Οι μελετητές είναι εξαιρετικοί κι εδώ είδαμε τα αποτελέσματα. Κι εγώ στενοχωρήθηκα να σας πω την αλήθεια γιατί έχουμε τώρα ένα χερσαίο τμήμα που δένουμε κάθετα και μόλις μου είπαν οι μελετητές εδώ αν γίνει ένας καιρός θα καταστραφούν τα σκάφη και περιουσίες εταιρειών και συμπολιτών μας. Άρα πραγματικά ένιωσα άσχημα που δεν μπορούμε να κάνουμε αυτές τις απλές προβλήτες όπως βλέπουμε στη Λευκάδα και σε άλλα σημεία χωρίς προβλήματα. Θα μπορούσε εκεί η εταιρεία να σταματήσει και να πει δήμαρχε αυτό που είπες δεν γίνεται, όμως το ότι πάμε και σε κάποιες άλλες λύσεις είναι ένα έργο ουσιαστικά λιμενικό που εμείς το βλέπουμε ως πρώτη αρχή αλλά στη συνέχεια εμπλέκονται χίλιες δυο ειδικότητες μετά. Είναι τα περιβαλλοντικά, είτε λόγω του Αμβρακικού, το κόστος κλπ. Το αποτέλεσμα της συνάντησης είναι να έχουμε στο μυαλό μας τι μπορούμε να κάνουμε εκεί. Το ποιος θα μπει εκεί μέσα και το πως θα το εκμεταλλευτούμε ή όχι είναι κάτι δεύτερο. Τουλάχιστον ξεκαθαρίσαμε ότι για τα 150-200 περίπου μέτρα από τη γοργόνα μέχρι το Alila αν δεν είναι έτσι όπως είναι σήμερα, η μόνη λύση για οποιοδήποτε έργο λιμενικό γίνει είναι αυτή. Δεν ξέρω τι θα γίνει στο μέλλον. Πρόκειται για ένα έργο που μπορεί κάποτε να γίνει και να εξυπηρετεί 180 σκάφη, με ό,τι σημαίνει για τη γύρω περιοχή, για τα Ιαματικά, για το παράλιο μέτωπο που θα πλακοστρωθεί στο επόμενο διάστημα. Από εκεί και πέρα πραγματικά ένιωσα άσχημα που αύριο το πρωί δεν μπορώ να σας πω ότι έχουμε ως Λιμενικό Ταμείο και πάμε να στήσουμε μια προβλήτα εκεί και να εξυπηρετηθούν και περισσότερα πλοία. Αυτά είναι τα δεδομένα” ανέφερε ο δήμαρχος Πρέβεζας σημειώνοντας πως όποιο έργο ενδεχομένως γίνει, θα πρέπει να γίνει με σεβασμό στο περιβάλλον.
Δείτε τη μελέτη με τις 7 εναλλακτικές λύσεις ΕΔΩ