Πρόκειται για μία επένδυση εκατομμυρίων ευρώ που θα δώσει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Μιλάνο, Ρώμη και σε δεύτερη φάση και στο Μπάρι.
Το ερώτημα όμως είναι πού είναι ο Δήμος Πρέβεζας σε όλο αυτό; Ποια παράπλευρα οφέλη θα έχει η περιοχή πέρα από τη συνεργασία με επαγγελματία της πόλης;
Είναι δυνατόν να χρησιμοποιεί κάποιος την περιοχή ως πύλη εισόδου μίας τεράστιας επένδυσης και ο Δήμος να μην ωφελείται πέρα από τα πενιχρά τέλη διέλευσης;
Έχει γίνει κάποια διαπραγμάτευση, όπως έχουν κάνει άλλοι Δήμου σε αντίστοιχες περιπτώσεις που ζήτησαν και εξασφάλισαν ανταποδοτικά;
Το IONIAN, ένα νέο υπερσύγχρονο σύστημα μετάδοσης που συνδέει την Ελλάδα με την Ιταλία, ολοκληρώθηκε από την ισπανική εταιρεία Islalink και βρίσκεται πλέον σε λειτουργία. Με έδρα την Ισπανία, η Islalink έχει περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή και λειτουργία υποθαλάσσιων καλωδίων. Ανήκει στο καναδικό Investment Fund “Fiera Infrastructure”. Το σύστημα IONIAN έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει την απόδοση, την ποιότητα και την ευρωστία της διεθνούς συνδεσιμότητας της Ελλάδας και να συμβάλει στο όραμα να γίνει η χώρα μας ένας ευρωπαϊκός κόμβος δεδομένων.
Αυτό εξήγησαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας κατά την εκδήλωση εγκαινίων του ΙΟΝΙΑΝ που πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της 25ης Απριλίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης της προηγούμενης Κυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, του τότε Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδώνιδος Γεωργιάδη, του Πρέσβη της Ισπανίας στην Ελλάδα, Carles Maria Casajuana Palet, καθώς και εκπροσώπων του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής και της επιχειρηματικής κοινότητας γενικότερα.
Το σύστημα IONIAN διαθέτει ένα υποβρύχιο καλώδιο που συνδέει την ιταλική πόλη Κροτόνε με αυτή της Πρέβεζας στην Ελλάδα, μήκους 330 km και περιλαμβάνει 24 ζεύγη οπτικών ινών, καθένα από τα οποία μπορεί να εκπέμψει έως και 15 Tbps, άρα η συνολική δυναμική χωρητικότητα φτάνει τα 360 Tbps. Στη συνέχεια, το υποθαλάσσιο καλώδιο επεκτείνεται με δύο επίγειους δακτυλίους ινών που συνδέουν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με το Μιλάνο και τη Ρώμη.
Για την υλοποιήση και λειτουργία του IONIAN έχει ιδρυθεί μία εταιρεία με την ονομασία IONIAN GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. και έδρα την Αθήνα. Μέλη του Δ.Σ. της εταιρείας είναι στελέχη της Islalink και του καναδικού fund που προαναφέραμε. Το μετοχικό της κεφάλαιο ανέρχεται στα 6.460.000,00 €, γεγονός που μαρτυρά πως θα επενδυθούν αρκετά χρήματα.
Και το ερώτημα παραμένει. Ο Δήμος Πρέβεζας που αποτελεί βασικό “πέρασμα” αυτής της επένδυσης, έχει ανταποδοτικά οφέλη; Και ποια είναι αυτά;