1.Ο δήμαρχος Πρέβεζας στο αναστάσιμο διάγγελμά του, χωρίς καμιά αναφορά στο αυθεντικό Πρεβεζάνικο έθιμο «ΚΟΜΜΑΤΙ», γράφει:
«Όλοι μαζί κρατήσαμε το κακό σπάζοντας τα μπότια στην πρώτη Ανάσταση όπως οι πρόγονοι τα έσπαγαν στο Σαϊτάν Παζάρ για να κρατήσουν μακριά τους Τούρκους κατακτητές».
2.Το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Λευκάδας καλεί όλους να παρακολουθήσουν το πασχαλινό έθιμο «ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ», που σχετίζεται με την ψαλμική φράση που αναφέρεται στην Ανάσταση του Χριστού «και συντρίψεις αυτούς ως σκεύη κεραμέως», και να σπάσουν πήλινα στην κεντρική πλατεία και αγορά της πόλης.
3.Η βικιπαίδεια για το Κερκυραϊκό έθιμο με τους μπότηδες αναφέρει πως έχει ρίζες από τα ενετικά χρόνια κατοχής του νησιού. Οι Ενετοί καθολικοί έσπαγαν τις παλιές στάμνες την Πρωτοχρονιά προκειμένου να τους φέρει αγαθά ο νέος χρόνος. Οι ορθόδοξοι Κερκυραίοι υιοθέτησαν το έθιμο και το μετέφεραν στο Πάσχα.
4.Μερικές γιαγιάδες μας, ρίχνοντας το «ΚΟΜΜΑΤΙ» σπάζοντας στις αυλές και στους δρόμους της παλιάς Πρέβεζας τα ραγισμένα πιάτα, μπουκάλια και ό,τι άλλο γυάλινο, πήλινο αγγειό, άχρηστο για χρήση μαζευόταν στα νοικοκυριά κάθε χρόνο, φώναζαν «στην πομπή των οβραίων».
Καιρός να ερωτηθούν τα ΓΑΚ και οι ιστορικοί και λαογράφοι των τριών πόλεων του Ιονίου, για να αποφεύγονται οι «επίσημες» ανακρίβειες και ιστορικές αυθαιρεσίες.