Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πρέβεζας, κ. Δημήτρης Παπαγεωργίου, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τους δύο επίτιμους καλεσμένους για την παρουσία τους, έβαλε ένα γενικό πλαίσιο για την αξιολόγηση και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αυτό που επιχειρείται σήμερα είναι η χειραγώγηση του εκπαιδευτικού».
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΔΟΕ Κομνηνός Μαντάς, ο οποίος ήταν επικριτικός για την μικρή προσέλευση των συναδέλφων του στην ημερίδα. «Θα έπρεπε να μη... χωράμε σε αυτή την αίθουσα. Θα έπρεπε να είναι γεμάτη σήμερα η αίθουσα», σχολίασε και πρόσθεσε: «Θέλουμε να πάμε στον κόσμο με ένα συγκροτημένο πλαίσιο που θα λέγεται ''Επένδυση στη γνώση-απάντηση στην κρίση''. Αν δεν έχουμε όμως τη συμμετοχή, δε θα πετύχουμε τίποτα. Αυτή τη στιγμή δε θίγεται μόνο το μέγα θέμα με τις ελλείψεις βιβλίων, που είναι βέβαια σημαντικό. Έχουν τιναχθεί στον αέρα τα θεμέλια της δημόσιας, δωρεάν, παιδείας».
Ο κ. Μαντάς έκανε στη συνέχεια μία ιστορική διαδρομή στον θεσμό των επιθεωρητών και τα όσα δεινά έφερε στους εκπαιδευτικούς, η αυθαιρεσία τους σε πολλές περιπτώσεις, ενώ τόνισε πως ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες.
Ξεκαθάρισε ακόμη ότι δεν είναι δυνατόν να αξιολογεί ο διευθυντής του σχολείου και εξήγησε πως μπορεί μια διαφορετικού τύπου αξιολόγηση να λειτουργήσει τροφοδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή όμως που προτείνει το Υπουργείο δεν κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.
Αποκάλυψε στο τέλος της ομιλίας του ότι συναντήθηκε με τον νέο Υπουργό Παιδείας κ. Μπαμπινιώτη και ότι ήρθε εκείνος στα γραφεία της ΔΟΕ.
Γρόλλιος: «Ζούμε σε μια κατάσταση νέου προτεκτοράτου»
Αιχμηρότατος κατά της κ. Διαμαντοπούλου, αλλά και του κ. Μπαμπινιώτη, ήταν στην ομιλία του ο κ. Γιώργος Γρόλλιος. Αναφέρθηκε αρχικά στην ύβρη -όπως τη χαρακτήρισε- της πρώην Υπουργού Παιδείας προς το έργο των εκπαιδευτικών, ενώ για τον νυν Υπουργό στάθηκε στο γεγονός ότι το όνομά του είχε εμπλακεί από τα Wikileaks, σε συνομιλίες του τελευταίου με αξιωματούχους της αμερικανικής πρεσβείας, για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Κάλεσε δε άπαντες να είναι επιφυλακτικοί με τον κ. Μπαμπινιώτη.
Στη συνέχεια τοποθέτησε την αξιολόγηση σε μια ιστορικοκοινωνικοπολιτική διάσταση και έκανε αναφορές στο ρόλο της εκπαίδευσης στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, αλλά και στο αγγλοσαξωνικό μοντέλο που θέλησε να εισάγει η πρώην Υπουργός στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό το μοντέλο έχει οδηγήσει, κατά τον κ. Γρόλλιο, τις ΗΠΑ και την Αγγλία, εν παραδείγματι, να έχουν τεράστια ποσοστά παιδιών που εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΑΠΘ, έδωσε και ένα πολιτικό πλαίσιο, σχολιάζοντας μεταξύ άλλων: «Ζούμε σε μια κατάσταση νέου προτεκτοράτου. Έχουν συντριβεί τα κοινωνικά δικαιώματα και απαξιώνεται ο λαός. Θέλουμε αληθινή δημοκρατία στο σχολείο και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να οδηγηθούμε σε μια προοδευτική μεταρρύθμιση στο σχολείο. Με τους εκπαιδευτικούς πρωταγωνιστές. Θεωρώ απίθανο όμως να κινηθεί η σημερινή κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση».
Ακολούθησε διάλογος με τους παριστάμενους εκπαιδευτικούς, με αρκετές... επιθετικές ερωτήσεις όπου βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα και εκφράστησε ευρύ φάσμα πολιτικών απόψεων για την πορεία της εκπαίδευσης.