Ειδικότερα η Μαρίνα Α.Ε. έχει αποστείλει αίτημα στο Τμήμα Χωροθέτησης Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουρισμού ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 και ζητά τη μετατόπιση του ορίου της θαλάσσιας ζώνης, βάζοντας τα παρακάτω αιτήματα:
Α. Λόγοι ασφαλείας: Η φιλοξενία σκαφών αναψυχής και θαλαμηγών πολυτελείας σε Μαρίνες επιβάλλει τον πλήρη έλεγχο της θαλάσσιας εισόδου της λιμενολεκάνης και απαιτεί αυστηρούς κανόνες ασφάλειας. Σε περίπτωση έκνομων περιστατικών η Μαρίνα ισχυρίζεται ότι είναι έκθετη σε τυχόν οικονομικές αξιώσεις για αποζημιώσεις.
Β. Λόγοι λειτουργικοί: Ο Τουριστικός Λιμένας τονίζει πως οι δύο μώλοι\κυματοθραύστες που έχουν δημιουργηθεί ανατολικά και δυτικά της εισόδου ανήκουν συμβατικά στη Μαρίνα και θεωρεί πως θα πρέπει να έχει πρόσβαση για εργασίες στο χώρο. Αναφέρει στο αίτημά της ότι ο δυτικός μόλος είναι αποκομμένος από τη χερσαία ζώνη του Τουριστικού Λιμένα.
Γ. Λόγοι προστασίας του περιβάλλοντος: Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με τον Τουριστικό Λιμένα, αποκλείεται ο χώρος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή περιβαλλοντικού κινδύνου (διαρροή καυσίμων, ατύχημα σκάφους κ.α.).
Το ίδιο αίτημα επανέλαβε η εταιρεία στις 8 Ιουλίου του 2019 για να έρθει ως απάντηση στο ΔΛΤ το σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Τουρισμού, που καλεί το Ταμείο να γνωμοδοτήσει σχετικά.
Ουσιαστικά η Μαρίνα Α.Ε. διεκδικεί το περιβόητο θαλάσσιο “τρίγωνο” όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω σχέδιο, χωρίς να εμποδίζει να εισέρχονται σε αυτό όσοι επιτρέπεται να “δένουν”, όπως π.χ. σκάφος του Λιμενικού Σώματος κ.ο.κ.
Τα σημεία που δημιουργούν όμως ζητήματα είναι κομβικά για να βγει ένα συμπέρασμα:
Η σύμβαση του 2008 μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου και της εταιρείας είναι εν ισχύ μέχρι και σήμερα, καθώς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ήταν ο συνεχιστής του προηγούμενου οργανισμού και δεν απαιτήθηκε υπογραφή νέας σύμβασης. Η διοίκηση του ΔΛΤ μάλιστα υπό την κα Καζάκου είχε καταγγείλει το 2014 τη σύμβαση, αλλά ανακάλεσε έπειτα την απόφαση αυτή και αποδέχθηκε τους όρους της σύμβασης του 2008.
Σύμφωνα με αυτή λοιπόν και στη σελίδα 4 ο Τουριστικός Λιμένας διαμορφώνεται στη λιμενολεκάνη που δημιουργείται μεταξύ του κύριου προβλήτα του λιμένα Πρέβεζας και των κρηπιδωμάτων της πόλης (δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες), καθώς η οριοθέτηση έγινε σύμφωνα με τα όσα περιλάμβανε η χωροθέτηση στο ΦΕΚ του 1996. Άρα στη σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών που είναι εν ισχύ (του 2008) η οριοθέτηση είναι αυτή που προτείνεται το 1996 και στη συνέχεια είχε τροποποιήσεις.
Σε ΦΕΚ όμως του 2014 έπειτα και από σχετική απόφαση της ΕΣΑΛ, το “τρίγωνο” εξαιρείται.
Τα υπόλοιπα στη επόμενη συνεδρίαση...