Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση για τον ποδηλάτη σε σημείο που να μιλάμε για πόλη εχθρική προς το ποδήλατο.
Σε έρευνα που αποτυπώνεται στο ΣΒΑΚ προέκυψε ότι το 28% των μετακινήσεων εντός της πόλης γίνεται πεζή και το 7% με ποδήλατο ή μοτοποδήλατο. Η κύρια επισήμανση όσων κινούνται πεζή είναι ότι σε ένα σημαντικό μέρος της διαδρομής τους δεν υπάρχουν πεζοδρόμια. Αντίστοιχα, 7 στους 10 ποδηλάτες θεωρούν απαράδεκτο το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.
Στα συμπεράσματα μάλιστα γίνεται ξεκάθαρο ότι υπάρχει μη φιλικό οδικό δίκτυο για πεζούς και ποδηλάτες.
Διαπιστώνεται όμως και ακόμη ένα οξύμωρο στοιχείο: Το ποδήλατο είναι ένα μεταφορικό μέσο το οποίο προτιμάται στην πόλη της Πρέβεζας παρότι δεν έχουν δημιουργηθεί ακόμη οι κατάλληλες υποδομές.
Δεν υπάρχει για παράδειγμα σύνδεση των υφιστάμενων ποδηλατόδρομων δυτικά της Λεωφόρου Ειρήνης με το κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο. Μεγάλο τμήμα των υφιστάμενων ποδηλατοδρόμων είναι εκτός των ισχυουσών προδιαγραφών.
Σύμφωνα με το ΣΒΑΚ στρατηγικός στόχος είναι: "Πρέβεζα φιλική στον πεζό και το ποδήλατο".
Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκε ένα ελκυστικό περιβάλλον για την κίνηση πεζών και ποδηλατών σε όλη την πόλη, το οποίο περιλαμβάνει τα εξής:
Μεταξύ άλλων προτείνονται επίσης:
-Μονοδρόμηση της οδού Ελ. Βενιζέλου στο τμήμα από Καρυωτάκη έως Μεταξά (Λουτρά, Δημοτικό Κηποθέατρο) με κατεύθυνση προς Κυανή Ακτή. Δημιουργία άξονα ροής πεζών και ποδηλάτων, με ανάλογα χαρακτηριστικά με εκείνα του ήδη πεζοδρομημένου τμήματος της παραλίας.
-Πεζοδρόμηση της οδού Μουστάκη και δημιουργία άξονα ροής πεζών και ποδηλάτων που συνδέει τις γειτονιές δυτικά της Λ. Ειρήνης με την παλαιά πόλη και το παραλιακό μέτωπο.
-Δημιουργία αμφίπλευρων πεζοδρομίων σε όλο το μήκος της Αγίου Σπυρίδωνος σε συνδυασμό με ποδηλατόδρομο προς την πλευρά της παραλίας (σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα με την προσθήκη ξύλινης επέκτασης (deck) προς την πλευρά της θάλασσας για την κίνηση των πεζών και των ποδηλατιστών. Ο ποδηλατόδρομος θα φτάνει μέχρι το γεφυράκι στην λιμνοθάλασσα και στη συνέχεια θα οδεύει παραλιακά έως το Ψαθάκι και το ΤΕΙ. Εναλλακτικά, με προοπτική υλοποίησης σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα, θα μπορούσε να διερευνηθεί η βελτίωση της διατομής της οδού, μέσω της επέκτασης της χερσαίας ζώνης.
-Επέκταση του υφιστάμενου πεζόδρομου - ποδηλατόδρομου στο τμήμα της Ντάπιας έως τον Άγιο Γεώργιο και την Κυανή Ακτή (προς νότο) και έως τον κόμβο του Φόρου (προς βορρά).
-Πεζοδρόμηση των οδών Καλημέρη - Μουστάκη, και δημιουργία ενός βασικού άξονα ροής πεζών και ποδηλάτων, ο οποίος θα συνδέει την περιοχή, το Στάδιο και τον ποδηλατόδρομο στην Ντάπια με τον κεντρικό πυρήνα και την παραλία.
-Αναβάθμιση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού Παρμενίωνος με δημιουργία αμφίπλευρων πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομου που θα συνδέει εκείνον της Λ. Ιωαννίνων με τον ποδηλατόδρομο της Αγίου Σπυρίδωνος.